سایتهای کلاهبردار ایران کوین ماین irancoinmine و mrdigicoin

کسب درآمد از ایردراپ

بررسی وب‌سایت کلاهبرداری ایران کوین ماین irancoinmine و سایت mrdigicoin

ایران کوین ماین کلاهبردار

همانطور که در قسمت درباره ما  توضیح دادیم یکی از رسالتهای وبسایت دلاری آگاهی بخشیدن  در مورد روشهای کلاهبرداری در تجارت ارزهای دیجیتال و جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه هموطنان گرامی مان است.

متاسفانه این روزها کلاهبرداری‌های در زمینه  ماینینگ یا استخراج ابری ارزهای دیجیتال با سودهای تضمینی و بسیار بالا، به شدت در حال افزایش هستند.

یکی از روشهای بسیار متداول کلاهبرداری در این زمینه ، کلاهبرداری به روش پانزی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش توصیه می کنیم حتما مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید :

معرفی وبسایتهای اسکم و کلاهبردار

کلاهبرداری پانزی (Ponzi) چیست ؟ و چگونه در دام آن گرفتار نشویم؟

نکته بسیار تاسف بار و  تامل برانگیز در مورد سایتهای مذکور ، استقبال بسیار فراوان از اینگونه سایتها در ایران است. چرا که در بسیاری از کانالهای تلگرام و بعضا وبسایتها در مورد آنها تبلیغ می شود. این استقبال ما ایرانی ها هم بیشتر بر می گردد به میل شدید یک شبه پول دار شدن !!!

شاید چون شنیدیم که بعضی افراد در تجارت و بیزینس ارزهای دیجیتال و بیت کوین یک شبه پولدار شده و درآمدهای میلیونی و میلیاردی کسب کرده اند!

بله کسب درآمد میلیونی از بیت کوین حقیقت دارد ولی نه به همین راحتی هایی که فکر می کنیم .

مطمئن باشید کسی هم که از این طریق به پول و ثروت رسیده یک شبه نبوده و قطعا از قبل شرایط و آگاهی و تجربه و پتانسیل آنرا داشته است.

شاید شما هم با دیدن سودهای نجومی و بسیار بالاتر از عرف معمول از  استخراج دوج‌ کوین در سایت‌های مختلف، بدون اینکه نیاز باشد خودتان تجهیزاتی بخرید و نگران هزینه برق یا خرابی‌ها و سر و صدا و مشکلات دستگاه استخراج خود باشید، دوست داشته باشید  در یکی از این سایت‌هایی که ادعا می‌کنند با استخراج دوج‌ کوین می‌توانند سودهای بالایی به شما بدهند، سرمایه گذاری کنید !

همانطور که قبلا درباره این‌گونه سایت‌ها در مقاله کلاهبرداری پانزی هشدار داده‌ایم ، چیزی جز یک طرح پانزی و هرمی کلاهبرداری نیستند و پس از جمع کردن سرمایه زیاد از کاربران، اقدام به بستن حساب‌ها و در نهایت فرار می‌کنند.

واقعا نمی دونم چرا بعضی وقتها چاه را با چشم خودمون می بینیم ولی بازم داخلش می افتیم !

اگر کمی تامل نمایید در بسیاری از موارد تشخیص یک طرح کلاهبرداری خیلی سخت نیست  !

====================================

یکی از نمونه های ایرانی قدیمی تر اینگونه وبسایتها می توان سایت کلاهبرداری مستر دیجی کوین را نام برد که ابتدا با دامنه mrdigicoin.eu شروع به کار کرده بود. و در حال حاضر هیچ اثری از این سایت نیست. نکته جالب اینجاست که در یکی از سایتهای نسبتا معتبر اخبار فن آوری با مدیر این سایت به عنوان یک تحصیلکرده در خارج از کشور و یک کارآفرین مصاحبه کرده بودند و حتی عکسی از تجهیزات ماینینگ آن هم درج شده بود !

و جالب تر اینکه یکی از دلایل اعتبار این سایت را دامنه eu که مخصوص اروپا است اشاره کرده بود !!!

تا جایی که اطلاع داریم مدیر کلاهبردار آن در خارج از کشور به سر می برد. جدیدا این سایت با یک نام دامنه جدید به اسم mrdigicoin.io در حال کلاهبرداری است.

واقعیت امر آن است که نمی دانیم گردانندگان وبسایت دوم همان مدیران سایت قبلی هستند یا خیر چون در سایت دوم هیچگونه اطلاعات تماس و مشخصاتی درج نشده است. حتی در قسمت whois دامنه هم هیچ اطلاعات خاصی در مورد شرکت یا مدیران این سایت دردست نیست.البته در قسمت شرایط ، لینکی به دامنه قبلی درج شده است.

وارد سایت که می شوید فقط یک صفحه ساده دارد که در قسمت وسط آن کد کپچا برای ورود گذاشته است. اطلاعاتی که در گوشه سمت راست پایین می بینید اطلاعات آی پی بنده است که با v-p-n وارد آن شده ام. حتما باید در سایت ثبت نام کنید تا پلنهای سرمایه گذاری آنرا ببینید. 

با یک نگاه اسکم بودن این سایت واضح است. جالبه بدونید که این سایت در کمتر از دو ماه از لحاظ تعداد کاربر و بازدید کننده ، جزو ۲۰۰۰ سایت برتر ایران شده است !

مستردیجی کوین کلاهبردار

جدیدا  وب‌سایت دیگری به نام « ایران‌کوین‌ماین » به آدرس irancoinmine.com شروع به کار  کرده است. در این قسمت  به بررسی جزئی تر این پروژه کلاهبرداری می‌پردازیم.

پرداخت سودهای نجومی

در عکس زیر پلن‌های سرمایه‌گذاری که توسط این سایت ارائه می‌شوند را مشاهده می فرمایید ( البته ممکن است آنرا تغییر دهند )  :

ایران کوین ماین کلاهبردار -۲

 

در هر کجا سود تضمینی با نرخ‌های بالا و نجومی دیدید به اسکم یا کلاهبرداری بودن آن شک کنید، مخصوصا اگر در فضای غیرقانون‌گذاری شده ارزهای دیجیتال و ماینینگ ابری باشد.

از آنجایی که در ایران‌کوین‌ماین با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ سخت افزاری ، استخراج doge coin صورت گرفته و سود حاصل از آن  بین صاحبان سرمایه تقسیم می‌شود، این سوال پیش میاد که چگونه امکان دارد استخراج دوج کوین آنقدر سود‌ ده باشد که با در نظر گرفتن هزینه برق، مشکلات دستگاه‌های ماینینگ، سود خود سایت و … بازهم چنین سودهای بالایی  برای سرمایه گذاران باقی بماند؟

این در حالی است افراد متخصص در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال می‌دانند doge coin از جمله ارزهایی بوده که استخراج مستقیم آن همواره نسبت به سایر ارزها با سود کمتری و حتی گاهی با سود منفی همراه بوده است. 

آیا به نظر شما منطقی است سود این سایت از سودی که تعهد کرده به سرمایه‌گذاران می‌دهد کمتر باشد؟

با یک حساب دودوتا و با در نظر گرفتن سودی که سایت مذکور برای خود در نظر می گیرد و همچنین هزینه های برق و نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها ، استخراج دوج‌کوین باید حداقل ۲ برابر ارقام ارائه شده برای خودشان سود داشته باشد تا بخواهند این سودها را به سرمایه‌گذاران بدهند، یعنی حداقل ۲۰۰% سود!

این نکته را فراموش  نکنید که همیشه برنده نهایی ، خود این سایت‌ها هستند.

عدم شفافیت در عملکرد 

ایران کوین ماین کلاهبردار -۲

در بخش دیگری از ایران کوین ماین ذکر شده که همه سرمایه‌گذاری آنها در قسمت  استخراج و آن هم استخراج دوج‌کوین نیست، بر اساس ادعای این سایت، توزیع سرمایه‌گذاری آنها در بخش های مختلف به صورت زیر است:

  • %۴۰ سرمایه گذاری در بازار بورس بین المللی نیویورک(استاک مارکت)
  • %۴۰ از طریق ماینینگ ارزهای پر سود
  • %۲۰ ترید کردن ارزهای دیجیتال

بر اساس ادعای مدیر یا مدیران این سایت تنها %۴۰ از سرمایه دریافت شده  شده توسط آنها به بخش استخراج اختصاص می یابد که همان هم بین ماین  ارزهای مختلف تقسیم می‌شود.

در اینجا این سوال پیش می آید که دلیل ارائه ندادن اطلاعات شفاف توسط این سایت چیست؟

چرا بطور واضح بیان نشده که استخراج چه ارزهایی صورت می‌گیرد؟

با وجود اینکه همه ارزهای دیجیتال با تجهیزات و سخت افزارهای یکسانی استخراج نمی شوند و همچنین نرم‌افزار لازم برای استخراج ارزهای مختلف نیز متفاوت است، تغییر دادن ارز دیجیتالی که استخراج می‌شود نیز ساده و بدون هزینه نخواهد بود و در بسیاری از مواقع توجیح اقتصادی ندارد، بنابراین ارائه ندادن لیستی برای ارزهایی که استخراج می شوند، می‌تواند دلیلی بر این امر باشد که اصلا استخراج و تجهیزات ماینینگی وجود ندارد.

همچنین بیان کردن  دو عنوان کلی سرمایه‌گذاری در بازار بورس بین المللی نیویورک و ترید کردن ارزهای دیجیتال که ۶۰% کل سرمایه‌گذاری‌های آنها را در برمیگیرد نیز بسیار بحث برانگیز است.

سود بردن در بازار بورس بین المللی نیویورک به دانش و تجربه بسیار بالایی نیاز دارد، و ترید کردن ارزهای دیجیتال نیز علاوه بر نیاز به داشتن علم و تسلط کامل بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای مختلف بازار بسیار پر ریسک و غیر قابل پیش بینی است.

بنابراین اصلا منطقی نیست که سود تضمینی و با چنین نرخی ارائه شود.

شرایط و ضوابط زیرکانه ( موذیانه )

ایران کوین ماین کلاهبرداری

معمولا  یکی از مواردی که اکثر کاربران توجهی به آن ندارند،  مطالعه شرایط و ضوابط یک سایت قبل از پذیرش و ثبت نام در آن است، وبسایت Irancoinmine در بخش شرایط و ضوابط خود موارد و نکات عجیبی را مطرح می‌کند که در زیر به برخی ازآنها  اشاره می‌کنیم:

پرداخت کارمزد و سود متغیر

لازمه یک سرمایه‌گذاری درست، آگاهی کامل از تمامی موارد تاثیرگذار در سرمایه‌گذاری ست. سایت ایران کوین ماین  با انتشار عبارت زیر در بخش شرایط و ضوابط سایت خود از همه چیز سلب مسئولیت کرده است:

«ایران کوین ماین حق دارد بدون اطلاع قبلی نرخ سود یا کارمزد و یا میزان پاداش در قبال عضو گیری مشتری‌ها را بنا به شرایط کنونی تغییر دهد. همچنین ایران کوین ماین موظف است از حدود اختیارات خود تعدی ننماید و مشتری این اجازه را به ایران کوین ماین جهت تغییر نرخ سود و میزان کارمزد می دهد.»

ثبت‌نام در سایت و سرمایه‌گذاری در آن به منزله پذیرش تمامی قوانین و شرایط سایت از سوی شما بوده، به این معنی ست که Irancoinmine.com حق دارد نرخ سود را به صفر یا حتی منفی برساند یا بخشی از سرمایه شما را به عنوان حق عضو‌گیری و یا کارمزد بردارد.

حق تام الاختیار ایران‌کوین‌ماین در برابر سرمایه کاربران 

 موضوع بحث‌ برانگیزی دیگری که در قسمت شرایط و ضوابط وبسایت آمده، داشتن اختیار کامل Irancoinmine برای تغییر شرایط و قوانین قبلی خود می باشد. بر اساس این ماده مشتریان این حق را به ایران‌کوین‌ماین می‌دهند که هر زمان که خواست هر یک از قوانین سایت را که تمایل داشت تغییر دهد. این عملا به معنای دادن وکالت تام‌الاختیار سرمایه خود به آنهاست زیرا بر اساس این شرط، ایران‌کوین‌ماین حق دارد هر زمان که بخواهد قوانین را به نفع خود تغییر دهد و کاربران و مشتریان نیز حق هیچ گونه اعتراض و شکایتی ندارند، زیرا این قوانین  را در ابتدا پذیرفته‌اند.

متن این شرط از آیین‌نامه ایران‌کوین‌ماین عینا در این قسمت آمده است:

«ایران کوین ماین حق دارد در هر زمان شرایط و قوانین را تغییر دهد، همچنین ایران کوین ماین مختار به عدم ادامه بازی بوده و میتواند هر زمان که بخواهد به آن خاتمه دهد ، از طرفی ایران کوین ماین موظف است حداقل ۳۰ روز قبل از اتمام بازی آن را اطلاع رسانی نماید تا مشتریان خود تصمیم به ادامه بازی یا عدم ادامه بازی بگیرند. درصورتی که مشتری تمایل به پذیرفتن تغییرات یا اضافه شدن ندارد ، حق دارد تا موافقت نامه را تا تاریخی که صلاح می‌داند اجرا نماید و اختیار خروج از وبسایت را بدون هیچ محدودیتی دارد.»

مبحث دیگری که درباره قانون بالا جلب توجه می‌کند، بکار بردن واژه «بازی» از سوی سایت و اختیار ادامه دادن یا توقف بازی از سوی آن‌ها در هر زمانی که بخواهند است.

سرمایه‌گذاری در بورس نیویورک، Trade کردن ارزهای دیجیتال و همچنین استخراج این ارزها هیچ کدام مقوله ای نیست که بتوان از آن به عنوان یک بازی یاد کرد. کار کردن در هر کدام از این سه بخش نیاز به علم و تجربه زیادی دارد، و یک کار کاملا تخصصی به حساب می‌آید و به هیچ عنوان نمی‌توان به جنبه سرگرمی و بازی به آن نگاه کرد مگر اینکه تعهدی در میان نباشد و حفظ سرمایه‌ای که وارد آن کار شده اهمیت نداشته باشد.

یکی از حقه های زیرکانه ای که زده این است که در قسمت شرایط و ضوابط اعلام کرده :

( ایران کوین ماین موظف است حداقل ۳۰ روز قبل از اتمام بازی آن را اطلاع رسانی نماید تا مشتریان خود تصمیم به ادامه بازی یا عدم ادامه بازی بگیرند)

این باعث می شود بعضی از سرمایه گذاران با خود بگویند ، بر فرض اینکه این سایت اسکم شد یا پروژه شکست خورد یک ماه وقت داریم سرمایه خود را برون بکشیم !!!

حال سوال اینجاست ؟

اگر شب خوابیدید و صبح بیدار شدید ، دیدید سایت کلا جمع شده ، چطوری میخوای سرمایه ات را بیرون بکشی ؟

حالا پاشو برو پلیس فتا شکایت کن ! وقتی طرف خارج از کشور باشه و هیچ ردی هم از خودش به جا نگذاشه باشه چطوری می خواهی پیداش کنی؟!!!

وبسایتی بدون هویت

irancoinmineکلاهبرداری

یکی از چندین گاف سایت ایران کوین ماین – تیمی که حتی حوصله و دقت کافی در طراحی درست سایت خود را ندارند.

طبق اطلاعاتی که از whois  دامنه آن گرفتیم ، این وب‌سایت هیچ اطلاعات هویتی درستی از خود منتشر نکرده است.

اعتماد شما به سایت‌هایی نظیر ایران کوین ماین ، شبیه این است که شخصی در خیابان به شما بگوید اگر سرمایه خود را در اختیارش قرار دهید می‌تواند بعد از یک ماه سود بالایی را به حساب شما واریز کند. آیا به او اعتماد می‌کنید؟

حداقل لازمه این اعتماد، دانستن اطلاعات اولیه راجع به هویت آن شخص و داشتن دسترسی به او از طریق اطلاعات تماس او، محل کار و محل زندگی او و … است. حتی با داشتن این اطلاعات هم اعتماد به آن فرد برایتان سخت خواهد بود.

حال با سر زدن به بخش تماس با ما در سایت irancoinmine.com عملا میبینیم که اطلاعات تماسی وجود ندارد. تنها راه ارتباطی شما با این سایت آدرس ایمیل و آیدی تلگرام و اینستاگرامی می باشد که سایت در اختیارتان گذاشته است. یعنی شما به حداقل اطلاعات اولیه هم دسترسی ندارید و هیچ مدرکی که نشان دهد چه کسانی پشت این پروژه قرار دارند، وجود ندارد.

چیزی که مهر تایید دیگری بر اثبات بی‌هویت بودن این سایت و اسکم بودن آن می‌زند، وجود غلط‌های املایی و نگارشی زیاد در آن است. زمانی که هدف کسب و کاری “ماندن” باشد، بدیهی ست برای راه‌اندازی و شروع آن و در ادامه برای بهبود آن زمان زیادی صرف خواهد کرد، اما با وجود اشتباهات دستوری و املایی دیده شده در سایت می‌توان پی برد که این سایت نیز مانند دیگر سایت‌هایی که ادعا دارند با استخراج ارزهای دیجیتال و مخصوصا دوج‌کوین سودهای هنگفتی در اختیار شما قرار می‌دهند، اسکم بوده و دیر یا زود این موضوع آشکار و محرز خواهد شد

پرداخت‌ سود منظم و بالا در ابتدا برای جلب اعتماد

لطفا این تصویر را با دقت مطالعه نمایید :

طرح کلاهبرداری پانزی

یکی از ویژگی‌های سایت‌هایی مانند irancoinmine.com این است که سرمایه افراد را با تعهد به پرداخت سودهای نجومی و بالا جذب می‌کنند.

بدین منظور  در روزها یا ماه‌های اولیه‌ای که مشتریان قصد برداشت سود خود را دارند، سود به موقع و به همان میزانی که تعهد کرده‌اند، به حساب مشتریان واریز شده تا از این طریق اعتماد آن‌ها جلب شده و این سایت‌ها بتوانند افراد و در نتیجه  سرمایه بیشتری جذب کنند، اما باید بدانید که  این به معنای معتبر بودن و اسکم نبودن آن‌ها نیست، بلکه به این معناست که آنها قصد کلاهبرداری وسیع‌تری را دارند. در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف هم این سایت بازخوردهای منفی زیادی توسط کاربران داشته است.

هش دزدی به صورت کاملا رسمی !!!

هش دزدی به استفاده بدون اجازه از منابع کامپیوتر کاربران مثلا cpu جهت استخراج رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال گفته می شود.!

در این روش اسکریپتی در کد سایت قرار داده می شود که پس از باز نمودن صفحات سایت مذکور ، توسط کاربران ، بدون اجازه از آنها ، و با استفاده از cpu کامپیوتر یا موبایل شروع به استخراج رمز ارزها می کند.

دقت کنید که وقتی سایت ایران کوین ماین را باز می کنید به طور بسیار زیادی پردازش cpu شما بالا می رود و این بیانگر هش دزدی می باشد.

( این روش یک دزدی خیلی تابلو بوده که ظاهرا حذفش کردند !!!)

جمع‌بندی و نتیجه گیری

داشتن ادعای پرداخت سودهای غیر متعارف ، نجومی و تضمینی، شفاف نبودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری، غیرحرفه‌ای بودن تیم و وجود اشکالات مختلف در نگارش و املای کلمات استفاده شده در سایت، داشتن حق تغییر سود و کارمزد از طرف ایران‌ کوین ماین در هر زمانی که بخواهند، عدم ارائه اطلاعات تماس و در نتیجه عدم دسترسی به تیم ایران‌کوین‌ماین، همه و همه مهر تاییدی بر کلاهبردار  بودن این سایت می‌زنند.

مسئله ای که بسیار تاسف برانگیز می باشد این است که علاوه بر کانالهای تلگرامی بی هویت ، بعضی از وبسایتهای همکار ( سایتهایی که به معرفی روشهای کسب درآمد از اینترنت مشغول هستند ) در حال تبلیغ و معرفی چنین سایتهایی به عنوان سایتهای معتبر برای سرمایه گذاری می باشند. در اینجا قصد نام بردن چنین سایتهایی را نداریم ولی دو حالت بیشتر امکان ندارد :

یا اینکه مدیران و گردانندگان وبسایتهای کسب درآمد اینترنتی بدون بررسی و داشتن اطلاعات کافی سایتهای کلاهبردار و اسکم را به کاربران معرفی می کنن ! ( که بعید به نظر می رسد !!! ) اگر هم چنین باشد باز مسئولیت اخلاقی و حقوقی دارند و در واقع عذر بدتر از گناه است!

یا اینکه به عمد و صرفا جهت کسب سود بیشتر خود این کار را انجام می دهند .به هرحال چون اینگونه سایتها معمولا کاربران زیادی دارند و  از طریق سرمایه گذاری کاربران خود و درصدی که سایتهای اسکم پرداخت می کنند سود اولیه بالایی می برند و در نهایت که کلاهبرداری سایت مورد نظر محرز شد ، به کاربران خود اعلام می کنند که دیگه سرمایه گذاری نکنید !!!

خیلی جالبه که در یکی از سایتهای همکار که نسبتا تعداد کاربران زیادی هم دارد و irancoinmine را تبلیغ کرده نوشته :

(بازم چند تا مشکل اساسی دارد پس تا اسکم نشده سود کنید. ) !!!

این جمله به چه معنی است ؟ جز اینکه فعلا فقط سود من مهم است.

پس افرادی که بعد از من خواهند آمد و ضرر خواهند کرد چه ؟!!!

پس شرف و انسانیت و وجدان کجاست ؟!!!

در هر صورت قضاوت را به عهده شما کاربر محترم می گذاریم . . . 

همچنین بخوانید :

امنیت در خرید و فروش اینترنتی

معرفی وبسایتهای اسکم و کلاهبردار

هشدار به خریداران و فروشندگان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

۷ نکته بسیار مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

کسب درآمد با ترید کردن در ارزهای دیجیتال

هایپ چیست ؟

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari