کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

کسب درآمد از ایردراپ

آموزش ساخت کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

در این مقاله آموزشی کیف پول یا والت کوینومی (Coinomi Wallet) را آموزش و مورد بررسی قرار می دهیم.

کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی چیست؟

کوینومی ،والت یا کیف پولی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بوده که در ابتدا برای گوشی های هوشمند طراحی شد ، اما پس از آن نسخه دسکتاپ هم ارائه شد.

این کیف پول، نسبتا پیشرفته‌ترین و امن‌ترین ویژگی‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد و در عین حال امکان دسترسی سریع به دارایی های دیجیتال را نیز به همراه دارد.

در مورد رابط کاربری آن می‌توان گفت که بی‌تجربه‌ترین کاربران و حتی کسانی که با ارزهای دیجیتال آشنایی زیادی ندارند نیز به راحتی و بدون هیچ نگرانی می‌توانند با این برنامه کار کنند و به مبادله رمز ارزها بپردازند.

 Coinomi کاملاً رایگان است و در نتیجه، کاربران بدون نگرانی از ذخیره‌ی امن ارزهای دیجیتال خود، می‌توانند از خدمات این کیف پول استفاده کنند. این کیف پول ، علاوه بر آن که یک والت همه کاره است، به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها برای انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری داخل برنامه ، این کار را انجام بدهند.

با آن که کوینومی برای خدمات ارائه‌ شده ، کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما صرافی چنجلی برای ارائه‌ی خدمات به کاربران، کارمزدهای مخصوص به خودشان را به تراکنش اضافه می‌کنند.

کوینومی در سایت رسمی خود اعلام کرده است که از انجام تراکنش رمزارزها با این صرافی‌ها سود می‌برد، با آن که به طور مستقیم از کاربران هزینه دریافت نمی‌کند. با وجود آن که چنین هزینه‌هایی وجود دارد، اما رابط کاربری، سرعت و امنیتی که این صرافی به کاربران خودش ارائه می‌دهد، باعث می‌شود همچنان از رقبای خودش برتر باشد.

این کیف پول، از فناوری رمزنگاری قدرتمندی به همراه یک رابط کاربر پسند ، که نصب و کار با آن آسان است، استفاده می‌کند و برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله اندروید و IOS ، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است.

برخی از مهمترین ویژگی‌های این کیف پول عبارت‌اند از:

  • از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف، پشتیبانی می‌کند.
  • نصب آن آسان بوده و تنها با چند کلیک،و تکمیل مراحل ساده ای می‌توان یک کیف پول ایجاد کرد.
  • خرید و فروش و انجام معاملات از طریق آن آسان است زیرا می‌توان از صرافی‌های قرار داده شده در داخل آن برای چنج یا تبدیل ارزها به یکدیگر استفاده کرد.
  • امنیت حریم خصوصی آن بالاست و به مسائل امنیتی و کنترلی کاربر، اهمیت زیادی می‌دهد.و به گفته توسعه دهندگانش کلیدهای خصوصی کاربران در سرورهای این برنامه ذخیره نشده و به صورت محلی در دستگاه کاربر ذخیره می گردد.
  • منبع باز بودن این والت

نکته بسیار مهم در کوینومی این است که نگران گم و یا خراب شدن تلفن همراه خودتان نباشید !

در هنگام ساخت کیف پولتان ، یک عبارت بازیابی ( یا بک آپ ) به شما داده می‌شود که می‌توانید از این عبارت در هر زمان بر روی دستگاه دیگری، برای بازیابی حسابتان استفاده کنید. حتی اگر گوشی موبایل شما به سرقت برود، آن فرد نمی‌تواند به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کند و تمامی تراکنش‌های شما با پسورد محافظت می‌شوند.

تذکر بسیار مهم :

حتما و حتما این عبارات بازیابی را در کاغذ یادداشت نموده و در جای مطمئنی نگهداری نمایید. تا در صورت نیاز بتوانید از طریق این عبارات ، به دارایی های خود دسترسی داشته باشید.

برای دانلود کیف پول کوینومی به وبسایت آن مراجعه کنید. پس از مراجعه به این وبسایت روی Download کلیک کرده و متناسب با سیستم عامل خود، کیف پولتان را دانلود کنید:

www.coinomi.com

اپلیکیشن coinomi  از لحاظ امنیتی اجازه عکس برداری از صفحه گوشی موبایل را نمی دهد. به همین دلیل :

در این آموزش نسخه دسکتاپ آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد :

مراحل ساخت کیف پول برای موبایل هم به همین صورت خواهد بود.

در حال حاضر نسخه دسکتاپ ویندوز این برنامه برای ویندوزهای ۶۴ بیتی قابل نصب می باشد.

پس از دانلود و اجرای فایل نصبی آن کافی است تنها با چند کلیک next کیف پول خود را نصب کنید؛ پس از نصب و اجرای کیف پول با صفحه زیر رو به رو می شوید:

والت کوینومی

در صورتی که قصد دارید کیف پول قبلی و دارای های خود را بازیابی کنید بر روی Restore wallet کلیک کنید و در غیر اینصورت برای ساخت کیف پول جدید روی Create new wallet بزنید:

در این قسمت باید ۲۴ کلمه بازیابی یا seed خود را یادداشت کنید که در صورت گم شدن این کیف پول و یا اگر به هر دلیلی به این کیف پول دسترسی نداشتید؛ می توانید از طریق این کلمات به دارایی های خود دسترسی داشته باشید.

(مجددا تاکید می کنیم که این کلمات را در جای امنی ذخیره کنید و آن را دور از دسترس کسی قرار دهید چون داشتن این کلمات به معنی داشتن دارایی های شما خواهد بود).

 در نسخه دسکتاپ کیف پول کوینومی نمی توانید به کلید خصوصی کیف پول های خود دسترسی داشته باشید اما در نسخه موبایل آن این امکان وجود دارد.

در رابطه با کلید خصوصی در وبسایت کوینومی ذکر شده است که کلیدهای خصوصی، داخل دستگاه شما خواهد بود و حتی خود کوینومی به آن دسترسی ندارد.

در مرحله بعدی برای اطمینان از اینکه این کلمات را یادداشت کردید؛ از شما می خواهد تا به ترتیب آن ها را انتخاب و کادر مربوطه را پر کنید:

coinomi والت

پس از اتمام این مرحله باید برای والت کوینومی (Coinomi Wallet) خود پسوورد قرار دهید:

کیف پول coinomi

سپس بر روی Next کلیک کرده و وارد صفحه ای شوید که باید لیست ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید که برای نمونه ما چند ارز دیجیتال را انتخاب کردیم:

آموزش کیف پول کوینومی

از این مرحله می توانید بدون انتخاب ارزهای دیجیتال بگذرید زیرا زمانی که وارد کیف پول شدید نیز می توانید ارزهای دیجیتال دلخواه خود را انتخاب و به لیست اضافه نمایید؛

پس از اتمام این قسمت به مرحله بعد می رویم که پذیرش شرایط و قوانین استفاده از کیف پول کوینومی  است؛ تایید کنید و به مرحله بعد بروید:

آموزش ساخت کیف پول کوینومی

پس از تایید مرحله قبل، وارد فضای کیف پولتان خواهید شد که فضایی کاربر پسند و ساده و جذاب را به کاربر ارائه می دهد:

آموزش ساخت والت کوینومی

با انتخاب هر ارز دیجیتال، به صفحه کنترل مربوط به آن ارز وارد می شوید که می توانید مقدار دارایی و آدرس عمومی خود و همچنین قابلیت ارسال و دریافت ارز مورد نظر را مشاهده نمایید :

آموزش ساخت والت coinomi

جهت نمونه، برای ارسال بیت کوین بر روی send کلیک کرده و در کادر های مشخص شده، مقادیر دلخواهتان را وارد نمایید:

آموزش والت coinomi

برای مشاهده آدرس عمومی ( جهت دریافت ) هر ارز دیجیتال، به قسمت کنترل هر ارز دیجیتال مراجعه کرده و بر روی گزینه Receive کلیک یا لمس نمایید :

آموزش کیف پول coinomi

در صورت تمایل ، برای تبادل و چنج ارزهای دیجیتال خود به یکدیگر از منوی اصلی سمت چپ می توانید بر روی Exchange کلیک کنید. لازم به ذکر است که کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet) از اکسچنج های shapeshift و changelly استفاده می کند:

کیف پول بیت کوین

در قسمت Setting امکاناتی دارد که مهمترین آنها بازنویسی عبارات بازیابی و یا پاک کردن کیف پول است:

والت بیت کوین

اگر قصد دارید توکن ها و یا کوین های بیشتری به کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet) خود اضافه نمایید؛ در پایین صفحه قسمتی به عنوان +Add coin و +Add token وجود دارد که می توانید ارز دیجیتال مورد نظر را جستجو کرده و به کیف پول خود اضافه کنید.

یک نکته در مورد اضافه کردن توکنها به این والت :

در صورتی نام توکن مورد نظر شما در لیست توکنهای کوینومی موجود نباشد و آن توکن را تحت شبکه ارز دیگیری مثلا اتریوم ، به صورت دستی به کیف پول اضافه می کنید ، در هنگام برداشت باید مقداری ارز اتریوم (اگر تحت شبکه اتریوم باشد ) در کیف پول خود داشته باشید زیرا کارمزد برداشت از ارز مرجع کسر می گردد.

برای مثال کارمزد برداشت ارزهای تحت شبکه اتریوم (بسته به وضعیت شبکه ) چیزی در حدود ۰٫۰۱ تا ۰٫۲ دلار است.

اضافه کردن ارز PVT به کیف پول کوینومی 

والت coinomi به دلیل امنیت بالا اجازه عکسبرداری از صفحه موبایل را نمی دهد.به همین دلیل ادامه آموزش را بدون عکس ارائه می دهیم.

همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد در حال حاضر دو نوع PVT داریم. PVT هایی که تحت پروتکل ERC20 در بستر شبکه اتریوم می باشند و PVT هایی که تحت پروتکل BEP2 و در بستر شبکه بایننس هستند.

این کیف پول توکن PVT را در هر دو بستر ساپورت می کند.برای اضافه نمودن پی وی تی در بستر بایننس (BEP2) کافیست روی علامت  +در قسمت سمت راست صفحه لمس نموده و سپس گزینه Add Tokens و بعد از آن BNB را انتخاب کنید. سپس با جستجو PVT در قسمت سرچ این کیف پول می توانید این توکن را اضافه کنید.

نکته بسیار مهم :

متاسفانه در شبکه اتریوم توکنهای تقلبی به اسم PVT وجود دارند که توسط اشخاص ناشناس (احتمالا برای کلاهبرداری ) ایجاد شده اند.برای تشخیص توکنهای PVT تقلبی باید به شماره قرارداد یا ( Contract address) آنها در در وبسایت www.etherscan.io دقت کرد. شماره قرارداد ارز پی وی تی اصلی این است :

۰x7869c4a1a3f6f8684fbcc422a21ad7abe3167834

وضعیت توکن pvt را می توانید در وبسایت www.etherscan.io مشاهده نمایید.

پس برای وارد نمودن PVT به ارقام آخر شماره قرارداد دقت نمایید.

برای اضافه نمودن پی وی تی در بستر اتریوم (ERC20) ابتدا روی علامت  +در قسمت سمت راست صفحه لمس نموده و سپس گزینه Add Tokens و بعد از آن Ethereum را انتخاب کنید. سپس روی آیکن سه نقطه ( . . . ) در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید و گزینه

Add Token manualy را انتخاب کنید. و در قسمتهای زیر موارد را به ترتیب وارد نمایید :

Cantract Address : ۰x7869c4a1a3f6f8684fbcc422a21ad7abe3167834

نکته : اگر در کپی کردن این آدرس خطا دریافت کردید بعد از کپی صفر اول آنرا حذف نموده و مجددا یک صفر انگلیسی(حتما زبان کیبورد انگلیسی باشد) وارد کنید.

Name : PVT

Symbol : PVT

Decimals : 18

سپس روی آیکن ADD ERC20 TOKEN لمس کنید. در اینجا ارز پی وی تی به لیست ارزهای شما اضافه می گردد.

دقت کنید که به دلیل اینکه به صورت دستی وارد نموده اید قیمت لحظه ای ارز را نمایش نمی دهد ولی می توانید واریز و برداشت نمایید.

برای برداشت باید مقدار کمی اتریوم (حداقل ۰٫۰۱ اتریوم یا به اندازه یک دلار ) (برای کسر کارمزد برداشت ) در کیف پول خود داشته باشید.

همچنین بخوانید :

کیف پول (والت ) ارز دیجیتال چیست ؟ بهترین کیف پول برای رمزارزها کدام است ؟

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari