آیا قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار می رسد؟

کسب درآمد از ایردراپ

بررسی دلایلی که باعث می شود قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار برسد

منابع خبری از تعداد میلیونرهای جهان متفاوت است اما بانک مرکزی سوئیس این تعداد را حدود ۳۵ میلیون نفر تخمین زده است. کسانی که بالای ۲ میلیون دلار سرمایه دست نخورده و آماده تجارت دارند (ثروت مالی و غیر مالی مثل سهام یا ارواق بهادار)، در این فهرست جای می گیرند. این دارایی ها ممکن است شامل کلکسیون ها و خانه های اضافی باشد.حال با بررسی این موضوع اگر این ۳۵ میلیون نفر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته باشند ، چه خواهد شد ؟

 

این تعداد، رقم قابل توجهی در مقایسه با تعداد بیت کوینی که امروز وجود دارد، است. در حالیکه در جهان حداقل حدود ۳۵ میلیون میلیونر وجود دارد، تعداد بیت کوین، حداکثر ۲۱ میلیون واحد خواهد بود. درست متوجه شدید – بیت کوین ها هرگز به اندازه کافی برای هر میلیونر در جهان وجود نخواهند داشت و به طور مثال همه میلیونر های جهان نمی توانند هر کدام برای خودشان یک بیت کوین داشته باشند.

چرا Bitcoin ارزشمند است؟

در حالی که شما اکنون به فکر فرو رفته اید، بیایید بررسی کنیم که چه چیزی به بیت کوین ارزش داده است؟
بیت کوین ویژگی های فوق العاده ای دارد که ما می توانیم برای پاسخ از این سوال استفاده کنیم مثلا ما می توانیم با شبکه بلاک چین که غیر قابل تغییر است، بدون واسطه ثروت را به هر کجای جهان انتقال دهیم.

این ها همه قطعا ویژگی های خوبی هستند. اما آنچه که واقعا بیت کوین را ارزشمند می کند، دو ویژگی است: کمیاب بودن و اعتبار.

دیجیتالی کمیاب

نیازمند بودن به استخراج و تعداد محدود آن باعث می شود بیت کوین ارزشمند شود.

طلا هم به همین دلیل ارزش دارد: مردم آن را می خواهند اما کمیاب است و استخراج آن مشکل است. طلای جدید (بیت کوین) هم نمی تواند ساخته شود. باید معادن آن پیدا شود و با تلاش و کوشش فراوان آن را استخراج کرد. از آنجا که دولت ها و کارخانجات نمی توانند بیت کوین را تولید کنند و همچنین تعداد محدود آن، طلا و بیت کوین کمیاب هستند. کمیاب بودن و تقاضا ارزش را به همراه می آورد.

بسیاری از وسایل در جوامع و سال های پیشین به عنوان ارز مورد استفاده قرارگرفته اند. یکی از معروف ترین آن ها، wampum است، یک گردنبند ساخته شده از نوع خاصی صدف که در ایالات متحده کمیاب بود. ارز حتما نباید به طور فیزیکی قابل کارکرد باشد و حتما باید نادر و کمیاب باشد تا ارزشمند شود.

اهمیت کمیاب بودن باعث شده که کشورها مجازات های سنگینی را برای جاعلان پول در نظر بگیرند. حتی در زمان های گذشته جعل پول یا سکه مجازات مرگ را به دنبال داشت. جعل کننده با ایجاد پول بیش از نیاز بازار باعث می شود که پول کمیاب نباشد و ارزش آن کاهش پیدا کند بنابراین باعث تورم و گرانی می شود. انجام این کار، در مقیاس بزرگ، می تواند کل اقتصاد را نابود کند. به همین دلیل است که بارها گفته شده بیت کوین تورم ندارد . چون حداکثر تعداد آن مشخص است و کسی نمی تواند آن را جعل کند.

اعتبار

طلا مانند بیت کوین یک ویژگی دیگر دارد که برای هر فروشگاه و هر ارز بسیار مهم است: اصالت و اعتبار. هزاران سال است که طلا به عنوان یک ارز و به عنوان یک پول ارزشمند استفاده می شود. از آنجا که طلا کمیاب بوده است، در پول، جواهرات، تاج و قصرها مورد استفاده قرار گرفته است. طلا به طور جهانی با ثروت همراه است.

شاید بگویید که بیت کوین پدیده ی جدیدی است و اعتبار طلا را ندارد و آن را نامعتبر بدانید. اما در جهانی که به سرعت در حال حرکت از آنالوگ به دیجیتال است، حتی یک فناوری جدید مانند بیت کوین می تواند اصیل و معتبر باشد. هنگامی که پول هم از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود، بیت کوین قطعا مناسب این حوزه است. از هزاران واحد پولی مختلف که خود را “ارز دیجیتال” نامگذاری می کنند، بیت کوین اولین است. بیت کوین یک مدعی بزرگ و معتبر است.

تعداد زیادی آلت کوین بزرگ وجود دارد، اما هیچ کدام از آن ها اولین نبوده اند. هیچ کدام از آن ها نمی توانند ادعا کنند که بهترین باشند. هیچ کدام از این ها ارزش بازار بیت کوین را ندارند. بیت کوین اولین است، دارای بیشترین اثر در شبکه بلاک چین است و از همه شناخته شده تر و معتبر تر است.

دارایی یا ارز؟

اقتصاددانان و کارشناسان امور مالی سال هاست با یکدیگر بحث می کنند که آیا این یک دارایی است یا یک ارز. از لحاظ ارزش گذاری بیت کوین، این مسئله زیاد مهم نیست. اهمیتی ندارد چگونه مردم از بیت کوین استفاده می کنند؛ مهم است که چرا مردم آن را انتخاب می کنند.

آینده بیت کوین

آینده بیت کوین به احتمال قریب به یقین روشن خواهدبود. تحلیلگران و معامله گران مختلف تلاش کرده اند تا ارزش بیت کوین را در آینده حدس بزنند، برخی معتقدند که تا یک یا دو سال آینده قیمت بیت کوین به ۱۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اما خیلی ها این را فراموش کرده اند که اگر بیت کوین طلای دیجیتال است، این ارزش بلند مدت آن است که واقعا اهمیت دارد. بیت کوین نادر است. بیت کوین کمیاب است . اکثریت قریب به اتفاق، حتی یک عدد بیت کوین کامل ندارند چون تعداد آن محدود است و این باعث تقاضا می شود. تقاضا تقاضا و تقاضا و در نهایت قیمتی که فکرش را نمی توانید بکنید. بیت کوین به راحتی می تواند بسیار ارزشمند باشد که حتی همه میلیونرها هم نمی توانند از آن یک واحد داشته باشند.

همچنین بخوانید :

بیت کوین چیست ؟

سوالات عمومی در مورد بیت کوین

 ۵ دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

چهار دلیل اهمیت بیت کوین چیست ؟

آیا بیت کوین واقعا ناپایدار است؟

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شوید.

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق بیت کوین : @kasbe_bitcoin

منبع

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari