سوالات عمومی در مورد بیت کوین

کسب درآمد از ایردراپ

۱- مخترع بیت کوین چه کسی است؟

مخترع یا توسعه دهنده بیت کوین، فردی (یا افرادی) ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو است. تاکنون هویت این فرد یا گروه فاش نشده است و فقط چند حدس و گمان درباره آن وجود دارد. گفته می شود که زمان ارائه بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو حدود ۱ میلیون کوین برای خودش اختصاص داد. بنابراین اگر این روایت حقیقت داشته باشد، او روز به روز ثروتمند تر می شود و اگر قیمت بیت کوین همینطور افزایش پیدا کند، او تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد.

۲- مالک شبکه بیت کوین چه کسی است؟

شبکه بیت کوین هیچ مالکی ندارد، درست همانطور که هیچ فردی مالک هوا نیست. در بیت کوین کاربران سراسر جهان به شبکه متصل می شوند و آن را باهم کنترل می کنند. توسعه دهندگان بیت کوین اگرچه آن را بهبود می بخشند اما تغییر در پروتکل اصلی بیت کوین امکان پذیر نیست . بیت کوین به صورت متن باز منتشر شده است، هر کاربر می تواند نسبت به نیاز های خود از پروتکل برای ساخت برنامه های کاربردی استفاده کند.

۳- بیت کوین چگونه کار می کند؟

با پول سنتی، انتقال وجوه از یک حساب به دیگری نیاز به برخی از سازمان های واسطه است. بیت کوین کاملا متفاوت عمل می کند و هیچ واسطه ای در کار نیست. در پروتکل بیت کوین، اعتماد از سازمان و انسان ها به کامپیوترها منتقل شده است. انسان و سازمان های واسطه می توانند خواسته یا ناخواسته مرتکب اشتباه شوند، اما کامپیوتر ها فاقد احساسات و اشتباهات انسانی هستند.

به طور کلی تمام تراکنش های دیجیتالی (متمرکز یا غیرمتمرکز)، برای انجام نیاز به تایید دارند. وقتی شما قصد ارسال پولی از طریق بانک دارید، در حقیقت طی یک پروسه، سیستم ابتدا موجودی حساب بانکی شما را چک می کند و در صورت مقارن بودن آن با مبلغ تراکنش در مرحله بعد، موجودی حساب شما را کم می کند و به موجودی حساب دیگر اضافه می کند.

اما همانطور که گفتیم، بیت کوین غیرمتمرکز فعالیت می کند و واسطه هایی مانند بانک در این شبکه حذف شده اند. پس کامپیوترهای سراسر شبکه وظیفه تایید تراکنش ها را انجام می دهند.

بیت کوین ها در فضایی به اسم wallet یا کیف پول ذخیره می شود. کیف پول مانند حساب بانکی است اما تحت نظر هیچ واسطه ای نیست و متعلق به خودتان است.

فرض کنید با استفاده از بیت کوین قصد انتقال پول را دارید. شما آدرس کیف پول فرد دیگری را از دریافت می کنید و تراکنش را انجام می دهید. مقدار بیت کوین از آن تراکنش وارد شبکه می شود اما اینجا دیگر بانک یا شرکت های واسطه نقشی ندارند و سیستم های کامپیوتری، محاسبات تراکنش را انجام می دهند.

در پروتکل بیت کوین، افراد مختلفی در سراسر جهان کامپیوتر های قدرتمند خود را برای در اختیار شبکه قرار می دهند. اما این کار آن ها فقط برای کمک به شبکه بیت کوین نیست. کسانی که کامیپوترهای خود را در اختیار شبکه قرار می دهند ماینر یا استخراج کننده نامیده می شوند. به ازای محاسبات و تایید تراکنش ها، بیت کوین های جدیدی تولید می شوند و به ماینر های شبکه تعلق می گیرند یا به نوعی ماینرها بیت کوین را استخراج می کنند.

۴- راه های تهیه بیت کوین چیست؟

به طور کلی راه های تهیه بیت کوین به صورت زیر است :

  • استفاده از روش پرداخت بیت کوین و فروش کالا و خدمات به افراد دیگر
  • دریافت بیت کوین به عنوان دستمزد یک فعالیت. مانند سایتهای کسب درآمد از بیتکوین
  • خرید از صرافی ها و مبادله گرهای آنلاین
  • مبادله مستقیم
  • استخراج بیت کوین

۵- چرا بیت کوین ؟

زیبایی بیت کوین این است که به هیچ سرویس دهنده مرکزی شخص ثالثی برای تایید تراکنش ها نیاز ندارد – همه پرداخت ها به صورت همتا به همتا (P2P)، معمولا در حدود ۱۰دقیقه الی ۱ ساعت انجام می شوند.

تمام تراکنش های بیت کوین به طور دائمی در یک دفترکل توزیع شده به اسم “بلاک چین” ثبت می شوند. جزیئات تراکنش های هرکیف پول در بلاک چین برای تمام کاربران قابل مشاهده است. تراکنش ها در بلاک ها قرار می گیرند که مانند برگه های این دفترکل توزیع شده است. حدود هر ۱۰ دقیقه بلاک جدیدی از تراکنش ها تولید می شود و بلاک های قبلی به بلاک چین می پیوندند. ماینر ها برای تایید هر بلاک در حال حاضر ۱۲٫۵ بیت کوین پاداش دریافت می کنند.

در پروتکل مشخص شده بیت کوین، تعداد بیت کوین به ۲۱ میلیون محدود شده است. یعنی وقتی تعداد بیت کوین ها به ۲۱ میلیون واحد برسد، تولید بیت کوین ها متوقف خواهد شد و بیت کوین ها به گردش می افتند. محدود بودن تعداد بیت کوین ها بدان معنی است که بعد از آن هیچ کس نمی تواند بیت کوینی چاپ کند و تعداد آن مشخص است. بنابراین بیت کوین یک ارز ضد تورمی است. در ارزهای سنتی، دولت وقتی به مشکل میخورد، اسکانس های زیادی چاپ می کند و همین کار یکی از دلایل اصلی تورم است. یکی از دلایل رشد بیت کوین هم همین کمیاب بودن است.

بسیاری از محققین اقتصادی، بیت کوین را پایه گذار آزادی در تمام زمینه ها می دانند. آن ها معتقدند وقتی پول خصوصی شود و شبکه پولی بدون اشتباه در اختیار مردم باشد، بقیه مراحل آزادی هم خود به خود طی خواهد شد.

۶- منتقدان بیت کوین

بیت کوین منتقدان سرسختی دارد. بسیاری از  آن ها معتقدند که بیت یک حباب اقتصادی بزرگ است و به زودی نابود خواهد شد، اما فرضیه حباب بودن بارها با دلایل منطقی رد شده است.

اما دیگر منتقدان دلیل منطقی تری برای مخالف خود ارائه داده اند. سه مورد از این دلایل را بررسی می کنیم :

ناپایداری : منتقدان می گویند فرض کنید شخصی یک فروشگاه اینترنتی دارد و روش پرداخت بیت کوین را به فروشگاه خود اضافه کرده است. او در یک روز معادل ۱۰۰ دلار، بیت کوین به دست می آورد. اگر در آن روز بیت کوین ۲۰ درصد افت کند، آن فرد در آن روز ضرر می کند و آیا آن فرد باید منتظر بماند تا دوباره بیت کوین رشد داشته باشد؟

همانطور که در مقاله «آیا بیت کوین واقعا ناپایدار است؟» گفتیم، علت اصلی ناپایداری و نوسانات این است که بیت کوین در آغاز راه است. از بیت کوین بیشتر به عنوان سرمایه گذاری استفاده می شود تا کاربرد در خرید و فروش. اگرچه نوسانات بیت کوین بیشتر مثبت بوده است، اما برای پایداری بیشتر و جلوگیری از نوسانات منفی، بیت کوین نیاز به زمان برای پذیرش به عنوان ارز دارد.

انرژی و آلودگی : این انتقاد کاملا وارد است. بیت کوین برای استخراج برق زیادی مصرف می کند و با توجه به این موضوع برای تولید برق، آلودگی های زیست محیطی، مخصوصا در کشورها در حال توسعه بیشتر می شود. برای جزئیات بیشتر از این موضوع می توانید به مقاله « بیت کوین: خوب، بد، زشت » مراجعه فرمایید.

این مورد کاملا صحیح است ولی قطعا همانطور که خودرو ها ابتدا آلودگی بیشتری داشتند، بیت کوین هم با تکامل بیشتر بر این مشکل غلبه خواهد کرد

فرارمالیاتی و جرم : یکی از شایعاتی که درباره بیت کوین مطرح می شود این است که امکان فرار مالیاتی را فراهم می کند. اما تراکنش های بیت کوین کاملا ناشناس نیست و می توان مقدار بیت کوین موجود در هر کیف پول را مشاهده کرد و تراکنش های هر کیف پول را بررسی کرد. بنابراین سایت های صرافی داخلی و همچنین صرافی های خارجی (برای مبالغ بالا) نیاز به تایید هویت با مدارک شناسایی دارند که در صورت نیاز مشخص شود که چه مقدار بیت کوین به کیف پول فرد منتقل شده است.

در حوزه جرم هم از بیت کوین استفاده می شود اما به دلیل کاملا ناشناس نبودن تراکنش های بیت کوین، تاکنون باند های جرم با بیت کوین، موفق به ادامه حیات خود نبوده اند. همانطور که از چاقو ممکن است برای قتل استفاده شود، از بیت کوین یا هر پول سنتی دیگری هم می توان برای جرم استفاده کرد، بنابراین بیت کوین راه مطمئنی برای جرم یا فرارمالیاتی نیست و قطعا با ایجاد قوانین جدید، این کار برای مجرمان سخت تر و سخت تر خواهد شد.

۷- چرا مردم به بیت کوین اعتماد می کنند؟

در حقیقت مردم به بیت کوین اعتماد می کنند چون نیازی به اعتماد سازی نیست. بیت کوین کاملاً متن باز و توزیع شده است. یعنی هر کسی می تواند هر زمان که بخواهد به سراسر کد منبع آن، دسترسی داشته باشد. بنابراین هر توسعه دهنده ای در جهان می تواند به دقت نحوه کار بیت کوین را مطالعه کند. تمام تراکنش ها بدون نیاز به واسطه شخص سوم و به صورت همتا به همتا انجام می شود. مردم می توانند مطمئن باشند که یک تراکنش به صورت صحیح انجام می شود زیرا هر کس دارای یک نسخه از بلاک چین بیت کوین است و نمی توان آن را دستکاری کرد.

۸- سطح دشواری پرداخت با بیت کوین چگونه است؟

بسیار آسان است و روز به روز آسان تر می شود. شما می تواند در کیف پول خود با استفاده از چند دکمه ساده، عملیات ارسال یا دریافت را انجام دهید. اگر کیف پول روی موبایل شما باشد می توانید با اسکن کد QR ، پرداخت را سریعا انجام دهید.

۹- آیا بیت کوین ناشناس است؟

بیت کوین طوری طراحی شده است که به کاربران خود اجازه دهد در سطح حریم خصوصی قابل قبولی، پرداختها را ارسال و یا دریافت نمایند. اما بیت کوین واقعا گمنام نیست. تراکنش های کیف پول ها در بلاک چین بیت کوین، برای همه قابل مشاهده و رهگیری است اما نام یا ایمیل صاحب کیف پول، قابل رهگیری از این طریق نیست.

این ویژگی مقید است و با توجه به ضرورت قانون برای بیت کوین، می تواند از وقوع جرم های احتمالی جلوگیری کنید.

۱۰- اگر بیت کوین هایم را از دست بدهم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تراکنش ها در بیت کوین قابل بازگشت نیستند، بنابراین اگر بیت کوینهایتان به سرقت بروند و مدارک کافی از سارق نداشته باشید، بیت کوین ها دیگر قابل بازگشت نیستند. سرقت بیت کوین فقط از راه دسترسی به کیف پول قربانی انجام می شود، بنابراین توصیه می شود امنیت کیف پول خود را تا حد امکان بالا ببرید. اگر کیف پول خود را گم کنید یا از آن بک آپ نداشته باشید یا به هر نحوی دسترسی به آن را به طور کامل از دست بدهید، بیت کوین ها در شبکه خواهند ماند، اما برای همیشه از گردش خارج می شوند.

۱۱- آیا بیت کوین می تواند به یک شبکه پرداخت اصلی تبدیل شود؟

بیت کوین می تواند در شبکه توزیع شده ای که دارد، تراکنش های زیادی را در چند ثانیه پردازش کند اما هنوز برای رسیدن به سرعت و ظرفیت تراکنش های کارت های اعتباری، مانند ویزا کارت آماده نیست. بیت کوین یک پدیده جدید است و روز به روز بر گسترش آن اضافه می شود. تبدیل شدن به ارز و شبکه پرداخت اصلی در جهان، نیازمند زمان برای پذیرش در صنایع مختلف دارد و اتقا بیشتر دارد. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین، این امر دور از ذهن نیست.

همچنین بخوانید :

بیت کوین چیست ؟

 ۵ دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

چهار دلیل اهمیت بیت کوین چیست ؟

آیا بیت کوین واقعا ناپایدار است؟

آیا قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار می رسد؟

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شوید.

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق بیت کوین : @kasbe_bitcoin

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari