خرید و فروش بیت کوین

کسب درآمد از ایردراپ

معرفی یکی از بهترین روشهای خرید و فروش بیت کوین

همانطور که می دانید هر روزه به تعداد افرادی که به کسب درآمد از طریق ارزهای مجازی مانند بیت کوین روی می آورند افزوده می گردد.

در این بین متاسفانه افراد یا وبسایتهای کلاهبردار نیز کم نیستند. و در صورتی که حین معامله یا خرید و فروش در این بیزینس مواظب نباشید ممکن است به مشکل برخورد نمایید.

وبسایتهای بسیاری به عنوان صرافی آنلاین امکان خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی را برای کاربران فراهم می کنند. اگر بخواهید از صرافی های آنلاین خرید و فروش انجام دهید ، در صورتی که معتبر هم باشند معمولا کارمزدهای بالایی کسر می کنند.

یکی از بهترین روشهای خرید و فروش ارزهای مجازی معامله مستقیم با افراد ، بدون واسطه است. اما این معامله باید در بستری امن فراهم شود تا کمترین ریسک را برای خریدار یا فروشنده فراهم نماید.

بررسی سایت لوکال بیت کوینز (Localbitcoins); خرید بیت کوین بدون نگرانی از کلاهبرداری !

یکی از محبوب‌ترین سایتهایی که خدمات خریدوفروش ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌کند و مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، سایت لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins.com) است. فروشندگان و خریداران ارزهای دیجیتال از سراسر جهان، می‌توانند در این سایت ثبت نام و بیت کوین‌هایشان را با یکدیگر معامله کنند. ( این سایت باید با وی – پی – ان باز شود. )

در این مطلب، نکات مهم و امنیتی برای معامله در سایت لوکال بیت کوینز را به شما آموزش خواهیم داد.

روش‌های پرداختی مورد قبول لوکال بیت کوینز

در سایت لوکال بیت کوینز از روش‌های مختلفی برای پرداخت می‌توانید استفاده کنید:

  • پی پال
  • وایر ترانسفر (Wire transfer)
  • وسترن یونیون (Westren Union)
  • وب مانی (Webmoney)- رایج در ایران
  • پرداخت با ایمیل
  • پرداخت با پول نقد (کارت به کارت یا پرداخت از درگاه شخصی فروشنده) – رایج در ایران

از آنجایی‌که در این سایت دارید با افراد معامله می‌کنید، نمی‌توانید از کارت اعتباری های اعتباری بین‌المللی (مثل مسترکارت و ویزا) استفاده کنید. بااین‌حال، این سایت به شما اجازه می‌دهد در صورت نداشتن موجودی، با کارت اعتباریِ پی پال خرید کنید. هر روش پرداختی، کارمزدهای متفاوتی دارد. در بین این روش‌ها، خرید با پی پال در لوکال بیت کوینز برای فروشنده ریسک بیشتری به‌همراه دارد.

چرا خرید با پی پال ریسک بیشتری به همراه دارد؟

بیت کوین شبیه هیچ یک از محصولات و کالاهای فیزیکی یا دیجیتال دیگر نیست. بیت کوین شکلی از پول است که تقریبا غیرقابل ردیابی است. به‌همین‌دلیل بسیاری از شرکت‌ها (مانند پی پال) برای خریدوفروش بیت کوین با کارت اعتباری هیچ ضمانتی ارائه نمی‌دهند.

استفاده از روش‌های پرداختی مانند پول نقد یا پرداخت از طریق wire transfers که روش پرداخت معکوس در آنها بسیار دشوار است، معمولا برای خرید بیت کوین بهتر است.

کارمزد تراکنش

بررسی سایت لوکال بیت کوینز (Localbitcoins); خرید بیت کوین بدون ترس از کلاهبرداری !

اگر می‌خواهید فقط برای خرید بیت کوین از سایت لوکال بیت کوینز استفاده کنید، خدمات این سایت برایتان رایگان خواهد بود. در واقع این سایت فقط از فروشندگان بیت کوین حق‌العمل دریافت می‌کند و آن‌هم ۱%. بیشتر نیست. البته هنگامی‌که بیت کوین‌ها را دریافت کردید، برای انتقال آنها به کیف پول بیت کوین‌تان باید کارمزدهای معمولِ شبکه‌ی بیت کوین را پرداخت کنید.

بیت کوین‌های دریافتی ابتدا به کیف پول‌تان در سایت لوکال بیت کوینز وارد می‌شوند. اکیدا توصیه می‌کنیم این بیت کوین‌ها را بلافاصله به کیف پولِ بیت کوین امن خودتان انتقال دهید.

درست است که فروشندگان کارمزد تراکنش ندارند، اما به‌جای آن نرخ مبادله‌ی بالاتری پرداخت می‌کنند؛ این مورد را هنگام انجام معامله در نظر بگیرید.

امنیت معامله

بررسی سایت لوکال بیت کوینز (Localbitcoins); خرید بیت کوین بدون ترس از کلاهبرداری !

سایت لوکال بیت کوینز با ویژگی‌هایی که دارد به شما کمک می‌کند معامله‌ای بی‌خطر انجام دهید:

  • اعتبارسنجی: میزان اعتبار و سوابق فعالیت‌های هر یک از معامله‌گران در این سایت کاملا مشخص است.
  • پشتیبانی از پول: پولی که بابت انجام معامله ارسال می‌کنید، نزد سایت لوکال بیت کوینز به امانت باقی می‌ماند (بلوکه می‌شود). پس از آنکه فروشنده کامل‌شدنِ فرایند معامله را تأیید کرد پول‌ها آزاد می‌شوند.
  • ۲FA: این ویژگی، همان احراز هویت دومرحله‌ای است. البته این گزینه به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و خودتان باید آن را فعال کنید. این یعنی هربار که وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید، باید پین کد دیگری را که به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود وارد کنید. این ویژگی از هک شدن حساب کاربری شما جلوگیری می‌کند.
  • تأیید ورود به سایت: اگر همیشه از یک مرورگر برای ورود به سایت استفاده کنید، لوکال بیت کوینز شما را تشخیص خواهد داد. اما اگر مرورگرتان را تغییر دهید، سایت از شما می‌خواهد دوباره ایمیل‌تان را تأیید کنید.
  • تیم پشتیبانی و حل اختلاف: لوکال بیت کوینز یک تیم پشتیبانی دارد که هم به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهد و نیز اگر بین خریداران و فروشندگان اختلافی پیش بیاید، کمک می‌کند تا اختلاف برطرف شود.

دیدگاه‌های مردم درباره‌ی لوکال بیت کوینز را بررسی کنید

در انجمن‌های مربوط به بیت کوین (مانند رددیت و Bitcointalk)، می‌توانید دیدگاه‌های دیگران را درباره‌ی لوکال بیت کوینز ببینید. البته دیدگاه‌های مختلفی درباره‌ی این سایت وجود دارد، اما به‌طورکلی نظرات مثبت است. به‌عنوان مثال، بیشتر آنها عقیده دارند که این پلتفرم بسیار خوب عمل می‌کند یا اینکه معاملات و معامله‌گران کاملا قابل اعتماد هستند.

چگونه بدون ترس از کلاهبرداری در لوکال بیت کوینز معامله کنیم؟

لوکال بیت کوینز پلتفرم فوق‌العاده‌ای است، اما گاهی معامله‌گران بد هم در آن پیدا می‌شوند. در هر صورت، شما دارید با افراد معامله می‌کنید و بهتر است مراقب باشید.

انتخاب فروشنده

بررسی سایت لوکال بیت کوینز (Localbitcoins); خرید بیت کوین بدون ترس از کلاهبرداری !

در این سایت، فهرست بلندبالایی از فروشندگان وجود دارد. اما شما می‌توانید با تعیین موقعیت مکانی و شیوه‌ی پرداخت، این فهرست را کمی محدودتر کنید. سپس می‌توانید از بین این افراد، یکی را برای انجام معامله انتخاب کنید. هرگز یک فروشنده را فقط بر مبنای قیمتی که ارائه می‌دهد انتخاب نکنید. گاهی پرداخت ۵٪ بیشتر برای یک تراکنش، بهتر از این است که از فرد نامعتبری خرید کنید. به تاریخچه‌ی تراکنش‌های فروشنده نگاه کنید و ببینید در گذشته چگونه عمل کرده است.

پس از انتخاب فروشنده، وارد حساب کاربری او شوید و موارد زیر را بررسی کنید:

  • تعداد معاملات انجام شده توسط این فرد مهم است.
  • رتبه‌ی بازخوردهای او حداقل به ۹۸% رسیده باشد.
  • حداقل یک سال از تاریخ ایجاد حساب کاربری‌اش گذشته باشد.
  • شماره تلفن، نشانی ایمیل و حساب کاربری شرکتی که در آن فعالیت دارد کاملا مشخص باشد.
  • حداقل ۱۰ کاربر دیگر به او اعتماد داشته باشند.

فروشنده‌ای را پیدا کنید که همه‌ی موارد بالا درباره‌ی او صدق کند. اما اگر نتوانستید، حداقل کسی را انتخاب کنید که معاملات بزرگ و موفقیت‌آمیزی را در گذشته انجام داده باشد.

پس از بررسی حساب کاربری فروشنده، در انجمن‌های پرسش و پاسخ (فروم) لوکال بیت کوینز دنبال نام کاربری او بگردید. اگر حتی یک مورد منفی درباره‌ی او پیدا کردید، از خیر معامله با او بگذرید.

ارتباط با فروشنده

بررسی سایت لوکال بیت کوینز (Localbitcoins); خرید بیت کوین بدون ترس از کلاهبرداری !

حال می‌توانید درخواست خریدتان را به فروشنده ارسال کنید.

کارهای زیر را به هیچ عنوان انجام ندهید:

  • تا زمانی‌که فروشنده پاسخ نداده است، هیچ‌گونه اطلاعاتی به او ارسال نکنید.
  • با فروشنده در جایی بیرون از لوکال بیت کوینز برای معامله صحبت و توافق نکنید، زیرا در این صورت نمی‌توانید از خدمات «پشتیبانی از پول» این سایت بهره‌مند شوید.
  • به جز صندوق پیامِ لوکال بیت کوینز، اطلاعات پرداخت‌تان را به هیچ شیوه‌ی دیگری (مانند ایمیل، پیام متنی یا تماس تلفنی) به فروشنده ارسال نکنید. فقط از پیام رسان همین سایت استفاده کنید.

نکته: تا زمانی‌که دکمه تأیید پرداخت را انتخاب نکرده‌اید، می‌توانید از انجام تراکنش منصرف شوید.

حال باید منتظر بمانید بیت کوین‌ها وارد حساب‌تان در لوکال بیت کوینز شوند. اگر مشکلی پیش بیاید، سعی کنید ابتدا با خود فروشنده آن را حل کنید. نگران از دست رفتن پول‌تان نباشید، لوکال بیت کوینز از پول شما پشتیبانی خواهد کرد.

شاید اوایل ورودتان به این سایت، فروشندگان معتبر تمایلی برای معامله با شما نداشته باشند؛ دلیلش این است که هنوز به اندازه‌ی کافی بازخورد مثبت دریافت نکرده‌اید. برای جلب اعتماد فروشندگان بزرگ، ابتدا باید چند معامله‌ی کوچک با فروشندگان معمولی انجام بدهید و بازخوردهای خوبی دریافت کنید.

حال که می‌دانید چگونه باید از لوکال بیت کوینز استفاده کنید، دیگر نگران کلاهبرداری‌ها نباشید. با رعایت نکاتی که گفته شد تا ۹۹% معاملات بی‌خطری خواهید داشت. اگر سؤال دیگری دارید، در صفحه‌ی FAQ page لوکال بیت کوینز مطرح کنید. تیم پشتیبانی همواره پاسخگوی شما خواهند بود.

قبل از خرید و فروش بیت‌کوین ، به ۵ فاکتور که در صفحه حساب کاربری بقیه افراد می‌بینید توجه کنید:

۱- اولین مورد Seller escrow release times هست. این گزینه متوسط آزاد کردن بیت‌کوین رو نشون میده. هرچقدر این مقدار کمتر باشه، یعنی فروشنده سرعت عمل بیشتری در آزاد کردن بیت کوین برای شما داره.

۲- دومین مورد دایره‌ی روبروی نام کاربری فروشنده هست که گاهی اوقات سبز هست و گاهی اوقات به رنگ‌های دیگه. وقتی موس رو روی دایره نگه می‌دارید می‌تونید ببینید که فروشنده آخرین بار چه زمانی آنلاین بوده.

۳- سومین مورد Feedback score است و فقط با فروشندگانی که Feedback score حداقل دارای ۹۸ درصد هستن معامله کنید.

۴- چهارمین مورد تعداد افرادی هست که این فروشنده رو مورد اعتماد دونستن (عدد روبروی Trust )

۵- پنجمین مورد تعداد افرادی هست که این فروشنده رو بلاک کردن (عدد روبروی Block)

به طور خلاصه از مزیتهای خرید و فروش در وبسایت localbitcoins ، می توان موارد زیر را نام برد :

مزیت شماره ۱: امکان خرید و فروش بیت کوین با کارت شتاب

خرید از بسیاری از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال در سراسر دنیا برای ایرانیان دشوار است. دلیل آن نیز تحریم های بین المللی علیه کشورمان است. با این وجود، سایت اوکال بیتکونیز امکان خرید بیت کوین با ریال را در اختیار ما قرار می دهد.

مزیت شماره ۲: جلوگیری از کلاهبرداری 

یکی از جذابیت های این سامانه، تدابیری است که در زمینه جلوگیری از کلاهبرداری اتخاذ کرده است. به محض اینکه فرآیند خرید یا فروش آغاز می شود، مقدار بیت کوین آن در حساب فروشنده بلوکه می شود. به این ترتیب، امکان کلاهبرداری ( دریافت پول از خریدار توسط فروشنده و عدم انتقال بیت کوین ) منتفی می شود. این قابلیت سبب شده این سامانه به یک گزینه مطمئن برای خریداران و فروشندگان این ارز دیجیتال در سراسر دنیا بدل
شود.

مزیت شماره ۳: کارمزد پایین خرید و فروش بیت کوین

کارمزد صرافی های آنلاین ارز دیجیتال و یا حتی خودپردازهای بیت کوین معمولا بالاست. اما خوشبختانه کارمزد این سایت در مقایسه با آنها به مراتب پایین تر است .

مزیت شماره ۴: داشتن کیف پول دیجیتال برای ذخیره بیت کوین

این سایت به صورت پیش فرض دارای کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره بیت کوین است. این کیف پول دیجیتال از امنیت بالایی برخوردار بوده و تاکنون مشکلی از آن گزارش نشده است. در نتیجه خیال تان درباره امنیت بیت کوین های خریداری شده راحت خواهد بود.

جهت ثبت نام در وبسایت لوکال بیتکوینز روی لینک  زیر کلیک یا لمس نمایید (با وی-پی-ان ):

⇐   ثبت نام در localbitcoins  

همچنین بخوانید :

خرید و فروش سریع و راحت ارزهای دیجیتال ، بدون واسطه و بدون نیاز به ثبت نام (از طریق تلگرام)

 نکات امنیتی برای خرید و فروش اینترنتی

 کلاهبرداری پانزی چیست ؟

 ضوابط بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

۷ نکته بسیار مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

کسب درآمد با ترید کردن در ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تتر USDT چیست ؟ بهترین کیف پول تتر کدام است ؟

اصطلاحات رایج و تخصصی در تجارت و بازار ارزهای دیجیتال

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

 

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari