ترید کردن در ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ایردراپ

کسب درآمد با ترید کردن در ارزهای دیجیتال

ترید کردن در ارزهای دیجیتال چیست ؟

ترید در ارزهای دیجیتال

یکی از روشهای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال ترید کردن می باشد.

Trade کردن یکی از اصطلاحات بسیار کاربردی در زمینه های مالی و اقتصادی مانند بورس و خرید و فروش است. این اصطلاح در زمینه ارزهای دیجیتال نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله  سعی می کنیم تا این اصطلاح را به صورت جامع و کلی مورد بررسی قرار دهیم  و نکات مهمی که باید در هنگام ترید کردن در ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود را بیان نماییم.

ارز دیجیتال ، نسل جدید پول در سراسر جهان

ارزهای دیجیتال شکلی جدید  از پول های الکترونیکی هستند که انقلاب و تحولی عظیم در عرصه اقتصادی و مالی در سراسر جهان به وجود آورده اند، برخلاف پول کاغذی و  فیزیکی، در این ارزها  از سیستم  رمزنگاری  ( که بر پایه علم ریاضیات بنا نهاده شده است ) برای ذخیره سازی و نقل و انتقال استفاده می شود. این روش باعث می شود تا ارز دیجیتال بدون هیچگونه محدودیتی بین افراد مختلف در سراسر جهان مبادله شود.

ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان می باشند و کشورهای مختلف  در حال بررسی این ارزها و به رسمیت شناختن آن با وضع قوانین مورد نیاز و منطبق بر شرایط و نیازهای خود  هستند.

از جمله اولین ارزهای دیجیتال می توان  بیت کوین و اتریوم را نام برد. از مزیت بسیار مهم ارزهای دیجیتال می توان به امنیت بالا و ناشناس بودن آنها اشاره کرد، به طوری که هیچ شخص ، دولت یا سازمانی نمی تواند این ارزها را کنترل یا دستکاری کند در عین حال هیچ کس هم نمی تواند تقلب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی می توانید به مقاله هایی که در همین زمینه در وبسایت دلاری ارائه شده است مراجعه نمایید :

  بیت کوین چیست ؟

مفهوم ترید کردن چیست ؟

واژه trade در زیان انگلیسی به معنای تجارت و داد و ستد بوده و  در زمینه ارزهای دیجیتال اصطلاح ترید کردن به معنای معامله گری ارز دیجیتال اشاره دارد، تریدر شخصی است که عمل خرید و فروش ارز یا ارزهایی را انجام داده و سعی می کند با خرید و فروش به موقع ارز به سود بالا برسد.

در ترید هدف این است که ارز یا ارزهای مورد نظر در کف قیمت خریده شوند و در اوج قیمت فروخته شوند. هرچه تفاوت قیمت این خرید و فروش بیشتر باشد سود تریدر نیز بیشتر خواهد شد.

ترید کردن یک علم و تخصص است. اینکه شما بدانید در چه زمانی و چگونه و چه مقدار ارز بخرید و در چه زمانی و چگونه و چقدر ارز بفروشید به دانش، تجربه و تخصص بالا و کمی نیز به شمه بالای اقتصادی ( یا به معنای عامیانه شانس ) نیاز دارد . این تخصص و تجربه در Trade کردن در طول زمان و با تمرین و تکرار زیاد بدست می آید.

افرادی که در بورس کار کرده اند به خوبی با مفهوم ترید آشنایی دارند. هرچند که ترید کردن در ارزهای دیجیتال با بورس متفاوت است ولی کسانی که در این زمینه تجربه دارند می توانند از تجربیات خود در بازار کریپتوکارنسی ها نیز استفاده نمایند.

دانش و مهارت خود را در ترید کردن افزایش دهید

همان طور که بیان شد ترید کردن نیاز به دانش و مهارت دارد.  این علم و مهارت هم یک شبه به دست نخواهد آمد بلکه با مطالعه و تجربه و گاهی سعی و خطا و به مرور زمان یه وجود می آید. شما باید یک جریان دائمی یادگیری برای خودتان ایجاد کنید تا به دانش و مهارت مورد نیاز برسید.

  • استفاده از تجربیات دیگران می تواند بسیار برای شما کارگشا باشد و روشهای جدیدی را به شما نشان دهد. بنابراین سعی کنید با تریدرهای دیگر و کسانی که در این زمینه تجربه کافی دارند همیشه در ارتباط نزدیک باشید و از تجربیات و مشاوره های آنها استفاده کنید، شما باید بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را به روش های مختلف از trader های دیگر بدست آورد.
  • این نکته بسیار مهم است که شما با تریدرهای مختلف در سراسر جهان در ارتباط باشید . ترید کردن محدود به کشور ما نیست و در تمام کشورهای دیگر جهان نیز انجام می شود. سابقه چنین فعالیت هایی در کشورهای دیگر بسیار زیادتر از ایران است، در کشور ما هنوز هم افراد کمی هستند که با ارز دیجیتال و ترید کردن به صورت حرفه ای آشنایی دارند، پس نیاز دارید که یک زبان بین المللی بدانید و ارتباطات خود را افزایش دهید. خوشبختانه با وجود منبع بسیار بزرگی مثل اینترنت ، این کار به راحتی امکان پذیر است. البته این نکته هم قابل ذکر است که در یک سال اخیر و مخصوصا بعد از قانونی و رسمی شدن تجارت رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال در ایران ، پیشرفتهای بسیار خوبی در این زمینه شده است. و بسیاری از شرکتها و افراد در این زمینه مشغول به کار و تحقیق می باشند.
  • کتاب ها و مقاله هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال نوشته شده است را مطالعه کنید، ابتدا یک لیست از تمامی این کتاب های مهم پیدا کنید و سپس آرام آرام به مطالعه آنها بپردازید. اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید می توانید در یک سال چندین کتاب را به پایان برسانید، این کتاب ها می توانند سنگ بنای انتخاب های شما در آینده باشند، فقط باید توجه داشته باشید که زمان و اراده نیاز است.
  • همانطور که شکست در هر کاری به انسان تجربه می آموزد ، ضرر کردن در این کار نیز  یکی از راه های افزایش مهارت و تجربه در ترید کردن است اما این جمله به این مفهوم  نیست که از عمد و خودخواسته ضرر کنید. منظور ما این است که در ترید کردن سعی کنید با داشتن دانش و آگاهی راه های جدید را نیز امتحان کنید بعضی مواقع  این راه های جدید به شکست منجر می شود. پس باید سعی کنید که هزینه این شکست کم باشد. دستاورد این شکست تجربه و مهارت برای شما خواهد بود. می توان واضح تر گفت : شما باید در ازای بدست آوردن مهارت و تجربه برخی اوقات کمی شکست هم بخورید. این یک قانون است که در جهان هستی هیچ چیزی را رایگان به انسان نمی دهند.
  • هیچگاه تمام سرمایه و دارایی خود را در این زمینه وارد نکنید. حتی المقدور سعی کنید آن میزان سرمایه ای از خود را وارد این کار کنید که در صورت از دست دادن آن متحمل ضرر هنگفتی نشوید.
  • ریسک پذیر باشید. اگر همیشه دید شما بر یک زندگی کارمندی و داشتن یک حقوق و آب باریکه در آخر ماه بوده و تحمل و شرایط ریسک کردن را ندارید بهتر است وارد این بازار نشوید. البته می توانید با سرمایه کم شروع کنید و پس از به دست آوردن تجربه و مهارت لازم به مرور به سرمایه خود بیافزایید.
  • صرف خواندن کتاب‌ و مقاله در زمینه‌ی ترید، شرکت‌ در سمینار یا کلاسهای مختلف، صحبت و تبادل نظر با دوستان، تا وقتی که فقط در ذهن شما باشند، اسمش ترید کردن نمی‌شود. برای ترید کردن واقعا باید ترید کرد!‌ باید پول دوست داشتنی تان را به خطر بیندازید تا یاد بگیرید و تجربه کسب کنید. ترید کردن  مانند زندگی واقعی ماجراجویی‌هایی دارد  که باید در آنها قدم  بگذارید تا یاد بگیرید.

آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

بر احساسات خود تسلط داشته باشید

داشتن تسلط بر احساسات یک نکته کلیدی و بسیار مهم در ترید کردن است. در ترید شما کنترلی بر بازار ندارید و بازار همیشه آنگونه که دلخواه شما است حرکت نمی کند. تنها راه موفقیت شما این است که تصمیمات صحیح در زمان صحیح بگیرید و این وابسته به انتخاب های شما خواهد بود، عدم کنترل احساسات می تواند انتخاب های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ترس، انتخاب های عجولانه، و داشتن تفکرات بلند پروازانه احساساتی هستند که می توانند ضرر و زیانهای جبران ناپذیری به شما بزنند، برای تسلط بر احساسات باید در حوزه روانشناسی اطلاعاتی داشته یا بدست بیاورید و از لحاظ روانی روی خود کار کنید و این کار را باید با کمک افراد مناسب  مانند روانشناسان و مشاوران انجام دهید.

صبور باشید

داشتن صبر و حوصله برای موفقیت در هر کاری لازم است. انسانهای عجول و کم حوصله هیچگاه به موفقیتهای بزرگ نخواهند رسید. در صورتی که ذاتا یا بر اساس شرایط زندگی انسان کم حوصله ای هستید ، بهتر است وارد این بیزینس نشوید. 

از قدیم الایام گفته اند : گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی !

قبل از ترید کردن هدف معینی داشته باشید

قبل از این که برای یک ترید آماده شوید باید برای خود یک هدف معین کنید، این هدف باید دارای سه خصوصیت باشد :

اول اینکه واقع گرایانه و به دور از احساسات زودگذر باشد.

دوم اینکه برای شما و شرایط شما قابل دستیابی باشد.

 سوم اینکه قابل اندازه گیری باشد. از انتخاب اهداف به دور از واقعیت و فراتر از سطح خود به شدت پرهیز کنید.

trade در ارزهای دیجیتال

در نظر گرفتن پارامتر های غیر قابل پیشبینی

در زمان ترید کردن در صنعت و بیزنس ارزهای دیجیتال ، شما باید همیشه یک سری پارامترهای غیر قابل پیش بینی را در نظر بگیرید و برای زمانی که همه چیز بر خلاف نظر و میل شما بدون دلیل از قبل پیش بینی شده اتفاق افتاد از قبل برنامه ای داشته باشید.

سرمایه گذاری برای بلند مدت 

بعضی از افراد قسمتی از سرمایه خود را به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اختصاص می دهند به امید اینکه آن ارزی که خریداری کرده اند در بلند مدت  افزایش قیمت پیدا کند و سود قابل ملاحظه ای کسب کنند (حداقل سودی بیشتر از نگهداری پول رایج کشور در بانک ها).

مخصوصا در مملکت ما که متاسفانه روز به روز ارزش پول مان کمتر و کمتر می شود.!

اما این کار در عین اینکه ممکن است بسیار سودآور باشد می‌تواند ریسک‌هایی هم داشته باشد. این تفکر که خرید هر ارز دیجیتال در بلند مدت سود به همراه دارد قطعا تفکر اشتباهی است. لذا باید قبل از سرمایه گذاری نسبت به آن ارزی که قصد خرید آن را دارید تحلیل و بررسی‌های زیادی داشته باشید.

هستند افرادی که چند سال پیش چنین دیدگاهی داشتند و از این طریق واقعا میلیاردر شدند. !

البته به اینگونه سرمایه گذاری ( بلندمدت ) Trade گفته نمی شود.طبق یک مثل قدیمی هیچوقت همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. اگر واقعا قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال دارید همه سرمایه خود را برای خرید یک ارز نگذارید. ارزهایی را بررسی کنید که حداقل یک سال از عرضه آنها در بازار گذشته باشد و نمودار عملکرد چندین ارز را در یک سال گذشته با یکدیگر مقایسه کنید.

سرمایه گذاری برای کوتاه مدت 

افرادی نیز هستند که ارزهای دیجیتال خود را مدت زمان زیادی نگهداری نمی کنند و استراتژی آنها این است که برای کسب درآمد در کف قیمت خرید کنند و در سقف بفروشند . معمولا تحلیل و بررسی تیم پروژه و ارز دیجیتالی مورد نظر در این بخش جایگاه خیلی ویژه‌ای ندارد و بیشتر تحلیل های نموداری و تکنیکال، اخبار، تب بازار و نوسانات آن است که در بالا و پایین شدن قیمت‌ها تاثیر فراوانی می‌گذارد.

سخن پایانی در بحث ترید کردن در ارزهای دیجیتال

مقالات بسیار زیادی وجود دارد یا عقیده بعضی افراد این  است که به شما می‌گوید تحلیل تکنیکال راهی‌ست برای یک شبه پولدار شدن یا بالعکس . در زمینه ارزهای دیجیتال تحلیل تکنیکال کاملا مزخرف و بی فایده است.!!!

آیا جز این دو مورد ، حالت دیگری وجود ندارد ؟

این یک طرز تفکر صفر و یکی است. تفکر صفر و یکی دیوانگی محض و اشتباه است.

تحلیل تکنیکال فقط یک ابزار است.

مسیری برای رسیدن به موفقیتهای  بی‌حدو مرز نیست و در طرف مقابل ، صددرصدهم بی‌ارزش نیست. جایی میان این دو قرار دارد. به عنوان یک دستور‌العمل و یک راهنما عمل می‌کند که به شما کمک می‌کند پول درآورید. ولی همیشه هم نمی توانید فقط به آن تکیه کنید !

این را بدانید که همیشه جا برای یادگیری بیشتر هست و هیچ وقت از موفقیتهای خود مغرور نشوید.!

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که رسیدن یک کوهنورد به  قله مورد نظر ،  وابسته به قدم های  کوچک و پیوسته او خواهد بود. Trade کردن هم از این قاعده مستثنی نیست.یکی از مهمترین عوامل برای رسیدن به موفقیت ، پایداری و ادامه راه است که آن هم یک شبه به دست نخواهد آمد.

ترید کردن اکثر اوقات کاری پر ریسک است اما زمانی که موفق می شوید شیرینی آن تلخی تمامی سختی ها را از بین خواهد برد .  لذت داشتن یک درآمد دلاری از اینترنت بسیار جذاب خواهد بود !علاوه بر این، اراده و  پایداری شما حس غرور و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. 

همچنین بخوانید :

آموزش نکات مهم در رابطه با سرمایه گذاری در بازارهای مالی

تفاوت بین رمزارز، ارز دیجیتال، توکن و آلتکوین در چیست؟

ICO چیست و چگونه می توان در آنها سرمایه گذاری کرد ؟

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

۷ نکته بسیار مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

چگونگی تغییرات قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اصطلاحات رایج و تخصصی در تجارت و بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تتر USDT چیست ؟ بهترین کیف پول تتر کدام است ؟

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

 

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari