۵ دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

کسب درآمد از ایردراپ

ارز دیجیتال بیت کوین از آغاز سال تا کنون حدود ۸۰۰ درصد رشد داشته است و به ۶۰۰۰ دلار رسید. برخی از کارشناسان مالی، چنین رشد قیمتی را یک حباب می دانند که بالاخره خواهد ترکید و باعث نابودی بیت کوین می شود.

بازده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تمام تاریخ بی سابقه است. در این مقاله دلایلی را بررسی می کنیم که بیت کوین نمی تواند حباب اقتصادی باشد.

۱- روز به روز پذیرش آن به عنوان یک پول رایج بیشتر می شود.

یکی از بزرگترین چالش های بیت کوین برای قانون گذاران و موسسات تنظیم مقررات مالی، ماهیت غیرمتمرکز و ارتباط آن با دارک وب است.  با این حال، پذیرش “رسمی” بیت کوین آرام آرام در حال افزایش است و مردم روز به روز آگاه تر از قبل می شوند.

در آوریل ۲۰۱۷، ژاپن رسما اعلام کرد که قوانینی برای به پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت قانونی تصویب خواهد کرد که بلافاصله موجب افزایش قیمت بیت کوین شد و توجه بازرگانان ژاپنی را به خود جلب کرد.

در فیلیپین، شهروندان به طور قابل توجه ای از بیت کوین برای انجام پرداخت های خود استفاده می کنند. به همین دلیل بانک مرکزی این کشور در فوریه سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مقرراتی برای بیت کوین تنظیم خواهد کرد تا این ارز دیجیتال بتواند به عنوان یک سیستم انتقال رسمی فعال شود و در محور قانون حرکت کند.

کشورهایی همچون استرالیا و روسیه اخیرا چنین اظهاراتی را ارائه کرده اند که می تواند بیت کوین را به یک ابزار مبادله در این کشورها تبدیل کند . با توجه به تقاضای رو به رشد بیت کوین برای عنوان سرمایه گذاری و همچنین یک سیستم پرداخت آنلاین، روند پذیرش احتمالا به سرعت ادامه خواهد یافت.

۲- افزایش پذیرش بازرگانان

در سال های اولیه معرفی بیت کوین، پذیرش بیت کوین برای خرید و فروش محدود به چند مدیر فروشگاه شجاع بود که بیشتر به دلیل علاقه شخصی به بیت کوین این کار را انجام می دادند. امروزه این موضوع به طور قابل توجهی تغییر یافته است. چندین شرکت بزرگ پیشرو در فناوری و تجارت الکترونیک بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند. مایکروسافت، Rakuten و Overstock سه شرکت بزرگ هستند که بیت کوین را پذیرفته اند یا به زودی آن را اجرایی می کنند.

با افزایش قیمت بیتکوین، رسانه ها آن را بیشتر پوشش خواهند داد. بنابراین در صورت رشد احتمالی بیت کوین، پذیرش آن اجتناب ناپذیر است.

یکی از دلایل مهمی که قبلا بیت کوین به عنوان روش پرداخت پذیرفته نمی شد. ترس بازرگانان از نوسانات منفی بیت کوین بود. زیرا اگر قیمت بیت کوین (هر چند کوتاه مدت) کاهش پیدا می کرد، آن ها نمی توانستند صبر کنند تا قیمت بیت کوین رشد کند. اما سرویس های بیمه پرداخت بیت کوین این مشکل را به کلی حل کرده اند.

چند مزیت پذیرش بیت کوین برای بازرگانان: هزینه های پرداختی کمتر است، کلاهبرداری های بانکی غیرممکن است، از همه جای جهان کاربران امکان خرید دارند.

هرچقدر که پذیرش تجاری در افزایش یابد، تقاضا هم بیشتر خواهد شد و این باعث رشد هر چه بیشتر بیت کوین می شود. چیزی که کمیاب و کاربردی باشد هرگز حبابی نیست.

۳- بیت کوین به عنوان یک ذخیره کننده ارزش در اقتصاد های ضعیف

یکی دیگر از دلایلی که بیت کوین نمی تواند یک حباب باشد، این است که تقاضای آن در کشورهایی با اقتصاد ضعیف بیشتر خواهد بود. برای مثال، در کشورهایی مانند ونزوئلا، بولیوی و زیمبابوه بیت کوین به عنوان یک ذخیره کننده ارزش و به عنوان پولی جایگزین می تواند فعالیت کند. افرادی که به دلیل تورم نگران ارزش پول خود هستند، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را انتخاب خواهند کرد.

۴- بیت کوین تازه وارد جریان اصلی شده است.

بدون اغراق می توان گفت که سال ۲۰۱۷ بیت کوین تازه وارد جریان اصلی شده است. پنج سال پیش، اگر از یک فرد معمولی در خیابان می پرسیدید که بیت کوین چیست احتمالا فقط به شما نگاه می کرد. روز به روز بر آگاهی مردم نسبت به بیت کوین افزوده می شود.

بیت کوین نوپاست، پتانسیل خرید بیت کوین هنوز بسیار بالا است.

۵- منابع محدود بیت کوین

در نهایت، یکی از دلایل اصلی این که بیت کوین بسیار ارزشمند است، تقاضای روزافزونش به علاوه عرضه محدود است.

بیت کوین فقط تا ۲۱ میلیون واحد وجود خواهد داشت. علاوه بر این، سختی استخراج آرام آرام بیشتر خواهد شد تا بیت کوین بتواند به اندازه کافی رشد کند.

بحث در مورد اینکه آیا بیت کوین یک حباب است یا خیر، به احتمال زیاد تا سال های آینده ادامه خواهد یافت. مسئله مهم این است که بیت کوین باشد یا نباشد، حریم خصوصی و غیرمتمرکز شدن در جهان اجتناب ناپذیر است و نمی توان جلوی این جریان را گرفت.

همچنین بخوانید :

بیت کوین چیست ؟

سوالات عمومی در مورد بیت کوین

 چهار دلیل اهمیت بیت کوین چیست ؟

آیا بیت کوین واقعا ناپایدار است؟

آیا قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار می رسد؟

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شوید.

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق بیت کوین : @kasbe_bitcoin

منبع

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari