مراحل کی وای سی در پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

مقدمه ای در مورد راه حل های Pi KYC

کی وای سی در پای نتورک

شبکه Pi network به یک راه حل تأیید هویت مقیاس پذیر (معروف به KYC) نیاز دارد که به حریم خصوصی شرکت Pioneers احترام بگذارد در حالی که این توزیع را برای توزیع کوین Pi به افراد متمایز ، واقعی و نه روبات ها تضمین می کند و کلیه مقررات قانونی به درستی رعایت می شوند.

ارائه دهندگان KYC برای خدمات خود ارز فیات (به عنوان مثال دلار آمریکا) دریافت می کنند ، و استفاده از آنها را غیر عملی می کند و برای میلیون ها پیشگام مقیاس بندی می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک تأمین کننده برای هر اعتبار ۱ دلار شارژ کند ، ۱۰ میلیون پیشگام از طریق آنها ۱۰ میلیون دلار برای KYC هزینه می کند.

این ارائه دهندگان باید ارز فیات را شارژ کنند زیرا امکان تکمیل ۱۰۰٪ اعتبار سنجی KYC به صورت برنامه ای وجود ندارد ، زیرا درصدی باید توسط کارگران انسانی که با ارز فیات پرداخت می شوند به صورت دستی انجام شود.

خوشبختانه ، شبکه Pi در حال حاضر گروه بزرگی از اعضا را تشکیل می دهد که مایل به پذیرش Pi برای خدمات خود هستند و اعضایی که برای تأیید هویت خود مایل به صرف Pi هستند.

مهندسان نرم افزار ممکن است مایل به نوشتن نرم افزار منبع باز در ازای Pi باشند و غیر مهندسین نیز مایل به کمک در مورد اعتبار سنجی موردی هستند که این نرم افزار نمی تواند پشتیبانی کند.

به عنوان مثال ، تصور کنید که هر پیشگام برای اجرای KYC خود یک  Pi پرداخت کرده است ، این بدان معنی است که ده میلیون پیشگام ده میلیون Pi را به طور جمعی صرف می کنند تا مشارکت کنندگانی را که راه حل PiC KYC خود را توسعه و کار می کنند ، تشویق کنند.

در این مثال ، ده میلیون Pi مقدار زیادی Pi است که می تواند مستقیماً به توسعه دهندگانی که نرم افزار KYC را می نویسند و پیشگامانی که اعتبار سنجی دستی را انجام می دهند ، توزیع شود.

شارژ انحصاری در Pi برای KYC مزایای اضافی کمک به راه اندازی مجدد اقتصاد Pi است.

تذکر بسیار مهم :

همانطور که در در سایت دلاری و کانالهای اطلاع رسانی اعلام نمودیم ، طبق نقشه راه پروژه ،فاز ۳ پای نتورک از اول سال ۲۰۲۲ شروع شده و ارز پای وارد Mainnet شده است.

کی وای سی در فاز سوم با روش جدید در حال انجام می باشد.لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه جدید انجام kyc به صفحه زیر مراجعه نمایید :

 آموزش انجام کی وای سی (KYC) در پای نتورک (به روز رسانی ۲۰۲۲  میلادی )

==================================

الزامات سطح بالا

به حریم خصوصی و امنیت Pioneers احترام بگذارید

تجربه ای ساده و کاربرپسند که کاربر تازه کار می تواند در مراحل ساده آن را تکمیل کند.

بدون هزینه های ارز فیات (به عنوان مثال عدم پرداخت به دلار به ارائه دهندگان خارجی.)

پرداخت در Pi مخصوصاً برای Pioneers برای انجام کارهای خرد و مهندسان برای توسعه سیستم نرم افزاری قابل قبول است.

نرم افزار منبع آزاد (به عنوان مثال مجوز Pi Open Source ، PiOS ، که در Q1 2021 معرفی می کنیم)

مطابق با مقررات KYC (به عنوان مثال محافظت معقولی در برابر اسناد شناسایی جعلی فتوشاپ شده یا سارقانی که هویت افراد دیگری را برای جعل هویت افراد دیگر به سرقت برده اند).


دو دسته پیشنهادات پروژه KYC

پیشنهادات پروژه KYC به دو نوع وجود دارد: سایر وظایف راه حل های انحصاری نرم افزار خوب هستند زیرا به هیچ نیروی انسانی احتیاج ندارند اما با توجه به انواع اسناد ، کشورها و زبان ها نمی توانند همه پیشگامان را پوشش دهند. بنابراین ، ما به هر دو نوع راه حل نیاز داریم.


یک پیشنهاد KYC

این پیشنهاد از دسته دوم است ، به عنوان مثال ، برای انجام مراحل تأیید سند یا سایر کارها ، هم به نرم افزار نیاز دارد تا روند KYC را تنظیم کند و هم به اپراتورهای انسانی نرم افزار.

در این پیشنهاد ، هر شخص هم KYC را تأیید می کند و هم اینکه یک نفر دیگر را تأیید می کند ، و این پیشنهاد را کاملاً مقیاس پذیر می کند.

برای نمونه یک راه حل کاملاً خودکار که به Pioneer اجازه می دهد خودش KYC را فقط با استفاده از نرم افزار و بدون نیاز به هیچ تأییدکننده انسانی انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به پیشنهاد پروژه Core Team دیگر “ePassport KYC” رجوع کنید.

ما می توانیم ایده های بیشتری در مورد نحوه اجرای سازگار با کیفیت KYC با همه پیشگامان داشته باشیم. پیشنهادات خود را در مورد بهبود راه حل های ما به اشتراک بگذارید یا پیشنهادات خود را ارائه دهید.

کاربران قابل استفاده از این راه حل پیشنهادی KYC

پیشگامانی که:

گذرنامه با تراشه NFC در دست ندارند یا تلفن همراهی با توانایی NFC ندارید.

با استفاده از دوربین  موبایل و گرفتن یک تماس ویدیویی کوتاه با یک پیشگام تصادفی دیگر از همان کشور تایید هویت را انجام دهید.

ایده اصلی:

یک فرد A ، که نیاز به گذراندن کی وای سی  دارد ، مراحل زیر را انجام می دهد :

از طریق برنامه از اسناد خود اسکرین شات گرفته و داده های آنها را در فرم وارد می کند.

برنامه با این شخص A با یک شخص به طور تصادفی انتخاب شده B مطابقت دارد که او همچنین می خواهد KYC را از همان کشور انجام دهد و هر دو را در یک رابط تماس ویدیویی ویژه قرار می دهد.

این رابط با نشان دادن اسناد راستی آزمایی یکدیگر و داده های فرم ، از شرکت کنندگان راهنمایی می کند تا هویت یکدیگر را تأیید کنند و همزمان از یک نفر بخواهند که شناسه خود را به شخص مقابل در مقابل دوربین نشان دهد.

این تعامل تأیید ویدئو توسط سیستم ضبط می شود و به دو ضبط فیلم تقسیم می شود. یک نیمه شامل مراحل تأیید پیشگام A و نیمه دیگر شامل تأیید پیشگام B است.

هر یک از نیمی از ضبط شده های شخص A و B توسط شخص ثالث C مربوطه که به طور تصادفی انتخاب شده است بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که دو نفر در ویدیو برای تأیید جعلی با یکدیگر تبانی نداشته اند.

پس از تأیید صحت و صحت تأیید صحت شخص A در ضبط ویدئو ، هویت شخص A تأیید می شود. در نتیجه ، هر شخص توسط دو نفر دیگر تأیید می شود (تأیید کننده چت ویدیویی و تأیید کننده ضبط ویدیو) و دو گواهینامه هویت امضا شده دیجیتالی دریافت می کند

برای عبور کامل KYC از این سیستم ، شخص A باید وظیفه خود را به عنوان تأیید کننده ضبط ویدئو یک بار برای شخص D به صورت تصادفی در شبکه انجام دهد. همه افراد تأیید شده یک بار به صورت تصادفی انتخاب می شوند تا به عنوان تأیید کننده ضبط فیلم سوم شخص برای دو نفر دیگر که روند KYC را طی می کنند ، باشند.

برای جلوگیری از استفاده از شناسه های جعلی ، این نرم افزار با استفاده از فناوری تشخیص چهره افرادی را که سعی دارند هویت های جعلی مختلفی را تصور کنند چندین بار KYC را از سیستم عبور می دهند و از ادامه آنها از مرحله ۱ به مرحله ۲ جلوگیری می کند.

برای تکرار ایده سطح بالا ، این نرم افزار به طور تصادفی دو پیشگام از یک کشور را انتخاب کرده و آنها را در یک تماس ویدیویی با هم جفت می کند.

در نیمه اول تماس ، یک Pioneer ابتدا به عنوان تأیید کننده دیگری عمل می کند و اسناد KYC شخص دیگر را تأیید می کند. در نیمه دوم ، شخص دیگر تأیید کننده می شود. قبل از تماس ، هر شخص از طریق برنامه از اسناد خود اسکرین شات گرفته و داده های خود را در فرم وارد می کند. در طول تماس ، شخصی که نقش راستی آزمایی را دارد از طریق ویدئویی که اسناد شناسایی خود را جلوی دوربین در دست دارد ، به شخص مورد تأیید نگاه می کند. تأیید کننده سند موجود در ویدیو را با نسخه بارگذاری شده سند و داده های وارد شده در فرم مقایسه می کند. اگر همه چیز واقعی به نظر برسد ، پس از تأیید ، اسناد KYC شخص دیگر را با استفاده از کلید خصوصی Pi خود و تغییر نقش به صورت دیجیتالی “تأیید” می کند. (نرم افزار این فرآیند را به آسانی فشار دادن دکمه “گواهی می کنم”)

تماس ویدیویی تأیید KYC هر شخص توسط سرور ضبط می شود و پایونیر سوم بعداً آن را تماشا می کند و تأیید و تأییدیه اضافی را ارائه می دهد. امضای دیجیتالی این پایونیر سوم نیز در گواهینامه سند ثبت شده است. این امر به منظور جلوگیری از تبانی افراد در تماس ویدیویی و تأیید غیرقانونی یکدیگر است (به عنوان مثال دوربین خود را خاموش نگه دارید و فقط اسناد و مدارک یکدیگر را بدون نگاه کردن تأیید کنید). بنابراین پس از تماس ویدیویی با هر شخص ، به عنوان آخرین مرحله از مراحل ، تأیید ویدیوی یکی از پیشگامان دیگر را مشاهده و تأیید می کند.

بحث

برای کاهش نگرانی های مربوط به حریم خصوصی ، هر دارنده حساب فقط یک بار به عنوان رابط تأیید گپ ویدیویی و تأیید کننده ضبط ویدیو در کل شبکه فعالیت می کند. این واقعیت که دو نفر در یک تماس ویدیویی برای تأیید صحت و شناسایی یکدیگر متصل می شوند ، از موقعیت هایی جلوگیری می کند که دارندگان حساب های مخرب چندین بار به این روند وارد می شوند ، سعی در تأیید بسیاری از افراد با هدف مشاهده هویت دیگران است.

هدف این طرح به حداقل رساندن هویت افراد در مواجهه با دیگران در محدوده کل شبکه است. هویت هر یک از پیشگامان در معرض تنها سه نفر است که به طور تصادفی انتخاب شده اند ، و نام این سه نفر نیز با این پیشگام به اشتراک گذاشته می شود ، به طوری که هر شرکت کننده ای دقیقاً می داند چه کسی هویت خود را دقیقاً می داند.

این سه نفر عبارتند از: تأیید کننده چت ویدیویی (شخص B) ، تأیید کننده ضبط ویدیو (شخص C) و شخصی (شخص D) که پیشگام (شخص A) به او تأیید کننده ضبط ویدیو است. بنابراین قرار گرفتن در معرض کاملاً متقابل در همان زمان ، تصادفی بودن جفت شدن بیشتر از تبانی احتمالی بازیگران بد جلوگیری می کند.

تا زمان استفاده از این راه حل ، پیشگامان کلیدهای مخفی خود را برای کیف پول های Pi Crypto خود ایجاد کرده اند. بنابراین نتیجه صدور گواهینامه حتی می تواند حاوی یک امضای دیجیتالی گواهینامه با استفاده از Certificier’s Secret Key برای امضای دیجیتالی اسناد شناسایی و کلید عمومی Pioneer مجاز باشد.

بنابراین پیشگام تأیید شده می تواند یک کپی امضا شده از اسناد شناسایی خود را حفظ کند ، تا بتواند صحت شناسنامه خود را به صورت رمزنگاری ثابت کند. از آنجا که هر سند به دو امضای دیجیتالی احتیاج دارد و خود پایونیر هر دو امضا را از هر دو گواهینامه در اختیار دارد ، سند کاملاً معتبر را در اختیار دارند. این به این معنی است که اگر سایر خدمات نتایج KYC را در اینجا تأیید کنند ، پیشگامان KYC می توانند اصالت هویت خود را با کلید خصوصی خود ثابت کنند.

یکی از پتانسیل های این روش KYC توسعه بیشتر راه حل برای KYC افراد زیر سن قانونی است. به عنوان مثال ، افراد صغیر بالقوه می توانند در لحظه تأیید شدن والدینشان ، با تأیید والدین ، ​​از هویت صغیرشان در گپ ویدیویی ، در حضور والدین KYC برخوردار شوند. البته ، پیشگامان باید قوانین و مقررات محلی خود را در مورد حداقل سن خردسالان برای شرکت در Pi رعایت کنند.

ما باید تعیین کنیم که آیا مطابقت آنلاین مبتنی بر این است که افراد همزمان به صورت همزمان آنلاین هستند یا از یک سیستم برنامه ریزی برای انتخاب افراد استفاده می کنند یا خیر و سپس آنها باید جلسه ای را برنامه ریزی کنند تا به طور همزمان به برنامه بیایند. انتخاب از طریق افراد آنلاین ممکن است ساده ترین و کاربرپسندترین روش برای انجام این کار باشد زیرا روشی امتحان شده و واقعی برای تطبیق بازیکنان موجود در بازی های آنلاین است.

با این حال ، اگر همه حساب های جعلی یک پاتوق مهاجم Sybil بصورت آنلاین همزمان باشد ، ممکن است آسیب پذیری در برابر حملات را افزایش دهد تا احتمال مطابقت آنها با یکدیگر زیاد باشد. اما با توجه به صدور گواهینامه اضافی توسط شخص ثالث تصادفی بر اساس ضبط مکالمه ، این تهدید ممکن است کاهش یابد.

الزامات فنی

Front-end: یک کتابخانه “React Native” یا “React” است که می تواند در برنامه اصلی Pi ادغام شود ، بنابراین کاربران مجبور نیستند برنامه ها را تغییر دهند. اگر اجزای بومی iOS / Android را در خود محصور کند ، قابل قبول است.

Back-end: سرور API با استفاده از پایگاه داده MongoDB یا MySQL به زبان Ruby on Rails یا Node.js نوشته شده است. اگر کتابخانه های نوشته شده به زبان های دیگر را در خود جای دهد ، قابل قبول است.


قابل مقایسه

چندین API شناسایی چهره و پروژه های منبع باز وجود دارد که می توانند برای قسمت تشخیص چهره استفاده شوند. همچنین ، در اینجا مثالی از یک API آورده شده است که می تواند به عنوان بلوکی برای پشتیبانی از تماس های ویدئویی سفارشی مورد استفاده قرار گیرد ، اما گزینه های بیشتری وجود دارد.

نیاز به کمک است

تیم Pi Core معتقد به تمرکززدایی است. ما سعی داریم اکوسیستم Pi را تا حد ممکن مدولار و فراگیر کنیم. بنابراین ما به دنبال مهندسان نرم افزار و رهبران مهندسی هستیم که علاقه مند هستند این پروژه را تحت مجوز نرم افزار Pi Open-Source (PiOS) هدایت کنند. مزایای مجوز PiOS این است که هر کسی می تواند کد را تأیید کند ، در حالی که شما با پیروی از مجوزی که به هر برنامه Pi دیگری اجازه می دهد تا کد شما را یاد بگیرد و از آن استفاده مجدد کند ، کل اکوسیستم Pi را به جلو سوق می دهید. به علاوه می توانید از توسعه دهندگان دیگر پای نتورک نیز کمک بگیرید.

مشوق ها

تیم  ، Core Pi  پای اهدایی جامعه را در سراسر تیم توسعه و بهره برداری از این پروژه تا حد امکان شایسته سالاری اختصاص خواهد داد. مکانیسم و ​​جزئیات توزیع باید با مشارکت کنندگان در این پروژه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گیرد.

کانال روبیکا kanal-dolari