بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

کسب درآمد از ایردراپ

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است ؟

راهنمای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

پیش از سرمایه گذاری در بازار و تجارت رمزارزها ، حتما این موارد را بررسی نمایید!

ارزهای دیجیتال یا همان  رمزارز ها ، یکی از جذاب ترین و داغ ترین موضوعات در دنیای تجارت و اقتصاد برای سرمایه گذاری است. و روز به روز تعداد افرادی که در جهان وارد این بازار می شوند بیشتر و بیشتر می گردد.

ارزهای بسیار زیادی وجود دارند و معمولا افراد تازه وارد ، در انتخاب یکی از آن ها برای خرید و سرمایه گذاری سردرگم هستند. در این مقاله تعدادی از مهم ترین فاکتور ها را بررسی خواهیم کرد.

مهم ترین فاکتور ها در انتخاب یک ارز دیجیتال برای سود آوری بیشتر در آینده

فاکتور اول : مارکت کپ ( Market Cap )

مارکت کپ یک رمزارز ، جزو یکی از مهم ترین فاکتورها و حتی اولین ، برای بررسی و تایید است.

ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

مارکت کپ چیست ؟

رقمی که به عنوان مارکت کپ یک ارز مشاهده می کنید کل ارزشی که آن ارز در بازار دارد را به شما نشان می دهد.

این عدد با ضرب قیمت ارز مورد نظر در تعداد حجم در گردش آن ارز بدست می آید.

این فاکتور باید اولین موردی باشد که برای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، به آن استناد می کنیم.

برای نمونه فرض کنید قیمت یک بیت کوین ۱۰,۰۰۰ دلار باشد و حجم کل بیت کوین هایی که در چرخه وجود دارد، ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ عدد BTC  باشد.

مارکت کپ بیت کوین برابر با ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ( یکصدو هفتاد میلیارد ) دلار است.

فاکتور دوم : حجم در گردش ( Circulating Supply )

تعداد کوینی که در بازار عرضه شده ، یکی از فاکتور هایی است که به ما ارزش در گردش آن ارز را در بازار می دهد. به کمک حجم در گردش می توانیم ارزش کل در گردش یک کوین و سهم آن را در بازار پیدا کنیم.

لطفا دقت کنید که حجم در گردش با تعداد کل عرضه شده ( Total Supply )  یک ارز متفاوت است.

اگر حجم عرضه شده از یک رمزارز کافی و زیاد باشد، می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

فاکتور سوم : حداکثر عرضه  ( Total Supply )

حداکثر عرضه یا تعداد کل عرضه شده به معنای تعداد کل سکه هایی است که قرار است در نهایت وارد شبکه شود. برای مثال تعداد کل کوین های بیت کوین برابر با ۲۱ میلیون عدد می باشد. و این عدد یعنی بر اساس قوانین و الگوریتم تولید بیت کوین ، هیچ گاه امکان ندارد که بیشتر از این مقدار بیت کوین در چرخه در شبکه وجود داشته باشد.

بررسی عامل حداکثر عرضه به این معناست که بررسی کنید قرار است روی هم رفته چقدر از کوین مورد نظر شما در چرخه وجود داشته باشد.

حداکثر عرضه از این جهت فاکتور مهمی است که می توانید آینده آن ارز دیجیتال را بهتر درک کنید. ارزی که حداکثر عرضه مشخصی ندارد، معمولا مورد توجه افراد و سرمایه گذاران قرار نمی گیرد و معمولا با نزدیک شدن به میزان حداکثری عرضه یک ارز یا کوین، قیمت آن بالاتر می رود.

فاکتور چهارم : بلاک چین Blockchain

بلاک چین یا ساختار شبکه ، از این جهت مهم است که یک سری فاکتور های مهم از لحاظ فنی را در کارکرد یک سیستم مالی از جمله الگوریتم، امنیت، تایم ساخته شدن بلاک ها و… را مشخص می کند. بلاک چین در واقع  قلب یک رمزارز است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

این نکته که قبل از سرمایه گذاری، بلاک چین آن ارز را بررسی کنید، بسیار مهم است. در واقع وقتی قرار است که بلاک چین ارز مورد نظر را بررسی کنیم، باید الگوریتم مورد استفاده در آن، امنیت و… را از لحاظ فنی بررسی نماییم.

البته این کار کمی تخصصی می شود و از عهده هر کس بر نمی آید. برای این کار می توانیم از متخصصان کمک بگیریم یا نظرات سایر کاربران را در مورد آن جویا شویم. راحت ترین کار کمی جستجو در گوگل است.

فاکتور پنجم : وایت پیپر ( whitepaper )

 وایت پیپر شناسنامه یک ارز دیجیتال هستش . وایت پیپر مشابه یک کاغذ قانونی برای ارز است و شامل تمامی جزئیات و مزایا و معایب آن ارز می شود. وایت پیپر به شما یک معرفی کامل از کوین ، تیم توسعه دهندگان و سرمایه گذاران اصلی ، هشدار ها و… را از سوی سازنده آن رمزارز می دهد.

آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

چشم انداز ها، اهداف و نقشه راه از مهم ترین فاکتور هایی هستند که در وایت پیپر یک پروژه یا ارز به آن اشاره می شود و پیش از انتخاب یک ارز دیجیتال می بایست آن ها را با خواسته ها و اهداف خود مقایسه نمایید.

فاکتور ششم : جهانی بودن

خرید ارز دیجیتال

جهانی بودن یک ارز  هم نکته مهمی است که باید بررسی شود.

اگر یک ارز دیجیتال جهانی باشد، یعنی این که تمامی افراد در سراسر جهان می توانند برای انتقال دارایی های خود از آن استفاده کنند و بنابراین افراد و سرمایه گذاران بیشتری جذب آن می شود.

فاکتور هفتم : تیم و جامعه پشتیبان رمزارز

تیم توسعه دهنده و جامعه پشتیبان کوین نقشی مهمی در رفع مشکلات کاربران و هماهنگی با آنان دارد. اکثر کوین ها همیشه سعی دارند تا جامعه کاربری خود را بهبود دهند چرا که یک ارز با جامعه کاربری خوب و فعال همیشه موفق است.

جامعه کاربری بزرگ و فعال در زمینه توسعه شبکه و رفع ایرادات آن همیشه نقطه قوت یک شبکه به حساب می آید.

در مورد تیم توسعه دهنده می توانید با جستجوی اسامی آنها در اینترنت رضومه آنها (درصورت وجود ) را بدست بیاورید.

فاکتور هشتم : انتخاب ارز دیجیتال بر اساس رنکینگ یا رتبه (Rank)

همه ارزها بر اساس عدد مارکت کپ بازار رتبه بندی می شوند.حتما این توصیه را در وب سایت های مختلف دیده اید که معمولا می گویند ۱۰۰ یا ۲۰۰ ارز اول را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید چرا که امنیت سرمایه گذاری در آن ها بیشتر از سایر کوین هاست.

معمولا اگر سرمایه کمی دارید، بهتر است که روی کوین های پایین تر در جدول سرمایه گذاری کنید و اگر می خواهید ریسک خود را در این بازار کمتر کنید، بر روی ارزهای های اول جدول تمرکز کنید.

البته یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که ارزهای اول جدول که اصطلاحا حجم بازار بیشتری دارند به همان نسبت که ریسک کمتری دارند ، درصد رشد پایینتری نسبت به ارزهای جدید با با حجم بازار کمتر دارند.

برای مثال ارز اتریوم که رتبه دوم را داشته و در حال حاضر قیمتی حدود ۱۸۰ دلار و حجم بازار حدود ۱۹ میلیارد دلار دارد ، تا یک یا دو سال دیگر ممکن است احتمال رشد ۱۰۰ درصد تا ۵۰۰ درصدی داشته باشد ولی ارزی که حجم بازار بسیار پایین تر ( مثلا یک میلیون دلار )  با قیمت پایین تری مثلا ۰٫۰۱ دلار دارد می تواند احتمال رشد ۱۰ یا حتی ۱۰۰ برابری نیز داشته باشد.

(این اعداد صرفا به عنوان مثال ذکر شده است )

فاکتور نهم : عمر کوین

هر چه عمر یک ارز بیشتر باشد نشان از خوب بودن و اصالت آن می دهد و انتخاب ارز دیجیتال با عمر بالا برای سرمایه گذاری گزینه بهتری است.

معمولا ارزهایی با عمر بیشتر از یک سال گزینه های مناسب تری هستند.هرچند که یک ارز جدید درصورتی که پشتوانه قوی داشته باشد می تواند پتانسیل افرایش قیمت بیشتری نیز داشته باشد.

فاکتور دهم : دقت به نقشه راه 

همانطور که به عنوان یکی از فاکتور های اشاره شده در وایت پیپر کوین به آن اشاره کردیم، نقشه راه یک پروژه یا ارز دیجیتال به شما می گوید که قرار است در آینده چه اقداماتی برای بهبود پروژه یا ارز مورد نظر رخ دهد.

همچنین معمولا در وب سایت پروژه یا کوین اعلام می شود که نقشه راه پروژه تا چه حدی طی شده و پروژه الان در چه وضعیتی است. اگر در یک پروژه نقشه راه دنبال شود یعنی آن پروژه در حال عمل به وعده هایش است.

فاکتور یازدهم : حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته ( (Volume (24h)

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

حجم معاملات در طی ۲۴ ساعت گذشته نیز فاکتوری است که به شما میزان علاقه مندی کاربران ( برای خرید و فروش یا ترید ) را نشان می دهد. این رقم نشان می دهد که چه میزان پول در ۲۴ ساعت گذشته برای خرید و فروش یک کوین رد و بدل شده است.

حجم معاملات ۲۴ ساعته نشانگر خوبی برای تصمیمات لحظه ای ( مخصوصا برای تریدرها ) است.

فاکتور دوازدهم : کاربردپذیری یک ارز دیجیتال

همانطور که می دانید تا کنون بیش از دوهزار ارز دیجیتال در جهان به وجود آمده و هر روز هم یک یا چند ارز جدید توسط شرکتها یا اشخاص مختلف پا به عرصه وجود می گذارند.جالب است که بدانید تا چند سال دیگر نام و اثری از بسیاری از این ارزها باقی نخواهد ماند.

یکی از مهمترین عوامل ماندگاری و پذیرش یک ارز توسط کاربران و سرمایه گذاران بیشتر ، بحث کاربردپذیری می باشد. کاربردپذیری یعنی یک ارز به غیر از فلسفه ذاتی وجودی خود ، در جایی ( صنعت ، نرم افزار ، تجارتی یا . . . ) کاربردی داشته باشد.

به غیر از بیت کوین که به عنوان اولین رمزارز جهان و پادشاه ارزهای دیجیتال تقریبا در همه جا شناخته شده است ، تعداد انگشت شماری ارز هستند که کاربردهای عملی دارند.

برای مثال اتریوم یک شبکه مرجع است که بسیاری از ارزهای جدید یا اصطلاحا توکنها بر بستر شبکه آن به وجود آمده اند. یا ارز BNB یک رمز ارز متعلق به بایننس یکی از بزرگترین صرافی های جهان است که برای ترید و تبادل سایر ارزها در این اکسچنج کاربرد دارد. BNB در عرض کمتر از ۴ ماه از حدود ۳ تا ۴ دلار به حدود ۳۵ دلار رسید و سود بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خود داشت.

اکثر صرافی های معتبر نیز رمز ارز خود را دارند.

 ارز COCOS به گفته توسعه دهندگانش در صنعت بازی های کامپیوتری کاربرد دارد.

به هر حال اگر یک کوین یا ارز ، کاربرد عملی در جایی داشته باشد احتمال ماندگاری بیشتر و سرمایه گذاری در آن ریسک کمتری دارد.

هرچند که نمی توان به تنهایی این فاکتور را ملاک قرار داد.چون رقابت در این بازار هم بسیار سخت و شدید است و هر روز ممکن است یک ارز نوظهوری پیدا شود که در آینده پیشرفت خوب و قابل قبولی داشته باشد و سایر ارزها را پشت سر بگذارد.

فاکتور سیزدهم : سرمایه گذاران و اسپانسرهای یک رمزارز

این مسئله که چه شرکت یا شرکتهایی و افرادی سرمایه گذار و اصطلاحا اسپانسرهای یک پروژه باشند نیز در اعتبار بخشیدن به آن بسیار مهم است.

اصولا وقتی یک پروژه پشتوانه قوی داشه باشد احتمال موفقیت آن نسبت به پروژه هایی که پشتوانه قوی ( از لحاظ فنی ، تجربی و مالی ) نداشته باشند خیلی بیشتر است. و درآینده پتانسیل جذب سرمایه گذاران بیشتر را خواهد داشت.

برای مثال  ارز PVT که دوتا از سرمایه گذاران و اسپانسرهای اصلی آن صرافی های بایننس و هیوبی که جزو بزرگترین اکسچنجهای رمزارز جهان هستند می تواند یک مزیت مثبت برای جذب سرمایه گذاران بیشتر در آینده باشد.

==========================================

در وبسایتهای بین المللی زیر می توانید با جستجوی نام کامل یا اختصاری رمز ارز مورد نظر ، اطلاعات کاملی در مورد آنرا بدست بیاورید :

از جمله موارد بالا و آدرس سایتهای اصلی توسعه دهندگان و پشتیبانان ، صرافی هایی که آن رمزارز در آنها ترید یا خرید و فروش می شود و . . . 

www.coinmarketcap.com

www.coingecko.com

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ کدام است ؟

اکثر تحلیل گران در بازار رمزارزها معتقد هستند که سال ۲۰۲۱ سالی برای شکوفایی صنعت ارزهای دیجیتال خواهد بود.و البته شرایط کل بازار بستگی به عملکرد بیت کوین پادشاه رمزارزها دارد.

هدف ما در این مقاله پیشنهاد یک یا چند ارز خاص برای سرمایه گذاری نیست بلکه معرفی نمودن مهمترین پارامترها برای انتخاب یک یا چند ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است.

به هر حال با توجه و بررسی مواردی که در این مقاله بیان شد می توانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ را انتخاب کنید.

نتیجه گیری :

(نکات زیر فقط به عنوان یک پیشنهاد ارائه می گردد.)

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، را می توان به عنوان یکی از روشهای کسب درامد دلاری در نظر گرفت و در صورتی که این سرمایه گذاری به موقع و صحیح انجام شود می تواند سود بسیار خوبی برای شخص سرمایه گذار داشته باشد.

مثالی هست که می گوید همیشه همه تخم مرغهای خود را در یک سبد نگذارید. پس از بررسی موارد بالا و مشخص کردن میزان سرمایه ای که تمایل دارید در این تجارت وارد کنید و با توجه به اهداف و انتظارات منطقی خود از این سرمایه گذاری می توانید حدود ۱۰ تا ۲۰  ارز را انتخاب نموده و درنهایت با مقایسه نمودارها و نحوه عملکرد یک ساله آنها و مواردی که در این مقاله ذکر گردید ، چند ارز را به عنوان گزینه مورد نظر انتخاب نمایید.

ارزهای زیر می توانند به عنوان گزینه هایی پیشنهاد گردند :

بیت کوین (BTC)- اتریوم (ETH)- ریپل (XRP)- کاردانو (ADA)- پولکادات (DOT)- ترون (TRX)- مونرو (XMR) – بایننس کوین (BNB) – فایل کوین (Fil) – توکن تراست (TWT) – تزوس (XTZ) – انجین کوین (ENJ) –   چین لینک (LINK) – توکن سیف پل (SFP)

با توجه به اینکه به طور کلی سرمایه گذاری در هر زمینه ای ریسک های مخصوص به خودش را دارد ، تجارت ارزهای دیجیتال نیز از این قائده مستثنی نیست. هرچند که ممکن است چنین سرمایه گذاری ریسک بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد .

یک قانون نانوشته در تجارت می گوید که معمولا هرچه ریسک یک سرمایه گذاری بیشتر باشد به همان نسبت احتمال سود آوری آن نیز بیشتر است و بالعکس. البته این قانون همیشه و ۱۰۰ درصد صدق نمی کند و در نهایت این بستگی به میزان ریسک پذیری شما هم دارد تا بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرض کنید شما الان ارزی را به قیمت ۰٫۰۱ دلار $ خریداری می کنید و دو یا سه سال دیگر قیمت آن ۱۰ دلار $ شود. یعنی ۱۰۰۰ برابر!

چه تجارتی را سراغ دارید که بعد از یک تا سه سال به شما هزار برابر (یکصدهزار درصد) سود بدهد !

حال اگر فقط یک درصد احتمال موفقیت در چنین سرمایه گذاری باشد آیا به نظر شما ارزش ریسکش را دارد؟!

البته منظور از سرمایه گذاری ، یک سرمایه گذاری منطقی و متعادل است. هیچوقت کل زندگی و سرمایه خود را در بازاری که ریسک زیادی دارد وارد نکنید!

همچنین بخوانید :

بایدها و نبایدها بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari