کی وای سی پای نتورک ۲۰۲۴

کسب درآمد از ایردراپ

 به روز رسانی کی وای سی پای نتورک ۲۰۲۴

pi-kyc-2024

ترجمه اطلاعیه از سایت رسمی پای نتورک :

در اطلاعیه اخیر طرح شبکه باز خود در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳، قصد خود را برای ورود به دوره شبکه باز شبکه اصلی در سال ۲۰۲۴ و سه شرط مهم آن به اشتراک گذاشتیم. به خصوص، نقاط عطف در شرایط ۱ و ۲ به تلاش های غیرمتمرکز Pioneers، توسعه دهندگان جامعه و تیم اصلی بستگی دارد. امروز، می‌خواهیم به‌روزرسانی در مورد پیشرفت اخیر در یکی از معیارهای مهم ارائه کنیم: فرآیند KYC. نقطه عطف KYC برای موفقیت شبکه باز و اکوسیستم در راستای چشم انداز Pi برای ایجاد فراگیرترین اکوسیستم همتا به همتا و تجربه آنلاین معتبر، که توسط Pi تقویت شده است، بسیار مهم است.

همانطور که در اعلامیه طرح شبکه باز بیان شد، نقطه عطف KYC در درجه اول توسط تلاش های غیرمتمرکز جامعه با حمایت تیم اصلی هدایت می شود. این قطعه KYC امروز به طور خاص به‌روزرسانی پیشرفت اخیر تیم اصلی در رفع انسداد برنامه‌های Pioneers که در فرآیند KYC گیر کرده‌اند و حمایت از جامعه برای دستیابی به اهداف KYC خود برای آماده شدن برای شبکه باز ارائه می‌دهد.

شناسایی و رسیدگی به یک مشکل اصلی

یکی از موانع اصلی در فرآیند KYC ما مربوط به برنامه هایی است که گم شده اند یا اطلاعات را اشتباه وارد کرده اند.

این موضوع، در حالی که گاهی اوقات جزئی به نظر می رسد، به طور قابل توجهی کارایی پردازش را کاهش می دهد. وضعیت «مفقود» ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود: طیف گسترده و تنوع گسترده طرح‌ها و طرح‌های اسناد شناسایی، داده‌های پراکنده در سمت جلو و پشت شناسه، تصاویر شناسایی نامشخص، اشتباهات انسانی در پر کردن فرم درخواست و غیره. خطاهای کوچک، مانند حذف جزئیات یا عدم تطابق داده ها، منجر به تأخیر در تأیید و ایجاد گلوگاه های سیستم می شود.

برای تأیید سریع و ایمن شما، به تمام اسناد KYC شما نیاز داریم که دقیق باشند. عدم دریافت KYC’d به دلیل این اشکالات کوچک می‌تواند ناامیدکننده باشد، و ما هر کاری از دستمان بر می‌آید برای حل این مشکلات، چه به صورت فردی و چه در مقیاس انجام می‌دهیم.

در نهایت، کارآمدترین راه برای بهبود سیستم KYC، اعمال تغییرات جدیدی است که فرآیند را بهبود می بخشد. در برنامه Pi KYC، ما از شما می‌خواهیم که در ارائه اطلاعات دقیق وارد شوید – اما ما همچنین با اصلاحات دستی، طراحی سیستم بصری‌تر، و الگوریتم‌ها و طرح‌های بهتر برای استخراج داده‌های صحیح کمک می‌کنیم. برای ساده کردن فرآیند KYC و ورود متقاضیان جدید کار کنید.

راه حل ها و اثربخشی اخیر

در پاسخ به چالش خاص عدم تطابق داده‌ها در برنامه‌های KYC، ما مجموعه‌ای از اقدامات جامع را اجرا و منتشر کرده‌ایم که هر کدام برای هدف قرار دادن مسائل خاص و در نهایت کاهش موارد گیرکرده توسط این علت در فرآیند KYC طراحی شده‌اند. این اقدامات، همراه با معیارهای خاص از زمان به‌روزرسانی اخیر در اواسط دسامبر ۲۰۲۳، به شرح زیر است:

پردازش مجدد جامع برنامه: قبل از نوامبر ۲۰۲۳، در مجموع حدود ۱٫۵ میلیون برنامه وجود داشت که به دلیل از دست دادن داده ها در برنامه های خود، در فرآیند KYC گیر کرده بودند. ما کد را برای استخراج داده‌ها از اسناد شناسایی بهبود دادیم، بهبودهای جدید را در تمام ۱٫۵ میلیون پرونده در ماه نوامبر اعمال کردیم، حدود ۲۰۰۰۰۰ برنامه را برای ادامه روند KYC رفع انسداد کردیم و منجر به این شد که ۱٫۳ میلیون پرونده باقی‌مانده با این مشکل تا پایان سال جاری میلادی مواجه شوند. نوامبر ۲۰۲۳٫
الگوریتم بهبود یافته برای حل مسائل فرعی: با تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد برنامه های کاربردی باقیمانده، موضوعات فرعی را شناسایی کردیم و تکرار دوم کد را اجرا کردیم که داده های لازم را از سند ID استخراج می کند. در اواسط دسامبر، ما یک تلاش جامع دیگر برای پردازش مجدد انجام دادیم و در مجموع ۱٫۳ میلیون برنامه را بازبینی کردیم. این دومین پردازش مجدد جامع به حدود ۵۳۲۰۰۰ برنامه اجازه می دهد تا در مسیر KYC خود گیر کنند و به طور قابل توجهی تعداد برنامه های مسدود شده توسط داده های از دست رفته در فرآیند KYC را کاهش دهند.
فرصت‌های ارسال مجدد برای پیشگامان: در موارد باقی‌مانده که به دلیل همین مشکل گیر کرده‌اند، تشخیص داده‌ایم که ارسال مجدد توسط Pioneers می‌تواند به حل آن کمک کند. به عنوان مثال، تصاویر نامشخص اسناد شناسایی را نمی توان صرفاً با پیشرفت های الگوریتمی حل کرد. فقط آپلود یک تصویر واضح دیگر می تواند انجام دهد. خطاهای انسانی در فرم درخواست توسط خود متقاضیان در اولین ارسال ایجاد شده است، بنابراین آنها باید خودشان این خطاها را برطرف کنند. بنابراین، ما به حدود ۷۶۸۰۰۰ متقاضی باقیمانده که به دلیل این موضوع مسدود شده بودند، اجازه دادیم تا یک فرصت دیگر برای ارسال مجدد درخواست خود داشته باشند. این حرکت که در اواخر دسامبر به کار گرفته شد نه تنها برای دادن فرصتی دوباره بلکه برای آموزش کاربران در مورد اهمیت اطلاعات واضح، دقیق و کامل بود. اقدام ارسال مجدد اجازه داد تا ۱۲۳۰۰۰ درخواست دیگر با موفقیت از مشکل داده های از دست رفته در فرآیند KYC رفع انسداد شوند، و این تعداد همچنان در حال افزایش است زیرا متقاضیان بیشتری بر اساس فرصت ارسال مجدد اقدام می کنند.
بررسی اعتبار سنجی به عنوان راه حل: استراتژی بعدی برای مقابله با مشکل داده های از دست رفته برای موارد آسیب دیده باقیمانده به اعتبار سنجی KYC متکی است. در حال حاضر، طراحی و آموزش‌های جدیدی برای این کار برای Validators توسعه و آزمایش شده است، و به زودی به آرامی بر اساس عملکرد قبلی آن‌ها برای اعتبارسنجی‌ها عرضه می‌شود تا به رفع این مشکل و رفع انسداد بیشتر برنامه‌های تحت تأثیر داده‌های از دست رفته که به‌صورت الگوریتمی قابل حل نیستند، کمک کند. یا از طریق ارسال مجدد کی وای سی.

موارد فوق به‌روزرسانی‌هایی برای حل یک مسدودکننده اصلی در فرآیند KYC بود و تأثیرات مداومی بر برنامه‌های آینده نیز خواهد داشت (برنامه‌های آینده شانس کمتری برای گیر افتادن خواهند داشت یا به دلیل مشکلات مشابه برای مدت زمان کوتاه‌تری به تأخیر خواهند افتاد. بهبودها). همانطور که آنها نشان می دهند، هر معیار یا استراتژی شامل تجزیه و تحلیل داده های زیادی، شناسایی علل خاص، توسعه راه حل، آزمایش، استقرار و تکرار است. با چنین تلاش‌های مشابهی در هر مرحله، گاهی اوقات یک اندازه‌گیری می‌تواند به نتایج بزرگ‌تری منجر شود، در حالی که در مواقع دیگر یک معیار تعداد متقاضیان کمتری را رفع می‌کند. با این حال، چالش فرآیند KYC این است که هر مورد گوشه‌ای اهمیت دارد، زیرا هر پایونیر که از KYC عبور می‌کند، اهمیت دارد، حتی اگر اقدام برای حل آن یک مورد گوشه‌ای به اندازه دیگران زمان و تلاش داشته باشد. لیست بالا فقط برای یک مسدود کننده بود – البته یک مسدود کننده اصلی – و مسدود کننده های KYC دیگری نیز وجود دارد که تیم اصلی روی آنها کار کرده و راه حل هایی برای رفع انسداد برنامه ها به روشی مشابه ارائه کرده است.

برخی از دیگر به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های KYC عبارتند از:

بهبود پردازش ویدیوی Liveness: قبل از نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۵۳۰۰۰ برنامه KYC وجود داشت که به دلیل عدم موفقیت در پردازش ویدیوی خود در ارسال اولیه، در فرآیند KYC گیر کرده بودند. پس از بررسی این موضوع، یک اقدام مناسب برای پردازش مجدد ارسال‌های ویدئویی این برنامه‌ها اجرا شد و در نوامبر ۲۰۲۳ به کار گرفته شد، که عملاً به ۱۹۰۰۰ پیشگام که نیاز به اقدامات بیشتر داشتند، تعداد معوقه را کاهش داد.
مشکل رفع انسداد برنامه‌ها با واترمارک: در دسامبر ۲۰۲۳، اقدامی تخصصی برای رفع برخی نقص‌ها در افزودن واترمارک به تصاویر که مانع از عبور برخی از برنامه‌ها می‌شد، اجرا شد. این راه حل منجر به رفع انسداد موفقیت آمیز ۱۳۶۷ پایونیر برای ادامه روند KYC شد.
مقایسه و درخواست تجدیدنظر نام: پیچیدگی در تأیید اینکه همه نام‌ها (نام شناسه KYC، نام حساب Pi، نام‌های تجدیدنظرشده) مرتبط با یک حساب مربوط به همان شخص در فرآیند KYC نیز مانع از پیشروی بسیاری از برنامه‌ها می‌شود. در حالی که اکثر مقایسه‌های نام توسط ماشین‌ها انجام می‌شود، مواردی وجود دارد که در نهایت نمی‌توان آنها را به صورت الگوریتمی حل کرد. آموزش‌ها و طرح‌های جدیدی پیاده‌سازی شده و برای اعتبارسنجی‌های قابل اعتماد منتشر شده است تا مشکلات مقایسه نام‌ها را برطرف کرده و بسیاری از درخواست‌های تجدیدنظر نام را حل کنند. این ویژگی در زمان انتشار این وبلاگ منتشر شد، بنابراین در حال حاضر هیچ معیاری در دسترس نیست.

نکاتی برای پیشگامان برای فرآیند KYC روانتر

با استفاده از آنچه در هنگام کمک به حل و فصل موارد گیر کرده مختلف یاد گرفتیم، همچنین می‌خواهیم نکاتی را با پایونیر در میان بگذاریم تا شانس خود را برای گیر افتادن در فرآیند KYC کاهش داده و به شبکه کمک کنیم تا در هدف KYC سریع‌تر پیشرفت کند.

اطلاعات کامل: اطمینان حاصل کنید که تمام داده ها، به ویژه جزئیات مهم مانند تاریخ تولد یا تاریخ انقضای سند شناسایی، به دقت پر شده اند.
تصاویر اسناد با کیفیت بالا: تصاویر واضح و روشن از شناسه خود و یک ویدیوی زنده و واضح ارسال کنید.
کشور ارسال شناسه صحیح: کشور صدور مدرک شناسایی باید با کشور انتخاب شده در فهرست کشویی در ابتدای درخواست KYC مطابقت داشته باشد.
ارسال سند شناسایی ثابت: اطمینان حاصل کنید که نوع شناسه ای که ارسال می کنید مطابق با شناسه ای است که در فرم درخواست خود انتخاب کرده اید.
زبان سازگار در ورود داده ها: مشخصات خود را در فرم درخواست به زبان دقیقی که در شناسه شما نشان داده شده است وارد کنید. اگر اسامی مندرج در مدرک شناسایی شما به زبان مادری شما است، لطفاً فرم را با نام بومی خود پر کنید.

حرکت رو به جلو

همانطور که گفته شد، پیشرفت شبکه KYC به Pioneers بستگی دارد که درخواست دهند، برنامه های خود را اصلاح کنند، دوباره ارسال کنند، تیم های خود را دعوت کنند تا از طریق KYC و اعتبار سنجی KYC به حل موارد دشواری که ماشین ها نمی توانند آنها را حل کنند، دعوت کنند. تیم اصلی همچنین متعهد است که فناوری، طرح‌ها و پشتیبانی لازم را برای جامعه به منظور پیشرفت در این معیار که همه ما نسبت به شبکه باز به اشتراک می‌گذاریم، ارائه دهد.

ما از جامعه خود برای مشارکت و بازخورد مداوم آنها تشکر می کنیم که در این سفر به سمت یک فرآیند KYC کارآمدتر و کاربرپسندتر هستند. منتظر بروزرسانی ها و بهبودهای بیشتر باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل اصلی KYC شبکه Pi، مقاله کامل و سؤالات متداول را بخوانید که توضیح می دهد که چیست، چرا مهم است و چگونه کار می کند. KYC جزء ضروری آمادگی Pi برای راه اندازی شبکه باز است. با تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی KYC و دعوت از همتایان خود در پایونیر برای تکمیل KYC و مهاجرت به Mainnet، به KYC کمک کنید تا برای پیشگامان بیشتر حرکت کند.

انجام کی وای سی در حال حاضر با مدارک ایرانی امکان پذیر نیست و باید ایدی کارت یا کارت دوتابعیتی تهیه بفرمایید.

آموزش گام به گامِ مراحل kyc
👇👇
قبل از شروع مطمین بشید که گزینه های ١الی ۵ مین نت چک لیست سبز باشه.
مراحل پر کردن فرم کی وای سی

کلا اطلاعات باید انگلیسی باشه دقیقا مطابق مدارک با رعایت حروف کوچک و بزرگ. معمولا در کدپستی همه حروف بزرگ نوشته میشه. پس از ورود به کی وای سی :
۱_کشور
۲-در قسمت آیدی تایپ،پاسپورت یا ایدی کارت و یا گواهینامه رو بسته به نوع مدرک انتخاب کنید.
۳- ۳ تا تیک و البته برای بعضی ۴ تا تیک هست که همه رو تایید کنید

۴-گام بعد گرفتن عکس از رو و پشت کارت هست.
چهار مرحله Next رو میزنید و بعد از لمس I’m ready اجازه دسترسی به دوربین رو هنگام استفاده از برنامه مجاز کنید. نکته مهم اینکه هنگام عکس گرفتن از مدارک شناسایی،حتما گوشی رو بصورت افقی بگیرید. Add Front photo رو تب کنید و از روی کارت و سپس با لمس
Add back photo ‌
از پشت کارت عکس بگیرید.
واردمرحله ثبت مشخصات میشید.
۱-گزینه اول اسم

۲-گزینه دوم خالی

۳-گزینه سوم فامیلی

۴-گزینه چهارم جنسیت
آقایان : Male
خانم‌ها :Female


۵-گزینه پنجم تاریخ تولد
ترجیحا ابتدا سال و بعد ماه و روز انتخاب شه.
۶-داکیومنت آیدی نامبر
که معمولا مجموعه ای از حروف و اعداد هست و حتما حروف، بزرگ نوشته میشه. تبصره ١-۶
این گزینه در گواهینامه آیتم ۵روی کارت هست.

٧- تاریخ انقضا کارت.
در مدارکی که دارای تاریخ انقضا نباشند، مربع بعد از این گزینه تیک زده بشه.
تبصره ١-٧: این گزینه در گواهینامه ،۴b هست.
٨-مجددا نام کشور

«۴ فیلد باقی مانده رو حتماً قبل از شروع ،به تفضیل ،از بنده طلب کنید. »
٩-ادرس لاین ۱
١٠-ادرس لاین ۲ خالی

١١-اسم شهر
١٢-اسم استان یا ایالت

١٣- کد پستی

١۴-در مرحله بعد بصورت اتوماتیک،عکس و فیلم کوتاه ازتون میگیره. با لمس I’m ready و سپس Start Recording ابتدا صورت رو در کادر مربوطه قرار و اجازه بدید عکس معمولی و عکس با لبخند گرفته و با تیک سبز تأیید شه. بلافاصله و بدون خارج شدن از کادر،طبق فلشهایی که جهت رو به شما نشون میده ، سر رو به آرامی کمی به راست،چپ،بالا و پایین حرکت بدید تا کادر، سبز بشه.
١۵-بعد از تایید ،مجددا دیتا ها رو به شما نشون میده، با دقت چک کنید که چیزی از قلم نیفتاده باشه. ‌
در صورت صحت مندرجات ،Next رو تب کنید.
١۶-اگه درست انجام داده باشید تصویر پشت و روی مدارک که روی مشخصات رو سیاه کرده و عکس سلفی معمولی و برش عکستون از روی مدارک رو نشون میده. اگه دیدید واضح هستند که تایید کنید و اگه واضح نبود در کنار هر کدام، گزینه ای به شکل مداد برای ویرایش هست مجددا هرکدام ایراد داشت رو اصلاح و تایید کنید. کلید Submit And Pay رو لمس
١٧- و سپس کلید:
Yes Data is accurate تب کنید.
١٨- کلید See Status رو لمس و صفحه رو ببندین و بعد از ده تا پانزده دقیقه مجدداً باز کنید. در صورت صحیح بودن نوار سبز یا نارنجی رنگ یا
رو میبینید.

کانال روبیکا kanal-dolari