شبکه باز پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

شبکه باز پای نتورک در سال ۲۰۲۴

اطلاعیه تیم اصلی پای نتورک در مورد طرح شبکه باز Pi

خرسندیم اعلام کنیم که در صورت رعایت سه شرط زیر، قصد داریم در سال ۲۰۲۴ به دوره شبکه باز شبکه Mainnet برویم! تاریخ مشخصی تعیین نشده است. این سه شرط اساسی علاوه بر عوامل خارجی غیرقابل کنترل به تلاش جمعی Pioneers، توسعه دهندگان جامعه و تیم اصلی بستگی دارد.

چنین شرایطی مبتنی بر اهداف و استراتژی‌های بلندمدت شبکه Pi است و امکان‌پذیری دستاوردهای آنها در سال ۲۰۲۴ را در نظر می‌گیرد.

ترجمه اطلاعیه تیم اصلی پای نتورک :

شرایط داشتن شبکه باز در سال ۲۰۲۴

شرط ۱: هر کار آماده سازی شبکه باز را در زمینه فناوری، محصول، تجارت و قانونی با پیروی از استراتژی های ثابت شبکه Pi به پایان برسانید.

بیشتر نقاط عطف فنی و محصول چنین کارهای آماده سازی تحت پروژه های مختلف در نقشه راه V2 که امروز نیز منتشر شده است، به جز کارهای تجاری و قانونی ذکر شده است. نقشه راه V2 همچنین برخی نقاط عطف فنی و محصول را به دلایل امنیتی یا به دلیل اینکه مربوط به پروژه های مخفی کاری است که قرار است بعدا منتشر شوند، حذف می کند. نقشه راه V2 که امروز منتشر شد، بعدا تکمیل و صیقل خواهد شد و وضعیت نقاط عطف (یعنی در تاریخچه، در حال پیشرفت یا در چشم انداز آینده) نیز به طور مداوم در طول سال به روز می شود. کار برای رسیدن به این شرایط در درجه اول توسط تیم اصلی انجام خواهد شد. در حال حاضر، ما در مسیر تحقق شرط ۱ هستیم.

شرط ۲: دستیابی به اهداف زیر در شبکه KYC، مهاجرت و ایجاد ابزار.

این شرایط با اهداف شبکه محصور شده از فصل نقشه راه به‌روز شده از پی وایت پیپر که در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، مطابقت دارد، مانند دستیابی به حجم بحرانی پیشگامان تأیید شده با هویت KYC در بلاک چین اصلی و داشتن ابزارهای متنوع ارز دیجیتال Pi در اکوسیستم Pi. . این اهداف برای موفقیت شبکه باز و اکوسیستم در راستای چشم انداز Pi برای ایجاد فراگیرترین اکوسیستم همتا به همتا و تجربه آنلاین جهان که توسط Pi تقویت شده است، بسیار مهم هستند. نقاط عطف مورد نظر در زیر به تعیین معنای دقیق این اهداف شبکه محصور (بر اساس درخواست جامعه ما) کمک می کند، در حالی که امکان دستیابی جامعه به آنها در سال ۲۰۲۴ را در نظر می گیرد.

اهداف خاص برای تحقق این شرط شبکه باز به شرح زیر است:

KYC و مهاجرت

۱۵ میلیون پایونیر KYC را پشت سر گذاشته باشند  که شامل KYC به طور کامل و آزمایشی می شود. و
۱۰ میلیون پایونیر به Mainnet مهاجرت کرده باشند.

ابزارها و برنامه های تحت شبکه پای

۱۰۰ برنامه واقعی Pi که (۱) در Mainnet هستند یا آماده Mainnet هستند، (۲) با خط مشی های پلتفرم Pi مطابقت دارند، (۳) یک نیاز واقعی را برطرف می کنند و ابزاری را برای اکوسیستم Pi به ارمغان می آورند، و (۴) متمایز هستند. برنامه (به عنوان مثال، نه صرفاً یک کلون اصلاح نشده از برنامه آزمایشی یا یک برنامه دیگر Pi).

به عنوان مرجع، داده های فعلی در مورد متغیرهای فوق تا کنون ۸ میلیون KYC’ed Pioneers شامل KYC’ed کامل و آزمایشی، ۳٫۹ میلیون مهاجرت شده ( پای های آنها به مین نت منتقل شده ) و حدود ۴۰ برنامه Pi واقعی است که در ابتدا آنها را مطابق با استانداردهای بالا در نظر گرفتیم، اگرچه تعداد بیشتری از آنها وجود دارد. برنامه‌های Pi در Testnet یا رعایت زیرمجموعه‌ای از استانداردهای بالا که می‌توانند برای واجد شرایط شدن در طول سال بهبود یابند.

این شرایط در درجه اول توسط تلاش های غیرمتمرکز جامعه با حمایت تیم اصلی هدایت می شود. در حالی که تیم اصلی به ارائه پشتیبانی فنی و محصول ادامه می‌دهد، برای رسیدن به اهداف KYC و مهاجرت، جامعه باید خود را از طریق تلاش‌های غیرمتمرکز بسیج کند تا پیشگامان بیشتری بپیوندند، دوباره درگیر شوند، درخواست دهند، تأیید کنند و در فرآیند KYC بگذرند. و چک لیست Mainnet خود را برای مهاجرت تکمیل کنید. اهداف ابزار به توسعه دهندگان جامعه برای ساخت و راه اندازی برنامه های Pi با پیروی از خط مشی های Pi با پشتیبانی فنی، محصول، طراحی، برنامه و راهنمایی تیم Core متکی است.

شرط ۳: عدم وجود محیط خارجی نامطلوب که مانع موفقیت شبکه باز شود.

به طور خلاصه، رویدادهای جهان روی ارزها تأثیر می‌گذارند و پی نیز تفاوتی ندارد. در حالی که ما آنچه را که در جهان اتفاق می‌افتد کنترل نمی‌کنیم، راه‌اندازی خود را کنترل می‌کنیم و کار سخت و فداکاری جامعه را با یک حرکت بی‌ملاحظه به شبکه باز به خطر نمی‌اندازیم.

زمان‌بندی شبکه باز باید این عوامل جهانی را که خارج از کنترل تیم اصلی یا جامعه پایونیر هستند، در بر بگیرد. این عوامل شامل بحران‌های کلان اقتصادی، تحولات نامطلوب قانونی یا نظارتی، عدم قطعیت‌های صنعت، بیماری‌های همه‌گیر، جنگ‌ها یا هر تعدادی از عوامل خارجی غیرقابل پیش‌بینی، غیرقابل کنترل و/یا غیرقابل پیش‌بینی ، که غیرقابل پیش‌بینی برای راه‌اندازی شبکه باز است.

این سه شرط به تعیین زمان شبکه باز کمک می کند. امیدواریم شبکه بتواند با تلاش های غیرمتمرکز ما و با نبود عوامل خارجی نامطلوب و غیرقابل کنترل به آنها در سال ۲۰۲۴ دست یابد. اگر چنین شرایطی برآورده نشود، شبکه باز ممکن است برای اطمینان از انتقال موفقیت‌آمیزتر برای همه پیشگامان به تاخیر بیفتد. در مجموع، تصمیم در مورد راه‌اندازی شبکه باز و زمان‌بندی آن به گونه‌ای اتخاذ می‌شود که به بهترین وجه در خدمت دیدگاه Pi، جامعه و شبکه باشد.

ما می دانیم که این اعلامیه با شادی و هیجان در جامعه Pi مواجه خواهد شد و امیدواریم که هر یک از پیشگامان این وظیفه را به عهده بگیرند تا به اهداف فوق کمک کنند.

ما آرزو می کنیم که همه پیشگامان از یک فصل تعطیلات آخر سال لذت ببرند و از این اطلاعات برای تعامل واقعی با Pi و جامعه ما برای همکاری در راستای شبکه باز در سال ۲۰۲۴ استفاده کنند!

در زیر چند پرسش و پاسخ مهم برای این اطلاعیه آورده شده است.

آیا تضمینی وجود دارد که شبکه باز در سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد؟

خیر، چنین تضمینی وجود ندارد. با این حال، این اعلامیه طرح واقعی و روندی را که تیم اصلی برای حرکت شبکه باز دارد به اشتراک می‌گذارد. همچنین شرایط و نقاط عطف خاص تری را برای ما روشن می کند تا به شبکه باز دست یابیم، و چه کسانی و چه کسانی محرک های اصلی این شرایط و نقاط عطف هستند. توزیع روشن مسئولیت، اجرای مولد را هدایت می کند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، به تلاش های جمعی تیم اصلی، توسعه دهندگان جامعه و پیشگامان بستگی دارد که ما را به پیش ببرند. حتی اگر تیم اصلی و پیشگامان دو شرط را برآورده کنند، عوامل محیطی غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش بینی (یعنی شرط سوم) همچنان احتمالاً می تواند شبکه را مجبور کند در دوره شبکه محصور بماند و به ساختن ادامه دهد و با شرایط جدید سازگار شود. ( واقعیت های جهانی )

چگونه جامعه پایونیر می تواند به پیشرفت ما به سمت شبکه باز کمک کند؟

حرکت شبکه باز در سال ۲۰۲۴ به شما بستگی دارد، به ویژه اهداف ذکر شده در شرط ۲٫

مشارکت های پایونیر هم برای اهداف KYC/Mainnet Migration و هم برای اهداف خدماتی ضروری است. برای KYC، می توانید:

(۱) ابتدا درخواست KYC و چک لیست Mainnet خود را تکمیل کنید،

(۲) برنامه های KYC موجود را پس از قبولی در KYC خود تأیید کنید، و

(۳) حلقه امنیتی، تیم ارجاع و همچنین همکاران، دوستان خود را دعوت کنید. و خانواده یا هرکسی برای تکمیل برنامه های KYC خود و تکمیل چک لیست Mainnet.

برای برنامه‌های کاربردی، اگر توسعه‌دهنده هستید،

(۱) می‌توانید یک برنامه Pi برای این جامعه ده‌ها میلیونی Pioneers از انواع موارد استفاده ممکن بدون هیچ تجربه قبلی در بلاک چین بسازید. اگر توسعه‌دهنده نیستید،

(۲) می‌توانید از توسعه‌دهندگان شبکه شخصی و حرفه‌ای خود دعوت کنید تا یک برنامه Pi را تحت برنامه Developer Ambassador ما ایجاد کنند و ۱۰۰۰ Pi جایزه دریافت کنید. ابزارهای کمکی نه تنها ایجاد می شوند، بلکه استفاده می شوند. بنابراین، خواه توسعه‌دهنده باشید یا نباشید،

(۳) می‌توانید با (الف) استفاده از برنامه‌های Pi در مرورگر Pi، (ب) اشتراک‌گذاری محتوای Pi Apps با جهان از طریق PiNet و حتی (ج) از اهداف ابزار شبکه پشتیبانی کنید. از Pi خود در مشاغل محلی خود استفاده کنید.

چرا اهداف KYC و مهاجرت توسط جامعه قابل دستیابی هستند و در درجه اول به آن وابسته هستند؟

واقعیت بسیار مهم این است که تقریباً همه پایونیرها واجد شرایط درخواست KYC هستند و اکثریت همه برنامه‌ها می‌توانند در مدت زمان کوتاهی KYC را بگذرانند. بنابراین با یک جامعه رو به رشد با بیش از ۴۷ میلیون عضو، هدف رسیدن  ۱۵ میلیونی KYC  و ۱۰ میلیون مهاجر باید قابل دستیابی باشند.

در حالی که کار پشتیبانی تیم اصلی برای شرط ۲ همچنان بر حل و فصل برنامه‌های کاربردی گوشه‌ای که در فرآیند KYC گیر کرده‌اند، ادامه می‌دهد، ما باید این واقعیت را در سطح شبکه بشناسیم که رفع اشکال موارد جزئی ، بزرگترین محرک نخواهد بود. در دستیابی به اعداد هدف KYC و مهاجرت. این نقاط عطف مهاجرت KYC و Mainnet در شرایط ۲ اساساً به جامعه متکی است تا خود را از طریق تلاش های غیرمتمرکز بسیج کند تا پیشگامان بیشتری بپیوندند، درخواست دهند، اعتبار سنجی کنند و در فرآیند KYC پاس کنند و چک لیست Mainnet را برای مهاجرت تکمیل کنند.

هدف از KYC چیست و چرا برای برخی از حساب ها تاخیر وجود دارد؟

همانطور که در وایت پیپر دسامبر ۲۰۲۱ و بسیاری از اعلامیه های KYC (مانند ۱، ۲، ۳) ابلاغ شده است، هدف KYC تضمین یکپارچگی شبکه با جلوگیری از ورود حساب های جعلی، ناقضان خط مشی و بازیگران بد و در عین حال اجازه دادن به صادقانه است. ماینرها تصویب کنند و با جلوگیری از عبور حساب های تحریمی، قوانینی مانند مقررات مبارزه با پولشویی را رعایت کنند. در انجام چنین تعیین حساب‌ها، بررسی‌ها و بررسی‌های بیشتری بر روی تعداد کمی از برنامه‌ها انجام می‌شود که به ناچار زمان پردازش آنها را افزایش می‌دهد تا از نتایج منصفانه و دقیق تا حد امکان اطمینان حاصل شود. چنین حساب‌هایی که نیاز به بررسی‌های اضافی دارند، لزوماً حساب‌های جعلی، ناقض سیاست‌ها یا بازیگران بد نیستند، اما تعیین چنین حساب‌هایی ممکن است دشوارتر از حد معمول باشد و در نتیجه زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد. حل و فصل موارد گوشه در برنامه های کاربردی KYC برای اجازه دادن به پیشگامان صادق برای قبولی و مهاجرت، تمرکز اصلی تیم اصلی در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. این شامل ارائه اطلاعات و مراحل بعدی برای درخواست های گیر کرده و اطلاع دادن به متقاضیان در مورد رد شدن است.

کدام نوع از برنامه‌های Pi به‌عنوان برنامه‌های «واقعی» برای اهداف ابزار در شرایط ۲ به حساب نمی‌آیند؟

برنامه‌هایی که صرفاً کپی یا نمونه‌ای از سایر برنامه‌های Pi بدون تمایز معنی‌دار هستند، خط‌مشی‌های Pi را نقض می‌کنند، قصد ندارند واقعاً کاربران را درگیر کنند یا ابزاری را برای اکوسیستم Pi به ارمغان نمی‌آورند، در هدف سودمندی ۱۰۰ برنامه واقعی Pi به حساب نمی‌آیند. . معیارهای مربوط به برنامه Pi واقعی بیشتر در طول سال کالیبره می شوند.

شبکه باز چیست؟

در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱، شبکه Pi، بلاک چین Mainnet خود را در حالت بسته راه اندازی کرد، به این معنی که Mainnet فعال است اما دارای فایروال است که از هرگونه اتصال خارجی ناخواسته جلوگیری می کند. انتقال به شبکه باز به این معنی است که فایروال حذف خواهد شد و امکان اتصال خارجی مانند سایر شبکه ها، کیف پول ها و هر کسی که می خواهد به بلاک چین Pi Mainnet متصل شود را می دهد. تماس‌های API فایروال نمی‌شوند و Pioneers می‌توانند Mainnet Pi Nodes و سرویس‌های API خود را اجرا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، فصل به روز شده نقشه راه کتاب سفید دسامبر ۲۰۲۱ را بخوانید.

چگونه می توانیم از پیشرفت به سمت هدف شبکه باز در سال ۲۰۲۴ مطلع شویم؟

در سال ۲۰۲۴، تیم اصلی به طور مداوم به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت شبکه تحت شرایط ۱ و ۲ از طریق خود نقشه راه و/یا اعلامیه‌ها ارائه می‌کند. به این ترتیب، Pioneers و همچنین تیم اصلی می‌توانند پیشرفت جمعی ما را بررسی کنند، شکاف‌ها را ارزیابی کنند، و تلاش‌هایمان را بر این اساس برای دستیابی به هدف جمعی خود یعنی انتقال شبکه باز در سال ۲۰۲۴ متمرکز کنند.

کانال روبیکا kanal-dolari