انتشار نقشه راه جدید پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

انتشار نقشه راه جدید پای نتورک (اکتبر ۲۰۲۳)

pi-roadmap

تیم Pi Core یک نقشه راه مبتنی بر نقطه عطف برای محصولات و برنامه های مختلف شبکه Pi منتشر خواهد کرد که در دو نسخه مستقر خواهند شد. این نقشه راه که برای ارائه شفافیت بیشتر به پیشگامان در کل ایجاد شده است، فهرستی از دستاوردهای گذشته، پروژه های در حال انجام و تلاش های آینده را شامل می شود. در حالی که نقشه راه یک جدول زمانی برای Open Mainnet ارائه نمی دهد، برخی از نقاط عطف محوری مشخص منتهی به Open Mainnet را نشان می دهد (برای اطلاعات بیشتر به Whitepaper دسامبر ۲۰۲۱ مراجعه کنید).

طرح انتشار نقشه راه :


نسخه ۱: در اواسط تا اواخر اکتبر منتشر می شود

اولین نسخه از نقشه راه دو جزء اصلی را پوشش می دهد: نقاط عطف گذشته و فعلی محصولات و پروژه های مختلف Pi. این نسخه اولیه که برای انتشار در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است، بر انتقال کارهایی که قبلاً انجام شده و آنچه که ما در حال حاضر روی آن تمرکز کرده ایم تمرکز دارد. این به عنوان نگاهی شفاف به اینکه از کجا آمده ایم و به کجا می رویم، حداقل در کوتاه مدت عمل می کند.


نسخه ۲: در دسامبر منتشر می شود

سپس بازخورد جامعه را دریافت می‌کنیم و نسخه ۲ را در دسامبر عرضه می‌کنیم که در آن نقشه راه را گسترش می‌دهیم تا نقاط عطف آینده برای هر محصول و برنامه را در بر گیرد. این یک نمای جامع از برنامه های شبکه Pi در دوره کنونی شبکه محصور Mainnet ارائه می دهد. این نسخه دوم در مورد ویژگی‌های آتی، نیازمندی‌ها، ارتقاء و سایر ابتکاراتی که شبکه باید قبل از ورود به دوره شبکه باز انجام دهد، توضیح می‌دهد.

نقشه راه ورژن یک ( منتشر شده در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ )

شبکه پی یک نقشه راه سه فازی دارد. فاز III به دو بخش تقسیم می شود: شبکه اصلی محصور (جریان) و شبکه باز.

بتا
فاز I

در دسامبر ۲۰۱۸، Pi به طور عمومی برنامه تلفن همراه را در فروشگاه های اصلی برنامه به عنوان یک نمونه اولیه آلفا فهرست کرد که در نسخه اولیه پایونیر قرار داشت. در روز Pi، ۱۴ مارس ۲۰۱۹، وایت پیپر اصلی Pi منتشر شد که نشان دهنده راه اندازی رسمی شبکه Pi بود.

شبکه آزمایشی
فاز دوم

این مرحله در ۱۴ مارس ۲۰۲۰ آغاز شد و یک آماده‌سازی حیاتی دیگر برای انتقال به یک بلاک چین غیرمتمرکز – یک شبکه آزمایشی زنده با گره‌های توزیع شده از سراسر جهان – را نشان داد. Pi Testnet همراه با نرم افزار Node در دسترس، نه تنها آزمایش بلاک چین را فعال کرد، بلکه تلاش های غیرمتمرکز ساختمانی را توسط جامعه برای ایجاد ابزارهای کاربردی با استفاده از Test-Pi آغاز کرد.

فاز III  (شبکه محصور شده است.)

این دوره در دسامبر ۲۰۲۱ آغاز شد. دوره شبکه بسته به این معنی است که Mainnet فعال است اما دارای فایروال است که از هرگونه اتصال خارجی ناخواسته جلوگیری می کند. Pioneers قادر خواهند بود زمانی را به KYC اختصاص دهند و Pi خود را به بلاک چین زنده Mainnet منتقل کنند، در حالی که جامعه برنامه‌ها و ابزارهای کاربردی را در شبکه Enclosed Mainnet برای شبکه می‌سازد.
فاز سوم  ( شبکه باز)

دوره شبکه باز (open mainnat) ، بسته به بلوغ اکوسیستم شبکه محصور و پیشرفت KYC شبکه آغاز خواهد شد. شبکه باز به این معنی است که فایروال در دوره شبکه محصور حذف می‌شود و به هر گونه اتصال خارجی اجازه می‌دهد، به عنوان مثال، به سایر شبکه‌ها، کیف پول‌ها و هر کسی که می‌خواهد به Pi Mainnet متصل شود.

پیشرفت نقشه راه  و محصولات

شبکه Pi یک اکوسیستم منسجم را تشکیل می‌دهد که در آن برنامه‌ها و ابزارهای کاربردی برای برآوردن نیازهای عملی طراحی شده‌اند، یک پلتفرم قوی از توسعه غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند، یک بلاک چین امن و زیرساخت تراکنش‌ها و شفافیت را تسهیل می‌کند، و یک جامعه درگیر از پیشگامان، مشارکت و نوآوری را هدایت می‌کند، که همه برای تحقق همگرا هستند. چشم انداز نهایی Pi: ایجاد فراگیرترین اکوسیستم همتا به همتا و تجربه آنلاین جهان، که توسط Pi، پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده در جهان، تقویت شده است.

به محصولات و برنامه هایی که شبکه را شکل می دهند علاقه مند هستید؟ به پایین پیمایش کنید یا روی یکی از دکمه‌های بالا کلیک کنید تا بیش از ۲۰ پروژه فعال Pi را مشاهده کنید که هر کدام با نقاط عطف کلیدی و کارهای در حال انجام خود برجسته شده‌اند. همچنین این فرم بازخورد را برای این نسخه فعلی پر کنید، که به اطلاع رسانی نسخه دوم در اواخر امسال کمک می کند.

برنامه ها و اپلیکیشنها 

 
 

برنامه Pi Mining برنامه اصلی تلفن همراه اصلی است (در iOS و Android موجود است) که در آن Pi Network شروع به کار کرد و Pioneers در آن ثبت نام کردند، Pi را استخراج کردند، اعلامیه های شبکه اصلی را دریافت کردند، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و هر روز با دیگران در جامعه تعامل داشته باشند.

به عنوان اولین و در ابتدا تنها اپلیکیشن Pi – وسیله نقلیه اصلی برای پیشبرد ماموریت Pi – اپلیکیشن Pi Mining همچنان یک مرکز حیاتی در اکوسیستم Pi است. همچنان میزبان ویژگی‌های اصلی مانند استخراج Pi، تعادل و خرابی، حلقه‌های امنیتی، تیم ارجاع و چک‌لیست Mainnet – ضروریات انتقال به Mainnet – و همچنین به عنوان سکوی راه‌اندازی برای رشد همتا به همتای شبکه است. پیشگامان می توانند به راحتی کد ارجاع و پیوند دانلود خود را به اشتراک بگذارند و با پیوستن افراد بیشتر، پروژه Pi را در توزیع گسترده آن در سراسر جهان غیرمتمرکزتر کنند. اپلیکیشن Pi Mining با نقش چندوجهی خود، جامعه جهانی را قادر می‌سازد تا فعالانه در شکل‌دهی آینده‌ای دیجیتالی در دسترس‌تر و فراگیر شرکت کنند. اپلیکیشن Pi Mining را از اینجا دانلود کنید.
تاریخ

در دسامبر ۲۰۱۸ همراه با مرحله اولیه بتا شبکه Pi در فروشگاه‌های بزرگ اپلیکیشن موبایل منتشر شد.

تکرارها و بهبودهای مستمر برای تکمیل همه عملکردها و اجزای استخراج Pi: بررسی یک بار در روز در برنامه، نقش های مختلف در شبکه، و ایجاد انگیزه برای استخراج فعال و مشارکت در ایجاد توزیع و امنیت شبکه از طریق تیم های ارجاع و حلقه های امنیتی.

راه اندازی رسمی شبکه Pi از طریق برنامه Pi Mining در ۱۴ مارس ۲۰۱۹٫

در آوریل ۲۰۱۹ به ۱۰۰۰ پیشگام نامزد رسید.

در می ۲۰۱۹ به ۱۰۰۰۰ پیشگام نامزد رسید.

در اکتبر ۲۰۱۹ به ۱ میلیون پیشگام نامزد رسید.

در دسامبر ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیون پیشگام نامزد رسید.

در سپتامبر ۲۰۲۱ به ۲۵ میلیون پیشگام نامزد رسید.

در می ۲۰۲۲ به ۳۵ میلیون پیشگام نامزد رسید.

در ژوئن ۲۰۲۳ به ۴۷ میلیون پیشگام نامزد رسید.

فرآیندهای ثبت نام و تأیید حساب در طول زمان توسعه یافته و بهبود یافته و شامل شماره تلفن، فیس‌بوک، تأیید ایمیل، ورود به سیستم اپل و غیره می‌شود—که پیوستن و تعامل Pioneers با Pi را آسان‌تر می‌کند.

تنظیمات و مدیریت حساب، مانند فرآیند گزارش برای حساب در معرض خطر، فرآیند درخواست تجدیدنظر به‌روزرسانی نام، مخفی کردن گزینه نام واقعی و موجودی، و حذف حساب درون برنامه‌ای.

پشتیبانی از اطلاعیه های شبکه منظم، محتوای آموزشی، و رویدادهای جامعه، از جمله نظرسنجی، Pi CoInvention، مسابقات مختلف طراحی/هنر، خلاصه سالانه استخراج، چالش های جامعه و غیره.

راه اندازی چک لیست Mainnet برای Pioneers برای ردیابی پیشرفت فردی آنها و درک مراحل مورد نیاز برای مهاجرت Mainnet و رابط Pi Lockup در دسامبر ۲۰۲۱ همراه با شروع دوره بسته Mainnet. .

راه‌اندازی مکانیزم استخراج جدید برای شامل پاداش‌های استخراج متنوع‌تر از جمله قفل کردن و استفاده از ابزار و غیره در مارس ۲۰۲۲٫

UI/UX را در زیرمجموعه‌ای از ویژگی‌های اصلی، به‌عنوان مثال، حلقه‌های امنیتی، تیم‌های ارجاع، داشبورد موجودی، و فهرست چک اصلی شبکه، به‌روزرسانی کنید.

مکانیسم ترجمه منتشر شده برای فعال کردن انجمن Pi Chat Moderator برای کمک به ترجمه متن UI در برنامه Pi Mining به ۵۰ زبان؛ بعداً به برنامه های Pi KYC و Fireside Forum گسترش یافت.

در حال پیش رفت

اصلاح فرآیند ثبت و ورود، ساده‌سازی دسترسی به شبکه Pi و رفع مشکلاتی که پیشگامان در فرآیند ورود به سیستم تجربه می‌کنند.

اعلان‌های یادآوری استخراج بهبودیافته

استراتژی‌هایی برای مشارکت مجدد با پیشگامانی که به‌دلیل فنی یا دلایل دیگر موقتاً استخراج را متوقف کرده‌اند.

مکانیسم ترجمه منتشر شده برای فعال کردن انجمن Pi Chat Moderator برای کمک به ترجمه متن UI در برنامه Pi Mining به ۵۰ زبان؛ بعداً به برنامه های Pi KYC و Fireside Forum گسترش یافت.

Pi Chats یک راه حل داخلی پیام رسانی در برنامه Pi برای پیشگامان برای شرکت در بحث های فرمت باز است که به یک برنامه ارتباطی با مکانیزم Web3 تبدیل شده است که برای تشویق اتصالات سازنده و در عین حال مهار ارتباطات ناخواسته طراحی شده است.

Pi Chats یک عنصر اساسی از چشم انداز کلی شبکه Pi است که محیطی باز و فراگیر را فراهم می کند که در آن پیشگامان می توانند با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. Pi Chats نه تنها به عنوان یک هاب اشتراکی بلکه به عنوان یک پلت فرم ارتباطی عمومی Web3 به پیشگامان این امکان را می‌دهد تا ایده‌های خود را تبادل کنند، یاد بگیرند و مکالمه کنند نه فقط در مورد Pi، بلکه در مورد هر مجموعه ای از موضوعاتی که در داخل یا خارج از جامعه Pi طنین انداز می‌شوند. از آنجایی که چت ها یک عملکرد ضروری هستند که در بسیاری از برنامه ها مورد نیاز است، Pi Chats نیز به یک جزء جدایی ناپذیر از پلتفرم Pi گسترش می یابد تا در سایر برنامه های Pi ادغام شود. در اصل، Pi Chats جلوه‌ای از تعهد شبکه Pi برای تقویت یک اکوسیستم Web3 است که در آن فراگیری و ارتباط اجتماعی فقط ایده‌آل نیستند، بلکه واقعیت‌های روزمره هستند. از طریق به‌روزرسانی‌های مداوم و ویژگی‌های جدید برنامه، Pi Chats به این چشم‌انداز پیشگام کمک می‌کند تا به تجربه‌ای ملموس برای جامعه جهانی رو به رشد Pi تبدیل شود و کاربرد Pi for Pioneers در سراسر جهان را عمیق‌تر کند.
تاریخ

بلافاصله پس از راه اندازی رسمی شبکه Pi در ۱۴ مارس ۲۰۱۹ به عنوان یک جزء اصلی از تجربه اجتماعی Pi منتشر شد.

تعدیل انجمن و تشکیل انجمن داوطلبانه گردانندگان گپ را فعال کرد تا فضایی امن و آگاهانه را با افزایش تعامل پایونیر و رعایت استانداردهای جامعه تسهیل کند، به‌عنوان مثال، گردانندگان جامعه به سؤالات پاسخ می‌دهند، برگه‌های سؤالات متداول به زبان‌های مادری، و اقدامات اجرایی مانند حذف پیام یا نادیده گرفتن کاربر.

فضاهای چت متنوع – برای گسترش تعامل Pioneer و تقویت جنبه اجتماعی و فراگیر تجربه آنلاین Pi، به عنوان مثال. گسترش به کانال های مختلف زبان خاص برای بحث های بومی، چت های تیم ارجاع، #PiArt، Pi Developer، چت های Pi Node و غیره.

انتشار ویژگی موضوعات برای بهبود محتوای سیگنال بالا و آسان کردن نظر جامعه و واکنش به محتوای مبتنی بر موضوع، به عنوان مثال. پرسش‌های متداول مدها، و بسیاری از نظرسنجی‌ها و بحث‌های اجتماعی.

انتقال بک‌اند چت و به‌روزرسانی صفحه‌نمایش که به چت اجازه می‌دهد مقیاس‌گذاری مستقل از برنامه اصلی ماینینگ و توسعه مکرر ویژگی‌های جدید مانند تنظیم حالت تاریک، بازنگری کامل رابط کاربری برای زیبایی مدرن و غیره داشته باشد.


در حال پیش رفت

به تازگی منتشر شده و در حال تکرار است: Staked Direct Messaging (DMs) یک نوآوری Web3 در ماموریت Pi برای بازتعریف دسترسی اجتماعی است که توکنومیک را در چت های Pi ادغام می کند. پیام‌های ارسالی Staked به Pioneers اجازه می‌دهد به هر فردی در شبکه از طریق پیام مستقیم با قرار دادن Pi هنگام شروع درخواست پیام دسترسی داشته باشند، و ضمن جلوگیری از هرزنامه، اتصالات معتبر و معنی‌دار را ارتقا دهند.

پیشرفت های Backend برای بهبود عملکرد، از جمله بهینه سازی های خاص متمرکز بر افزایش سرعت.

بهبود تجربه کاربر از طریق ویژگی هایی مانند اعلان برای پیام های مستقیم و ذکر در کانال ها.

Fireside Forum یک برنامه شبکه اجتماعی Web3 است که از رمزارز Pi و توکنومیک های نوآورانه برای ایجاد فضایی غیرمتمرکز و معتبر برای مکالمات معنادار استفاده می کند.

Fireside Forum یک برنامه شبکه اجتماعی Web3 است که با ادغام توکنومیک در هسته تعاملات اجتماعی، اعتبار، مکالمات سازنده و تعاملات اجتماعی آنلاین سالم تر را تقویت می کند. هدف Fireside ایجاد محیطی است که در آن پیشگامان از قدرت رمزنگاری Pi استفاده می‌کنند – از طریق توکنومیک‌های جدید که برای پاداش دادن به تعاملات مثبت و مهار اقدامات منفی طراحی شده‌اند – برای ایجاد جوامع غیرمتمرکز، بیان خود و مشارکت در تعاملات معنادار. انجمن Fireside اولین نمونه از دیدگاه Core Team در فضای اجتماعی آنلاین Web3 است. این مهم است زیرا Fireside Forum و سایر برنامه های اجتماعی آینده Web3 (1) نشان می دهند و رهبری می کنند که برنامه های اجتماعی Web3 واقعی باید چگونه باشند و چگونه فناوری بلاک چین می تواند به ایجاد و پشتیبانی از یک شبکه غیرمتمرکز خود تعدیل کننده که عمدتاً مبتنی بر اقتصاد رمزنگاری شده است کمک کند، (۲) ایجاد ابزار مفید ارز دیجیتال Pi در موارد استفاده واقعی، فراتر از محدودیت محصولات مالی ارائه شده توسط بلاک چین – همه بخشی از ماموریت Pi و هدف دوره اصلی شبکه محصور شده Pi – و (۳) ایجاد نسل بعدی تجربه آنلاین و بهبود فضای اجتماعی آنلاین مردم تعامل با استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای حل ایرادات برنامه های اجتماعی Web2. انجمن Fireside را در PiNet بررسی کنید و در اینجا بیشتر بیاموزید.
تاریخ

در ۳۰ مه ۲۰۲۳ با قابلیت ارسال فقط متنی برای میلیون‌ها پیشگام با قابلیت KYC منتشر شد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

رسانه های محتوای جدید قابل اشتراک گذاری شدند، مانند قابلیت آپلود تصویر کاملاً کارآمد در کانال #PiArt و امکان افزودن لینک های وب در کانال #News.

ارتقاهای مختلف UX مانند ترجمه خودکار، بهبودهای ناوبری، عملکرد جستجو، تجربه شخصی از طریق ویژگی دنبال کردن/عدم دنبال کردن، فعالیت کاربر درون برنامه قابل مشاهده در صفحه نمایه و غیره.

پیشرفت هایی در جهت راهنمایی کاربر، تجربه و پشتیبانی، به عنوان مثال. نوار منو با سوالات متداول، انتخاب زبان، آموزش بنر، بهبود عملکرد کلی و آموزش های ویدئویی معرفی شده است.

بیش از ۶٫۶ میلیون توکن Fireside درون برنامه ای تا اکتبر ۲۰۲۳ خرج شده است.


در حال پیش رفت

نسخه اولیه سیستم تعدیل غیرمتمرکز منتشر شده است و به تکرار ادامه خواهد داد. هدف این سیستم کمک به Pioneers برای تعدیل محتوای انجمن Fireside به روشی غیرمتمرکز، پاداش دادن به مشارکت‌های نظارتی دقیق و جریمه کردن موارد نادرست یا سوءاستفاده‌کننده، با استفاده از چارچوب شایسته‌سالار مبتنی بر توکنومیک با سطوح مختلف مدیران است.

بهبود محتوای آموزشی و پشتیبانی برای اعتدال و جامعه به ویژه در حمایت از ویژگی اعتدال غیرمتمرکز.

بررسی و تکرار هرگونه تنظیمات توکنومیک برای اطمینان از دستیابی به اهداف طراحی Fireside Forum.

افزایش قابلیت استفاده ویژگی Negative Fire.

برنامه Brainstorm مکانی برای توسعه دهندگان جامعه و همه Pioneers است تا ایده های Pi Apps را پیشنهاد دهند، به پروژه های موجود بپیوندند و ایده های پروژه را بررسی کنند.

Pi Brainstorm به عنوان یک مرکز پر جنب و جوش ایده‌ها برای پیشگامان و توسعه‌دهندگان برای همکاری و نوآوری عمل می‌کند – با اتحاد و الهام بخشیدن به یکدیگر برای کمک به رشد اکوسیستم Pi. به طور خلاصه، Brainstorm به شبکه کمک می‌کند تا ایده‌های جدید Pi App را پیشنهاد دهد و به Pioneers اجازه دهد تا تیم‌هایی تشکیل دهند یا به آنها بپیوندند تا ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. چشم‌انداز آن تسهیل ایجاد برنامه‌های وب تلفن همراه خلاق و متمرکز بر ابزار است که نیازهای واقعی کاربران را برطرف می‌کنند، استفاده از ارز دیجیتال Pi را تقویت می‌کنند و دسترسی بصری را برای افراد از هر طبقه‌ای فراهم می‌کنند. Brainstorm همچنین برنامه میزبانی برای هکاتون‌های مختلف گذشته شبکه Pi و هکاتون‌های ماهانه جاری است که منجر به ایجاد بسیاری از اپلیکیشن‌های جالب و مفید جامعه Pi در اکوسیستم Pi شده است. طراحی اپلیکیشن بر همان اصول تلاش‌های غیرمتمرکز برای مقیاس‌بندی و بهره‌مندی از خرد جمعیت متکی است، جایی که بررسی‌ها و انتخاب ایده‌ها و پروژه‌ها برای پیشرفت به مرحله بعدی توسط جامعه از طریق دورهای مختلف بررسی‌های کور انجام می‌شود. پیشگامان به صورت تصادفی انتخاب شده اند.
تاریخ

مارس ۲۰۲۱ منتشر شد.

ایجاد و تکرار بر روی ویژگی های ایجاد پروژه، تشکیل تیم، ارسال پروژه، بررسی وضعیت توسعه دهنده، سیستم فیلتر پروژه و پشتیبانی هکاتون.

بازسازی بررسی‌های کور جامعه و مکانیسم رأی‌گیری برای شناسایی بهتر و پیشبرد پروژه‌های خوب و فیلتر کردن هرزنامه‌ها.

از هکاتون های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ Pi پشتیبانی می کند.

بسیاری از فرآیندهای هکاتون را استخراج کرده و بیشتر به صورت خودکار در یک ویژگی هکاتون در حال انجام که از اجرای برنامه هکاتون ماهانه پشتیبانی می کند.


در حال پیش رفت

بهبود تجربه کاربر، به ویژه مربوط به ویژگی هکاتون در حال انجام.

بهبود عملکرد Backend

پلتفرمها 

مرورگر Pi

مرورگر Pi دروازه‌ای به اکوسیستم برنامه Web3 Pi است که در آن Pioneers با استفاده از حساب Pi خود با برنامه‌ها درگیر می‌شوند و با کیف پول Pi خود تراکنش می‌کنند—این تنها پلتفرم برای وارد کردن ایمن عبارت‌های عبور کیف پول Pi است.

در راستای دیدگاه شبکه Pi مبنی بر پرورش اکوسیستم Web3، مرورگر Pi به عنوان پلتفرم اصلی dApp شبکه عمل می‌کند و ابزار و استفاده از ارز دیجیتال Pi را پیش می‌برد. در مرورگر Pi، پایونیرها این گزینه را دارند که هویت خود را با استفاده از برنامه KYC تأیید کنند و تجربه خود را در اکوسیستم افزایش دهند. آنها می توانند به تعداد زیادی از برنامه های شخص ثالث ساخته شده توسط توسعه دهندگان مستقل دسترسی داشته باشند (نمونه هایی را در بخش “رابط اکوسیستم” مشاهده کنید)، که همه آنها به پرداخت یا تأیید KYC نیاز ندارند. توسعه‌دهندگان از ابزارهایی مانند Developer Portal برای مدیریت برنامه‌های خود، SDK و APIهای پلتفرم، و برنامه Brainstorm برای همکاری با دیگر Pioneers در ایده‌ها و پروژه‌ها بهره می‌برند. پیشگامان می توانند بدون دردسر برنامه های مختلف را با استفاده از یک حساب Pi منفرد هدایت کنند و با بلاک چین Pi از طریق کیف پول Pi خود، یک نوآوری Web3 با اولویت سادگی، تعامل داشته باشند. علاوه بر این، مرورگر Pi از تست و ادغام با پشته فناوری Pi، از جمله Pi Testnet، Pi Chat و Pi Wallet پشتیبانی می‌کند. بیشتر بدانید.
تاریخ

راه‌اندازی: در ۸ آوریل ۲۰۲۱ شروع به کار کرد و به Pioneers دسترسی مستقیم به Pi Apps از طریق نوار آدرس URL و تسهیل ایجاد Pi Apps توسط توسعه‌دهندگان جامعه جهانی بدون بررسی اجباری Core Team را فراهم کرد.

طراحی کاربر محور: طراحی اولیه ساده برای پیمایش آسان، تسهیل یک ورود به سیستم برای Pioneers که در سراسر برنامه‌های Pi کار می‌کند، و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بصری از طریق برنامه رسمی Pi Wallet. علاوه بر این، Pioneers می تواند به راحتی برنامه فعلی را که در حال دسترسی است شناسایی کند.

پشتیبانی توسعه‌دهنده: Pi SDK و پلتفرم توسعه‌دهنده Pi را یکپارچه کرد و پورتال توسعه‌دهنده را ساخت، که از توسعه برنامه‌های مبتنی بر جامعه در مرورگر حمایت می‌کرد.

ارتقای مکانیزم استخراج: در ۱۴ مارس ۲۰۲۲، مکانیسم ماینینگ برای معرفی پاداش‌های تعامل با برنامه اصلاح شد و استفاده از برنامه‌های Pi در مرورگر Pi را ارتقا داد.

رابط اکوسیستم: در ۱۴ مارس ۲۰۲۳، یک پلتفرم اختصاصی برای تمرکز بر برنامه‌های Testnet Pi ایجاد شد که با ارائه مجموعه‌ای از برنامه‌های سطح بالای جامعه و توسعه‌دهندگان با گسترش پتانسیل مشارکت پایونیر خود، از هر دو پایونیر سود برد.

در حال پیش رفت

UI Revamp: یک ارتقاء رابط کاربری قابل توجه، با هدف ناوبری مدرن تر و تجربه کاربری غنی تر که نیازهای برنامه های غیرمتمرکز Web3 Pi را برطرف می کند.

ادغام با PiNet: امکان اشتراک‌گذاری محتوای برنامه در PiNet.com و اطمینان از انتقال روان کاربران جدید از محتوای اشتراک‌گذاری شده وب به مرورگر Pi.

User Onboarding: تسهیل ثبت نام کاربران جدید به طور مستقیم از اولین بارگیری مرورگر Pi.

گسترش رابط اکوسیستم: ادغام برنامه های Mainnet با رابط اکوسیستم، گسترش دامنه خدمات قابل دسترس در کنار برنامه های Testnet فعلی.

رابط اکوسیستم

رابط اکوسیستم در مرورگر Pi برنامه‌های Testnet و Mainnet Pi را که توسط انجمن ساخته شده‌اند را به نمایش می‌گذارد، و پیش‌نمایشی از اکوسیستم اصلی Mainnet و موارد استفاده متنوع آن ارائه می‌دهد.

در مرورگر Pi، برنامه‌ها مانند سایر مرورگرها از طریق URLها قابل دسترسی هستند. رابط اکوسیستم که از صفحه اصلی مرورگر قابل دسترسی است، مجموعه‌ای از برنامه‌های Pi را بر اساس معیارهای تعیین‌شده توسط تیم Pi Core در اختیار Pioneers قرار می‌دهد. این معیارها شامل نقاط عطف توسعه برنامه، تجربه کاربر و پایبندی به خط‌مشی‌های شبکه Pi، با ردیف‌بندی احتمالی آینده بر اساس کیفیت برنامه است. برای توسعه دهندگان، این رابط فرصتی منحصر به فرد برای نمایش برنامه های خود به مخاطبان گسترده است و آزمایش و ارتقای کاربر واقعی را ترویج می کند. گنجاندن برنامه‌ها در این رابط، بر تعهد شبکه Pi برای تقویت یک محیط Web3 غیرمتمرکز، اولویت دادن به تعاملات مبتنی بر کاربر و تکامل ابزارهای ارز دیجیتال Pi تأکید می‌کند.

پیشگامان، رابط اکوسیستم را در مرورگر Pi کاوش کنید، موارد مختلف استفاده از Pi را بررسی کنید، بازخورد ارزشمندی را به توسعه دهندگان ارائه دهید و از Pi استخراج شده خود به روش های ملموس استفاده کنید. مشارکت هر پایونیر در شکل دادن به ابزارهای ارز دیجیتال پی حیاتی است.
تاریخ

راه اندازی اولیه: رابط اکوسیستم در ۱۴ مارس ۲۰۲۳ معرفی شد و مجموعه ای از برنامه های تست نت را برجسته کرد.

گنجاندن مداوم برنامه: برنامه‌های Testnet اضافی که با پیشرفت و رعایت معیارهای اساسی مانند عملکرد، ترکیب می‌شوند و بسیاری از آن‌ها از هکاتون‌های در حال انجام Pi هستند.

تعامل با توسعه‌دهندگان: از طریق پورتال توسعه‌دهنده، سازندگان می‌توانند برنامه‌های خود را برای فهرست کردن در رابط اکوسیستم پیشنهاد کنند، و دامنه دسترسی خود را به جامعه گسترده Pioneer گسترش دهند.

هوشیاری کاربر: اگرچه برنامه‌های فهرست‌شده از معیارهای Core Team پیروی می‌کنند، Pioneers تشویق می‌شوند تا هوشیاری و احتیاط را رعایت کنند، زیرا تیم Pi Core نمی‌تواند ایمنی کامل را تضمین کند و این برنامه‌های ایجاد شده توسط انجمن را تأیید نکرده است.


در حال پیش رفت

گنجاندن برنامه های Mainnet تایید نشده: رویه جدیدی برای ادغام برنامه های Mainnet تایید نشده در کنار انتخاب های Testnet.

پی نت PINET

PiNet.com برنامه‌های Web3 Pi را با دنیای Web2 پیوند می‌دهد و به Pioneers اجازه می‌دهد با آنها در هر مرورگری از طریق زیر دامنه‌هایی مانند fireside.pinet.com تعامل داشته باشند.

PiNet دامنه دسترسی شبکه Pi را گسترش می دهد و برنامه های Web3 Pi را نه تنها برای بیش از ۴۷ میلیون عضو، بلکه برای مخاطبان Web2 نیز در دسترس قرار می دهد. سازگار با مرورگرهایی مانند Chrome، Safari، و Brave، PiNet جذابیت شبکه Pi را افزایش می دهد. Pioneers می‌توانند محتوای Pi Apps را با دوستانی که هنوز پایونیر نیستند به اشتراک بگذارند، و این دوستان می‌توانند فوراً در pinet.com با عملکرد محدود به آن دسترسی داشته باشند و راه را برای ورود آسان به تجربه کامل در مرورگر Pi هموار کنند. این نه تنها Web3 را در دنیای Web2 قهرمان می کند، بلکه دلیل قانع کننده ای برای پیوستن Pioneers جدید نیز فراهم می کند و ردپای جهانی جامعه Pi را گسترش می دهد.

پیشگامان، برای تقویت برنامه ها و محتوای Pi مورد علاقه خود آماده شوید! آنها را با دوستان و در سراسر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و سفیران اکوسیستم Pi Web3 شوید.
تاریخ

راه اندازی: PiNet که در ۳۰ می ۲۰۲۳ رونمایی شد، دسترسی به شبکه Pi برای مخاطبان Web2 را متحول کرد.

اولین ادغام برنامه: انجمن Fireside به برنامه پیشگام Pi در PiNet تبدیل شد که به طور جهانی در مرورگرهای وب در fireside.pinet.com قابل دسترسی است و نماد تعهد شبکه Pi به دسترسی گسترده است.

دسترسی باز برای برنامه‌های انجمن: برنامه‌های Pi مبتنی بر جامعه از رابط اکوسیستم اکنون می‌توانند از طریق پورتال توسعه‌دهنده به دنبال یکپارچه‌سازی PiNet باشند و یک پلتفرم فراگیرتر و گسترده‌تر را بشارت دهند.


در حال پیش رفت

ادغام بیشتر برنامه Core Team: اضافه شدن بیشتر برنامه های Core Team Pi به PiNet را پیش بینی کنید و دامنه آن را بیشتر گسترش دهید.

گنجاندن انجمن: برنامه‌های Pi ساخته‌شده توسط جامعه که در رابط اکوسیستم مرورگر Pi برجسته شده‌اند، در PiNet نمایش داده می‌شوند و تصویر غنی‌تری از اکوسیستم Pi ترسیم می‌کنند.

بهبودهای اشتراک‌گذاری: تجربه ارتقا یافته برای اشتراک‌گذاری محتوای Web3 خاص از Pi Apps از طریق PiNet در راه است. منتظر تصاویر کوچک قابل تنظیم و بصری برای پیوندهای مشترک باشید.

راهنمای استخراج Pi: راهنمای آتی استخراج Pi را برای تازه واردان ابهام می کند و سادگی آن را به نمایش می گذارد و به عنوان یک جاذبه برای شهروندان Web2 بیشتر برای پذیرش شبکه Pi عمل می کند.

تجربه خود را تقویت کنید: پیشگامان، برای تقویت برنامه ها و محتوای Pi مورد علاقه خود آماده شوید! آنها را با دوستان و در سراسر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و سفیران اکوسیستم Pi Web3 شوید.

پلتفرم و ابزارهای توسعه دهنده

پلتفرم توسعه‌دهنده Pi یک پلتفرم Web3 است که دسترسی مستقیم به پایگاه کاربران پرشور، فرآیند توسعه ساده‌شده و منابع پشتیبانی را ارائه می‌دهد، بنابراین امکان ایجاد ابزارهای متنوع ارز دیجیتال Pi را فراهم می‌کند.

پلتفرم توسعه‌دهنده یکی از اجزای محوری اکوسیستم Pi است که به توسعه‌دهندگان جامعه این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن خود را با بلاک چین Pi یکپارچه کنند و ابزارهای کاربردی ارز دیجیتال Pi را ایجاد کنند. پلتفرم SDK و APIها، برنامه‌های Pi را قادر می‌سازد تا با بلاک‌چین Pi و APIها برای عملکردهایی مانند تسهیل پرداخت‌های Pi، تأیید اطلاعات پایونیر، و درخواست و تأیید تراکنش‌ها و پرداخت‌ها ارتباط برقرار کنند. ساخت اپلیکیشن Pi بر روی پلتفرم نیازی به مهارت های برنامه نویسی بلاکچین تخصصی ندارد، بنابراین موانع ورود و گسترش دسترسی به توسعه Web3 را کاهش می دهد. با انجام این کار، این پلتفرم امکان ایجاد طیف گسترده ای از ابزارهای کاربردی و موارد استفاده در دنیای واقعی را فراهم می کند و از خلاقیت و تخصص جمعی جامعه Pi استفاده می کند. برای کسانی که علاقه مند به غواصی عمیق تر در پلتفرم توسعه دهندگان هستند، به صفحه وب برنامه نویس Pi مراجعه کنید.
تاریخ

در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ همراه با پورتال توسعه‌دهنده منتشر شد تا امکان ایجاد برنامه‌های Pi را که در ابتدا با بلاک چین Testnet برای اهداف آزمایشی یکپارچه شده بودند، فراهم کند. APIهای پلتفرم Pi اضافه شدند و به توسعه دهندگان جامعه امکان دسترسی به ابزارهایی مانند پرداخت Pi و احراز هویت حساب کاربری را می دهند که هر دو برای توسعه در Pi مورد نیاز هستند.

SDK ها دارای ویژگی هایی برای تأیید کاربر و همچنین پرداخت های برنامه به کاربر و کاربر به برنامه هستند.

یک شبیه ساز اولیه و سپس یک پلتفرم کاملاً کاربردی (Sandbox) منتشر کرد تا امکان توسعه در مرورگرهای دسکتاپ را فراهم کند تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه های Pi خود را مستقیماً روی رایانه خود بسازند و اشکال زدایی کنند.

این پلتفرم را در سال ۲۰۲۲ برای پشتیبانی از برنامه های اصلی Pi Mainnet به روز کرد و به توسعه دهندگان اجازه داد تا برای اولین بار، پس از راه اندازی Mainnet Enclosed در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱، تراکنش های Mainnet Pi را انجام دهند.

نسخه آزمایشی Pi App با ادغام Pi SDK در دسترس توسعه‌دهندگان است تا از آن به‌عنوان یک الگو برای ساخت استفاده کنند.

Pi App Engine V2 به عنوان یک پلت فرم داخلی Core Team برای میزبانی برنامه های Pi در زیرساخت های ابری مقیاس پذیر ایجاد شده است. این مورد در حال حاضر برای جامعه توسعه دهندگان عمومی منتشر نشده است.

یک چارچوب جدید مجوز نرم افزار منبع باز Pi (PiOS) که برای تقویت همکاری در جامعه توسعه دهندگان Pi منتشر شد که منجر به اشتراک گذاری پایگاه کد برنامه ها و کتابخانه های مختلف می شود.

دو کیف پول توسعه‌دهنده مجزا برای برنامه‌های Pi توسعه یافته‌اند: کیف پول‌های چند امضایی (مشابه حساب‌های پس‌انداز) برای دریافت Pi از پایونیر و کیف‌پول‌های استاندارد (مشابه حساب‌های «بررسی») برای ارسال Pi به پایونیر.

برنامه‌نویسان می‌توانند برای دریافت کانال‌های اتاق چت مخصوص برنامه خود در برنامه Pi Chats برای تعامل با کاربران پایونیر خود در یک انجمن عمومی درخواست دهند.


در حال پیش رفت

فعال کردن برنامه‌های Pi ساخت‌شده در جامعه که قبلاً در رابط اکوسیستم مرورگر Pi نمایش داده شده‌اند تا در PiNet فهرست شوند و اکوسیستم متنوع و پویا Pi Web3 را در دنیای گسترده‌تر Web2 به نمایش بگذارند.

رابط اکوسیستم برای شامل فهرست‌هایی برای برنامه‌های Mainnet تأیید نشده به همراه برنامه‌های Testnet فهرست‌شده فعلی.

به‌روزرسانی‌های در حال انجام «راهنمای برنامه‌نویس انجمن».

پورتال توسعه دهندگان

Developer Portal یک ابزار مدیریت برنامه یک مرحله ای برای توسعه دهندگان Pi App است که امکان دسترسی به ابزارها و منابع پلتفرم برنامه نویس Pi را فراهم می کند.

Developer Portal به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های Pi خود را ثبت و مدیریت کنند. پس از ثبت نام، این برنامه های وب می توانند به پلتفرم برنامه Pi دسترسی داشته باشند و ارتباط با سرورهای Pi و بلاک چین را امکان پذیر می کنند. این اتصال امکان احراز هویت کاربر و شروع پرداخت Pi را فراهم می کند.
تاریخ

این پورتال که در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ در کنار پلتفرم توسعه دهندگان منتشر شد، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که اطلاعات برنامه های Pi خود را در یک مکان ثبت و به روز کنند.

از طریق این یک رابط، برنامه‌ها می‌توانند دو نوع کیف پول توسعه‌دهنده را به دست آورند، در واسط اکوسیستم مرورگر Pi فهرست شوند، یک پیوند وب PiNet دریافت کنند، و یک کانال اتاق چت عمومی ویژه برنامه را در برنامه Pi Chats راه‌اندازی کنند که توسعه‌دهنده را ساده‌تر می‌کند. تجربه.

رابط کاربری به روز شده، چک لیست برنامه و رابط داشبورد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ برای مدیریت بهبود یافته Pi Apps به کار گرفته شد.


در حال پیش رفت

هر گونه به روز رسانی مرتبط به پورتال توسعه دهنده بر اساس تغییرات پلتفرم Pi.

به روز رسانی رابط کاربری برای بهبود طراحی بصری پورتال توسعه دهندگان.

ملزومات بلاک چین

بلاک چین

بلاک چین Pi یک دفتر کل غیرمتمرکز و کارآمد انرژی است که تمام تراکنش‌های Pi را ثبت می‌کند و امکان تبادل امن و قابل تأیید Pi را برای استفاده از برنامه، کالاها و خدمات فراهم می‌کند.

بلاک چین Pi به عنوان ستون فقرات کل اکوسیستم عمل می کند و زیرساختی را برای تراکنش های امن و همچنین بستری برای توسعه Web3 فراهم می کند. بلاک چین در حال حاضر در دوره شبکه محصور Mainnet است، به این معنی که بلاک چین Mainnet فعال است اما دارای فایروال است که از اتصال خارجی با سایر بلاک چین ها یا صرافی ها جلوگیری می کند. با اقتباس از پروتکل اجماع ستاره ای (SCP) با استفاده از توافقنامه فدرال بیزانس، بلاک چین Pi به تعداد زیادی از افراد از طریق دستگاه های خود اجازه می دهد تا در سطح پروتکل مشارکت کنند. این مشارکت از طریق Nodes دسکتاپ و تأییدیه های دایره امنیتی روزانه در برنامه تلفن همراه تسهیل می شود. در ازای آن، شرکت کنندگان از طریق مکانیسم استخراج شایسته Pi جوایزی کسب می کنند. سهم منحصر به فرد بلاک چین Pi در ده ها هزار گره کامپیوتری آن نهفته است که سیستم توزیع شده آن را تغذیه می کنند، همراه با ده ها میلیون انسان واقعی در گراف اعتماد آن که امنیت آن را تقویت می کند. الگوریتم اجماع Pi به جای صرف انرژی بر روی هش‌های اضافی به عنوان اثبات کار، بر رای‌گیری مقرون‌به‌صرفه در میان گره‌ها تکیه می‌کند، و نظرات رای‌گیری افرادی که اعتماد بالایی از گراف اعتماد دارند را در اولویت قرار می‌دهد. بیشتر بدانید
تاریخ

بلاک چین Testnet Pi در ۱۴ مارس ۲۰۲۰ فعال شد و فاز دوم شبکه را آغاز کرد: فاز Testnet.

تست های مداوم برای ثبات، مقیاس پذیری و تراکنش ها در Testnet.

بلاک چین Mainnet Pi محصور شده در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد و دوره محصور فاز Mainnet را آغاز کرد. یک فایروال عمداً برای محافظت از بلاک چین در برابر اتصالات خارجی قرار داده شد تا ماهیت “محصور” این دوره را اعمال کند.

پلتفرم توسعه برنامه شخص ثالث در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ راه اندازی شد و توسعه دهندگان را قادر می ساخت تا از طریق تماس های API SDK با بلاک چین تعامل داشته باشند.

توانایی پیشگامان برای انتقال Pi خود به کیف پول اصلی خود در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد و امکان استفاده از Pi را در دوره Mainnet Enclosed فراهم کرد.


در حال پیش رفت

اجرای Pi Lockups پس از انتقال Mainnet برای ادامه حمایت از یک اکوسیستم سالم و روان و ایجاد انگیزه برای تعامل طولانی مدت با شبکه در حالی که شبکه در حال راه‌اندازی و ایجاد برنامه‌های کاربردی است.

تضمین پایداری و ۱۰۰% آپتایم.

پشتیبانی و بهینه سازی مهاجرت های Mainnet و تراکنش های اکوسیستم در دوره شبکه بسته.

تحقیق و طراحی روی ویژگی‌های جدید بلاک چین که می‌توانند بهتر از ابزارهای کمکی پشتیبانی کنند.

گره NODE

Pi Node به Pioneers اجازه می دهد تا بلاک چین را به روشی کاربرپسند بر روی رایانه های خود اجرا کنند تا به امنیت شبکه کمک کنند و به اکثر عملکردهای برنامه تلفن همراه Pi در یک برنامه دسکتاپ دسترسی داشته باشند.

گره ها با اجرای بلاک چین، نقش غیرمتمرکز اساسی را در اکوسیستم Pi ایفا می کنند و به امنیت و اعتبار سنجی تراکنش ها و همچنین فرآیند ایجاد اجماع در دفتر کل توزیع شده کمک می کنند. آنها برای اجرا بر روی لپ تاپ و دسکتاپ طراحی شده اند. برای تشویق سرویس‌های فعال و پایدار، پیشگامانی که گره‌ها را اجرا می‌کنند، بر اساس میزان و میزان پایداری و اطمینان مشارکتی که در اجماع انجام می‌دهند، در نرخ استخراج خود پاداش می‌گیرند. Pi Nodes به طور خاص همچنین دسترسی کاربرپسند به برنامه های Pi را فراهم می کند و دامنه دستگاه هایی را که افراد می توانند در شبکه استفاده کنند را گسترش می دهند. آنها همچنین این پتانسیل را برای شبکه ایجاد می کنند که در آینده برنامه های لایه پروتکل داشته باشد.
تاریخ

اولین نسخه نرم افزار Node برای دانلود و نصب بر روی رایانه برای اجرای برنامه های Pi در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در دسترس است.

نسخه دوم Pi Node برای دانلود در دسترس است که شامل مراحل آماده سازی فنی لازم برای هر نود برای نصب است تا آنها برای اجرای الگوریتم اجماع آماده شوند.

نسخه نود جدیدی منتشر شد که در واقع بلاک چین (Testnet) را در سپتامبر ۲۰۲۰ اجرا می کند.

بیش از ۵۰۰ گره تست نت فعال تا پایان سال ۲۰۲۰ و بیش از ۱۰۰۰۰ تا در روز Pi 2022. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰۰ نود از طریق برنامه Node فعال می شوند.

در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ بر اساس مکانیسم استخراج جدید که در به‌روزرسانی وایت‌پیپر در دسامبر ۲۰۲۱ توضیح داده شده بود، پاداش‌های استخراج جدید را برای نودهای Pi در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ ارائه کرد.

توانایی اپراتورهای Node جامعه برای آزمایش استقرار Node خود مانند بررسی پورت.

قابلیت به روز رسانی خودکار برای برنامه دسکتاپ Pi Node (Node Frontend).

امکان ارتقاء نسخه پروتکل اجماع بلاک چین Pi (Container Backend Node).

توانایی تک تک اپراتورهای Node برای حذف داده های وضعیت بلاک چین تاریخی محلی استفاده نشده برای بازیابی فضای دیسک محلی، در حالی که شبکه داده های تاریخی را با افزونگی فراوان نگه می دارد.


در حال پیش رفت

بررسی و رفع اشکال‌های گزارش‌شده توسط انجمن، از جمله مواردی که اسپینر بی‌نهایت را تجربه می‌کنند، قطع ارتباط افزایش استخراج از عملکرد، مشکلات سازگاری Docker و موارد دیگر.

زیرساخت های تحلیلی پیشرفته تری را برای مشکلات سطح بهتر Node ایجاد کنید.

پاداش های Node را بهبود و کالیبره کنید.

KYC

Pi KYC یا “مشتری خود را بشناسید” روشی است برای شناسایی و تأیید هویت پایونیر، مطابقت با مقررات و اطمینان از اینکه پیشگامان در اکوسیستم Pi افراد واقعی هستند.

KYC هویت پایونیر را تأیید می کند تا (۱) با مقررات مطابقت داشته باشد و (۲) اطمینان حاصل کند که تعاملات همتا به همتا Mainnet واقعی و پاسخگو هستند. خط مشی سختگیرانه شبکه Pi مبنی بر یک حساب کاربری برای هر نفر، به دقت بالایی نیاز دارد تا مشخص شود که اعضای شبکه انسان های واقعی هستند و از ایجاد غیرمنصفانه حساب های جعلی توسط افراد نتوانند Pi را احتکار کنند. گذراندن KYC پیش نیازی برای انتقال تعادل Pi توسط Pioneer از برنامه Pi Mining به بلاک چین Mainnet است. نوآوری راه حل Pi KYC دستیابی به مقیاس پذیری و اثربخشی از طریق طراحی غیرمتمرکز بومی و در عین حال محافظت از حریم خصوصی است. راه حل Pi KYC با استفاده از قدرت خود جامعه همراه با استفاده از اتوماسیون ماشین، بدون هزینه فیات برای همه Pioneers است، در حالی که نیروی کار در Pi مبادله می شود و ابزار ارز دیجیتال Pi برای اکوسیستم ایجاد می شود. علاوه بر این، یک شبکه اجتماعی عظیم با قابلیت رمزنگاری KYC که در نتیجه توسط جامعه Pi ارائه شده است، استقرار و بهره برداری از خدمات Web3 بیشتری را برای جهان آسان می کند و با ایجاد اصالت انسانی در آینده، دنیای فراگیر هوش مصنوعی آینده را قدرتمند می کند. دوران آینده بیشتر بدانید.
تاریخ

طراحی، توسعه و آزمایش راه‌حل Pi KYC از سال ۲۰۲۱ تا اوایل سال ۲۰۲۲ که شامل بررسی الزامات KYC مورد نیاز قوانین، مانند AML، ضد تروریسم و تحریم‌ها و سیاست‌های شبکه Pi است.

راه حل مقیاس پذیر Pi KYC برای اکثر شبکه در ژوئن ۲۰۲۲ راه اندازی شد.

۱ میلیون برنامه پایونیر در اولین ماه پس از انتشار راه حل مقیاس پذیر KYC ارسال، تأیید و تأیید شد.

مارس ۲۰۲۳: برنامه KYC برای همه پیشگامان واجد شرایط باز بود، با یک برنامه آزمایشی KYC که به حساب‌های دارای ویژگی‌های پیچیده‌تر این فرصت را می‌دهد تا با KYC ادامه دهند و مدرک هویت خود را ارائه دهند.

اولین نسخه از سیستم برای تجزیه و تحلیل کیفیت کار Validatorهای انسانی و ارزیابی آنها به کار گرفته شد – یک جزء مهم از کیفیت و مقیاس پذیری اعتبارسنجی KYC.

رسیدگی به موارد گوشه ای، مانند اسناد با تصاویر متعدد یا با تصاویر شخصیت های معروف.

ادامه ساده‌سازی قیف KYC با حل اشکالات یا مسدودکننده‌های فنی. به عنوان مثال، برنامه‌های KYC پایونیر به دلایل مختلفی از جمله نیاز به به‌روزرسانی نام‌های کوچک، شکست در پردازش زنده بودن، آپلود ناموفق سلفی، استخراج ناموفق تصویر، فیلدهای اطلاعاتی از دست رفته، بن‌بست‌های UX و غیره گیر کرده بودند.


در حال پیش رفت

نسخه پیشرفته‌تر سیستم درجه‌بندی Validator برای متمایز کردن سطح بالایی از اعتبارسنجی‌های قابل اعتماد برای انجام وظایف با ریسک بالاتر مانند بررسی‌های دستی برای تکمیل اتوماسیون ماشین، که می‌تواند به طور قابل توجهی توان عملیاتی KYC را بهبود بخشد.

راه حلی برای رفع انسداد برنامه های KYC با فیلدهای داده از دست رفته با کمک اعتبار سنجی های مورد اعتماد.

بررسی اعتبارسنجی ممکن است برای کمک به رفع انسداد سایر بخش‌های KYC مانند موارد Tentative KYC و غیره گسترش یابد.

سیستم بازبینی در حال ساخته شدن برای پایونرز برای تجدیدنظر و مرتب کردن دلایل رد.

پیشرفت‌های UX برای ارائه راهنمایی‌های درون‌برنامه‌ای، آموزش بیشتر و ورود آسان‌تر به منظور جلوگیری از گیر کردن موارد گوشه‌ای.

بهبود در خط لوله تجزیه و تحلیل KYC.

ایجاد بررسی‌های اضافی مورد نیاز برای پردازش موارد آزمایشی KYC.

مدل توکن و مکانیزم معدن

مدل توکن Pi و مکانیزم ماینینگ یک چارچوب اصلی برای شناسایی و پاداش دادن به کمک‌ها به نیازهای در حال تکامل شبکه مانند امنیت، رشد، گنجاندن، ایجاد خدمات، ثبات و طول عمر و غیره است.

یک مدل توکن پایه اصلی یک شبکه ارز دیجیتال است. همانطور که شبکه Pi در مراحل مختلف نقشه راه شبکه، یعنی فاز بتا، فاز تست شبکه، و فاز اصلی (به طور دقیق دوره شبکه محصور فعلی فاز اصلی) پیش رفت، نیازهای مختلف شبکه در اهمیت نسبی تکامل یافته است. مدل توکن Pi و مکانیسم استخراج بر این اساس برای رسیدگی به چنین نیازهای در حال تغییر و ایجاد انگیزه در اشکال متنوع مشارکت‌هایی که شبکه به آنها متکی است، تکامل یافته است. به طور خاص، مکانیسم استخراج Pi به چنین مشارکت‌هایی به شیوه‌ای شایسته و فرمول‌وار پاداش می‌دهد. جوایز Pi در بلاک چین Pi بر اساس مدل عرضه توکن تولید می‌شوند.
تاریخ

نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم از ۳٫۱۴۱۵۹۲۶ Pi/h شروع شد و هر بار که اندازه شبکه Engaged Pioneers با ضریب ۱۰ برابری، از ۱۰۰۰ Pioneers شروع می شد، به نصف کاهش می یافت. این سیستم مبتنی بر نصف کردن برای تغییر نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم تا ۱ مارس ۲۰۲۲ مؤثر باقی ماند.

مکانیسم استخراج اولیه از طریق فازهای بتا و تست‌نت و در ماه‌های اولیه دوره شبکه اصلی محصور (تا ۱۴ مارس ۲۰۲۲) برای حمایت از رشد، توزیع و امنیت شبکه مؤثر باقی ماند.

طراحی مدل عرضه توکن و مکانیزم استخراج جدید بر اساس نرخ استخراج پایه پویا برای صدور جوایز در وایت پیپر در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد تا نیاز به رشد شبکه و توزیع توکن را با نیاز به قابلیت پیش‌بینی در برنامه‌ریزی متعادل کند. -اندازه دادن پاداش برای انواع مختلف مشارکت های ضروری و حفظ مشوق های شبکه بلند مدت.

یک فرمول ویژه برای صدور جوایز در ۱ مارس ۲۰۲۲ منتشر شد که نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم را ماهانه بر اساس محدودیت عرضه تنظیم می‌کند.

مکانیسم استخراج جدید با افزایش انواع مشارکت‌ها، یعنی قفل‌های Pi، استفاده از برنامه و عملیات Node، در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ اجرایی شد. تغییرات از تعامل طولانی‌مدت با شبکه، تعامل با برنامه Pi پشتیبانی می‌کنند. اکوسیستم به عنوان یک کل و عدم تمرکز، امنیت و طول عمر بلاک چین Pi.


در حال پیش رفت

تعدیل نرخ پایه ماینینگ ماهانه و نظارت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی مداوم مکانیسم استخراج در راستای دستیابی به اهداف شبکه تعیین شده در وایت پیپر دسامبر ۲۰۲۱٫

کیف پول پی

کیف پول Pi یک کیف پول رمزنگاری غیرقانونی برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر فقط Pi و Test-Pi هستند که تراکنش‌های همتا به همتای امن و راحت و یکپارچگی یک تجربه پرداخت یکپارچه را در برنامه‌های Pi امکان‌پذیر می‌سازد.

در راستای هدف شبکه Pi برای تسهیل یک اکوسیستم ساده و غیرمتمرکز Web3، کیف پول Pi مستقیماً در تجربه کاربری Pioneers در برنامه مرورگر Pi یکپارچه شده است. این امکان را برای پرداخت‌های Pi آسان‌تر همتا به همتا و در میان برنامه‌های Pi و کسب‌وکارهای سنتی فراهم می‌کند و Pioneers را قادر می‌سازد تا به صورت یکپارچه در بلاک چین Pi معامله کنند. کیف پول Pi همچنین از آزمایش روی Pi Testnet پشتیبانی می‌کند و پایونیر را برای مدیریت مهاجرت‌ها و قفل‌های ارز دیجیتال Pi خود تسهیل می‌کند. طراحی غیرحضوری کیف پول بر تعهد شبکه به امنیت و حاکمیت غیرمتمرکز خود تأکید می‌کند – و از Pioneers می‌خواهد که از عبارت عبور منحصر به فرد خود محافظت کنند زیرا هیچ کس دیگری کپی دیگری ندارد. تأیید KYC برای دسترسی به Mainnet Wallet لازم است، که با تمرکز شبکه Pi بر استفاده حساب‌شده از بلاک چین توسط انسان‌های واقعی هماهنگ است. بیشتر بدانید.
تاریخ

کیف‌پول‌های Testnet برای نگه‌داشتن و جابه‌جایی Test Pi منتشر شده در ۱ آوریل ۲۰۲۱، آزمایش تراکنش‌ها را در Pi Testnet، به‌ویژه برای توسعه‌دهندگان Pi App، امکان‌پذیر می‌سازد و به شروع هکاتون توسعه‌دهندگان شبکه در Pi2Day، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ کمک می‌کند.

کیف پول Mainnet Pi و قابلیت‌های مهاجرت در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲، پس از راه‌اندازی Enclosed Mainnet در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ و شروع مهاجرت Pioneers’s Mainnet منتشر شد.

قابلیت پرداخت App-to-Pioneer به پرداخت های از قبل موجود Pioneer-to-App اضافه شده است و امکان تراکنش دو طرفه بین Pioneers و Pi Apps را با استفاده از کیف پول Pi فراهم می کند.

دو کیف پول توسعه‌دهنده مجزا برای Pi Apps توسعه یافته‌اند: کیف پول‌های چند امضایی (مشابه حساب‌های پس‌انداز) برای دریافت Pi از پایونیر و کیف پول‌های استاندارد (مشابه حساب‌های «چک کردن») برای ارسال Pi به پایونیر.

رابط کاربری از زمان راه‌اندازی اولیه بهبودهای چشمگیری داشته است.

ویژگی‌های کیف پول اضافی برای پشتیبانی از فرآیندهای پرداخت آسان‌تر و اتصال Pioneers مانند یادداشت‌های خارج از زنجیره برای تراکنش‌ها، فهرستی از Pioneers که قبلاً معامله شده‌اند، و عملکرد کد QR برای پرداخت‌های ساده‌شده برای ادغام تجارت محلی اضافه شده‌اند.

کیف پول Pi معاملات گسترده ای را در مورد کالاها و خدمات Pi در سراسر جهان فعال کرده است که الهام بخش ایجاد یک برنامه سیستماتیک Pi Commerce (کار در حال پیشرفت) است.


در حال پیش رفت

بهبود ویژگی های امنیتی کیف پول در برنامه های Pi.

گسترش باطن Pi Wallet برای ادغام آسان تر در برنامه های مختلف Pi.

اجرای Pi Lockups پس از انتقال Mainnet برای ادامه حمایت از یک اکوسیستم سالم و روان و ایجاد انگیزه برای تعامل طولانی مدت با شبکه در حالی که شبکه در حال راه‌اندازی و ایجاد برنامه‌های کاربردی است.

BlockExplorer

Pi Network BlockExplorer به Pioneers این امکان را می دهد تا بلاک چین های Pi Mainnet و Testnet را مانند مشاهده تاریخچه تراکنش ها بررسی کنند.

از BlockExplorer می‌توان برای یافتن و تحقیق در مورد پرداخت‌های گذشته و مشاهده وضعیت تراکنش‌هایی که در بلاک چین Pi رخ داده‌اند استفاده کرد. این به Pioneers اجازه می‌دهد تا اطلاعات تراکنش مانند آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبالغ، هزینه‌ها و موارد دیگر را تأیید کند. BlockExplorer ابزار مهمی است که به هر کسی با ابزارهای وب معمولی امکان مشاهده بلاک چین را می دهد و شفافیت و عدم تمرکز فناوری بلاک چین را به نمایش می گذارد. BlockExplorer را ببینید.
تاریخ

در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ با بلاک چین Testnet قابل کاوش از طریق BlockExplorer منتشر شد. بلاک چین Mainnet در سال ۲۰۲۲ پس از راه‌اندازی شبکه Enclosed Mainnet به BlockExplorer اضافه شد.

بخش آمار شبکه ای را منتشر کرد که داده های روشنگری در سطح شبکه را در مدت کوتاهی پس از انتشار اولیه خلاصه می کند.

انجمن

مناسبت ها

رویدادهای شبکه Pi جامعه Pi را گرد هم می‌آورد تا ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند، تعامل را افزایش دهند و هویت مشترک پیشگام بودن خود را تقویت کنند.

چشم انداز رویدادهای شبکه Pi ایجاد فضاهای مشترکی است که طوفان فکری و نوآوری جمعی را تقویت می کند، از تکامل مداوم اکوسیستم Pi حمایت می کند، و همچنین ارائه تجربه مشترک برای همه اعضای جامعه برای تعامل و مشارکت به منظور شکل دادن به فرهنگ Pi و تقویت آن. هویت ما به عنوان پیشگامان خواه از طریق هکاتون‌هایی باشد که توسعه برنامه‌های اجتماعی را تقویت می‌کند، «CoInvention Pi» که مسیر آینده شبکه را با ترکیب بازخورد جامعه دموکراتیک می‌کند، یا جشنواره‌های هنری که روح خلاق جامعه Pi و بسیاری موارد دیگر را جشن می‌گیرند، هدف این رویدادها تقویت احساس وحدت، رشد جمعی و هدف مشترک. رویدادهای شبکه Pi نه تنها یک جامعه پر جنب و جوش را پرورش می دهند، بلکه اهداف گسترده تر شبکه را برای تمرکززدایی، فراگیری و کاربردهای دنیای واقعی پیش می برند.

پیشگامان، بیایید در رویدادهای ما شرکت کنید، ایده های خود را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید! شبکه Pi همیشه با تلاش های غیرمتمرکز Pioneers و تیم اصلی هدایت می شود.
رویدادهای گذشته را انتخاب کنید

مسابقه خلاقانه طراحی شعار و تی شرت Pi در سال ۲۰۱۹ زمانی که شبکه به ۱۰۰۰۰۰ Pioneers رسید.

جشن عبور شبکه پی از ۱ میلیون پیشگام در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹٫

رویداد قاب رسانه اجتماعی Pi #Pi2gether برای جشن گرفتن Pi2Day و شتاب ساختن اکوسیستم در ژوئن ۲۰۲۰، جایی که Pioneers یک قاب سفارشی Pi را به ویدیوها و عکس‌های خود در رسانه‌های اجتماعی اضافه و به اشتراک گذاشت.

هدیه #GenerationPi لیوان در آگوست ۲۰۲۰ برای تشویق به طوفان فکری جامعه درباره ابزارهای مفید در اکوسیستم Pi، جایی که Pioneers با به اشتراک گذاشتن برندها و برنامه‌هایی که Pioneers می‌خواهند در پلتفرم برنامه‌های Pi در آینده ببینند، در رسانه‌های اجتماعی به این جایزه وارد شدند.

Pi CoInvention در اکتبر ۲۰۲۰ که چند پانل را سازماندهی کرد که از پایونیرها در سراسر جهان دعوت کرد تا از طریق ارسال ویدیویی در مورد مسیر آینده شبکه بحث کنند، ورودی‌های بینش‌انگیز زیادی از جامعه دریافت کرد و نمونه صدای پایونیر را تقویت کرد.

اولین Hackathon آنلاین در ژوئن ۲۰۲۱ میزبانی شد تا توسعه Pi Apps را در جامعه توسعه دهندگان Pi در سراسر جهان ترویج و پشتیبانی کند.

جشنواره‌های هنری مانند جشنواره مارس ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۲ که در کانال #PiArt در Pi Chats میزبانی می‌شود، و جشنواره ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از چالش کاربردی Pi2Day 2023 در انجمن Fireside میزبانی می‌شود.

چالش ابزار Pi2Day 2023 که در آن Pioneers یک چالش گام به گام را تجربه کردند و ابزارهای مختلف را در پلتفرم Pi امتحان کردند.


در حال پیش رفت

رویداد تجارت Pi Powered برای پشتیبانی و ترویج تراکنش‌های Pi در مشاغل محلی در سراسر جهان.

هکاتون‌های ماهانه در حال انجام که برای پشتیبانی از تلاش‌های توسعه برنامه Pi در تمام طول سال طراحی شده‌اند.

#پی هاکاتون

Pi Hackathons یک ابتکار مهم جامعه برای آموزش و بسیج توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های Pi و ارتقای ابزارهای کاربردی در پلتفرم است.

Pi Hackathons، آنلاین یا آفلاین، میزبانی یا شرکت‌کننده توسط Pi Network، هجوم مداوم برنامه‌های Pi را به اکوسیستم Pi ارائه می‌کند و به رشد جامعه توسعه‌دهندگان شبکه Pi کمک می‌کند. هکاتون‌های زیادی از زمان انتشار اولین پلتفرم Pi در ژوئن ۲۰۲۱ رخ داده است که شامل انتشار Pi SDK، پورتال توسعه‌دهنده و منابع توسعه‌دهنده می‌شود. Pi Hackathons اکنون یک رویداد برنامه‌ریزی منظم برای توسعه است که در آن توسعه‌دهندگان جامعه برای ساختن برنامه‌ها بر روی Pi همکاری می‌کنند و برای کسب جایزه ۱۰۰۰۰ Pi با هم رقابت می‌کنند. این رویدادها اغلب راهی برای شروع توسعه برنامه Pi است، این رویدادها توسعه دهندگان مبتکر را با هم جذب کرده و گرد هم می آورند و همکاری آنها را تسهیل می کند و باعث آشنایی آنها با منابع و مزایای پلت فرم Pi می شود. سپس شرکت‌کنندگان هکاتون اغلب به ساخت برنامه Pi خود ادامه می‌دهند و به سایر برنامه‌های اکوسیستم مانند رابط اکوسیستم مرورگر Pi و انکوباتور تغذیه می‌کنند و همچنین از تیم اصلی راهنمایی و پشتیبانی مستمر دریافت می‌کنند. به این ترتیب، #PiHackathons نقش اساسی در شروع توسعه برنامه Pi و رشد ابزارهای کمکی، و درگیر کردن طیف گسترده ای از توسعه دهندگان برای کمک به چشم انداز Pi برای یک اکوسیستم شکوفایی Web3 ایفا می کند.

توسعه دهندگان، برنامه خود را برای بررسی و بازخورد تیم اصلی ارسال کنید، و فرصتی برای فهرست شدن در واسط اکوسیستم مرورگر Pi برای جلب توجه بسیار از سوی جامعه ما! اگر در یک هکاتون برنده شوید، در پست وبلاگ اعلام برنده و/یا صفحه اصلی برنامه Pi Mining نیز نمایش داده می‌شوید.
تاریخ

۲۰۲۱ #buildPi2gether Hackathon اولین هکاتون Pi با هزاران شرکت کننده، صدها هزار بازبین انجمن و پنج برنده بود که نقطه عطف مهمی در توسعه بوت استرپ جامعه محور ابزارهای Pi بود.

در اکتبر ۲۰۲۲ از هکاتون‌ها در سه دانشگاه ایالات متحده – یو سی برکلی، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کرنل – با مشارکت شش تیم حمایت کرد.

هکاتون در کنفرانس هفته توسعه دهندگان در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در فوریه ۲۰۲۳ با شرکت ۱۱ تیم حمایت شد.

هکاتون Q1 2023 با بیش از ۶۷۰۰ شرکت کننده، صدها برنامه ارسالی، و ۹ برنده، از جمله یک برنده کلی، سه نفر دوم، چهار برنده دسته موضوعی، و یک برنده در یک دور داوری VC.

ماهانه #PiHackathon از ژوئن ۲۰۲۳، با بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده و بیش از ۵۰۰ برنامه ارسالی از سپتامبر ۲۰۲۳ در حال انجام است. به ازای هر برنده #PiHackathon، ۱۰۰۰۰ Pi پاداش داده می‌شود.

بررسی و بازخورد منظم تیم هسته‌ای به تیم‌های برتر و همچنین مسیری برای ورود به رابط اکوسیستم مرورگر Pi برای برنامه‌های واجد شرایط.


در حال پیش رفت

به روز رسانی و بهبود منابع توسعه دهنده برای شرکت کنندگان در هکاتون.

هکاتون ماهانه جاری را با ارزیابی و ارائه بازخورد به تیم های نامزد و انتخاب برندگانی که هر ماه اعلام می شوند، ادامه دهید.

برنامه سفیر توسعه دهنده

از طریق برنامه Developer Ambassador، Pioneers سازندگان شبکه خود را الهام می‌بخشند تا برنامه‌های Pi را بسازند و زمانی که برنامه به نقطه عطف از پیش تعیین‌شده رسید، جوایز Pi دریافت کنند.

هدف برنامه Developer Ambassador فعال‌سازی و تکیه بر تلاش‌های جامعه برای تسریع در توسعه برنامه‌ها و ابزارهای Pi است که چشم‌انداز Pi از یک اکوسیستم شکوفا شده Web3 را تجسم می‌دهند. این برنامه برای همه باز است و عمیقاً در همکاری با جامعه ریشه دارد، این برنامه به انجمن گسترده بیش از ۴۷ میلیونی Pi Network برای تعامل با توسعه‌دهندگان جدید و آوردن آنها کمک می‌کند. این برنامه Pioneers را با محتوا و منابع لازم برای معرفی پلت فرم Pi به توسعه دهندگان، ثبت نام یک توسعه دهنده جدید برای پیوستن به شبکه Pi، و به نوبه خود، دریافت ۱۰۰۰ پی هنگامی که توسعه دهنده برنامه Mainnet Pi را که در رابط اکوسیستم Pi فهرست شده است، می سازد، دریافت می کند. مرورگر. توسعه‌دهنده می‌تواند یک برنامه Pi جدید بسازد یا یک برنامه مصرف‌کننده موجود را به یک برنامه Pi تغییر دهد. بنابراین، این برنامه شبکه Pi را به اهداف Open Mainnet خود نزدیک‌تر می‌کند، و در عین حال از پایونیر برای یافتن توسعه‌دهندگانی برای ایجاد برنامه‌های Pi که برای مخاطبان جهانی پایونیر پشتیبانی می‌کنند، حمایت می‌کند. بیشتر بدانید .

پیشگامان، می توانید مخاطبین خود را در زمینه توسعه نرم افزار، مهندسی نرم افزار، طراحی محصول و کارآفرینی به جوایز Pi تبدیل کنید! با شرکت در برنامه Developer Ambassador، اکوسیستم Pi’s Web3 را معرفی کنید.
تاریخ

مفهوم برنامه ابتدا در PiDay، ۱۴ مارس ۲۰۲۳ اعلام شد و در Pi2Day، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳، با جدول زمانی اولیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز شد، که بعداً تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شد.

اطلاعات برنامه و منابع ادغام شده در یک صفحه وب؛ افزودن محتوای پشتیبانی بیشتر مانند این برای کمک به Pioneers برای جذب توسعه دهندگان به پلتفرم Pi.

داشبورد Developer Ambassador (که در بخش «نقش‌ها» در منوی برنامه Pi Mining یافت می‌شود) توسعه‌دهندگان فردی را که در طول دوره برنامه نصب کرده‌اند به سفیران توسعه‌دهنده نشان می‌دهد و به نظارت بر پیشرفت آن‌ها و پیگیری آنها برای حمایت و تشویق کمک می‌کند.


در حال پیش رفت

برای بهبود برنامه و منابع موجود، بازخوردی از سفیران توسعه‌دهنده جمع‌آوری کنید.

تجزیه و تحلیل داده های پیشرفت فعلی برنامه مانند پیشرفت توسط سفیران توسعه دهنده و توسعه دهندگان مرتبط با آنها.

منابع و محتوای موجود در اختیار سفیران توسعه‌دهنده را تقویت کنید تا به آنها کمک کنید تا از توسعه‌دهندگان پشتیبانی کنند.

انکوباتور برنامه Pi

برنامه انکوباتور تیم‌های App Community Pi را در تقویت برنامه‌های Pi خود و در نتیجه ایجاد ابزار در شبکه راهنمایی و پشتیبانی می‌کند.

برنامه Pi App Incubator از توسعه دهندگان انجمن در فرآیند توسعه و استقرار برنامه پشتیبانی می کند تا در نهایت خدمات مفیدی را به جامعه Pi ارائه کنند و ابزاری برای اکوسیستم Pi ایجاد کنند. این برنامه کمک های مالی مبتنی بر هزینه را برای نیازهای مستند توسعه برنامه ارائه می دهد و آنها را راهنمایی می کند تا تجربه کاربری برنامه خود را بهبود بخشند، الزامات را برآورده کنند تا برنامه Mainnet خود را در رابط اکوسیستم مرورگر Pi فهرست کنند، به پیشگامان بیشتری دسترسی پیدا کنند، یک مدل تجاری پایدار ایجاد کنند. و غیره. این یک برنامه سختگیرانه و رقابتی برای تیم های App است که بر اساس نقاط عطف توسعه فعلی و همچنین توانایی و تمایل نشان داده شده آنها برای بهبود قابل توجه برنامه خود در طول یک برنامه ۱۲ هفته ای انتخاب می شوند.

توسعه دهندگان برنامه در انجمن Pi، می توانید یک مورد استفاده نوآورانه و متمرکز ایجاد کنید و تجربه کاربری برنامه خود را بهبود بخشید تا فرصتی برای پیوستن به سازندگان همکار خود در گروه دوم برنامه جوجه کشی داشته باشید!
تاریخ

برنامه کمک هزینه مبتنی بر هزینه توسعه برنامه آزمایشی با یک تیم App Community، که بر اساس موفقیت قبلی آنها در Hackathon و پیشرفت و تعهد مستمر انتخاب شد.

برنامه کمک هزینه آزمایشی مبتنی بر نقطه عطف برای برندگان و شرکت کنندگان منتخب در هکاتون های کالج (۲۰۲۲) و هفته توسعه دهنده (۲۰۲۳).

جلسات مشاوره انفرادی منظم با تیم های مختلف App Community در مورد محصول، طراحی محصول، طراحی برنامه بازی، مدل کسب و کار، و پیاده سازی فنی.

پیش‌نویس راهنمای محصول و طراحی را تهیه کرد که بازخوردهای ارائه شده به تیم‌های مختلف برنامه انجمن را ادغام می‌کند.

برنامه مربیگری برای تیم منتخب دانشگاه در ساخت برنامه Pi.


در حال پیش رفت

انتشار راهنمای محصول و طراحی برای همه توسعه دهندگان جامعه Pi.

انتخاب و شروع اولین گروه از برنامه انکوباتور.

گسترش احتمالی فرصت مربیگری Pi App به سایر دانشگاه ها.

برنامه تجارت Pi-Powered

برنامه تجارت Pi-Powered به پیشگامان و مشاغل محلی این امکان را می دهد تا از Pi در تراکنش های روزمره آفلاین و آنلاین استفاده کنند و ابزار واقعی آن را تقویت کنند.

برنامه تجارت Pi-Powered یک ابتکار استراتژیک است تا پیشگامان و مشاغل محلی را قادر سازد تا ارز دیجیتال پی را در اقتصادهای محلی در سراسر جهان ادغام کنند. این استفاده از Pi با دیدگاه جامعه محور و ابزار محور شبکه مطابقت دارد و از مالکیت غیرمتمرکز Pi توسط بیش از ۴۷ میلیون Pioneers در ۲۳۰ کشور و منطقه استفاده می کند. حتی قبل از راه‌اندازی این برنامه، به طور گسترده گزارش شده بود که پایونیر از Pi برای تراکنش‌های مربوط به کالاها و خدمات، همتا به همتا و همچنین مستقیماً با مشاغل محلی استفاده کرده است. از طریق نظرسنجی‌ها و رویدادهای جامعه، هدف این برنامه جمع‌آوری بینش‌های جامعه در مورد استفاده‌های بالقوه Pi و بهترین روش برای فعال کردن، پشتیبانی و ترویج افزایش استفاده از Pi در سطح جهانی با ارائه کمک به پیشگامان و مشاغل محلی است.
تاریخ

انتقال آزمایشی درون برنامه ای (IAT) موجودی تلفن همراه استخراج شده Pi برای اعضای محدود و منتخب جامعه (حدود ۲۰۰ نفر) فعال شد که به طور فعال در اهداف جامعه و اکوسیستم مشارکت داشتند تا به جامعه کمک کنند تا انواع ابزارهایی را که Pi می تواند در آنها تسهیل کند، بیاموزند و کشف کنند. دسامبر ۲۰۱۹، و در دسامبر ۲۰۲۱ متوقف شد.

مفهوم برنامه برای حمایت و تشویق کسب‌وکارهای محلی به استفاده از Pi ابتدا در PiDay، ۱۴ مارس ۲۰۲۳ اعلام شد، و پس از آن Pioneers نظرات و پیشنهادات خود را در مورد طرح برنامه از طریق پورتال پشتیبانی ارائه کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۳، تیم Pi Core از Pioneers دعوت کرد تا نظرات خود را در مورد درخواست‌های خاص در مورد جنبه‌ها و ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده مرتبط با تجارت Pi به اشتراک بگذارند. این موارد عبارتند از: ایده های توصیه شده، درخواست های ویژگی، چالش ها و تجربیات قبلی با استفاده از Pi در جوامع محلی. ظرف ۲۴ ساعت پس از ارسال این نظرسنجی در صفحه اصلی برنامه Pi Mining، این نظرسنجی پاسخ هایی را از بیش از ۸۰۰۰۰ پیشگام که مشتاق کمک به توسعه برنامه بودند دریافت کرد.

ویژگی‌های کیف پول منتشر شده برای کمک به تقویت و تشویق استفاده از Pi در تراکنش‌های روزانه، مانند ویژگی QR Code که سهولت تراکنش‌های همتا به همتا و پایونیر به کسب‌وکار را با استفاده از Pi به صورت آنلاین و آفلاین، و یادداشت‌های تراکنش برای اضافه کردن امکان‌پذیر می‌سازد. پیام‌های شخصی‌شده برای پرداخت‌ها، و فهرست مخاطبین کیف پول برای دسترسی آسان به افرادی که می‌خواهید با آنها معامله کنید.


در حال پیش رفت

رویداد اجتماعی برای جشن گرفتن برنامه تجارت Pi و تشویق مشارکت. اهداف این رویداد ترویج برنامه به منظور آزادسازی بیشتر استفاده بالقوه از Pi در تراکنش‌ها و تبدیل مالکیت غیرمتمرکز Pi به استفاده غیرمتمرکز در همه جا است!

ترجمه شده توسط تیم سایت دلاری از وبسایت پای نتورک

منبع :

https://minepi.com/roadmap/

 

 

 

 

 

کانال روبیکا kanal-dolari