کلاهبرداری pi network

pi network چیست ؟ آیا پای نتوورک pi network کلاهبرداری است ؟

به تازگی ویدئوهایی در سطح اینترنت از دو نفر منتشر شده است که در آنها ادعا نموده اند ارز دیجیتال pi network کلاهبرداری و اسکم است.

همچنین در بعضی از وبسایتها اشکالاتی به این پروژه وارد شده است و آنرا مشکوک اعلام نموده اند.

توضیحات مدیر وبسایت دلاری در جواب ابهامات و اشکالاتی که درباره پروژه و  ارز پای نتوورک بیان شده است.

پست وب‌سایت دانشگاه استنفورد در ارتباط با ارز دیجیتال پای و تیم توسعه دهنده آن :

تیم توسعه دهنده پروژه ارز PI NETWORK

قسمت اول :

قسمت دوم:

قسمت سوم :

قسمت چهارم :

قسمت پنجم :

قسمت ششم :

انجام تست امنیتی اپلیکیشن پای نتوورک از طریق وبسایت امنیتی immuniweb 

در این تست ، برای برنامه مشکل امنیتی خاصی برای گوشی موبایل کاربران ذکر نشده و تنها دسترسی که برای برنامه ذکر شده دسترسی به قسمت contacts می باشد که در صورت تمایل می توانید از قسمت تنظیمات برنامه آنرا غیر فعال نمایید.

تست امنیتی برنامه پای-۱

تست امنیتی برنامه pi

برخی افراد کم اطلاع و بعضا بی اطلاع و مغرض می پرسند: “چرا وایت پیپر پای نتورک تعداد کلمات کمتری از وایت پیپر مثلا بیت کوین دارد! و یا تکنیکال نیست و کلی گویی کرده است ” و غیره.

اساس یک بلاکچین و بالطبع یک کریپتوکارنسی، پروتکل استفاده شده است و به نظر من علاوه بر پروتکل، بنیه فنی و تخصصی تیم اصلی توسعه دهندگان (دولوپر) آن است.

در وایت پیپر پای نتورک بطور واضح ذکر شده است که پروتکل استفاده شده “اس سی پی” است.

پروفسور دیوید مازیرس (https://profiles.stanford.edu/david-mazieres)، استاد علوم کامپیوتری دانشگاه استفورد نویسنده و توسعه دهنده پروتکل scp است که در ارز دیجیتال استلار نیز استفاده شده است.

https://www.stellar.org/papers/stellar-consensus-protocol

 جزئیات فنی پروتوکل scp

جزییات این پروتکل، توضیحات و وایت پیپر آن بسیار تکنیکال و مفصل است. در وایت پیپر پای نتورک مستقیما لینک وایت پیپر اس سی پی آورده شده و از شما دعوت شده است تا آن را مطالعه کنید. پس در واقع پروژه پای و وایت پیپر آن بسیار فنی، در جزییات دقیق و بطور کل کاملا معتبر است.

وبسایت بلاکچین اکسپلورر شبکه پای نتورک (با ف-یل-ت-رشکن باز کنید):

https://minepi.com/blockexplorer

https://pi-blockchain.net

در سایت بالا می توانید تراکشنهای شبکه پای را همراه با جزئیات فنی آن به صورت لحظه ای مشاهده بفرمایید.

همانطور که گفته شد بلاکچین پای از پروتوکل بلاکچین ارز استلار استفاده می کند و لینک سورس کد شبکه (در گیت هاب ) هم پایین صفحه سایت بلاکچین اکسپلورر گذاشته شده است.

لینک سورس کد پروژه در گیت هاب :

https://github.com/pi-apps/pi-explorer

https://github.com/pi-apps

قسمت دومی که به یک پروژه بلاکچین اعتبار می بخشد تیم اصلی آن است. برای اطلاع شما عزیزان دکتر نیکولاس کوکالیس (https://hci.stanford.edu/nicolas/) استاد بخش علوم کامپیوتر و همکار پروفسور مازیرس در دانشگاه استنفورد هستند که بطور دائم با هم ارتباط هستند و بالطبع در صورت نیاز می توانند از ایشان کمک گرفته، مسایل و مشکلات فنی پروژه (که خوشبختانه تا کنون شاهد آن نبوده ایم) را طرح،

بررسی و رفع اشکال کنند. بدلیل داشتن تیم فنی قوی و پروتکل انقلابی بکار برده شده در این پروژه، و همچنین فلسفه آن پای pi یکی از مطرح ترین

کریپتوکارنسی های دنیا خواهد شد و آینده ارز دیجیتال پای درخشان خواهد بود.

کلیپ ویدویی با توضیحات تکمیلی در مورد تیم و پروژه pi network

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز pi به مقاله های زیر مراجعه نمایید :
14 نظرها

    کیاناقنبرزاده

    سلام سال نومبارک جناب هرچقدرهم میخواهندتبلیغات سودرموردپای بکنندمن که ازپای خارج نمیشم چون چندسال پیش برای بیت کویین که به من پیشنهادشدگفتم که میگن کلاهبرداریه امادیگه این سری گول نمیخوریم باقدرت روبه جلوحرکت کنیدوازبیت کویین جلوبزنید

      وحید

      با سلام با تمام قدرت ب پیش برین که وقت تنگ است تا ۲ ماه ۲۵ روز دیگر وارد فاز ۳ و لیست شدن پای میشیم انشالله

    مجتبی 66

    بخدا اونایی که میگن کلاهبرداریه جز اول نفراتی هستن که ثبت نام کردن و ارز پای رو استخراج کردن و الانم بی صبرانه منتظر فاز ۳ و قیمت گذاری هستن در ضمن کی وای سی هم شدن …
    به حرف ایرانی جماعت گوش ندید خیالتون راحت هر چی گفتن برعکس شده انشااله ارز پای هم ی قیمت شگفت انگیز میخوره و همه ما از این فلاکت اقتصاد نجات پیدا میکنیم

      مدیر

      بله .متاسفانه یک عده ای مغرضانه یا کورکورانه (بدون تحقیق ) اسم این پروژه را در ایران خراب کردند و باعث شدن خیلی از هموطنانمون توی این اوضاع اقتصادی یک فرصت درآمدی بی نظیر را از دست بدند.
      کافیه به فارسی در مورد پای نتورک در گوگل سرچ کنید . می بینید اکثر سایتها به صورت کپی وار این پروژه را به باد انتقاد گرفتند که خیلی از ایراداتی که می گرفتند با گذشت زمان برطرف شده. البته کم کم در تعدادی از وبسایتها (از جمله سایت خبری تجارت نیوز ) این پروژه به صورت منطقی بررسی شده و مقاله های مثبتی در مورد اون داره منتشر میشه.
      فعلا که بیشترین کاربران پای نتورک از کشورهای پیشرفته مثل ژاپن – روسیه – آمریکا و هند هستند و در سایتهای معتبر خارجی از جمله سایت چنجلی در مورد این پروژه خیلی تعریف شده.
      از طرفی اگر به انگلیسی جستجو کنید خواهید دید که سایتهای معتبری مثل چنجلی ( که یکی از معتبرترین وبسایتهای دنیا در زمینه چنج ارزها هستش ) مقاله هایی در مورد اعتبار و آینده ارز دیجیتال پای نتورک منتشر کرده اند.

    محمود عابدی

    اقا کسانی که دارن قضاوت عجولانه میکنن یی کم برن از وقت مبارکشون رو بزارن تحقیق کنن به خدا نمیمیرن ثواب هم داره .ذهن چهارتای دیگه رو خراب نکنید

      ناشناس

      سلام، من نه میگم کلاهبرداریه و نه میگم خوبه ، فقط میگم جوجه رو آخر پاییز میشمارند، منم خودم ثبت نام کردم برای پای ، از چیزی خیلی مطمئن نیستم ولی از یه چیز خیلی مطمئنم تبلیغات سو علیه ارزهای دیجیتال برای اینه که مردم پولشون رو ببرن توی بورس سرمایه گذاری کنم و نظرشون روی بورس متمرکز باشه و اصلا از دنیای ارزهای دیجیتال چیزی سردر نیارن از این یه چیز شک ندارم و اونوقت بتونن سرمایه مردم رو توی بورس یه شبه بالا بکشن

    pi network

    دمت گرم داداش.و تشکر
    خیلی قشنگ توضیح دادید در مورد برنامه و ارز پای نتوورک
    فقط منتظرم این پروژه تکمیل بشه تا ببینم کسانی که حرف از کلاهبرداری می زدند و باعث شدن خیلی از هموطنانمون این فرصت درامدزایی را از دست بدهند جز ناله و نفرین چیزی نخواهند داشت.
    توی ایران خرابش کردند ولی برید توی سایت الکسا ببنید رتبه بیشترین کاربران پای از ژاپن – روسیه – هند و آمریکاست
    قابل توجه کسانی که می گفتند فقط جهان سومی ها گول این پروژه ها را می خورند!!!

    ناصر

    سلام کلاهبرداری نیس
    من امیدوارم و زمان ثابت خواهد کرد
    ب نظر من باید ب تیم اصلی جایزه نوبل
    رو بدهند بخاطر فقر زدایی

    سامان

    چطور میتونیم پای های استخراج شده رو دریافت کنیم در کیف پول خود؟

      مدیر

      فعلا مقدار ارز پای که استخراج می کنید فقط در اکانت شما در برنامه ذخیره میشه. در فاز سوم و بعد از تکمیل شبکه بلاکچین کیف پولهای دیگر هم امکان دریافت پای را خواهند داشت.

    هلاکویی

    اصلا کار بیهوده دارن انجام میدن و کلا سرو ته نداره و بلاک چین هم نیست

      مدیر

      با سلام و احترام.
      این پروژه در حال develop هست و در مرحله test net (فاز دو پروژه ) هستیم.پروتوکل pinetwork همان پروتوکل ارز استلار هست که لینک مشخصات و اطلاعات کامل در همین صفحه ذکر شده است. نسخه آزمایشی برنامه node برای بلاکچین ریلیز شده و در حال تست هستند که آنرا می توانید از سایت اصلی پروژه دانلود کنید.
      تیم اصلی قول داده است به زودی سورس کد آن در گیت هاب قرار گیرد.
      به هر حال نظر دوستانی که فکر می کنند پای نتوورک کلاهبرداری است محترم بوده و می توانند بیننده باشند.
      گذر زمان حقیقت را مشخص خواهد کرد.

    جواد

    کلاهبرداریه محضه

      مدیر

      به هر حال نظر دوستانی که فکر می کنند پای نتوورک کلاهبرداری است محترم بوده و می توانند بیننده باشند.
      گذر زمان حقیقت را مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*