زمان مهلت کی وای سی پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

اجرای دوره مهلت مهاجرت KYC و Mainnet: گامی استراتژیک به سوی شبکه باز

همانطور که در اطلاعیه Pi2Day 2024 بیان شد، دوره مهلت ۶ ماهه KYC و پنجره ۶ ماهه آن (“دوره مهلت”) از ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ تصویب شد! همانطور که در وایت پیپر ۲۰۲۱ تعریف و روشن شد، دوره مهلت برای آماده سازی Pi برای شبکه باز ضروری است. در طول این دوره، Pioneers باید درخواست تأیید هویت اولیه KYC خود را در ۳ ماه اول ارسال کنند و تمام اقدامات موجود را برای تکمیل انتقال KYC و Mainnet خود در مدت ۶ ماه انجام دهند.

برای برجسته و روشن کردن این مهلت‌های مهم، در آینده نزدیک رابط‌های برنامه‌های جدیدی را ارائه خواهیم کرد که در ابتدا تایمر شمارش معکوس در چک لیست اصلی شبکه و بعداً یک بنر جدید در صفحه اصلی، پنجره‌های بازشو و غیره ارائه می‌شود. این به‌روزرسانی‌های رابط به شما کمک خواهد کرد. مهلت‌های مربوطه خود را برای ارسال KYC یا تکمیل انتقال Mainnet به پایونیرها اطلاع دهید و یادآوری کنید و از آنها بخواهید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند. این ویژگی های رابط دوره مهلت در طول زمان تکرار و بهبود خواهند یافت، به عنوان مثال. پالایش مکث در تایمر برای موارد گیر کرده و ارائه سطوح فوریت. برای پیشگامانی که چک لیست اصلی شبکه را تکمیل کرده اند و به طور کامل مهاجرت کرده اند، تایمر را در برنامه خود نمی بینند، زیرا الزامات و مهلت های دوره مهلت دیگر برای آنها اعمال نمی شود.

برای رسیدن به شبکه باز در سال ۲۰۲۴، این زمان برای تصویب دوره مهلت و پنجره متحرک است. فرآیند KYC و مهاجرت در حال حاضر برای اکثر شبکه کار می کند. این بدان معناست که اکثر پیشگامان باید بتوانند KYC و مهاجرت را به تنهایی در مدت ۶ ماه Grace Period تکمیل کنند. علاوه بر این، ما در طراحی تایمر ۶ ماهه انعطاف‌پذیری را لحاظ کرده‌ایم تا پیشگامانی را که در طول فرآیند به دلیل بلوک‌ها یا مشکلات خاص سیستم گیر کرده‌اند، در خود جای دهد. علاوه بر این، در سطح شبکه، تصویب دوره مهلت به طور مثبت پیشرفت جمعی ما را در دستیابی به اهداف KYC و مهاجرت برای شبکه باز بهبود می بخشد.

به طور کلی، دوره مهلت در نظر گرفته شده است تا تعادلی بین ارائه زمان کافی برای پیشگامان برای عبور از KYC و مهاجرت ایجاد کند، در حالی که انگیزه و فوریت کافی برای افراد برای عبور از KYC و مهاجرت به شبکه باز ایجاد می کند. تصویب این خط‌مشی برای تسریع پیشرفت ما به سمت شبکه باز و پیش‌شرط‌ های مورد نیاز آن، و همچنین کمک به Pioneers در دریافت بیشتر پاداش‌های ارجاع و حلقه امنیتی قابل انتقال به Mainnet، در نتیجه تعداد اعضای بیشتر تیم ارجاع و حلقه امنیتی در حال KYC و مهاجرت است. همچنین از انتقال Pi تایید نشده پس از دوره ۶ ماهه KYC به Mainnet جلوگیری می کند و از ایجاد عدم اطمینان بیش از حد برای شبکه باز و برنامه ریزی شبکه که برای شبکه و همه Pioneers نامطلوب است جلوگیری می کند. در عوض، چنین Pi در آینده توسط سایر پیشگامان KYC’ed برای استخراج آزاد می‌شود.
در دوره مهلت چه اتفاقی می افتد؟

دوره مهلت یک دوره ۶ ماهه است که در طی آن Pioneers باید اقداماتی را برای تکمیل KYC و مهاجرت به شبکه باز انجام دهند. آنها باید این کار را انجام دهند تا تمام Pi خود را که استخراج کرده اند حفظ کنند. اگر Pioneers نتواند درخواست اولیه KYC خود را در ۳ ماه اول ارسال کند، یا طی ۶ ماه از اول ژوئیه ۲۰۲۴ تمام مراحل لازم برای انتقال Pi خود را به پایان نرساند (به استثنای بلوک‌های سیستمی خاص که تایمر شمارش معکوس خود را متوقف می‌کند)، از دست می‌روند. بیشتر موجودی Pi گذشته آنها به غیر از Pi استخراج شده در ۶ ماه گذشته قبل از انتقال Pi آنها – این پنجره چرخشی ۶ ماهه است. گیر افتادن در مهاجرت‌های KYC یا Mainnet به دلایل سیستمی خاص، جزو ۶ ماهه پایونیر حساب نمی‌شود.

به طور خاص، برای جلوگیری از از دست دادن بیشتر Pi استخراج شده، Pioneers باید مطمئن شوند که دو مرحله اقدام را در مهلت‌های مربوطه خود انجام می‌دهند:

۱-درخواست اولیه KYC خود را در ۳ ماه اول دوره مهلت ارسال کنید، به این معنی که آخرین مهلت ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ خواهد بود، 

۲- چک لیست Mainnet را تکمیل کنید تا ظرف ۶ ماه به Mainnet مهاجرت کنید، به این معنی که مهلت آن ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

همه افرادی که هنوز به Mainnet مهاجرت نکرده‌اند، یک تایمر دوره مهلت دارند. تا زمانی که این فرآیند در انتظار اقدام کاربر باشد، این تایمر به شمارش معکوس ادامه می‌دهد، و در صورتی که فردی توسط سیستم در مراحل زیر مسدود شود، متوقف می‌شود: واجد شرایط نبودن برای درخواست KYC، گیر کردن در KYC پردازش بیش از یک ماه، داشتن یک وضعیت KYC آزمایشی، و تاخیر توسط سیستم از مهاجرت Mainnet.

هر زمان که یک اقدام معلق در فرآیند برای پایونیر وجود داشته باشد – اعم از ارسال مجدد، بررسی زنده بودن، تصحیح اطلاعات، موارد فهرست چک و غیره – تایمر شمارش معکوس از سر گرفته می شود. با فرض اینکه پایونیر X ماه باقیمانده در تایمر داشته باشد، پایونیر برای تکمیل مراحل باقیمانده KYC و مهاجرت، X یا ۱ ماه زمان خواهد داشت، هرکدام که بیشتر باشد.

پیشگامانی که دو مرحله فوق را در مهلت‌های زمانی مربوطه خود انجام داده‌اند، تعادل Pi را که استخراج کرده‌اند حفظ کرده و حفظ خواهند کرد. پیشگامانی که یکی از مهلت‌های دوره مهلت را از دست می‌دهند، فقط Pi را که در ۶ ماه گذشته استخراج کرده‌اند، قبل از انتقال Pi برای اولین بار حفظ می‌کنند. پنجره چرخشی ۶ ماهه که در طی آن Pi آنها قبلا استخراج شده و می توان آن را نگه داشت به ۶ ماه گذشته قبل از اولین مهاجرت آنها به Mainnet اشاره دارد.

توجه: برای پیشگامانی که قبلاً هرگز درخواست KYC ارسال نکرده اند، اولین مهلت آنها ۳ ماه (نه ۶ ماه) است که قبل از آن باید پس از واجد شرایط شدن درخواست KYC را ارسال کنند. هدف از این کار این است که زمان کافی برای تکمیل بقیه مراحل برای پردازش KYC و انتقال Pi آنها در عرض ۶ ماه باقی بماند. مهلت اولیه ۳ ماهه برای پایونیرهای قابل اجرا نیز در تایمر و ویژگی های رابط قابل مشاهده خواهد بود.

نمونه های دوره مهلت برای سناریوهای مختلف پایونیر

در زیر چند سناریو برای کمک به نشان دادن این مهلت‌ها و الزامات بر اساس شرایط خاص پیشگامان آورده شده است:

دوره Grace برای یک پایونیر، که در حال حاضر برای KYC واجد شرایط است، از ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ شروع می شود. آنها باید اولین درخواست KYC خود را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ ارسال کنند و باید قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ به Mainnet مهاجرت کنند.
برای پیشگامانی که واجد شرایط ارسال درخواست KYC خود نیستند، تایمر آنها متوقف می شود و پس از واجد شرایط شدن، از سر گرفته می شود.
برای پیشگامانی که در حال حاضر وضعیت KYC آزمایشی دارند، تایمر ۶ ماهه آنها متوقف می شود و پس از رفع بلوک از سر گرفته می شود.
برای پیشگامانی که برنامه های KYC آنها بیش از ۱ ماه در فرآیند KYC گیر کرده است، تایمر ۶ ماهه آنها نیز متوقف می شود و پس از رفع بلوک از سر گرفته می شود. با این حال، این مکث ها در آینده بیشتر اصلاح خواهند شد. تایمر فقط به دلیل تأخیر به دلایل سیستم متوقف می شود. اگر یک اقدام کاربر KYC در انتظار وجود داشته باشد، به عنوان مثال. ارسال مجدد یا بررسی های زنده ماندن اضافی، تایمر متوقف نخواهد شد. پیشگامان باید چنین اقدامات لازم را در اسرع وقت در شمارش معکوس تایمر انجام دهند.
برای پیشگامان جدید، دوره مهلت تا زمانی که سی (۳۰) جلسه ماینینگ (“حداقل دوره استخراج”) را تکمیل کنند و واجد شرایط درخواست KYC شوند، متوقف خواهد شد. سپس، دو مهلت دوره مهلت بر این اساس پس از آن دنبال می شود. این همچنین در مورد پیشگامان جدیدی که پس از پایان سال ۲۰۲۴ به آن ملحق می شوند نیز صدق می کند.
اگر پایونیر کمتر از ۱ ماه قبل از مهلت، اقدام کاربر معلق را در فرآیند KYC انجام دهد، تایمر به طور خودکار تا ۱ ماه شارژ می‌شود تا زمانی برای پردازش و تکمیل مراحل بعدی در انتقال KYC و Mainnet وجود داشته باشد.

در صورت بروز تاخیرهای عمده سیستم، ممکن است در آینده استثنائات یا مکث های بیشتری روی تایمر وجود داشته باشد. ما آنها را در نظر خواهیم گرفت و در صورت برخورد با آنها تصمیم خواهیم گرفت.

با توجه به اهمیت این مهلت‌ها، ما قویاً پیشگامان را تشویق می‌کنیم که فرآیند KYC و مهاجرت خود را در اسرع وقت آغاز کنند! اگر از Pioneer هستید که قبلاً مرورگر Pi را دانلود نکرده‌اید، این کار را هم‌اکنون انجام دهید (از طریق iOS App Store یا Google Play Store) و برای تکمیل درخواست خود به برنامه KYC در داخل مرورگر Pi بروید. مراحل مهاجرت شما در چک لیست Mainnet در برگه “Mainnet” برنامه استخراج Pi قرار دارد، و همچنین از شما می خواهد که اقداماتی را در مرورگر Pi انجام دهید.

این برای رشد شبکه چه معنایی دارد؟

دوره مهلت به طور معمول بر اعضای جدید برای پیوستن به شبکه یا ماین رایگان تأثیری نخواهد گذاشت، اما از پیشگامان جدید می‌خواهد که KYC را تکمیل کرده و پس از پیوستن، با پیروی از قوانین مشابه، طی دوره مهلت مهاجرت کنند. این نه تنها بر رشد شبکه تأثیری نخواهد گذاشت، بلکه کیفیت شبکه را تضمین و بهبود می‌بخشد و اطمینان حاصل می‌کند که افراد بیشتری که به آن ملحق می‌شوند انسان‌های واقعی هستند، KYC و در Mainnet، کاملاً آماده برای مشارکت و مشارکت هستند. به اکوسیستم Pi Mainnet.
مسیر رو به جلو

با نزدیک شدن به راه اندازی شبکه باز، دوره مهلت مهاجرت KYC و Mainnet یک اقدام اساسی برای آماده سازی جامعه ما برای انتقال یکپارچه است. این دوره نه تنها آمادگی را در میان پیشگامان تضمین می کند، بلکه با همسویی با اصول اصلی مندرج در وایت پیپر ما، یکپارچگی Pi را نیز حفظ می کند.

ماه های آینده بسیار مهم هستند. آنها فقط یک شمارش معکوس نیستند، بلکه فراخوانی برای اقدام برای همه پیشگامان هستند تا نقش خود را در آینده Pi تقویت کنند. بیایید از این فرصت برای تقویت جامعه خود استفاده کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هر پایونیر می تواند به طور کامل در اکوسیستم Mainnet Pi شرکت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل اصلی KYC شبکه Pi، مقاله کامل و سؤالات متداول را بخوانید که توضیح می دهد که چیست، چرا مهم است و چگونه کار می کند. KYC جزء ضروری آمادگی Pi برای راه اندازی شبکه باز است. با تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی KYC و دعوت از همتایان خود در پایونیر برای تکمیل KYC و مهاجرت به Mainnet، به KYC کمک کنید تا برای پیشگامان بیشتر حرکت کند.

کانال روبیکا kanal-dolari