باز شدن شبکه پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

 آماده سازی شبکه برای وروود به مین نت باز و به روز رسانی های نسخه گره Pi Nodes 

گره ها در مرکز تمرکززدایی بلاک چین قرار دارند – قابل دسترسی برای هر پایونری با رایانه متصل به اینترنت – و پیشرفت آنها برای دستیابی به چشم انداز شبکه Pi حیاتی است، زیرا ما به شبکه باز نزدیک می شویم.

گره های Pi همچنین دارای پتانسیل فوق العاده ای در محاسبات در مقیاس بزرگ هستند. Testnet فعلی Pi در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰۰۰۰ گره کامپیوتری است که در طول دوره شبکه Open منتظر انتقال به Mainnet هستند. تخمین زده می شود که این رایانه های غیرمتمرکز در مجموع دارای بیش از ۱ میلیون CPU هستند که Pi Nodes را به یکی از بزرگترین سیستم های توزیع شده در جهان تبدیل می کند. این بدان معنی است که وظایف محاسباتی در مقیاس بزرگ مانند آموزش یک مدل عظیم AI منبع باز امکان پذیر می شود، با فرصت های سودمند بالقوه برای اپراتورهای Node برای دریافت Pi بیشتر در آینده. این فرصت‌های جدید و بی‌سابقه‌ای را در دنیای محاسبات غیرمتمرکز و ابزار دیگری در سطح پلت‌فرم برای Pi باز می‌کند.

ما هم همینطور ما متعهد به به روز رسانی و آماده سازی Node برای شبکه باز و فراتر از آن هستیم تا شبکه بتواند این ابزار بالقوه باورنکردنی را در آینده تحقق بخشد.

اخیراً، ما پیشرفت زیادی در برنامه ریزی استراتژی ها و به روز رسانی ویژگی ها برای این منظور داشته ایم! ابتدا، استراتژی‌های اولیه در رابطه با راه‌اندازی محیط آزمایشی ایده‌آل برای آزمایش گره‌ها در بلاک چین‌های Testnet و Mainnet را توضیح می‌دهیم. سپس، به سه به‌روزرسانی اخیر Node (نسخه‌های ۰٫۴٫۹، ۰٫۴٫۱۰ و ۰٫۴٫۱۱) عمیق‌تر می‌پردازیم.

چگونه امروز Pi Node را نصب کنیم ؟

می توانید آخرین نسخه Pi Node را از صفحه وب سایت رسمی Node دانلود کنید.

گره ها به طور خودکار به آخرین نسخه به روز می شوند، بنابراین اگر قبلاً Node را نصب کرده اید، نیازی به ارتقاء دستی نیست. باید از قبل در آخرین نسخه باشد یا دفعه بعد که آن را شروع می کنید به طور خودکار به روز می شود. آخرین نسخه فعلی ۰٫۴٫۱۱ است.

نگاه به آینده: آماده سازی گره ها برای شبکه باز

برای آماده سازی Node برای شبکه باز، باید سوئیچینگ بین بلاک چین Testnet و Mainnet را فعال کنیم. این به Node runner ها اجازه می دهد تا به محض باز شدن شبکه به راحتی به Mainnet منتقل شوند. نسخه‌های آتی برنامه Node و سرورها از هر دو بلاک چین پشتیبانی می‌کنند و این انتقال را تضمین می‌کنند.

برای تسهیل آزمایش این عملکرد قبل از باز شدن بلاک چین Mainnet، ما یک بلاک چین تمیز جدید Testnet را معرفی می کنیم – Testnet2 – که در آن می توانیم سوئیچینگ بین شبکه ها را شبیه سازی کنیم. در ابتدا یک زیرمجموعه از Nodes به این Testnet2 جدید اختصاص داده می شود. بلاک چینی که هر گره به آن متصل است در رابط کاربری برنامه Node نمایش داده می شود. این قابلیت در نسخه بعدی Node معرفی خواهد شد.
یادآوری: Testnet برای آزمایش است و ممکن است گاهی اوقات بازنشانی شود

به عنوان یک یادآوری ملایم به توسعه دهندگان و کاربران، لطفاً داده های تولید را در Testnet ذخیره نکنید یا برنامه های خود را به آن وابسته نکنید. Testnet برای اهداف آزمایشی است و حفظ یک بلاک چین کوچک و چابک با تنظیم مجدد وضعیت آن به صورت دوره‌ای بسیار مهم است.

همانطور که در اولین معرفی Testnet بیان شد، بلاک چین Testnet به‌طور دوره‌ای بازنشانی می‌شود، به‌ویژه وقتی به شبکه باز نزدیک می‌شویم. به این ترتیب، ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده، به عنوان بخشی از کار آماده‌سازی و آزمایش به سمت شبکه باز، بازنشانی رخ دهد. تنظیم مجدد به این معنی است که تمام کیف پول های Testnet کاربر و موجودی Test-Pi در Testnet پس از تنظیم مجدد ناپدید می شوند.

در حالی که برای توسعه دهندگان عالی است که برنامه های خود را در Testnet امتحان کنند، مطمئن شوید که برنامه های آزمایشی شما می توانند پس از تنظیم مجدد Testnet بازیابی شوند. برای مثال، طراحی اپلیکیشنی که پس از تنظیم مجدد خراب می‌شود، ممکن است به شماره بلوک خاصی بستگی داشته باشد. پس از بازنشانی، چنین بلوکی ممکن است دیگر وجود نداشته باشد و برنامه را در Testnet شکسته کند.

به روز رسانی های اخیر نسخه Node

در آماده‌سازی حیاتی برای راه‌اندازی شبکه باز آینده، ما به‌روزرسانی‌های مهم نسخه Node را منتشر کرده‌ایم که تجزیه و تحلیل Node را بهبود می‌بخشد، برنامه Node را در سراسر مناطق جغرافیایی استاندارد می‌کند، و بیشتر زمینه را برای پیشرفت‌های آینده در انتخاب گره و تمرکززدایی ایجاد می‌کند. برای تحقق شرط ۱ اهداف شبکه باز ضروری است.

شبکه Pi 3 نسخه به‌روزرسانی‌شده را از روز Pi 2024 راه‌اندازی کرد. در زیر، به‌روزرسانی‌های هر نسخه مربوطه را شرح می‌دهیم. جدیدترین پیشرفت‌ها و چگونگی تغییر تجربه Pi Node شما را کشف کنید.
نسخه ۰٫۴٫۱۱ (۹ مه ۲۰۲۴)

این نسخه به طور خودکار به همه Node runner ها فرستاده شد.

به روز رسانی رابط کاربری و ویژگی های جدید:

یک ویژگی رابط کاربری جدید برای نمایش اطلاعات دقیق در مورد فرآیند جمع‌آوری Pi Node اضافه شده و Pioneer را در مورد وضعیت فعلی و اقدامات در حال انجام Pi Node مطلع می‌کند.
هشداری در رابطه با وقفه در روند جبران ارائه کرد.
روش گره ها برای تعیین آخرین بلوک را بهبود بخشید.
بهبود ویژگی گزارش با توانایی ارسال حداکثر ۴۰ خط اطلاعات گزارش در هنگام مشکلات، و جزئیات ضروری برای عیب یابی را در اختیار تیم Pi Core قرار می دهد.
مکانیزمی را برای تعیین کانتینر در حال اجرا مناسب اجرا کرد که به گزارش دقیق گره های پشتیبانی کننده از شبکه کمک می کند.

رفع:

توانایی Pi Node برای تشخیص زمانی که قادر به همگام سازی با بلاک چین نیست و جلوگیری از حلقه هایی که منابع را هدر می دهند، افزایش داد.
مشکل نمایش شماره نسخه برطرف شد و مطمئن شد که همه برنامه‌های Pi Node نسخه صحیح در حال اجرا را نشان می‌دهند.

نسخه ۰٫۴٫۱۰ (۹ آوریل ۲۰۲۴)

رفع اشکال : مشکلی را حل کرد که در آن کانتینرهای Docker به طور خودکار هنگام راه‌اندازی Node در برنامه Pi Node شروع نمی‌شدند. Pioneers اکنون باید بتوانند Pi Node را از داخل برنامه راه اندازی کنند و Docker Container مربوطه همانطور که انتظار می رود شروع به کار می کند، مشروط بر اینکه منابع سیستم کافی مانند فضای دیسک موجود وجود داشته باشد.

نسخه ۰٫۴٫۹ (۱۴ مارس ۲۰۲۴)

به روز رسانی رابط کاربری و ویژگی های جدید:

صفحه جدیدی برای پایونیرها در دسترس است تا لیست همتایان شناخته شده Node خود را مشاهده کنند، که لیستی از سایر گره های متصل را نشان می دهد.
اگر گره‌های تیم هسته‌ای غیرقابل دسترسی باشند، پایونیر اکنون می‌تواند گره‌های شناخته‌شده خود (معروف به همتایان) خود را اضافه کند تا گره‌ها را به Testnet متصل نگه دارند.
وقتی Node در حالت قطع است (نمی‌تواند به سرور همگام‌سازی دسترسی پیدا کند)، Pioneers می‌تواند URL تاریخچه را سفارشی کند و به برنامه Pi Node اجازه می‌دهد تاریخچه بلاک چین را دانلود کند و عملیات را به آخرین بلوک از سر بگیرد.

رفع:

مشکل صفحه بارگذاری نامحدود که توسط برخی از Pioneers هنگام راه‌اندازی Node‌های تازه دانلود شده تجربه شده بود، حل شد. همه Pioneers اکنون باید قادر به دانلود، نصب و راه اندازی Node بدون این مشکل باشند.
ویژگی Port Checking را برطرف کرد و به Pioneers این امکان را داد تا بررسی کند که همه پورت‌های مورد نیاز برای ایمن‌سازی شبکه باز و آماده هستند.
کانتینر پیش‌فرض برای همه گره‌ها را روی Pi-Consensus قرار دهید که از Pi Testnet پشتیبانی می‌کند. پیش از این، برخی از Node ها از دسترسی به کانتینر Pi-Consensus Testnet مسدود شده بودند.
تاریخ نصب Pi Node برای نمایش تاریخ نصب به جای «N/A» ثابت است. همه Pioneers که به نسخه ۰٫۴٫۹ به روز می شوند، تاریخ نصب را روی تاریخی که به روز کرده اند تنظیم می کنند. این مقدار فقط به صورت محلی ذخیره می شود و نباید بر تجزیه و تحلیل گره آنها تأثیر بگذارد.
زمان کارکرد Pi Node، زمانی که قبلاً به عنوان “N/A” گزارش شده بود، اکنون درصد آپتایم ثبت شده در ۹۰ روز گذشته را به درستی نمایش می دهد.
به‌روزرسانی‌های پیش‌فرض و افزونگی‌ها برای هدایت برنامه Pi Node در رسیدگی به خطاها، کمک به محدود کردن زمان خرابی و جلوگیری از سناریوهایی مانند گیر کردن Node در حال تغییر بین «Synced!» و “پیوستن به SCP”.

در حالی که پیشرفت‌های فوق در آماده‌سازی برای شبکه باز آینده مهم هستند، اما آخرین مراحل برای برنامه Pi Node نیستند. منتظر بروزرسانی ها و اطلاعات بیشتر در مورد Pi Node باشید.

 

کانال روبیکا kanal-dolari