سایت کلیکی یا PTC چیست؟

کسب درآمد از ایردراپ

پی تی سی ( PTC ) یعنی چه ؟ نحوه کار یک سایت PTC چطور هست ؟

پی تی سی ( PTC ) در واقع مخفف Paid To Click می باشد ، یعنی پرداخت به ازای هر کلیک.

یعنی اینکه شما به ازای کلیک روی یک اگهی و مشاهده  آن اگهی به مدت چند ثانیه ( معمولا  ۳ تا ۶۰  ثانیه ) ، مبلغی پول یا بیت کوین دریافت خواهید کرد.

در سایتهای مختلف انواع و اقسام اگهی ها از نظر زمانی  وجود دارند . مثلا اگر یک اگهی  ۳ ثانیه ای باشد ، یعنی اینکه بعد از کلیک روی آن اگهی ۳ ثانیه بعد باید اگهی رو ببندید یعنی به مدت ۳ ثانیه اون اگهی رو ببینید . و اگر روش نوشته شده ۳۰ ثانیه باید به مدت ۳۰ ثانیه اون اگهی رو مشاهده نمایید.

مبالغی هم که سایتهای خارجی برای کلیک به روی هر آگهی یا تبلیغ و دیدن آن به شما میدهند متفاوت هست و بسته به نوع سایت و نوع تبلیغ  و نوع عضویت شما در اون سایت فرق دارد . که این مبلغ معمولا بین ۰٫۰۰۱ الی ۰٫۰۲ دلار می باشد.

پس به هر سایتی که این ویژگی را داشته باشد PTC گفته می شود . یعنی هر سایتی  که شما واردش شدید و داخل اون سایت یکسری تبلیغات و یا اگهی ها وجود داشت و بعد از کلیک کردن روی اون تبلیغ یا اگهی ، مبلغی پول دریافت کردید ، به اون سایتی که به شما پول میده PTC گفته می شود.

یک سایت PTC  به چه صورت  کار میکنه و از کجا پول میاره به شما میده ؟

یک مثال خیلی ساده میزنم که به خوبی متوجه بشید . سایت نئوباکس ( Neobux ) رو در نظر بگیرید . که یکی از بهترین و معروفترین وبسایتهای PTC هست.

نئوباکس  علاوه بر خودش ۲ نفر رو ساپورت میکنه و ، به اون ۲ نفر هم سود خوبی میرسونه ، به چه صورت  ؟

اون دو نفر چه کسانی  هستند ؟

نفر اول  advertiser  یا همان آگهی دهنده هست.

دیگری Member یا همون اعضای سایت که من و شما هستیم .

شخص اگهی دهنده در واقع یک وبسایت داره که میخواد همه این سایت رو ببینند و یا اینکه به خاطر بالا رفتن رتبه وبسایتش میخواد  مثلا  روزی ۱۰۰۰۰ کلیک روی لینک سایتش بخوره . میاد سایتش رو میده به نئوباکس ، میگه آقای نئوباکس من این سایتم رو بهت میدم که روزانه  ۱۰۰۰۰ تا کلیک روی لینکش بخوره یعنی ۱۰۰۰۰ نفر اون را ببینند. و  نئوباکس  برای هر بار کلیک کردن روی تبلیغ  و یا سایت  اگهی دهنده میاد برای مثال  ۰٫۰۳ دلار  میگیره . و سایت مذکور  را توی نئوباکس ثبت میکنه .

و بعد من و شما که عضو سایت نئوباکس هستیم . به ما دسترسی  داده میشه تا از طرف نئوباکس روی اون اگهی یا تبلیغ  کلیک کنیم و تقریبا برای هر بار کلیک  مبلغ ۰٫۰۱ دلار بگیریم.

یعنی neobux  این وسط یک رابط بین آگهی دهنده و کاربران هست که خودش  هم سود خوبی  میکنه.

میاد مثلا برای هر بار کلیک روی یک تبلیغ ۰٫۰۳ دلار از اگهی دهنده میگیره و میده به من و شما کلیک میکنیم روی اون اگهی و ۰٫۰۱ به ما میده و بقیه اون مبلغ که ۰٫۰۲ دلار هست را برای خودش بر میداره. 

این اعداد برای مثال بود و قیمتها در هر وبسایت متفاوت هستش .

پس تا اینجا فهمیدید که یک سایت PTC چی هست و به چه صورت کار میکنه . 

به این مبالغ ۰٫۰۱ دلار و ۰٫۰۰۱ دلار و ۰٫۰۰۰۱ دلار نگاه نکنید ها . با همین مبالغ خیلی راحت میتونید ماهیانه ۱۰۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار بدست بیارید .

ببینید دوستان ، از این دسته سایتهای پی تی سی توی دنیا خیلی خیلی زیاده و شاید تعدادشون  بالای چند هزار تا میرسه .

ولی خوب همشون مطمئن نیستند و اکثرشون Scam یعنی کلاهبردار هستند . یعنی میاد یه پولی از آگهی دهنده میگیرند و شما رو هم به عنوان عضو میگیرند. حسابی کلیک میکنید و موقع برداشت پول که میرسید به شما هیچ پولی نمیدن و همه پولی رو هم که از اگهی دهنده گرفته اند میزنند به جیب و کل کار شما میپره و اگر هم سرمایه گذاری خاصی توی اون سایت کرده باشید از دست شما میره . 

سایت های کلیکی معتبررا ازکجا باید شناخت؟

معمولا با روی کار آمدن سایت های ptc (کلیکی) سایتهای متقلب و کلاهبردار بسیاری هم به وجود آمد و تعدادی سایت SCAM بدون اینکه پرداختی داشته باشندو پولی رابه اعضای خود بدهند به وجود آمدند که تعداد آنها کم هم نیست.

راههای متعددی برای تشخیص درست یا کلاهبردار بودن یک سایت ptc وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم. 

۱- دادن مبلغ بیش از ۰٫۱ دلار بابت هرکلیک(scam):
معمولا سایتهایی که ادعا میکنند بابت هرکلیک مثلا ۱ یا ۲ یا ۵ یا ۱۰ دلار پرداخت می کنند متقلب هستند. چون سایت های کلیکی بابت هرکلیک اعضا مبلغی کمتر ازاین مبالغ دریافت می کنند واگر بخواهند این گونه پول ها رابپردازند یا توانایی آن راندارند ویازود ورشکست شده وازرده خارج می شوند.

۲- عدم ظاهرزیبا ومناسب ونیز نداشتن امکانات لازم(scam):
سایت هایی که باظاهری نامناسب پا به عرصه ی اینترنت می گذارند وفاقد امکانات لازم هستند معمولا نمی خواهند مدتی طولانی دراینترنت بمانند وبه همین خاطر پس از مدتی فعالیت وکلاهبرداری کارخودراخاتمه داده و هزینه زیادی رابابت طراحی سایت وامکانات خود نمی پردازند.هر چه طراحی یک سایت بهتر،جذاب تر ومنعطف تربوده ودرکنارآن امکاناتش بیشتر باشد بر اعتبار آن سایت افزوده می شود. البته سرعت سایت ptc راهم به هیچ وجه نبایدنادیده گرفت. سایت های معتبرباید سرعت بالایی داشته باشند درغیر این صورت باافزایش کاربران وترافیک سایت به مشکل برخواهند خورد.

۳- داشتن تالار گفتمان (انجمن) ( forum) : 
داشتن یک تالار گفتمان مناسب ( forum ) برای تبادل نظر کاربران ونیز رفع سریع مشکلات کاربران بسیاربسیار مهم می باشند. طوری که بیش از ۹۵ درصد سایت های کلیکی که فروم ندارند به اصطلاح scam ( متقلب وکلاهبردار) هستند. چون نمی خواهند اعضایشان اظهارنظرکرده ودرنتیجه دستشان رو شود.

خود forum هم باید مناسب ودارای قسمت های معین ومشخص و کافی باشد .فروم های نامناسب یا صوری و ظاهری ویا فروم هایی که امکانات لازم راندارند ازاعتبار سایت مورد نظر کم می کند.

۴- داشتن پرداخت های واقعی:
یک سایت کلیکی معتبر برای افزایش اعتبار خود باید پرداخت های واقعی و به موقعی به اعضای خودداشته باشد. لیست این پرداخت ها درقسمت peyment proof هرسایت کلیکی باید موجود باشد. البته صرف داشتن  این لیست هم نمی توان به پرداخت مطمئن بود. چون همین لیست هم ممکن است تقلبی باشد.

۵- تحقیق دراینترنت وموتورهای جستجوگر وتایید صحت کار آنها:

 معمولا کاربران اینترنتی که درسایت های کلیکی فعالیت می کنند در تالار گفتمان (forum) دیگر سایت ها به اظهار نظر می پردازند واگر کار یک سایت کلیکی درست بوده واز آن پول بدست آورند آن راتایید می کنند واگر بر نادرستی یک سیستم اطمینان حاصل کنند به اظهارنظر واطلاع رسانی می پردازند تادیگر افراد وارد این سایت های scam نشوند.

نیز اگر شخصی ازیک سایت خاص واقعا پول دریافت کند ، اطلاعات مروبط به آن را دروب سایت یا وبلاگ خود به نمایش درمی آورد تا زیرمجموعه های بیشتری جذب کنند.

همچنین سابتهایی وجود دارند که درستی یانادرستی کار سایتهای ptc راازجهات مختلف برررسی می کنند وسپس legit (درست وواقعی وشفاف) یا scam ( کلاهبردار) بودن آنهارابیان می کنند که اربین معتبرترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ptc-investigation
emoneyspace
yourptclist

سوال؟ آیا همه ی سایت های معتبر وواقعی ptc (کلیکی) ارزش فعالیت دارند؟

خیر . خود سایتهایی هم که واقعا پرداختی دارند ،ازچندجهت بررسی می شوند از جمله میزان مبلغی که بابت هرکلیک می دهند. دریک قانون کلی سایت هایی که کمتر از ۵ ساتوشی (تقریبا ۵تومان) بابت هرکلیک پرداخت کرده وتعداد کلیک های کمی درروز دارند ناعادلانه محسوب می شوند. اکثر سایت های معتبر بابت هر کلیک ۰٫۸ الی ۱ سنت پرداخت میکنند.البته برخی از آنها درکنار این کلیک ها، کلیک های ارزانتر هم دارند.
سرعت سایت مورد نظر:
برخی از سایتهای کلیکی سرعت خیلی مناسبی ندارند وبه همین خاطر وقت زیادی ازکاربر راهدر داده وحتی بعضی از مواقع باعث اعصاب خوردی می شوند که این گونه سایت ها هم می توانند درلیست سیاه قرارگیرند.
همچنین برخی از آنها علی رقم داشتن پرداختی ولی خیلی مواقع دچارمشکل شده واصلابالانمی آیند ودچار ایرادات سروری می شوند که این هم خود یک نقطه ی منفی حساب می شود.

نیز سایتهایی وجوددارند که کمیسیون مربوط به زیر مجموعه پایینی دارند. مثلا بابت هرکلیک ۱سنت پرداخت می کنند ولی مثلا ۱۰ درصد از مبلغ کلیکهای زیرمجموعه ها رابه شما می دهند که این امر کارساز نبوده ورسیدن به درآمد بالا دراین گونه سایت ها بسیار دشوار است.
بهتر است میزان درآمد اززیرمجموعه  از۳۵درصدکمتر نباشد.

تمام سایت های کلیکی و ptc که در وبسایت دلاری معرفی می شوند  از همه ی جهات بررسی شده و جزء معتبرترین وبهترین ودرواقع گلچین سایت های کلیکی دنیا هستند.سایتهای که کاملا مطمئن بوده وشفافیت کار آنها درهمه جا به اثبات رسیده. سایت هایی که پرداختی های عادلانه دارند. سایت های که درصد کمیسیون زیر مجموعه خوبی دارند. سایت هایی که ظاهر بسیارمناسب وامکانات خوبی دارند. ودرکل سایت هایی که پتانسیل درآمدزایی خوبی داشته واگر کمی وقت صرف کرده وتعداد خوبی هم زیر مجموعه جذب کنید می توانید به درآمدهای خوبی از انها برسید.

تذکر بسیار مهم :

قابل ذکر است که بعضی از سایتهای کلیکی یا کسب درآمد از ابتدا به قصد کلاهبرداری تاسیس نشده اند ولی احتمال دارد پس از مدتی فعالیت به دلایل مختلفی مثل عدم توانایی جذب تبلیغات شکست خورده و اسکم شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم سعی نمایید به محض رسیدن درآمد شما به سقف برداشت ، آنرا از سایت برداشت نمایید.

همچنین بخوانید :

  رفرال ( Referral ) چیست و روش های جذب آن  

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

کانال روبیکا kanal-dolari