آموزش کسب درآمد از نودینو

کسب درآمد از ایردراپ

آموزش پیشرفته کسب درآمد از سیستم نودینو

فهرست مطالب
۱ . پیش گفتار
۲ . مدیریت
۳ . مدیر خود باشید
۴ . مدیر منابع انسانی سازمان خود باشید
۵ . مدیر روابط عمومی سازمان خود باشید
۶ . مدیر آموزش سازمان خود باشید
۷ . همیشه تازگی داشته باشید
۸ . آموزش پیگیری
۹ . اهداف خود را مشخص کنید
۱۰ . اهداف خود را smart کنید
۱۱ . از اهرم ها استفاده کنید
۱۲ . صحبت آخر

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نودینو به صفحات زیر مراجعه نمایید :

  کسب درآمد از اپلیکیشن نودینو

  استخدام در شرکت نودینو 

   آموزش مقدماتی سیستم نودینو

۱ -پیش گفتار
همانطور که در آموزش مقدماتی سیستم نودینو بیان شد ، نودینو یک استارت آپ است در زمینه رشد و گسترش اپلیکیشن ها و استارت آپ ها.

و همینطور متوجه شدیم که برای این گسترش ما نیاز به یک سازمان گسترش دهندگان در حوزه ی فناوری اطلاعات  داریم تا بتوانیم مصرف کنندگان واقعی و گسترش دهندگان واقعی داشته باشیم تا بتوانیم به درآمد حرفه ای از طریق رفع نیاز های روزمره ی خود از طریق استارت آپ ها و اپلیکیشن ها بپردازیم.

در مرحله ی بعد به این ادراک رسیدیم که سیستم نودینو هیچ هماهنگی و مطابقتی با سیستم های فروش شبکه ای و بازاریابی شبکه ای ندارد و همچنین ورود به سیستم نودینو و کار کردن در سیستم نودینو به صورت رایگان میباشد .

فلذا ما با گرد هم آوردن استارت اپ ها و اپلیکیشن ها بستر کاری پاره وقت و بدون نیاز به سرمایه و بدون نیاز به تخصص حرفه ای را به وجود آورده ایم.و به امید روزی که نودینو یک برنامه همانند دیگر برنامه های کاربردی سرشناس درون تلفن همراه هر شخص باشد تا در اوقات فراغت بتوان کسب درآمد حرفه ای کرد.

یکی از شعار های نودینو :
کار هوشمند و کمتر = درآمد حرفه ای تر
نودینو سیستم هوشمند درآمدزائی
با ما حرفه ای شوید

۲ -مدیریت
تعریف مدیریت :
مدیریت ، به کارگیری علم و هنر در هماهنگی و هدایت منابع مالی یا انسانی و یا هردو ، در رسیدن به هدف با حداکثر کارایی است.

در تعریف مدیریت فوق از ترکیب علم و هنر استفاده نموده ایم چرا که معتقدم مدیریت ترکیبی از علم و هنر است که بخش علم آن همان فراگیری دانش مدیریت از طریق آموزش است و بخش هنر آن پیاده سازی این دانش در عمل می باشد.  بخش هنر نیز خود نیازمند کسب تجربه عملی و هنری ذاتی است.

تفاوت مدیریت با مشاغل دیگر :
مدیریت با مشاغل دیگر متفاوت است. دلیلش هم این است که مدیریت با انسانها سروکار دارد و انسانها هم از خود رفتارهای متفاوتی نشان می دهند.

گاهی بچه می شوند ، گاهی قهر می کنند گاهی پر انرژی هستند و گاهی دروغ می گویند گاهی فرار می کنند. گاهی کلک می زنند و گاهی هم می جنگند. و شما به عنوان مدیر باید بدانید در هر زمانی چه نوع رفتاری داشته باشید.

و الان زمان بروز کدام رفتار است. انتخاب نوع رفتار هم وابسته به فردی است که با آن طرف هستید. بنابراین هنر استفاده از این علم بستگی به شما و شرایط شما دارد. شما باید علم را بیاموزید سپس بکار بگیرید و وقتی واقعا آن را بکار گرفتید متوجه خواهید شد که واقعا هنر استفاده از این علم را دارید یا خیر؟

۳ -مدیر خود باشید :

این ۷ نشانه بیانگر این است که شما میتوانید یک مدیر قابل برای سازمان گسترش دهندگان خود باشید :

۳ – ۱ به طور کلی مثبت هستید.
تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده نشان میدهد افراد شاد میتوانند مدیران تاثیرگذارتری باشند . این افراد به طور گسترده از تواناهایی تغییرات مدیریتی آگاه هستند و قدرت ارائه آنها را دارند .

این بدان معنی است که آنها در دادن انگیزه به تیم تحت مدیریت خود توانا هستند و میدانند چطور افراد یک گروه را به لحاظ ذهنی برای فعالیت بهتر تحریک کنند و برای آنها الهام بخش باشند .

بر اساس این تحقیقات مثبت بودن فاکتور به مراتب تاثیر گذارتری نسبت به برون گرایی در مدیریت است. این یک ویژگی خاص است که ما به خصوص در مدیران موفق آن را میبینیم .

۳ – ۲ از تغییرات نمیترسید

به نظر میرسد مدیران جوانتر نسبت به هم ترازان مسنتر خود تاثیرگذاری بیشتری دارند.این موضوع بر اساس تحقیقی که بر روی بیش از ۶۵ هزار مدیر توسط مشاوره توسعه مدیریت انجام و هدایت شده است ( زانگر ، فولک من) به اثبات رسیده .

این تحقیق میگوید مدیران جوانتر به جهت تجربه کمتر خیلی بیشتر درباره تغییرات و پیشنهاد آنها خوش بین هستند. در واقع این مدیران جوانتر هستند که قهرمان تغییرات نامیده میشوند .

۳ – ۳ یک حوصله سر بر خوب هستید !

به لحاظ تکنیکی درباره بلوغ عاطفی صحبت میکنیم به این معنا که فرد به لحاظ احساسی به ثبات ، سازگاری و وظیفه شناسی رسیده است .

در دنیا بهترین مدیران آنهایی هستند که بیشتر از اینکه هیجان داشته باشند ثبات دارند ، بیش از اینکه بینظم باشند سازگار هستند و در عین حال مودب و متفکر هستند .

شاید به همین دلیل است که مدیرعامل گوگل ساندرا پیچای از موفقترین مدیران دنیا به حساب میآید . او مدیری است که مثلا در مقایسه با استیو جایز ،خودش کمتر در مرکز توجهات قرار گرفته و دور از هیاهو تیم تحت مدیریتش را کنترل کرده است .

شاید این افراد به جهت غلبه قدرت سازگاری بر هیجان کمی حوصله سر بر باشند اما قطعا مدیران موفقتری هستند .

۳ – ۴ درستی و راستی نشان میدهید

به گفته روانشناسان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در قدرت مدیریت درستی و راستی است.رفتار کردن به روش غیر اخلاقی که ناخودآگاه ضد تولید و بازدهی است بالاخره یک مدیر و تیم تحت مدیریتش را به ورطه نابودی میکشاند .

مدیران درستکار خودشان را در همه چیز شریک میدانند و میخواهند مورد سوال و انتقاد قرار بگیرند. آنها مو شکافی میکنند و البته به کارمندانشان این شانس را میدهند که کار خودشان را انجام بدهند به جای اینکه کار آنها را به نتیجه برسانند .

۳ – ۵ سخت کار میکنید

نتیجه سالها تحقیقات نشان میدهد وجدان کاری یا گرایش برای برنامه ریزی و سختکوشی یکی از فاکتورهای برجسته شخصیتی برای رسیدن به موفقیت است .

به این ترتیب مشخص است که برای تبدیل شدن به یک مدیر قابل وجدان کاری بیش از سایر شاخصهای دیگر حائز اهمیت است .

۳ – ۶ قدرت ترسیم چشم انداز آینده را دارید

نتیجه دیگری از تحقیقات ( زانگر_فولکمن ) میگوید یکی از مهمترین شاخصه های تبدیل شدن به یک مدیر نوگرا و خلاق توانایی ترسیم چشماندازی از آینده است با این حال توسعه و اجرای یک چشمانداز در حرف زدن بسیار راحتتر از عمل کردن است .

با این حال یکی از استراتژیهایی که مدیران بنا بر مشاوره کارشناسان میتوانند از آن استفاده کنند “ایده بزرگ” نامیده میشود.

در واقع یک مدیر باید یک بیانیه بلند با محتوایی پیچیده را به یک بیانیه فوری فوتی که حداکثر در ۲۵ کلمه یا حتی کمتر خلاصه میشود ، جمع کند و چشم انداز خود را به این طریق به دیگران منتقل کند .

این بیانیه مختصر و مفید شامل سه بخش است: پیشنهاد، نتیجه و سود .

۳ – ۷ به همکارانتان احترام میگذارید.

بر اساس تحقیقی بر روی نزدیک به ۲۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان مهمترین قابلیت مدیریت برای کارمندان “احترام” است . این تحقیق ( منتشر شده در هاروارد بیزنس ریویو ) میگوید کارمندانی که به آنها احترام گذاشته میشود به نسبت آنهایی که از این احترام بهرهمند نیستند ، ۵۵ درصد بیشتر درگیر کار میشوند و ۱٫۱ برابر بیشتر به ماندن و همکاری با سازمان خود تمایل دارند .

حال برویم سر اصل مطلب ( مدیر خود باشیم ) 

نفسی عمیق بکشید و از خودتان بپرسید، آیا فردی تاثیرگذار هستید یا تاثیرپذیر؟

چه جوابی دادید و یا چه حسی داشتید؟ زندگی کاری برنامه ریزی شده دارید و یا زندگی کاری بر مبنای اتفاقات بی برنامه، برنامهای همه جانبه کمکتان میکند تاثیرگذاری بیشتری در سازمان خود پیدا کنید و مسئولیت بزرگتری را بر عهده بگیرید .

برنامه عملی جامع مدیر عاملی

گام اول

به خانواده، دوستانتان ، سازمان گسترش نودینو خود و همچنین خالق و یا سایر نیروهای مثبت مثل سهامداران احتمالیتان در شرکت فکر کنید.

این افراد بستگی به شما به عنوان مدیر عامل دارند که مسئول هر اتفاق و نتایج آن باشند . وقتی تعهداتتان را در نظر میگیرید و درباره چیزی که میتوانید از آن دست بکشید و کاملا کنار بگذارید، به طور آگاهانه و عمدی انتخاب میکنید آنها را به خاطر داشته باشید. همچنین در مورد این که چه افرادی را به عنوان سطح اول خود دعوت کنید، فکر کنید .

گام دوم
برنامه مدیر عاملی خود را ترسیم کنید. دایرهای بکشید و هر قسمت را در یک دایره قرار دهید. زیر هر قسمت گامهای عملی و تاریخ های اتمام کار را یادداشت کنید.

در اینجا تعدادی سوال وجود دارند که شما را راهنمایی میکنند تا قسمتها و اهدافتان را بسازید. وقتی میخواهید پاسخ دهید به آن چیزی که وجودتان میگوید، توجه کنید .

۱- حرفه ای : اهداف کاری و حرفه ای شما کدامند؟
۲- مالی :اهداف شما با توجه به درآمد، سرمایه و پس انداز کدامند؟
۳-  تحصیلی : میخواهید چه دانش، تخصص یا مهارتهایی را کسب کنید؟
۴-  روابط : میخواهید چه روابط حرفه ای جدیدی را ارتقا دهید؟
۵-  سازمانها : میخواهید در چه سازمان هایی مشارکت داشته باشید و به طور فعال در آن وارد شوید؟
۶-  تصویر ذهنی : میخواهید چه تصویر ذهنی از خودتان را طراحی کنید؟
۷- رشد شخصی : چه محیطی را نیاز دارید تا سطح معنوی و شخصی خود را ارتقا دهید؟

۴ – مدیر منابع انسانی سازمان خود باشید :

مدیریت منابع انسانی نقشی است که در هر سازمانی که بیش از یک نفر عضو داشته باشد معنا دارد. به عبارتی، حتی در یک سوپرمارکت بسیار کوچک هم همچنان بخش عمدهای از وظایف مدیر منابع انسانی، قابل پیگیری و اجراست .

اگر چه عموماً در یک شرکت کوچک، سمتی به عنوان مدیر منابع انسانی وجود ندارد، اما به هر حال، مدیریت منابع انسانی بخشی از وظیفه مدیراجرایی یا مدیرعامل سازمان است .

وظایف مدیریت منابع انسانی :

 بهبود بازدهی سازمان گسترش دهندگان و ارتقاء کیفیت روابط انسانی در سازمان
 ایجاد حس امنیت شغلی پاره وقت برای همکاران شایسته و توانمند
 تدوین شاخص های عملکردی و عملیاتی مرتبط
 برنامه ریزی برای ارزیابی عملکرد سازمان گسترش خود
 کمک به استفاده از سیستم های پروژه ی نودینو و مدیریت استراتژیک منابع انسانی سازمان گسترش دهندگان
 مدیریت فرایند جذب نیرو برای گسترش سازمان
 آموزش سازمان گسترش دهندگان نودینو و تلاش برای ارتقای دانش و مهارت آنان
 حفظ و تقویت انگیزه

حال که مفهوم و وظایف مدیریت منابع انسانی را متوجه شده اید به این مبحث میرسیم که هر شخص موظف است که سازمان گسترش دهندگان مستقیم خود را مدیریت کند .

به عنوان مثال اگر شما برای گسترش نودینو ۵ نفر را با کد معرف نودینویی خود ثبت نام کرده این تمام امور مربوط به منابع انسانی از قبیل حل اختلافات و برگزاری جلسات کاری و سوال و پرسش ها و … را پاسخگو باشید.

طبیعتا چیز هایی هستند که از دست شما خارج است و میتوانید از طریق ارتباط با روابط عمومی و تیکت به منابع انسانی رفع رجوع کنید.

۵ – مدیر روابط عمومی سازمان خود باشید :

کارشناس روابط عمومی ( مدیر روابط عمومی ) تصویر عمومی مطلوبی برای کارفرمایان یا مشتریان شرکت یا سازمان ایجاد می کند .

حال دیگر شما مسئولیت یک سازمان ۵ نفره هستید و پل ارتباطی سازمان و مشتریانی که از طریق سازمان شما دارند مصرف میکنند به شرکت هستید.

به عبارت دیگر روابط عمومی فردی است که تحت نظارت مقام مدیر سازمان با بهره گیری از روش های علمی وظیفه اجرای فعالیت های مختلف از قبیل :

 پیگیری آموزش جزوات
 پیگیری استفاده از اپلیکیشن ها و …
 روند درآمدی سازمان خود را کنترل کن
 مشکلاتی از قبیل کارکرد نادرست اپلیکیشن را به شرکت نودینو گزارش کند
 آموزش نحوه کارکردن با سیستم نودینو و اپلیکیشن های موجود در نودینو
 رفع مشکلات سازمان گسترش دهندگان
 رسا بودن صدای سازمان گسترش دهنده به شرکت

دلیل اینکه ما هر شخص را مدیر روابط عمومی سازمان خود کرده ایم این است که هزاران نفر در نودینو مشغول به فعالیت هستند و اگر این هزار نفر بخواهند تمامی مشکلات خود را به شرکت نودینو روزانه گزارش بدهند طبیعتا باید تمام خط های تلفن را در اختیار روابط عمومی نودینو بگذاریم .

پس با این تقدیر ما تلفن ها و پیام ها ی سمت شرکت را با این روش کمتر میکنیم تا ما به باقی امور رسیدگی کنیم.

۶ – مدیر آموزش سازمان خود باشید

مدیر آموزش به طراحی ، هدایت و هماهنگ کردن برنامه های آموزشی جهت افزایش دانش و مهارت سازمان گسترش دهندگان می پردازد.

او تلاش می کند برنامه های آموزشی متناسب با اهداف پروژه نودینو باشد. همچنین بخش آموزش و روند اجرای برنامه های آموزشی نظارت خواهی داشت .

آموزش یکی از مهمترین سرفصل های این تجارت میباشد و همچنین اگر اپلیکیشن نودینو و اپلیکیشن های تحت قرار داد  نودینو را به دست افراد بدهیم اکثرا نمیدانند که باید چی کار بکنند و نحوه ی فعالیت به چه صورت است .

ولی فقط با خواندن دو جزوه ی ( مقدماتی و پیشرفته ) میتوانند شروع به فعالیت و کسب درآمد بکنند .

پس وظیفه ی همه ی ما این است که بعد از دعوت ، نصب و آموزش ۱ ساعته را اجرا کنیم تا هم سازمان خودمان شکل گیرد و هم سازمان همکاران ما و همچنین راه کسب درآمد در نودینو برای سازمان گسترش نودینو روشن شود.

۷ – همیشه تازگی داشته باشید

یک راهبر در یک سازمان سمبل الگوی سازمان خود میباشد . الگو خوب بودن از رفتاری مناسب و همچنین از انرژی و انگیزه سر رشته میگیرد.

شما باید برای سازمان خود تازگی داشته باشید . اگر یک سری حرف های تکراری – عملکرد تکراری – نتایج تکرار – حتی لباس های تکراری داشته باشید خوده شما محکوم به روزمرگی هستید .

این روند روزمرگی بر شما و سازمان شما و شرکت نودینو تاثییرات منفی خواهد گذاشت که باعث دلسرد شدن سازمان شما از شما میشود .

پیرو مطالب فوق ما در نظر گرفته ایم که راهبران سازمان گسترش نودینو در حوزه فناوری اطلاعات باید دارای موارد زیر باشند 

۱ . همیشه یک خبر تازه داشته باشید

مطمئنا نودینو در این راستا پا گذاشته که اپلیکیشن ها و سیستم های جدید را به طور روز افزون در اپلیکیشن نودینو جا دهد و همچنین با پیگیری کانال رسمی شرکت نودینو از اخبار روز نودینو با خبر باشید.

۲ . همیشه سعی کنید که درآمد شما به سمت بالا باشد

درآمد را رو به بالا ببرید چون اگر حتی یک نفر از سازمان شما ببیند که شما درآمدی پائین دارید طبیعتا از این سیستم سرد شده و کناره میگیرد چون درآمد شما یک بازوی قوی برای انرزی بخشیدن به سازمان گترش دهندگان شماست.

۳ . همیشه سعی کنید اگر قرار است با دوستان و شرکای تجاری خود قرار ملاقات بگزارید ظاهری آراسته داشته باشید و عطری گیرا مصرف کنید .

همیشه میگویند که زیبایی در سادگی است و سادگی نشان از شخصیت صادق و سنگین شماست پس کمی خودی تر بگیم از پوشیدن لباس هایی که به وجه ی اجتماعی ما نمیخورد طبیعتا افراد را زده میکند و پیش خود میگویند ( این فرد راهبر سازمان ماست ؟)

همچنین عطری که استفاده میکنید عطری معقول و جذاب باشد و از عطر های تند و زننده استفاده نکنید.

۴ . همیشه کتاب های علمی و انگیزشی را در حول محور کاری خود مطالعه داشته باشید.

کار شما فعالیت در شرکت نودینو است و فعالیت در این شرکت منوط به ساخت و پشتیبانی سازمان گسترش دهندگان نودینو است یا به اصطلاح شما یک راهبر هستید .

در اینجا چند کتاب  به شما معرفی خواهیم کرد که به ترتیب آن ها را مطالعه کنید و به غیر از کار زندگی خود را متحول کنید.

در برخی کتاب ها اسم مشاغل دیگری آمده است که شما جای آن ها شغلی به نام nodino را قرار دهید .

لیست کتاب ها :
 چه کسی پنیر من را جا به جا کرد؟
 قورباغه ات را قورت بده
 مشکلات را شکلات کنید
 یخ شکن ها
 حکایت دولت و فرزانگی
 اثر مرکب
 چهار اثر فلورانس
 صفات شایسته یک راهبر

۵ . حرف های جدید بزنید و دایره لغات خود را بالا ببرید.

گفتن حرف های تکرای خستگی آور و کسل کننده است – همچنین سازمان شما دیگر نمگویند که فلانی باز اومد تا حرف های همیشگی را بزند – با مطالعه و خواندن کتاب های فوق دایره لغات شما انقدر باز میشود که بتوانید آن انرژی و انگیزه ی لازم را به سازمان خود تزریق کنید .

همچنین سازمان شما مشتاق تر هستند که بیشتر با شما همکلام بشوند.

۶ . حرفه ای عمل کنید تا دیگران هم مثل شما حرفه ای عمل کنند

اگر در جلسه ای یا گروهی وارد شوید و از همان ابتدا از مشکلات روز و اتفاقات روز و خبر های منفی یا حاشیه ها صحبت کنید در همان جلسه یا گروه خود به خود سمت و سوی صحبت به حاشیه رفته و زمان را از دست خواهید داد .

به صورت کاملا حرفه ای با سلام و احوال پرسی گرم و مختصر سریعا به سمت و سوی بحث اصلی بروید و کار و صحبت خود را شروع کنید ( این مختص گروه ها و مجالس و جلسه های کاری است و با زندگی شخصی خود اشتباه نگیرید)

۷ . مواظب حرف های خود باشید
در دو گزینه ی قبل توضیحاتی در این باب داده شده است فقط لازم است یاداوری کنیم که :

هر حرفی که شما میزنید در ذهن سازمان گسترش شما ضبط و ذخیره میشود چه خوب و چه بد –چه مثبت و چه منفی

۸ . همیشه بار های منفی رو به بالا و بار های مثبت رو به پائین باشد

منظور از بارهای منفی و مثبت چیست :

 اخبار کاری
 اتفاقات کاری
 درآمد ها
 شکست ها
 پیروزی ها
 نا امیدی ها
 انرزی مثبت
 انرژی منفی
 خستگی ها
 شادابی ها
 موفقیت ها
 و …

شما همیشه باید باهای منفی را رو به بالا انتقال بدهید تا حل یا درست شود و بار های مثبت در مجموعه ی شما مانند آمپول انرژی میباشد و همکاران شما را ترقیب به فعالیت بیشتر میکند.

۹ . تسلط کامل بر سیستم درآمد زائی و اپلیکیشن نودینو داشته باشید

از آموزش مقدماتی تا انتهای آموزش پیشرفته را موشکافانه یاد بگیرد چون همین ها چیز هایی هستند که شما به سازمان خود میدهید از زمان نصب تا وارد کردن کد معرف و تمام زبانه ها و گزینه های منوی اپلیکیشن نودینو را از طریق سیستم آموزشی فرا بگیرید تا سازمان شما بتواند به شما تکیه کند
همچنین اپلیکیشن های وابسطه به نودینو را …

تسلط کامل بر سیستم درآمد زائی داشته باشید تا هرگاه کسی از سازمان شما سوالی پیش آمد شما به صورت موشکافانه و کامل بتوانید شخص را توجیح کنید.

۸ – آموزش پیگیری

پیگیری به معنی این نیست که تلفن در دست داشته باشید و هر ۳ ساعت یک بار طی یک تماس تلفنی از روندکارکرد سازمان خود خبر بگیرید چون هم هزینه های تماس شما سر به آسمان میبرد و همچنین افراد سازمان شما خسته خواهند شد.

پس ما پیگیری ها را راحت تر و مفیدتر میکنید :

 روزی یک بار در اپلیکیشن نودینو افراد سازمان ۵ نفره ی خود را از طریق پروفایل هایشان و سطح تراکنش آن ها ملاحظه کنید.

 هر چند روز یک بار یک تماس تلفنی بنا بر احوال پرسی و اینکه ( آیا مشکلی در کار دارند یا نه ؟ )

ساده بگیرید ولی سخت تلاش کنید این نتایج خواندن کتاب های گزینه ی ۷ میباشد .

سازمان خود را همانند یک خانواده در نظر بگیرید و دوستشان داشته باشید تا شما را دوست داشته باشند.

سازمان شما + پیگیری های شما تغییر سرنوشت شما را رقم خواهد زد.

۹ – اهداف خود را مشخص کنید

طبیعتا ما از کارکرد در نودینو یک هدف خاصی داریم . اهدافی مثل :

 درآمد
 کمک به دیگران
 بالا بردن سطح علم
 خرید مستقلات
 بالا بردن سطح زندگی
 بالا بردن روابط اجتماعی
 یا …

نتخاب هدف یکی از مهمترین موضوعات زندگی ما است، برای اینکه به زندگی ایدهآل خود دست یابیم لازم است از منطقه روزمرگی عبور کرده و به منطقه پیشرفت وارد شویم و این کار با انتخاب هدف مناسب و تلاش برای رسیدن به آن امکانپذیر است.

اما چطور میتوان اهداف مناسب را انتخاب و برای آن برنامهریزی کرد و به آن دست یافت؟ اهداف هر شخص نمایانگر شخصیت درونی او هستند.

شخصیتی که حالات بیرونی او را شکل میدهند. دستیابی به اهداف هر چند کوچک، باعث ایجاد تفکری مثبت نسبت به خود و در نتیجه بالا بردن ضریب اعتماد به نفس و در نهایت آسان جلوه نمودن همۀ امور میشود.

بعضی اوقات ما هدفهایمان را با ارزشهایمان اشتباه گرفته و به دنبال ارزشهایمان روز و شب میدویم ولی ابتدا باید بدانیم که تعاریف هدف و ارزش هر کدام بطور جداگانه چیست.

ارزش: همان چیزی است که ما برای رسیدن نهایی به آنها تلاش کرده و هدفهایمان را در مسیر کامل شدن ارزشهایمان انتخاب میکنیم. ما هم اکنون بسیاری از ارزشهایمان را میدانیم مثلا : کمال، رشد، خوشبختی، سعادت و …

هدف : خواستهای دقیق، ملموس، دست یافتنی، دارای اندازه و مختصات دقیق، کاملا روشن و مشخص است.
هدف – اسمارت کردن –  ایده مناسب –  کار تیمی – موفقیت

۱۰ – اهداف خود را اسمارت کنید : (smart)

ابتدا باید هدفی را که میخواهیم انتخاب کنیم ببینیم آیا ارزش رسیدن دارد یا نه. منظور اینکه ببینیم آیا این هدفی که من انتخاب میکنم مرا به ارزشهایم خواهد رساند یا خیر. گزینش این هدف ضرورت دارد؟ آیا من به رسیدن به این هدف نیاز دارم؟

آیا این هدف واقعا ارزشمند است؟ روشنتر عرض کنم، محاسبه کنیم که انتخاب این هدف آب در هاون کوبیدن است یا کار نیکو کردن است که پرش کنیم ( کار نیکو کردن از پر کردن است ) به این معنا که شدیدا در راه رسیدن به هدفمان تلاش کنیم.۱۹

در روانشناسی هدف، کلمۀ انگلیسی SMART ( به معنی باهوش) پایۀ انتخاب اهداف است به این صورت که هر حرف این کلمۀ ابتدای کلیدواژه های انتخاب هدف است :

۱ – Specific : هدف باید مشخص و معین باشد. ( یک عدد اتومبیل ۲۰۶ )

۲ – Measurable : قابل اندازه گیری باشد. یعنی حتی مختصات آنرا هم بتوان از همین حالا تعیین کرد. ( اتومبیل ۲۰۶ تیپ پنج سفید مدل ۹۸ )

– در خیال و توهم نگنجد و مربوط به زمان آینده و قدیم نیز نباشد.

۳ – Attainable : هدف قابل دسترسی و در دسترس باشد. ( یک عدد اتومبیل لامبورگینی مدل ۲۰۱۹ تقریبا در ایران در دسترس نیست پس ۲۰۶ تیپ ۵ سفید انتخابی بهتر است)

– خیلی زیاد من هدفم را دوست دارم بزرگ و عجیب نباشد رسیدن به اهداف بسیار بزرگ نیازمند کسب موفقیتهای پی در پی کوچک و در نهایت آمادگی برای رسیدن به اهداف بزرگ و در نتیجه کسب موفقیتهای بزرگ است.

۴ – Relevant : هدف مطابق با علاقه و خواست ما باشد. ( من به اتومبیل سفید بیشتر علاقه دارم، از نوع ۲۰۶ تیپ ۵ )

– البته علاقه به موارد بیهوده زیاد است مثلا تزیین بیخودی اتومبیل و یا علاقه به داشتن یک عتیقۀ گرانقیمت و بی مصرف. در نقطۀ مقابل، در مواردی که علاقه نداریم اما میدانیم هدفی موثر و مفید است، باید با کسب اطلاعات ایجاد علاقه کنیم.

۵ – Time-Bounded : در بازۀ زمانی مشخصی تعیین شود و دستیابی به آن محدود به زمان باشد. ( می خواهم یک اتومبیل ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۸ تا ۶ ماه دیگر داشته باشم )

– در بازۀ زمانی یک ماه تا حداکثر یک یا دو سال باشد و همچنین کمتر یا بیشتر نباشد. مثلا ترک سیگار که شاید به یک روز بتوان این کار را انجام داد اما سه روز دیگر دوباره تکرار میشود ولی اگر در بازۀ زمانی یک ماهه باشد با کم کردن روزی یک نخ، میتوان تا حدودی این هدف را عملی کرد.

۱۱ – از اهرم ها استفاده کنید

برای بلند کردن یک شئ سنگین، دو انتخاب دارید: میتوانید بلند کردن شئ را بدون کمک اهرم امتحان کنید، اما ممکن است آسیب ببینید، یا میتوانید از اهرمی مثل جَک یا الوار استفاده کنید تا بخشی از وزن شئ را به آن منتقل کنید و سپس شئ را بلند کنید .

کدام رویکرد عاقلانهتر است؟ آیا بدون استفاده از اهرم موفق میشوید؟ شاید. اما با کمک اهرم به راحتی میتوانید بارهای بیشتری را بلند کنید !

با پیاده کردن مفهوم اهرم در کسب وکار و موفقیت .» بسیار زیاد « : حالا اهرم چقدر با زندگی و کار شما ارتباط دارد؟

جواب این است : شغلی ، میتوانید با اندکی تأمل، کارهای زیادی را انجام بدهید که بدون به کاربستن مفهوم اهرم، توان انجام آنها را نداشتید.

بدون اهرم، شاید مجبور شوید سخت کار کنید و پاداشتان محدود به ساعاتی باشد که تن به کار سخت داده اید. اما با کمک اهرم، میتوانید این محدودیت را بردارید و به موقع، کارهای بسیار بیشتری را انجام یدهید .

چگونه میتوانید از اهرم در کارتان استفاده کنید؟ چگونه میتوانید با پایین آوردن ساعات کاری، به کارهای بسیار بیشتری رسیدگی کنید؟ برای انجام این کار، ابتدا باید یاد بگیرید چگونه از اهرمهای زیر استفاده کنید :

 اهرم زمان زمان خودتان و زمان دیگران
 اهرم منابع
 اهرم دانش و تحصیلات
 اهرم فناوری
 اهرم تصاعد
 اهرم تکثیر

۱ – اهرم زمان
اساسی ترین استراتژی برای موفقیت ، استفاده از اهرم زمان است. در یک روز، زمان بسیار زیادی برای انجام کارها وجود دارد.

اگر فقط از زمان خودتان استفاده کنید، به همان اندازه میتوانید موفق به انجام کار شوید، اما اگر از اهرم زمان دیگران هم استفاده کنید، میتوانید بهره بری خود را به میزان فوق العادهای افزایش دهید .

استفاده از اهرم زمان خودتان
 مدیریت زمان را تمرین کنید. فعالیتهای غیرضروری را حذف کنید و تلاشتان را معطوف به کارهایی کنید که واقعا اهمیت دارند .

 به عنوان بخشی از این کار، الویت بندی را یاد بگیرید تا بتوانید انرژیتان را روی فعالیتهایی بگذارید که نسبت به زمان صرف شده بالاترین بازده را به شما میدهند .

 هدف گزاری کنید و دربارهی اهدافی که در طولانیمدت برای شما مهم هستند؛ بیندیشید. اهداف روشنی را برای خودتان تعیین کنید و به خودتانانگیزه رسیدن به هدف تان را بدهید .

استفاده از اهرم زمان دیگران

 تفویض اختیار یا واگذار کردن کار به دیگران را یاد بگیرید .

 در آموزش و توانمندسازی دیگران تلاش کنید ( از طریق سازمان گسترش دهندگان)

 برای پر کردن شکافهای مهارت و دانش از وجود کارشناسها و مشاورها استفاده کنید .

 کارهای غیرضروری را به افرادی ( خارج از محل کار ) برونسپاری کنید که تجربهی انجام آن را به شیوهی مؤثرتری دارند . اگر کارها را درست انجام بدهید، زمان و پولی را که صرف بهکارگیری اهرم زمانی دیگران کرده اید، هدر نمیدهید.

۲ – اهرم منابع

شما میتوانید از امتیازات خودتان هم به عنوان اهرم استفاده کنید و از قوای شخصیتان حداکثر استفاده را ببرید . حوزه ی مهارتها، استعدادها، تجربیات، افکار و ایدههای شما وسیع است. میتوانید از این منابع به صورت ترکیبی استفاده کنید و جز این نمیتواند باشد.

شما چه مهارتها و تواناییهایی دارید که دیگران ندارند؟ چگونه میتوانید به بهترین شکل از این مهارتها و تواناییها استفاده کنید و چگونه میتوانید آنها را بهتر کنید تا واقعا بینظیر باشند؟

شما چه امتیازاتی دارید کهدیگران ندارند؟
 میتوانید از این امتیازات برای ایجاد اهرم استفاده کنید؟
 آیا ارتباطاتی دارید که دیگران نداشته باشند؟
 منابع مالی چطور؟
 یا امتیازات دیگری که بتوانید به نحو بیشتری از آنها استفاده کنید؟

۳ – اهرم دانش و تحصیلات

اهرم قابل توجه دیگر در موفقیت دانش کاربردی است. این اهرم در ترکیب با آموزش و عمل میتواند اهرم فوق العاده ای باشد .

یادگیری از طریق کسب تجربه، کند و رنج آور است. اگر بتوانید راههای رسمی تری برای یادگیری پیدا کنید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد.

افزون بر این، اگر موضوع خوبی را برای یادگیری انتخاب کنید، پایه ی محکمی برای دانش خود خواهید ساخت؛

پایه ای که در آن، شکافهای پرخطر وجود ندارد. به همین دلیل افرادی که شغلشان با مرگ و زندگی دیگران سر و کار دارد ( مثلا معمارها، خلبانهای خطوط هوایی، پزشکان و از این دست ) به آموزشهای طولانی و جامع نیاز دارند.

گذشته از این، چه کسی میخواهد زیر تیغ جراحی باشد که فاقد صلاحیت است؟

به همین ترتیب، اگر عده ی زیادی از افراد در یک سازمان مجبور باشند نحوه ی انجام کارشان را به صورت آزمون و خطا یاد بگیرند، بیفایده است.

یک راه بسیار بهتر این است که سازمان، دانشی را که در اختیار دارد از طریق همین جزوه ها و آن را به افراد دیگر منتقل کند. این کار همان هسته ی مدیریت دانش شرکت نودینو و سازمان گسترش نودینو شما است.

کلیدهای موفقیت در استفاده ی اهرمی از دانش و تحصیلات عبارتند از:

اول، بدانید چه باید بیاموزید،
دوم، بدانید تا چه سطحی نیاز به آموختن دارید،
سوم، در انتخابهایتان متمرکز باشید و گزینشی عمل کنید،
چهارم، برای بهدست آوردن صلاحیتهای مورد نیازتان، حوصله به خرج دهید . حتی پس از این مراحل، داشتن تحصیلات یا دانش بیشتر، لزوما وسیله ی نفوذ یا اهرم شما نیست. اینها تنها زمانی مزیت میشوند که مستقیما در مورد اهداف و آرزوهای کاری شما و با جدیت و هوشمندانه برای انجام یک کار مفید به کار گرفته شوند .

۴ – اهرم فناوری

تمرکز اهرم فناوری بر فکر کردن درباره ی نحوهی کار و استفاده از فناوری برای مکانیزه کردن کار تا جای ممکن است . در سطوح ساده، شاید برای برقراری ارتباط با خانه و محل کار به تنها چیزی که نیاز داشته باشید یک گوشی هوشمند یا تبلت باشد .

که به شما کمک میکند یک سیستم مدیریت زمان راحت و پشتیبانی شده داشته باشید.

تلفنهای هوشمند، ابزار دمدستی خوبی هستند که میتوانید در ساعات کاری یا مسافرت از آنها بهترین استفاده را ببرید.

اگر تایپست کندی هستید، با استفاده از نرم افزارهای ضبط صدا میتوانید اسناد را با صدای بلند دیکته و سپس ذخیره کنید.

البته میتوایند ازنرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار هم استفاده کنید . در سطوح پیچیده تر، برای مکانیزه کردن پروسههای سادهی کاری، میتوانید از بانک دادهی کامپیوترهای شخصی، نظیر Microsoft Access استفاده کنید.

اگر به طور منظم، دادههای زیادی را پردازش میکنید ( برای مثال، پروژه های مشابه زیادی را مدیریت میکنید) ، کافی است یکبار با برنامه هایی نظیر آن، پروسهای را تنظیم کنید.

پس از آن، پروسه هر بار به همان شیوه توسط هر فردی که پروسه را آغاز کرده باشد، اجرا خواهد شد. با این روش، سرعت بهره وری اعضای جدید گروه بیشتر میشود، به این معنا که سرعت پیشبرد عملیات و رسیدن به موفقیت بیشتر خواهد شد .

مشاغل، حوزه ی وسیعی از راه حلهای نرم افزاری را برای انتخاب در اختیار دارند. برخی از این نرم افزارها میتوانند کارها را مکانیزه یا آسان کنند که در صورت نبودن این امکان، انجام آنها بسیار وقتگیر میشد.

بانک دادههای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مزایای فوق العادهای برای سازمانهای فروش محور و دارای خدمات مشتری ایجاد کرده است. همانطور که سیستمهای صورتبرداری پایانهی فروش (PoS) ، مزایای فوق العادهای برای سازمانهایی دارند که باید فهرست موجودیشان را پیگیری و مدیریت کنند.

وبسایتها و وبکاتالوگها میتوانند امکان دستیابی مشتریان را به اطلاعات بهروز دربارهی محصولات و ثبت ساده و راحت سفارش، فراهم کنند. وبلاگها و خبرنامه های ایمیلی نیز امکان تماس سریع و آسان با هزاران نفر را فراهم میکنند. تمامی این حوزهها، فناوری را اهرم کارشان کرده اند .

۵ – اهرم تصاعد

یک گوله برفی را در نظر بگیرید وقتی از قله ی کوه به سمت پائین می آید ابتدا کوچک است ولی هر چقدر که بیشتر پائین میرود برف های بیشتری رو با خود حمل میکند و در نهایت مفهوم تصاعد اینجا اشکار میشود و آن گوله برف تبدیل به تصاعد خواهد شد .

حال یک حساب سر انگشتی بکنیم که سازمان گسترش دهندگان شما چجوری به آن عدد رویائی خواهد رسید :
۱
۵
۲۵
۱۲۵
۶۲۵
۳۱۲۵
۱۵۶۲۵
۷۸۱۲۵
۳۹۰۶۲۵
تصاعد هشتمین شگفتی دنیا که توسط آلبرت انیشتنگ به اثبات رسیده است.

سازمان نودینو

۶ – اهرم تکثیر

طبیعتا شما لازم به جذب هزاران گسترش دهنده در سازمان گسترش خود نخواهید بود . به دلیل اینکه شما افراد سطح یک سازمان خود را معرفی میکنید . و طبیعتا آن ها هم افراد سطح یک سازمان خود را معرفی میکنند .

و یکی از نکات جالب این سیستم همین است :
 شما یک بار افراد سازمان خود را طریقه های آموزش داده شده جذب میکنید
 آن ها هم به همین نحو ادامه میدهند و …
 شما یک بار به سازمان گسترش دهندگان خود آموزش میدهید
 هر طوری که شما عمل میکنید آن ها هم عمل میکندد ببینید عملکرد شما چجوری است ؟

۱۲ – صحبت آخر :

نودینو یک فرصت نو با آموزش های کامل و اپلیکیشن های وابسته به همراه تیم مدیریت که با پشت کار خود تعهد بر این دارد که همیشه حامی و پشتیبان شما دوستان عزیز باشد .

نودینو شغلی است پاره وقت که میتوان در طول روز از خدمات آن استفاده کرد و از استفاده ی همین خدمات درآمد هم کسب نمود.

نودینو جزو کسب و کار های اینترنتی دسته بندی میشود و همچنین جزوه مهره های کارآفرینی کشور است.

نودینو یک سیستم با درآمد حرفه است و برای اینکه پله های موفقیت در نودینو را طی کنیم باید سازمان گسترش دهندگان خود را گسترش بدهیم.

با آموزش هایی که در این مقاله و مقاله قبلی  مطالعه فرمودید امیدواریم که راه روشنی برای شروع و ادامه فعالیت خود در nodino داشته باشید.

همچنین بخوانید : 

  معرفی روشها و نحوه درآمدزایی در نودینو

  مجوزهای شرکت نودینو

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari