لیست شدن ارز پای نتورک در صرافی ها

کسب درآمد از ایردراپ

تحلیل و بررسی لیست شدن ارز پای نتورک در صرافی ها 

pi network صرافی

چرا PiNetwork ناگهان در صرافی ها لیست و قیمتگذاری می شود؟

در این مقاله سعی می کنیم برای همه پیشگامان توضیح دهیم که چه اتفاقی دارد می افتد:

در حال حاضر ( ژانویه ۲۰۲۳ ) شبکه Pi هنوز در مرحله شبکه اصلی بسته است. این بدان معناست که کد منبع پروژه بسته شده و با فایروال محافظت می شود. یعنی امکان اتصال بلاکچین پای نتورک و نقل و انتقال آن به سایر بلاکچین ها و کیف پولها و صرافی ها وجود ندارد.البته همانطور که اطلاع دارید کیف پول پای منتشر شده و کاربرانی که کی وای سی یا تایید هویت شده اند می توانند کوین های خود را به کیف پول منتقل نموده و از آن برای خرید و فروش کالا یا خدمات با سایر پایونیرها استفاده نمایند.

در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی …XT.com، یک صرافی ارزهای دیجیتال اعلام می کند که قرار است کوین Pi را در صرافی خود فهرست کنند.

  • پس از آن Huobi ( که جزء ۱۰ صرافی برتر کریپتو می باشد ) نیز اعلامیه ای صادر می کند و بیان می کند که در حال بررسی شبکه Pi هستند و پس از یک به روز رسانی موفقیت آمیز شبکه اصلی لیست “به طور بالقوه” را ارائه می دهند.

در کمال تعجب آنها کوین پای را در آخرین روز ۲۰۲۲ لیست و قیمتگذاری کردند اما با یک شرط …

  1. شما نمی توانید Pi را به حساب صرافی واریز کنید.
  2. شما نمی توانید Pi را برداشت کنید.

قیمت هر کوین پای تا حدود۳۵۰ دلار برای هر سکه در صرافی Huobi بالا رفت !!!

پس هدف از این قیمتگذاری چه بود؟
این همان چیزی است که ما به آن گمانه زنی می گوییم. در اصل، هیچ سکه پای واقعی در این صرافی ها معامله نمی شود.

آنچه در عوض اتفاق می‌افتد این است که مردم صرفاً روی ارزش آینده Pi شرط‌بندی می‌کنند. آنچه را که در این صرافی‌ها می‌خرند یا می‌فروشند IOUs نامیده می‌شوند که مخفف …..I Owe You است.

IOU در بازار رمزارزها کار غیر قانونی محسوب نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد IOU می توانید به لینک زیر در سایت بایننس مراجعه نمایید.

https://academy.binance.com/en/glossary/iou

صرافی به کاربران می گوید: “شما می توانید “Pi” را با هر قیمتی که امروز (در حال حاضر) است بخرید و به محض اینکه Pi واقعاً قابل معامله شد، من به همان اندازه Pi واقعی را برای شما ارسال می کنم.

“شما ۱۰ “Pi IOU” خریداری کنید. امروز، یک بار که بتوانم ۱۰ پی واقعی را برای شما ارسال می کنم.

خوب – پس چرا این کار را می کنید؟ سوال بهتر شاید این باشد که … “چرا که نه؟”.

برای این مبادلات، فهرست کردن Pi IOU با نزولی یا ریسک نزدیک به ۰ همراه است. فهرست کردن یک سکه واقعی از یک IOU خطرناک تر است. همچنین، هر اتفاقی که تا شبکه اصلی باز می‌افتد، از فعالیت‌های معاملاتی کسب درآمد می‌کنند.

پس چرا این همه اتفاق می افتد؟ خیلی ساده: تقاضا برای Pi وجود دارد. مردم می‌خواهند Pi بخرند/بفروشند، مبادلات می‌خواهند پول دربیاورند. بنابراین، صرافی ها یک راه جایگزین برای تسهیل تقاضا ایجاد می کنند.

IOU ها قطعا برای همه مناسب نیستند… با این حال…
در حال حاضر روزانه ۵۰ میلیون دلار حجم تجارت در این بازارهای IOU Pi وجود دارد. معاملات Pi IOU در Huobi با قیمت ۰٫۰۱ دلار آغاز شد. – در ۱۵ دقیقه، ۳۱ دلار شد. در بالاترین نقطه، آنها ۳۴۵ دلار در هر قطعه ارزش داشتند. با این حال، اکثر مردم در حدود ۴۰ دلار خرید می کردند.

واضح است که این چیزی نیست که تیم اصلی ۱ سال پیش زمانی که شبکه اصلی بسته را راه اندازی کرد در ذهن داشت. با این حال، مردم یک سال از زمانی که آن اعلامیه را اعلام کردند مشتاقانه منتظر بوده اند، بنابراین جای تعجب نیست که مردم برای خرید و فروش ارز پای نتورک بی تاب باشند .

من در کل این را یک رویداد منفی نمی دانم. بهینه نیست، اما این نشان دهنده علاقه و تقاضا برای Pi از بازار است.
لیست های تبادل – حتی IOU ها، در کمال تعجب – پروژه را در معرض دید بیشتری قرار می دهد، بنابراین آنها می توانند در مورد شبکه Pi اطلاعات کسب کنند یا در آن سرمایه گذاری کنند. و در نهایت، همه کسانی که فکر می کردند PiNetwork یک طرح هرمی است، اکنون می توانند سر خود را تکان دهند و دو باره در مورد آن فکر کنند.

?تیم اصلی در تویتی هشدار می دهد که هنوز در مرحله شبکه بسته بلاکچین پای هستیم و در صورت واریز به هر حساب خارج از شبکه ، امکان از دست دادن دارایی وجود دارد.

در واقع فقط داخل خود صرافی ها امکان خرید و فروش وجود دارد.
این لیست شدن و خرید و فروش فقط داخل صرافی ها در نهایت به نفع پروژه تمام خواهد شد. به چند دلیل :
۱-بسیاری از منتقدان پروژه و پیشگامان به عدم لیست و قیمت گذاری پای بعد از چند سال انتقاد و اعتراض داشتند که جواب آنها داده شد.

۲- به شایعات در مورد قیمتهای کاذب و غیر واقعی مثل پای ۳۱۴ هزار دلاری یا پای یک میلیون دلاری پایان داد.

۳- حدود قیمت و ارزش بازار کوین پای با لیست شدن در صرافی ها مشخص می شود.و این برای افرادی که از کوین پای برای خرید و فروش کالا و خدمات استفاده می کنند بسیار مفید است.

۴- کوین پای پس از لیست شدن تقریبا نوسانات زیادی داشت و این نوسانات باعث جلب توجه و جذب تریدرها و خرید توسط آنها می شود که این به نوبه خود به مرور زمان باعث معروف تر شدن کوین پای شده و ارزش بازار آن را خود به خود بالا می برد.

۵- با خرید و فروش محدود و کنترل شده این کوین از افت قیمت و دامپ شدید آن به دلیل فروش عمده پایونیرها در بازار جلوگیری خواهد شد.

۶- لیست و قیمت گذاری شدن پای ، باعث می شود بسیاری از پایونیرها یا کاربران قدیمی که غیر فعال بودند به شبکه باز گردند.

۷- یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده ارزش یک دارایی در بازارهای مالی میزان عرضه و تقاضا است.

لیست شدن پای در صرافی ها و با متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا ، کمک می کند ،  به مرور زمان این ارز به ارزش واقعی خود برسد.

حدوداً ۳۵ میلیون نفر پایونر داریم ! اگر به یک باره شبکه پای باز شده و اکثر این افراد به قصد فروش سکه های خود را به بازار عرضه می کردند قطعا در کوتاه مدت امکان شکست پروژه وجود داشت.

ولی چیزی که هدف  تیم اصلی است اینکه اول انتقال را به فروشگاه ها و سایت های فروشگاهی ازاد کنه و اینجوری بجای نقد کردن پای مردم نیاز های خودشون رو از طریق این کوین برطرف کنن و اینجا هم فروشنده و هم خریدار به چیزی ک میخوان میرسن و اینجا صرافی ها میتوانند در قیمت گذاری پای به این پروژه کمک کنند در صورتی ک هیچ انتقالی به صرافی ها صورت نمیگیره تا زمانی که مردم این کوین را بشناسند.
? برای مثال یک شخصی بجای اینکه فکرنقد کردن پای باشد و بعدش با پول نقد قصد خرید یک موبایل را داشته باشد ، مستقیما با خود پای اقدام به خرید یک موبایل میکند.

وقتی این کوین بین مردم جا بیافتد ، فشار فروش تو صرافی ها به حداقل میرسه ، در این صورت پروژه ی پای میتواند به اهداف بزرگ خودش برسد ،تیم پاینتورک هم هدفش همین بود با این سکه نیازهای روزمره ی مردم عادی را برطرف کند.

خبر خوب اینه که به احتمال زیاد همین روشی که تیم اصلی برای لیست کردن پای ارائه داده و صرافی‌ها بصورت امانی پای رو پیش‌فروش میکنن و با توجه به اینکه کوین پای در حال تبدیل شدن به یک پول کاربردی و رایج بین مردم است  باعث بشه خریداران این کوین روز به روز بیشتر و بیشتر شوند که این به افزایش ارزش و قیمت سکه های پای در میان مدت کمک بسیاری خواهد کرد. 

افرادی ریسک میکنند و پای رو پیش خرید میکنن که اولاً در بازار رمزارزها تجربه کافی رو دارن و به آینده pi ایمان دارن دوماً پول کافی در اختیارشونه که حجم زیادی از این ارز محبوب رو پیشخرید کنند ، حالا فرض کنید این افراد هر واحد پای رو در قیمت‌های بیشتر از ۵۰ دلار خریداری کردن ، بنظر شما راضی میشن با کمتراز ۵۰ دلار بفروشن ؟ خب حالا اینم اضافه بکنید که اگر تعداد این افراد روز به روز بیشترشوند چه اتفاقی می افتد ؟؟؟ 

در آخر این نکته هم قابل ذکر است که  بسیاری از پایونرها بیشتر از ۵۰ درصد پای های خودشون رو تا یک سال و دوسال و حتی سه سال لاکاپ یا قفل کردند.

همین امر باعث میشه پس از لیست شدن نهایی برای فروشش به صرافی‌ها هجوم نبرده و از دامپ شدید قیمتی جلوگیری خواهد شد.

هیچوقت اقدامات تیم اصلی را دست کم نگیرید و به برنامه‌هاشون شک نکنید فقط صبور و خوشبین باشید.

یک نکته هم درمورد قیمت کنونی باید ذکر شود. زیرا برای بعضی از افراد این سوال پیش می آید که الان تفاوت قیمت بسیار زیادی در چندین صرافی هست. مثلا قیمت در صرافی هوبی روی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار در نوسان بوده ولی در صرافی مثل biconomy زیر ۱۰ دلار است.

برای درک علت آن باید با مفهومی به نام آربیتراژ آشنا باشید. 

اگر با بازار رمزارزها آشنایی داشته و دقت کرده باشید ، متوجه می شوید که  قیمت همه ارزها داخل صرافی های مختلف یکسان بوده یا تفاوت جزیی دارد یا اگر اختلاف قیمتی هم پیدا شود سریعا قیمتها یکسان می شوند.

به صورت طبیعی وقتی داخل یک صرافی خرید یا فروش سنگینی روی یک ارز صورت می گیرد باعث کاهش یا افزایش شدید قیمت آن ارز داخل همان صرافی می شود و در نتیجه قیمت آن با قیمت سایر صرافی ها اختلاف پیدا می کند. رباتهایی هستند به نام آربیتراژ ( معمولا خود صرافی ها به آنها دسترسی دارند) که ارزها را از صرافی هایی که قیمت پایین تری دارند خریده و در صرافی که قیمت بالاتری دارد می فروشند و از این خرید و فروش سود خوبی کسب می کنند.این خرید و فروشها بسیار سریع و حتی در کسری از ثانیه انجام می گیرد.

انجام این آربیتراژها باعث تعادل قیمت ارزها در همه صرافی ها می شود.

حال در مورد ارز پای ، چون هنوز صرافی ها به شبکه بلاکچین متصل نیستند ، امکان خرید و فروش و انتقال از یک صرافی به صرافی دیگر وجود ندارد . درنتیجه قیمتها تفاوت داشته و متعادل نمی شوند.البته ذکر این نکته هم ضروری است که در بین چند اکسچنجی که pi در آنها لیست شده هوبی ، معروف ترین آنها بوده و حجم اصلی خرید و فروش در هوبی انجام میگیرد. سایر صرافی ها به دلیل اینکه حجم زیادی خرید و فروش نشده یا موقتا خرید و فروش آنها بسته است ، قیمت پای هم در آنها بسیار پایین است.

پس فعلا قیمت اصلی در صرافی هایی که حجم معاملات بالاست مثل هوبی تعیین می شود.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز pi به مقاله های زیر مراجعه نمایید :

⇐ خرید و فروش ارز پای

⇐ قیمت ارز دیجیتال پای Pi

⇐ آموزش کیف پول پای نتورک

برای آموزش نحوه افزایش سرعت استخراج pi  با جذب زیرمجموعه و ریفرال مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید :

⇐ رفرال ( Referral ) چیست و روش های جذب آن

pi-news

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار ارز PI NETWORK و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شوید :

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال (تلگرام – روبیکا ): @kasbe_bitcoin

کانال روبیکا kanal-dolari
2 نظرها

    امید

    سلام چرا نمیتونم kyc انجام بدم ارور میده بالا نمیاد

      مدیر

      با سلام و احترام. فعلا با مدارک ایرانی کی وای سی نمیشه انجام داد.لطفا پیگیر اخبار کانال آموزشی و اطلاع رسانی باشید.
      https://t.me/pinetwork_news1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*