انتقال ارز پای به کیف پول

کسب درآمد از ایردراپ

انتقال ارز پای به کیف پول در Mainnet

pi network

مهاجرت Mainnet بالاخره رسید و هم اکنون امکان انتقال ارز پای به کیف پول پای در شبکه بلاکچین فراهم شده است.

از آنجایی که اکثر شبکه‌ها می‌توانند KYC خود را ارسال کنند تا برای انتقال Mainnet آماده شوند، شبکه فرآیند مهاجرت را برای انتقال کاربران تایید هویت یا کی وای سی شده ( KYC’ed Pioneers ) به ​​بلاک چین Pi Mainnet آغاز کرده است.

همانطور که در پیش نویس فصل های جدید وایت پیپر به روز شده منتشر شده در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ (کتاب سفید دسامبر) بیان شد، دوره فعلی شبکه محصور به طور خاص طراحی شده است تا به میلیون ها پیشگام اجازه دهد تا KYC خود را تکمیل کنند و Pi خود را به Mainnet منتقل کنند، در حالی که جامعه تمرکز بر ایجاد ابزارهای کاربردی و راه‌اندازی اکوسیستم بدون هیچ گونه مزاحمت خارجی از طریق ساخت و استفاده از برنامه‌های جدید Pi، انتقال برنامه‌های Testnet به Mainnet و تکمیل و بهبود زیرساخت‌های اکوسیستم.

اگر Pi KYC را گذرانده‌اید، می‌توانید همه موارد موجود در چک لیست Mainnet را همین الان تکمیل کنید تا انتقال موجودی قابل انتقال تلفن همراه خود به Mainnet را فعال کنید. لطفاً روی “چک لیست اصلی” در صفحه اصلی ضربه بزنید تا الزامات قبل از مهاجرت خود را تکمیل کنید.

پس از اتمام مراحل ۱-۶ از چک لیست Mainnet، مرحله ۷ جدید در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تکمیل این مرحله نهایی، انتقال Mainnet را قادر می سازد تا برای مهاجرت در صف قرار گیرد. شبکه Pi ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان در دسترس قرار داده است و به Pioneers اجازه می‌دهد بدون هیچ هزینه فیات، Pi را از طریق تلفن استخراج کنند. رسیدن به لحظه ای که موجودی Pi استخراج شده برای مهاجرت به Mainnet آماده است، موفقیت بزرگی برای جامعه است.

پس از تکمیل چک لیست، موجودی قابل انتقال پایونیر برای انتقال به آدرس کیف پول خود در بلاک چین Mainnet در صف قرار می گیرد. پس از انتقال، یک دوره معلق ۱۴ روزه وجود خواهد داشت که در طی آن موجودی Pioneers در کیف پول اصلی آنها وجود نخواهد داشت. قابل انتقال هنوز توسط پایونیر، به شبکه اجازه می دهد تا در صورت لزوم برای پاک کردن انتقال، بررسی های اضافی یا اصلاحات دوره را انجام دهد. با توجه به ماهیت تغییرناپذیر بلاک چین و دوره اولیه فرآیند مهاجرت به شبکه، یک دوره معلق ۱۴ روزه برای اطمینان از صحیح بودن مانده های مهاجرتی افراد مفید است. هنگامی که دوره معلق منقضی شود، Pioneer می تواند از Pi خود همانطور که می خواهد در شبکه اصلی Pi Enclosed استفاده کند.

موجودی قابل انتقال

بخش‌های زیر از موجودی تلفن همراه Pi شما، موجودی قابل انتقال شما را تشکیل می‌دهد که واجد شرایط انتقال به Mainnet است. به خاطر داشته باشید که هر موجودی قابل انتقال باقی‌مانده یا تازه جمع‌آوری‌شده پس از اولین انتقال همچنان منتقل می‌شود، زیرا شبکه بعداً به یک آهنگ انتقال خودکار و مداوم ادامه می‌دهد.

Pi self-mined (که وقتی خودتان ماین می‌کنید بر اساس نرخ استخراج پایه در زمان جلسه ماینینگ ایجاد می‌شود)

بخشی از جوایز حلقه امنیتی که به پیشگامان KYC’ed در حلقه امنیتی شما نسبت داده می شود

جوایزی از استفاده از برنامه، عملیات گره یا قفل شدن

پاداش‌های Pi استخراج‌شده از طریق تیم ارجاع، برای مهاجرت در حال حاضر به حالت تعلیق در می‌آیند، صرف نظر از اینکه آیا کسی در تیم ارجاع KYC دارد یا خیر. به طور کلی، بخش‌هایی از پاداش‌های ارجاع که به اعضای مختلف تیم ارجاع نسبت داده می‌شود، تنها زمانی تبدیل به موجودی قابل انتقال می‌شوند که اعضای مربوطه KYC را دریافت کنند. در غیر این صورت، به عنوان موجودی تأیید نشده در برنامه تلفن همراه باقی می ماند. از آنجایی که محاسبه پاداش‌های ارجاع شبکه از نظر محاسباتی فشرده و پرهزینه است، محاسبه چنین پاداش‌هایی زمانی منطقی به نظر می‌رسد که شبکه تعداد بیشتری از افراد KYC داشته باشد. دلیل اینکه پاداش‌های تیم ارجاع از نظر محاسباتی فشرده هستند این است که استخراج همزمان هر جفت Referring و Referred Pioneer را در نظر می‌گیرد، که می‌تواند حتی در یک تیم ارجاع متفاوت باشد. بنابراین، برای کارآمدی شبکه، هر پاداش تیم ارجاعی در تاریخ دیگری که پیشگامان KYC’ed بیشتری وجود دارد، پردازش و منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، جوایز دایره امنیتی قابل انتساب به KYC’ed Pioneers در این زمان به Mainnet منتقل خواهند شد. به خاطر داشته باشید که موجودی قابل انتقالی که در صفحه Mainnet در برنامه Pi نمایش داده می‌شود، در حال حاضر شامل این پاداش‌های حلقه امنیتی نمی‌شود.

بنابراین، اگر یکی از اعضای حلقه امنیتی شما KYC را پشت سر گذاشته باشد، انتظار می‌رود مقدار Pi که به Mainnet منتقل می‌شود بیشتر از موجودی قابل انتقال فعلی نمایش‌داده‌شده باشد. رابط کاربری آینده این شماره نمایش داده شده را به‌روزرسانی می‌کند تا بخش‌هایی از جوایز حلقه امنیتی را که قابل انتقال هستند، در نظر بگیرد.

در نهایت، هزینه KYC 1 Pi از موجودی قابل انتقال شما کسر می شود، که برای پاداش به نیروی انسانی اعتبارسنجی جامعه Pi به یک استخر اعتبار سنجی می رود.

پس از انتقال اولیه به Mainnet، Pioneers می‌تواند با انجام انواع مختلف مشارکت، به استخراج Pi مانند قبل در برنامه ادامه دهد. Pi که به تازگی استخراج شده است، همان فرآیند تبدیل شدن به تراز قابل انتقال را طی خواهد کرد، آماده برای انتقال بعدی Mainnet که زمانی که شبکه آن را در زمان دیگری فعال کند، به طور خودکار انجام می شود.

Lockup ها در Mainnet چگونه کار می کنند؟

در حالی که Pi قفل شده بر اساس تنظیمات قفل پایونیر (درصد و مدت) به بلاک چین Mainnet قابل مشاهده در کیف پول Mainnet پایونیر منتقل می شود، Pi قفل شده آنها تا زمانی که مدت زمان قفل شدن بالغ نشود، قابل انتقال روی بلاک چین نخواهد بود. مدت زمان قفل تعیین شده توسط پایونیر در پایان دوره معلق ۱۴ روزه آغاز می شود.

یک طراحی اضافی برای مدت زمان قفل وجود دارد تا اثر شبکه بالقوه بهتری داشته باشد. مدت زمان طولانی تر، یعنی ۱ سال و ۳ سال، به صورت تصادفی و پلکانی به پایان می رسد. این برای جلوگیری از وضعیتی است که بسیاری از پایونیرها قفل‌های بلندمدت آینده خود را همزمان منتشر می‌کنند، با توجه به اینکه همزمان به بلاک چین Mainnet مهاجرت می‌کنند. به طور مشخص:

پیشگامان با قفل ۱ ساله می توانند تا ۱ ماه “تخفیف” در دوره قفل خود دریافت کنند، به این معنی که قفل آنها می تواند تا یک ماه زودتر به صورت تصادفی منقضی شود. با این حال، همه پایونیرها همچنان از پاداش استخراج قابل اعمال برای دوره قفل ۱ ساله در طول دوره قفل واقعی خود بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال، اگر پایونیر ۱۰۰ پی را به مدت ۱ سال قفل کرده باشد، قفل واقعی بلاک چین ممکن است بر اساس این تصادفی سازی، به جای دقیقا ۱۲ ماه، در ۱۱ ماه و ۱۵ روز باشد.

پیشگامان با قفل ۳ ساله می توانند به طور مشابه تا ۳ ماه تخفیف دریافت کنند در حالی که همچنان از پاداش استخراج قابل اعمال برای دوره قفل ۳ ساله بهره مند می شوند.

مقدار تخفیف به صورت تصادفی در سراسر پایونیر اعمال خواهد شد. به عنوان مثال، برخی از پایونیرها قفل ۱ ساله خود را یک ماه زودتر، برخی ۲۰ روز زودتر، برخی ۵ روز زودتر، برخی دقیقاً در ۱ سال و غیره به پایان خواهند رساند. حتی اگر قفل کردن یک ماه زودتر به پایان برسد، پایونیر می‌تواند پاداش استخراج lockup را با نرخی که برای دوره قفل ۱ ساله در طول دوره قفل ۱۱ ماهه واقعی خود اعمال می‌کند، جمع‌آوری کند.

پس از انتقال اولیه Mainnet، تنظیم قفل برای انتقال بعدی شما – مدت و درصد – مانند مورد فعلی شما باقی می ماند و به طور خودکار در انتقالات آینده شما اعمال می شود، مگر اینکه این تنظیمات را تغییر دهید. می‌توانید تنظیمات را در هر زمان بین هر دو انتقال به Mainnet تنظیم کنید—تغییرات ذخیره‌شده برای هر انتقال بعدی به Mainnet اعمال می‌شود و بر روی قفل‌های قبلی که قبلاً منتقل شده‌اند تأثیری نخواهد داشت. لطفاً برای جزئیات در مورد محاسبه پاداش قفل، به Whitepaper دسامبر مراجعه کنید.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزایش سرعت استخراج ارز پای با استفاده از قابلیت استیک (Locked up) به صفحه زیر مراجعه نمایید :

 فاز سوم پای نتورک

یادآوری در مورد مهاجرت Mainnet

در حین انجام این فعالیت هیجان انگیز، لطفاً دو نکته کلیدی را به خاطر بسپارید:

هنگام تکمیل چک لیست، ضروری است که پایونیرها از کلید خصوصی کیف پول صحیح خود استفاده کنند، که آن را با خیال راحت ذخیره می کنند و با دیگران به اشتراک نمی گذارند. کیف پول غیرقابل بازیابی است، به این معنی که اگر رمز عبور خصوصی خود را گم کنید یا شخصی که به رمز عبور خصوصی شما دسترسی دارد Pi را از کیف پول شما بدزدد، شبکه نمی تواند Pi شما را بازیابی کند.

زمانی که دوره معلق ۱۴ روزه منقضی شود و Pi را در کیف پول Mainnet خود آزاد کنید، تمام تراکنش هایی که در بلاک چین Mainnet انجام می دهید قابل مشاهده و غیرقابل برگشت خواهند بود.

قابلیت دسترسی Pi KYC

همانطور که قبلاً اعلام شد، فرآیند شبکه KYC در حال پیشرفت خوبی است و به بیش از نیمی از Pioneers اجازه می‌دهد تا درخواست‌های KYC را ارسال کنند (اگرچه ارسال، پردازش و تکمیل این برنامه‌های KYC هنوز زمان می‌برد). این واقعیت شبکه را قادر می‌سازد تا شروع به مهاجرت KYC’ed Pioneers به ​​Mainnet کند، زیرا انتقال کل شبکه به Mainnet نیز زمان می‌برد.

پس از آن، Migrated Pioneers می‌تواند کمک به راه‌اندازی و ساخت اکوسیستم را در دوره محصور شبکه اصلی آغاز کند، در حالی که فرآیند KYC به مقیاس‌پذیری ادامه می‌دهد تا پیشگامان بیشتری بتوانند از طریق KYC عبور کنند و برنامه‌های پردازش نشده ارسال‌شده را پردازش کنند.

ما درک می کنیم که بسیاری از پیشگامان مشتاقانه منتظر نوبت خود یا رسیدگی به درخواست هایشان هستند. در زیر اقدامات در حال انجام است که به پیشگامان بیشتری کمک می کند تا به زودی KYC را پشت سر بگذارند.

بهبود قیف فنی برای رسیدگی به کاربرد و اعتبار سنجی بیشتر و بیشتر Pioneers در مقیاس

قدرت اعتبارسنجی انسانی برای ادامه رشد و تقویت کشورها و مناطق بیشتر

کاهش شانس منفی کاذب قیف در حال انجام برای عبور بیشتر برنامه‌های KYC و پردازش مجدد برخی از برنامه‌های ارسال‌شده که قرار است قبول شوند اما قبلاً به‌عنوان منفی علامت‌گذاری شده‌اند.

راه‌حل‌هایی برای برنامه‌های KYC که ممکن است داده‌های حیاتی برنامه‌های قبلی را از دست بدهند، از جمله برخی از متقاضیان Yoti KYC و برخی از متقاضیان پایلوت Pi KYC:

برای متقاضیان قبلی Yoti KYC – تیم Pi Core یک جریان سریع Pi KYC را برای آنها به کار گرفته است تا داده های از دست رفته را پر کنند. برای برخی از متقاضیان Yoti KYC که مشکلاتی را با این جریان تجربه می کنند، یک ویژگی اضافی برای رسیدگی به این موارد گوشه طراحی شده است.

برای متقاضیان قبلی آزمایشی KYC – تیم Pi Core در حال حاضر در حال ایجاد یک مکانیسم پردازش مجدد برای مطابقت با برنامه های آزمایشی با الزامات فعلی KYC و یک ویژگی ارسال مجدد است که در زیر توضیح داده شده است تا اساساً با شانسی که متقاضیان KYC فعلی هنگام ارسال درخواست خود دارند مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر یک عکس یا ویدیو آپلود نمی‌شود، متقاضیان فعلی چندین فرصت برای ارسال مجدد دارند، که در نسخه آزمایشی برنامه KYC امکان‌پذیر نبود.

یک ویژگی ارسال مجدد جدید در حال توسعه است و به زودی منتشر خواهد شد تا متقاضیان قبلی Yoti KYC و KYC Pilot بتوانند مجدداً یک برنامه جدید را ارسال کنند و در صورتی که چنین تصمیمی بگیرند و نمی خواهند منتظر راه حل های سفارشی ذکر شده در بالا بمانند، گیر کنند. راه حل فعلی بهبود یافته و مقیاس شده Pi KYC می تواند برنامه های جدید را در مدت زمان کوتاهی پردازش کند

فرآیندی برای پشتیبانی از Pioneers با درخواست‌های نام پیچیده، که در پردازش KYC آن‌ها پیچیدگی‌هایی ایجاد می‌کند و ممکن است برای حل کردن به کمک Validator انسانی اضافی نیاز داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که برای برخی کشورها یا مناطق خاص، به دلیل روش منحصربه‌فرد Pioneers برای دسترسی به شبکه Pi، پردازش حساب‌های مؤلفه اتوماسیون ماشین Pi KYC به فرآیندهای طولانی‌تر و پیچیده‌تری نیاز دارد، بنابراین منجر به دریافت تأخیر اسلات‌های KYC می‌شود. . بنابراین، این امکان وجود دارد که این کشورها یا مناطق سرعت KYC کندتری نسبت به سایر مناطق داشته باشند.

به طور کلی، برای پیشگامانی که هنوز منتظر فرصت خود برای ارسال KYC هستند، لطفاً صبور باشید زیرا شبکه به مقیاس کردن راه حل KYC و حل موارد گوشه ای که برای شما اعمال می شود ادامه می دهد.

اهمیت دوره شبکه محصور اصلی شبکه

pi blockchain

همانطور که در وایت پیپر دسامبر بیان شد، دوره کنونی شبکه محصور شده به طور خاص طراحی شده است تا به اکوسیستم Pi اجازه دهد تا به بلاک چین Mainnet منتقل شود، در حالی که میلیون ها Pioneers از KYC عبور می کنند و برنامه ها و ابزارهای جدید توسط توسعه دهندگان انجمن ساخته می شوند.

مطابق با چشم انداز شبکه Pi برای فعال کردن یک اکوسیستم مبتنی بر ابزار، دوره Enclosed همچنین به برنامه ها اجازه می دهد تا در Mainnet مستقر شوند و ابزارهای کمکی برای Pioneers ایجاد کنند. برنامه های Pi می توانند از Testnet به Mainnet به حالت تولید برای تراکنش های واقعی Pi سوئیچ کنند. برنامه‌های منتشر شده در این دوره شامل برنامه‌هایی می‌شوند که توسط توسعه‌دهندگان انجمن و تیم اصلی ایجاد شده‌اند.

علاوه بر این، برنامه‌های تعامل توسعه‌دهنده جدید و بهبودیافته – مانند هکاتون‌های مداوم و سایر برنامه‌های توسعه‌دهنده – برای بسیج و ایجاد انگیزه برای توسعه بیشتر جامعه منتشر خواهند شد.

پیشگامانی که هم KYC دارند و هم مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند Pi خود را در برنامه‌های Pi خرج کنند، ایجاد ابزارهای کمکی را تقویت کرده و اکوسیستم Pi را قبل از شبکه باز راه‌اندازی می‌کنند. برخی از این برنامه‌های Pi به زودی پس از دوره معلق پس از مهاجرت برای Pioneers در دسترس خواهند بود، در حالی که برنامه‌های Pi بیشتری از جامعه به تدریج وارد بازار خواهند شد. این رمپ تدریجی و عمدی به شبکه باز به برنامه‌ها و همچنین شبکه Pi کمک می‌کند تا هرگونه اشکال در بازار و فناوری را کشف و برطرف کنند.

در حالی که تراکنش‌های بین برنامه‌های Pi و Pioneers و تراکنش‌های Pioneer-to-Pioneer در شبکه Pi مجاز است، شبکه محصور تا شروع دوره شبکه باز محدودیت‌های خاصی را در زیر خواهد داشت.

هیچ اتصال خارجی بین Pi و سایر بلاک چین ها یا صرافی های رمزنگاری مجاز نیست

دسترسی به Mainnet فقط از طریق کیف پول Pi و برنامه Pi در مرورگر Pi امکان پذیر است

یادآوری تنظیم نرخ استخراج ماهانه

به یاد داشته باشید که در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲، نرخ استخراج پایه مجدداً به عنوان بخشی از تعدیل ماهانه آن بر اساس فرمول صدور جوایز منتشر شده در مارس ۲۰۲۲ تغییر خواهد کرد. مکانیسم استخراج جدید که از ۱۴ مارس اعمال می شود، به Pioneers این امکان را می دهد تا نرخ استخراج فردی خود را از طریق افزایش دهند. مشارکت‌های متنوع، از جمله Pi Lockup، استفاده از برنامه، عملیات Node، حلقه‌های امنیتی و ارجاع‌ها. برای جزئیات بیشتر، وایت پیپر دسامبر را بخوانید.

برای آموزش نحوه دانلود و نصب  برنامه پای بروزر و ساخت کیف پول پای به صفحه زیر مراجعه نمایید :

 آموزش ساخت کیف پول پای نتورک

اتصال کیف پول یا والت به اکانت خود . برای آموزش چگونگی آن به مقاله زیر مراجعه نمایید :

 آموزش اتصال کیف پول پای نتورک به اپلکیشن

کانال روبیکا kanal-dolari