اعتبار پای نتورک (pi network)

کسب درآمد از ایردراپ

ارز دیجیتال پای نتورک (pi network) چقدر معتبر است ؟

اعتبار پای نتورک

همانطور که در مقاله های قبلی سایت دلاری گفته شد پای نتورک یک ارز دیجیتال قابل استخراج با گوشی موبایل است که حدود دسامبر ۲۰۱۸ توسط ۳ نفر از دانشجوهای دکترای دانشگاه استنفورد با نام های Dr. Nicolas Kokkalis و Dr. Chengdiao Fan و Vincent McPhillip طراحی و توسعه داده شده است.

اساتید دانشگاه استنفورد سکه پای را بر اساس ارز دیجیتال استلار تولید کردند و مرکز تحقیقات بلاکچین استنفورد ، فناوری برجسته پای را توسعه می دهد.

پای یک الحاقات مبتنی بر الگوریتم فدرال بیزانس و استلارلومنز است و هدف آن تبدیل شدن به پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده در جهان است.

شعار اصلی آن استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل به صورت آسان بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری خاص و پردازشهای سنگین و یا دانش فنی خاصی می باشد.

و به گفته توسعه دهندگانش جزو اولین پروژه های ارز دیجیتال است که بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و فقط توسط یک گوشی امکان بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان را برای کاربران خود فراهم می کند.

در زمان ارائه این مقاله (ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی ) این پروژه طبق نقشه راه خود بعد از گذشت ۳ سال با موفقیت مراحل تست شبکه (TESTNET) را پشت سر گذاشته و وارد فاز سوم و نهایی شده است.

ثبت نام و فعالیت در برنامه پای کاملا رایگان بوده و کار با آن وقت زیادی از کاربران نمی گیرد.(روزانه در حد دو تا سه دقیقه )

در صورتی که تا کنون با برنامه پای کار نکرده اید لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش ثبت نام در پای نتورک به صفحه زیر مراجعه نمایید :

 آموزش کسب درآمد از pi network

pi network تقریبا در اوایل سال ۱۳۹۸ وارد ایران شد و در مدت کوتاهی در گروه ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و بعد از آن در فضای وب ، بسیار معروف شد تا جایی که بسیاری از کاربران صحبت از این رمزارز می کردند.

همان اوایل وروود به ایران ، وبسایت دلاری پس از تحقیق و بررسی در مورد این پروژه ، آنرا به سایر کاربران به عنوان یک ایردراپ و روش کسب درآمد رایگان معرفی نمود.

پس از گذشت مدتی اندکی از معرفی پروژه توسط  سایت دلاری ، در دو وبسایت مدعی (که ادعای تخصص در زمینه رمزارزها ) را دارند مقاله هایی مبنی بر عدم معتبر بودن این پروژه منتشر شد.

پس از آن بسیاری از وبسایتها کپی وار و به صورت نا آگاهانه یا مغرضانه تحت عنوان کلاه برداری پای نتورک مقالاتی منتشر کردند که باعث شد بسیاری از هموطنان مان در این شرایط سخت اقتصادی ، چنین فرصت بی نظیر درآمدی را از دست بدهند.
و حتی بسیاری از افرادی که ثبت نام و اپلیکیشن پای را نصب نموده بودند از ادامه راه منصرف شوند.

با وجود همه سم پراکنی هایی که در مورد این پروژه شد ، تنها وبسایت دلاری با قدرت و با اطمینان از این پروژه در فضای وب ایران دفاع می کرد و مرتبا مطالب آموزشی و اخبار پای نتورک را در وبسایت دلاری و کانالهای اطلاع رسانی در تلگرام و روبیکا (@kasbe_bitcoin) منتشر نمود.

در همان ابتدا در سایت دلاری مقاله ای در حمایت و معرفی صحیح پروژه منتشر کردیم و با دلایل و اسناد ، احتمال کلاهبرداری بودن پای را منتفی دانستیم.

 آیا پای نتورک کلاهبرداری است ؟

از مهمترین ایراداتی که به این پروژه گرفته می شد :

بیان شده بود که این ارز دیجیتالی نقشه راه درستی ندارد و جزئیات فنی آن ذکر نشده و در حالی پای‌ نتورک با بیت‌کوین مقایسه می‌شود که برخلاف این رمرزارز، برای حل مشکل و با ارائه نقشه راه مناسبی نیامده و سورس کدی را عنوان نکرده، در نحوه استخراجش شبهه وجود دارد و حتی اگر کد بلاک‌چینی داشته باشد، آن را ثبت نکرده است.

خوشبختانه با تکمیل بلاکچین پای و ارائه کیف پول pi توسط تیم اصلی و همچنین وروود به فاز سوم پروژه طبق نقشه راه در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی ، تمامی اشکالات گرفته شده به پروژه ، خود به خود منتفی شده است.

سورس کد پروژه نیز در گیت هاب منتشر شده است.به دلیل طولانی شدن این مقاله ، از ارائه جزئیات فنی اجتناب نموده ایم. لینک های مربوط به جزئیات فنی پروژه در مقاله های زیر ارائه شده است.

همچنین با مراجعه به وایت پیپر پای در سایت اصلی پای می توانید جزئیات فنی پروژه را مطالعه بفرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد بلاکچین pi به صفحه زیر مراجعه نمایید :

بلاکچین pi network

وبسایت بلاکچین اکسپلورر شبکه پای نتورک (با ف-یل-ت-رشکن باز کنید):

https://minepi.com/blockexplorer

https://pi-blockchain.net

لینک سورس کد پروژه در گیت هاب :

https://github.com/pi-apps/pi-explorer

https://github.com/pi-apps

داکیومنت پروژه برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب که تمایل دارند برنامه های خود را به شبکه بلاکچین pi متصل نموده و از کوین پای  برای پرداختها استفاده نمایند :

https://github.com/pi-apps/pi-platform-docs

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ورود به فاز سوم  مقاله زیر را مطالعه بفرمایید :

 نقشه راه PI NETWORK

توضیحات فنی و ارائه فرمولها و نحوه توزیع پاداش برای کاربران شبکه (استخراج کنندگان ارز پای از طریق گوشی موبایل) و سیستمهای Node که وظیفه تایید تراکنشهای شبکه بلاکچین پای را دارند :

  فاز سوم PI NETWORK

در حال حاضر در مراحل اولیه فاز سوم pi network هستیم و طبق اعلام تیم اصلی ، در سه ماهه اول یا دوم سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت ارز pi در صرافی ها مشخص خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فاز سوم پروژه و همچنین نحوه افزایش سرعت استخراج ارز پای با استفاده از قابلیت Lockup یا سپرده گذاری به مقاله زیر مراجعه نمایید :

 وروود به فاز سوم پای نتورک

معرفی شدن پروژه پای در وبسایتهای معروف دنیا

نام ارز pi در وبسایت کوین مارکت کپ که یکی از معروفترین و بزرگترین وبسایتهای تخصصی رمزارزی در جهان است وارد شده است.(البته در حال حاضر به دلیل لیست نشدن در صرافی ها ، قیمت کوین پای را صفر نشان می دهد.

https://coinmarketcap.com/currencies/pinetwork

pi-coinmarketcap

مقاله سایت چنجلی که یکی از معروفترین وبسایتهای تخصصی در مورد رمزارزها می باشد:

https://changelly.com/blog/pi-network-pi-price-prediction

به مرور زمان و با تکمیل شدن مراحل پروژه و تشکیل شبکه بلاکچین پای ، تعدادی از وبسایتهای داخلی و حتی خبری از جمله سایت تجارت نیوز مقالات بسیار خوب و مفیدی در مورد این پروژه منتشر نمودند.

در فایل PDF زیر لیست تعدادی از سایتهای خارجی و ایرانی که در مورد این پروژه مقالاتی منتشر نموده اند ارائه شده است :

 pi-network-sites

فراگیر شدن ارز پای در سراسر جهان

آمار تعداد دانلودهای اپ پای pi در گوگل پلی از مرز پنجاه میلیون نصب گذشته است! وتعداد کاربران فعال آن به بیش از ۲۹ میلیون کاربر در سراسر جهان رسیده است.

برنامه pi network را در گوگل پلی سرچ کنید تا تعداد دانلودهای برنامه مشخص بشه !

دانلود برنامه پای نتورک

یکی از مهمترین پارامترها در موفقیت و پیشرفت یک رمزارز ، تعداد کاربران یا هولدرهای آن ارز است.جامعه و کاربران پروژه پای تبدیل به بزرگترین جامعه رمزارزی جهان شده اند و روز به روز هم درحال افزایش هستند.

کاربران این پروژه در بیش از ۲۰۰ کشور جهان هستند.جذب این تعداد کاربر در سراسر جهان نشان دهنده درخشان بودن آینده رمزارز pi می باشد.

کاربردی شدن رمزارز Pi در سراسر دنیا

یک پارامتر دیگر که می توان به عنوان مهمترین پارامتر برای ماندگاری و رشد یک رمز ارز از آن نام برد کاربردی شدن آن ارز است.

پروژه پای با راه اندازی PI APPS (فروشگاه اپلیکیشنهای پای ) قدم بسیار مهمی در کاربردی نمودن استفاده از رمزارزها در امور روزمره مردم که همان خرید و فروش کالا و خدمات می باشد ، برداشته است و به جرعت می توان گفت تا کنون هیچکدام از پروژه های بلاکچینی به صورت عملی به این هدف نرسیده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد PI APPS مقاله زیر را مطالعه بفرمایید :

  PI APPS چیست ؟

در بعضی از وبسایتها یا شبکه های اجتماعی در سایر کشورهای دنیا افراد از طریق ارز pi در حال خرید و فروش کالا یا خدمات هستند که این خود نشان دهنده کاربردی شدن این رمزارز است.

نمونه ای از این وبسایتها را در عکس زیر می توانید مشاهده بفرمایید :

وب سایتهای pi

لیست شدن ارز پای در صرافی های معتبر جهان

همانطور که می دانید صرافی بایننس بزرگترین و معتبرترین صرافی رمزارزی در جهان می باشد.

در زمان ارائه این مقاله هنوز به صورت رسمی قیمت ارز دیجیتال پای pi مشخص نشده  است ولی نام این ارز در لیست ارزهای صرافی بایننس قرار گرفته است که این خود نشان دهنده اعتبار پای نتورک می باشد و قطعا زمانی که کوین پای وارد مرحله لیست شدن در صرافی ها شود بایننس نیز آنرا لیست خواهد نمود.

اگر سابقه قیمت ارزها را بررسی نمایید خواهید دید بسیاری از رمزارزهای معتبر وقتی در صرافی بایننس لیست شوند افزایش قیمت حتی تا چند صد درصدی داشته اند.

دقت کنید که چون هنوز قیمت نخورده است ، قیمت آنرا صفر نشان می دهد.

binance-pi-network

لینک صفحه پای نتورک در صرافی بایننس (باید با vpn باز شود ) :

https://www.binance.com/en/price/pinetwork

اگر شما هم کوین پای را دارید پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان تا قبل از لیست شدن در بایننس آنرا نفروشید.

هدف نهایی pi network

پای قرار نیست فقط یک ارز دیجیتال باقی بماند؟!!!

پای تبدیل به یک پای استور (پای اپ) می شود که همانند اپ استور و گوگل پلی میزبان کلیه اپلیکیشنها و برنامه های کاربردی خواهد بود. ارز رایج در این اقتصاد جدید  کوین pi خواهد بود.

رویای پروژه  pi network بسیار بزرگ تر از سایر رقیبان و ارزهای دیجیتالی دیگر است.

هدف pi ایجاد یک‌ دنیای اقتصادی موازی با دلار و ارزهای دیگر است که در آن تمام افراد از هر کجای دنیا بدون تحریم و قوانین ظالمانه بطور کاملا مساوی قادر باشند در این اقتصاد سهم داشته باشند.

دنیای پرداخت پای در عصر تمدن دیجیتال اجتناب ناپذیر است. به زودی استفاده کنندگان پای از صد میلیون نفر عبور خواهد کرد.

تصور کنید دنیای پای را که در آن تمام نیاز های روزانه خود را آنلاین و در دنیای دیجیتال وبا پرداخت پای بتوانید مرتفع کنید. خرید کنید و کالا و یا خدمات خود را با پای عرضه کنید. بازی های آنلاین، اپلیکیشنهایی نظیر اوبر (اسنپ) و آمازون (دیجی کالا) و و و همگی خدمات خود را با ارز دیجیتال پای ارایه کنند.

اگر به سوپر مارکت بروید بتوانید با پای موجود در موبایل خود مبلغ اجناس خریداری شده خود را پرداخت کنید و یا بلیط هواپیما، قطار و … را آنلاین با پای خرید کنید.

آیا این عین عدالت نخواهد بود؟ افرادی که در دورترین نقاط محروم زندگی می کنند بتوانند با پای های استخراج شده شان برای خود و خانواده شان رفاه نسبی بیاورند؟

قیمت پای میتواند بسیار سریع از یک دلار به چند ده دلار برسد .چه چیزی باعث میشود مردم متقاعد شوند که پای نتوورک می تواند آینده موفقی داشته باشد؟ به این دلیل که پای تنها ارز پرداخت دیجیتالی است که واقعا برنامه های زیست محیطی را توسعه میدهد. در حالیکه بقیه ارزهای دیگر نیازی به فکر کردن در مورد آن ندارند.

کوین pi در مدت حدود ۳ سال رکورد هولدرها یا نگه دارنده گان ارزهای دیجیتال را شکسته و به عدد ۲۹ میلیون نفر رسیده است !

رویای پای نتوورک ، رویای قدیمی بشر است، رویایی که در حال شکل گرفتن و به واقعیت پیوستن است. کسانی که زودتر در این پروژه وارد می شوند قطعا سهم‌ بیشتری خواهند برد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز pi به مقاله های زیر مراجعه نمایید :

⇐ خرید و فروش ارز پای

⇐ قیمت ارز دیجیتال پای Pi

 آموزش کیف پول پای نتورک

برای آموزش نحوه افزایش سرعت استخراج pi  با جذب زیرمجموعه و ریفرال مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید :

⇐ رفرال ( Referral ) چیست و روش های جذب آن

(آموزش روشهای حرفه ای جذب رفرال) :

⇐ آموزش کسب درآمد از اینترنت همراه با تبلیغات حرفه ای برای افزایش درآمد 

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار ارز PI NETWORK و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال (تلگرام – روبیکا ): @kasbe_bitcoin

کانال روبیکا kanal-dolari