فاز سوم Pi network

کسب درآمد از ایردراپ

راه اندازی فاز سوم Pi network

فاز سوم pi network فاز سوم پروژه بزرگ پای نتورک (Mainnet) لانچ شد

تبریک به همه کاربران پروژه بزرگ پای نتورک

بعد از ۳ سال فاز سوم پای نتورک راه اندازی شد و بلاکچین پای تکمیل و وارد mainnet شدیم.

به طور خلاصه فاز سوم pi شامل دو مرحله اصلی است :

مرحله اول :

انتقال  شبکه بلاکچین پای (TESTNET) به شبکه اصلی یا ( MAINNET ) که شامل انتقال NODE ها (سیستمهای تایید تراکنش شبکه بلاکچین ) و اتصال برنامه ها و اپلیکیشنهای تحت شبکه پای و همچنین انتقال PI های استخراج شده کاربران بعد از تایید هویت آنها (KYC) به شبکه Mainnet  می باشد.

مرحله دوم (نهایی) :

اتصال شبکه بلاکچین PI به سایر بلاکچین ها و لیست شدن ارز پای در صرافی های رمز ارزی و مشخص شدن قیمت ارز پای است.

لطفا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که پای نتورک با همه پروژه های رمزارزی در جهان متفاوت بوده و یک انقلاب دیجیتالی محسوب شده و در حال تبدیل شدن به یک پول بین المللی برای خرید و فروش کالا و خدمات روزمره مردم در سراسر جهان می باشد.

 برخلاف سایر پروژه ها ، قیمت آن نه در صرافی ها بلکه توسط اجماع و توافق جامعه جهانی کاربران آن ( که پایینویر نامیده می شوند ) مشخص خواهد شد.

طبق گفته تیم اصلی مرحله دوم که قیمت ارز pi  مشخص شده و در آن وارد مین نت باز خواهید شد ، با توجه به بلوغ اقتصاد شبکه  و پیشرفت KYC، و همچنین به اجماع رسیدن یا توافق جهانی قیمت تعیین خواهد شد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ورود به فاز سوم  مقاله زیر را مطالعه بفرمایید :

 نقشه راه PI NETWORK

⇐ برای اطلاع از آخرین اخبار پای نتورک وارد کانال زیر در تلگرام شوید :

@pinetwork_news1

Pi Mainnet اکنون فعال است و دوره شبکه محصور فاز Mainnet را آغاز می کند که در آن بلاک چین Mainnet فایروال شده است تا اتصال خارجی را ممنوع کند، اما امکان انتقال همتا به همتا و همتا به برنامه را برای کاربران  در داخل شبکه داخلی ،فراهم می کند.

Mainnet را می توان در Pi Blockexplorer مشاهده کرد. کیف پول Pi اکنون می تواند موجودی Testnet و Mainnet را نشان دهد، اگرچه موجودی همه در Mainnet در حال حاضر صفر است. با عبور بیشتر Pioneers از KYC، آنها می توانند موجودی خود را به Mainnet منتقل کنند. راه حل KYC به زودی برای شروع تأیید هویت پایونیرها و تأیید اعتبارکنندگان هویت داخلی ارائه می شود.

توجه داشته باشید که پروژه پای نتورک ( Pi ICO ) یا هر نوع فروش سرمایه جمعی Pi را اجرا نمی کند.

در واقع توسعه دهندگان این پروژه هیچ برنامه ای برای پیش فروش کوین pi ندارند.

بنابراین، هر طرفی که جعل هویت شبکه Pi یا بنیانگذاران آن برای انجام یک فروش یا فهرست بندی باشد، غیرقانونی و جعلی است.

هرگونه فروش Pi به پایونیر غیرمجاز است و هیچ وابستگی به تیم Pi Core ندارد. پیشگامان باید مراقب هرگونه کلاهبرداری باشند و شرکت نکنند.

ارز پای را می توان آزادانه با کمک به اکوسیستم از طریق برنامه تلفن همراه ما استخراج کرد. علاوه بر این، هر Pi استخراج شده را فقط می توان از داخل برنامه رسمی Pi از طریق داشبورد Mainnet درخواست کرد و سپس به کیف پول Pi شما منتقل کرد.

در زیر پیش نویس جدید بخش تامین و استخراج Pi از وایت پیپر ما آمده است. استخراج در فاز Mainnet ادامه خواهد یافت، اما با نرخ استخراج به صورت پویا در عرضه محدود تنظیم می‌شود.

برای جزئیات بیشتر، بخش‌های کاغذ سفید جدید را بخوانید که نحوه عملکرد عرضه و استخراج قبل از Mainnet را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه و چرا آنها در فاز سوم pi  تغییر خواهند کرد.

ما همچنین لینک فصل راهنما که قبلا منتشر شده بود را برای مرجع در انتهای مقاله ارائه می کنیم. قبل از اینکه ما وایت پیپر رسمی در وب سایت خود را با شروع شبکه باز به روز کنیم، از بازخورد شما استقبال می شود.

امروز ما همچنین پیش نمایشی از رابط استخراج جدید را برای شما منتشر می کنیم تا مکانیسم جدید استخراج ارز pi در فاز سوم شبیه سازی شده را در یک محیط فرضی مشاهده کنید و به شما کمک کنیم تنظیمات lockup خود را انجام دهید.

مکانیسم استخراج جدید هنوز اجرایی نخواهد شد تا زمانی که افراد بیشتری از KYC عبور کرده و به Mainnet مهاجرت کنند. قبل از آن، همه پایونیرها می‌توانند مانند گذشته به استخراج در مکانیزم pre-Mainnet ادامه دهند. هنگامی که شبیه سازی ها و کالیبراسیون ها انجام شد و تعداد کافی Pioneers به Mainnet مهاجرت کردند، مکانیسم جدید استخراج Mainnet اعمال می شود و در صفحه اصلی برنامه پای نتورک اعلام می شود.

مدل توکن و استخراج ارز pi

طراحی توکن خوب و خوش فکر برای موفقیت یک شبکه ارز دیجیتال بسیار مهم است. این پتانسیل ایجاد انگیزه‌هایی برای راه‌اندازی شکل‌گیری و رشد شبکه، ایجاد یک اکوسیستم مبتنی بر خدمات شهری، و در نتیجه پشتیبانی از ارز رمزنگاری شده زیربنای چنین سیستمی است. چیزی که یک شبکه مشوق می کند، چیزهای زیادی در مورد نیازهای یک شبکه می گوید – به عنوان مثال، رشد شبکه یا ایجاد ابزار مبتنی بر اصول، ذخیره صرف ارزش یا وسیله مبادله برای اکوسیستم رمزنگاری.

این فصل به عرضه Pi و چگونگی استخراج Pi در فازهای مختلف شبکه توسط Pioneers و منطق طراحی اساسی برای مکانیسم‌های استخراج مختلف از جمله ساخت و رشد شبکه و ایجاد انگیزه در خدمات و تقاضا می‌پردازد. توجه داشته باشید که Pi یک رمزارز لایه یک است که روی بلاک چین خود اجرا می‌شود، که در اینجا “توکن” به آن اشاره دارد.

تامین Pi

چشم انداز شبکه Pi ایجاد جامع ترین اقتصاد همتا به همتا و تجربه آنلاین جهان است که توسط Pi، پرکاربردترین ارز دیجیتال در جهان، تقویت می شود. برای تحقق این چشم انداز، مهم است که شبکه را رشد دهیم و Pi را به طور گسترده در دسترس قرار دهیم و در عین حال امنیت بلاک چین و کمیابی Pi را حفظ کنیم. در حالی که این اهداف همیشه مدل عرضه توکن و طراحی ماینینگ را هدایت می‌کنند، تمایز کلیدی این است: فازهای قبل از Mainnet با تمرکز بر رشد شبکه و توزیع گسترده Pi و فاز سوم پای نتورک ، بر پاداش دادن به اشکال متنوع‌تر مشارکت پایونیر در حین تقویت عرضه Pi.

تامین پیش از شبکه اصلی

در مراحل اولیه، تمرکز شبکه پی بر روی رشد و امنیت شبکه بود. راه‌اندازی برای ایجاد توده‌ای حیاتی از شرکت‌کنندگان برای هر شبکه و اکوسیستمی مهم است. با هدف تبدیل Pi به پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده در جهان، توزیع Pi و در دسترس قرار دادن آن در سطح جهانی بیشتر بر تمرکز بر رشد افزوده است. الگوریتم اجماع Pi بر یک نمودار اعتماد جهانی تکیه دارد که از حلقه‌های امنیتی پیشگامان مجزا جمع‌آوری شده است. بنابراین، انگیزه دادن به پیشگامان برای تشکیل حلقه های امنیتی فردی بسیار مهم بود. این به معنای عرضه توکن های موجود به عنوان پاداش استخراج بود که به صراحت قبل از Mainnet محدود نشده بود.

در همان زمان، حفظ کمبود مشخصی از Pi مهم بود. همانطور که در بخش ماینینگ توضیح داده شد، شبکه یک مکانیسم استخراج را اتخاذ کرد که در آن نرخ استخراج شبکه هر بار که اندازه شبکه تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد نصف می‌شود و در نتیجه یک سری رویدادها نصف می‌شود که به نقاط عطف مختلف پیشگامان درگیر می‌رسد. رویداد نیمه‌سازی بعدی بر اساس این مدل زمانی است که شبکه به ۱۰۰ میلیون پایونیر درگیر برسد. در حال حاضر، ما بیش از ۳۰ میلیون پیشگام درگیر هستیم.

این شبکه همچنین گزینه ای را برای متوقف کردن کل استخراج در صورت رسیدن شبکه به اندازه معینی در اختیار داشت که البته هنوز مشخص نشده بود. گزینه محدود کردن عرضه Pi قبل از Mainnet اعمال نمی شد، بنابراین کل عرضه تعریف نشده باقی می ماند.

مدل عرضه قبل از Mainnet با مکانیزم استخراج متناسب با دسترسی، رشد و امنیت، جامعه ای متشکل از ۳۰ میلیون پیشگام را با میلیون ها حلقه امنیتی در هم تنیده راه اندازی کرده است. یک وسیله ساده و در دسترس برای استخراج Pi در تلفن همراه به توزیع گسترده توکن ها در سراسر جهان، از جمله در میان جمعیت هایی که به دلیل کمبود سرمایه، دانش یا فناوری از انقلاب کریپتو کنار گذاشته شده اند، کمک کرد. با انجام این کار، شبکه از تمرکز ثروت شدیدی که در بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده آشکار بود اجتناب کرد و خود را برای تبدیل شدن به یک اکوسیستم غیرمتمرکز همتا به همتا واقعی با حجم کافی از مشارکت‌کنندگان و تراکنش‌ها برای ایجاد ابزارهای مفید آماده کرد.

تامین شبکه اصلی Mainnet 

عرضه باعث رشد می شود و مشوق کمک های لازم به شبکه برای دستیابی به یک اکوسیستم قابل دوام ارگانیک است. برای این منظور، پاداش‌های استخراج پس از Mainnet ادامه خواهند داشت، اما به شکل‌های متنوعی برای ایجاد انگیزه در انواع مختلف مشارکت‌ها، که در بخش استخراج در زیر توضیح داده خواهد شد، استفاده می‌شود.

در رابطه با عرضه، عرضه نامشخص به دلیل مکانیزم ماینینگ پیش از Mainnet که برای دسترسی و رشد شبکه بهینه می‌شود، مشکلاتی را برای فاز سوم pi network ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به غیرقابل پیش‌بینی بودن در برنامه‌ریزی، پاداش بیش از حد و کم‌ ، پاداش انواع مختلف موارد ضروری اشاره کرد. مشارکت در مرحله جدید، و چالش های کمبود. برای پرداختن به این مسائل، شبکه از مدل تامین قبل از Mainnet خود که کاملاً به رفتار شبکه وابسته است به مدل تامین Mainnet که در آن حداکثر عرضه واضح وجود دارد تغییر می‌کند.

موضوع غیرقابل پیش‌بینی بودن برنامه‌ریزی در مدل عرضه پیش از Mainnet در اولین COiNVENTION شبکه Pi در سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۰ ظاهر شد، جایی که پانل انجمن و ارسال‌های انجمن بحث کردند که آیا استخراج باید به نصف کاهش یابد یا در اندازه شبکه ۱۰ میلیون در آن زمان متوقف شود.

صداهای متنوع اعضای جامعه معضل زیر را برای شبکه ایجاد کرد. اگر استخراج بر اساس مکانیسم استخراج (پیش از Mainnet) ادامه یابد، به دلیل عدم قطعیت و در نتیجه کمبود Pi، نگرانی‌هایی را برای عرضه ایجاد می‌کند. با این حال، اگر استخراج متوقف شود، به رشد شبکه لطمه می زند و از پیوستن پیشگامان جدید به عنوان ماینر به شبکه جلوگیری می کند و در نتیجه دسترسی به Pi را تضعیف می کند. اگرچه شبکه از آن تصمیم خارج شد و نرخ استخراج را در اندازه ۱۰ میلیونی خود به نصف کاهش داد، این معضل همچنان باقی است و باید حل شود.

اینکه چگونه جامعه می تواند به رشد و دسترسی مستمر دست یابد و در عین حال نگرانی های مربوط به عرضه را برطرف کند، یکی از عوامل اصلی در نظر گرفته شده در طراحی مدل توکن Mainnet است. علاوه بر این، عرضه کلی نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی، برنامه‌ریزی توکن شبکه کلی را دشوار می‌کند، زیرا جامعه به عنوان یک مجموعه و خود اکوسیستم نیاز به استفاده از مقداری Pi برای اهدافی دارد که به نفع جامعه و اکوسیستم به‌عنوان یک کل است، به غیر از استخراج تنها. جوایز برای افراد، همانطور که تقریباً در هر شبکه بلاک چین دیگری مشهود است. تخصیص روشن برای چنین اهداف جمعی جامعه باید تعریف شود. از این رو، با توجه به اندازه شبکه فعلی بیش از ۳۰ میلیون پایونیر و حجم مورد انتظار تراکنش‌ها و فعالیت‌ها در آینده، مدل عرضه مین نت دارای حداکثر عرضه کل واضح ۱۰۰ میلیارد Pi است که ضمن رفع نگرانی‌ها، انگیزه‌های رشد مداوم و مشارکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

در مورد غیر قابل پیش بینی بودن عرضه توزیع عرضه، اصل توزیع اصلی را در کاغذ سفید ۱۴ مارس ۲۰۱۹ رعایت می کند – جامعه Pi 80٪ و تیم Pi Core 20٪ از کل عرضه در گردش Pi را در اختیار دارند، صرف نظر از اینکه چه مقدار عرضه در گردش در شبکه وجود دارد.

شبکه Pi در هر نقطه از زمان. بنابراین، با توجه به حداکثر عرضه ۱۰۰ میلیارد Pi، جامعه در نهایت ۸۰ میلیارد Pi و تیم هسته در نهایت ۲۰ میلیارد Pi دریافت خواهند کرد. نمودار دایره ای زیر توزیع کلی را نشان می دهد. تخصیص Core Team با همان سرعتی که جامعه به تدریج بیشتر Pi را استخراج می‌کند، باز می‌شود و ممکن است از طریق دستوری که خود تحمیل می‌شود، در معرض قفل اضافی قرار گیرد. این بدان معناست که اگر انجمن بخشی از تخصیص خود را در گردش داشته باشد (مثلاً ۲۵٪)، تنها مقدار متناسب در تخصیص Core Team (در این مثال، ۲۵٪) حداکثر می تواند باز شود.

pi supply

این توزیع بالا نشان می دهد که شبکه Pi هیچ تخصیصی برای ICO ندارد و هیچ نوع فروش سرمایه جمعی Pi را اجرا نمی کند. بنابراین، هرگونه جعل هویت از شبکه Pi یا بنیانگذاران آن برای انجام یک فروش یا فهرست بندی غیرقانونی، غیرمجاز و جعلی است.

این جعل‌کنندگان هیچ وابستگی به تیم Pi Core ندارند. پیشگامان باید مراقب هرگونه کلاهبرداری باشند و شرکت نکنند. Pi را می توان آزادانه با کمک به اکوسیستم استخراج کرد. علاوه بر این، تمام Pi استخراج شده را فقط می توان از داخل برنامه Pi از طریق داشبورد Mainnet مطالبه کرد و سپس به کیف پول Pi منتقل کرد. هر وب‌سایتی که از Pioneers بخواهد Pi به روش‌های دیگر ادعا کند جعلی است.

۸۰٪ از عرضه انجمن به این موارد تقسیم می شود: ۶۵٪ تخصیص یافته برای تمام جوایز ماینینگ Pioneer در گذشته و آینده، در آدرس:

GBQQRIQKS7XLMWTTRM2EPMTRLPUGQJDLEKCGNDIFGTBZG4GL5CHHJI25

در Mainnet ، ۱۰٪ برای حمایت از سازمان های اجتماعی و ساختمان اکوسیستم محفوظ است که در نهایت توسط بنیاد Pi، یک سازمان غیرانتفاعی در آینده، به آدرس:

GDPDSLFVGEPX6FJKGZXSTJCPTSKKAI4KBHBAQCCKQDXISW3S5SJ6MGMS

، و ۵٪ برای استخر نقدینگی رزرو شده است برای تامین نقدینگی برای Pioneers و توسعه دهندگان و برنامه نویسان در سراسر جهان در اکوسیستم Pi در آدرس :

GB4HB7HBXLNSH7IIHB6JPXL55HB6JPX5000000001N75HB6JPXXLNSH7IIHBXJPXLT

جدول زیر توزیع عرضه جامعه را نشان می دهد:

Community Allocations Pi Community Distribution (Out of Projected 80 Billion Pi Total)
Pre-mainnet Mining Rewards ۲۰ billion Pi (approx.)
Mainnet Mining Rewards ۴۵ billion Pi (approx.)
Liquidity Pool reserve ۵ billion Pi (approx.)
Foundation reserve (Grants, Community events, etc.) ۱۰ billion Pi (approx.)

 

 

 

 

 

۶۵ میلیارد پای برای تمام پاداش‌های ماینینگ – چه در گذشته و چه در آینده استخراج خواهد شد. برای پاداش‌های ماینینگ گذشته، مجموع تقریباً تمام Pi استخراج‌شده توسط همه Pioneers تاکنون (قبل از Mainnet) حدود ۳۰ میلیارد Pi است.

با این حال، پس از کنار گذاشتن Pi استخراج شده توسط حساب‌های جعلی و بسته به سرعت و مشارکت KYC، می‌توان پی استخراج شده از قبل از Mainnet را در ابتدای شبکه باز بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تخمین زد. مقدار باقیمانده در عرضه ۶۵ میلیارد Pi برای جوایز ماینینگ از طریق مکانیسم جدید استخراج Mainnet با محدودیت‌های مفهومی عرضه سالانه بین پایونیرها توزیع خواهد شد.

چنین محدودیت های عرضه سالانه بر اساس یک فرمول کاهشی تعیین خواهد شد. بسته به عواملی مانند نسبت قفل شدن و عرضه باقیمانده شبکه در آن زمان، محدودیت سالانه ممکن است بر اساس یک مبنای دانه‌بندی‌تر مانند روز یا در یک دوره زمانی کوچکتر به صورت پویا محاسبه شود.

چنین محاسبه ای از محدودیت های عرضه بر اساس دوره های زمانی دانه ای به دستیابی به منحنی تخصیص بهتر و هموارتر در طول زمان کمک می کند. برای سادگی در اینجا، بیایید فرض کنیم که دوره زمانی سالانه است. فرمول کاهشی به این معنی است که حد عرضه سالانه برای سال اول استخراج جدید Mainnet بیشتر از سال دوم، سال دوم بیشتر از سال سوم و غیره خواهد بود. فرمول نزولی سالانه و این اعداد باید نزدیک‌تر به راه‌اندازی دوره شبکه باز Mainnet نهایی شوند، زمانی که دیدیم چه تعداد از پایونرها KYC’s کرده‌اند و چه مقدار از Pi استخراج‌شده خود را به Mainnet منتقل کرده‌اند.

در Mainnet، پایونیرها برای مشارکت مستمرشان در رشد و امنیت شبکه پاداش خواهند گرفت. همانطور که در بخش ماینینگ توضیح داده شد، جوایز پایونیر بیشتر متنوع خواهد شد، زیرا شبکه به مشارکت‌های متنوع و عمیق‌تری در رابطه با استفاده از برنامه، عملیات گره و قفل Pi نیاز دارد. پیشگامان Pre-Mainnet از جوایز استخراج Mainnet، همراه با اعضای جدیدی که به شبکه می‌پیوندند، برای اطمینان از رشد و طول عمر شبکه، به مشارکت Pi و استخراج pi ادامه خواهند داد.

۱۰ میلیارد پای برای سازمان های اجتماعی و ساختمان اکوسیستم که در آینده توسط یک بنیاد غیرانتفاعی مدیریت خواهد شد، رزرو می شود. بیشتر شبکه‌های غیرمتمرکز یا ارزهای دیجیتال، حتی اگر غیرمتمرکز هستند، همچنان به سازمانی نیاز دارند تا جامعه را سازماندهی کند و مسیر آینده اکوسیستم را تعیین کند، به عنوان مثال، اتریوم و استلار.

بنیاد آینده Pi

  (۱) رویدادهای اجتماعی، مانند همایش های توسعه دهندگان، رویدادهای آنلاین جهانی و جلسات جامعه محلی را سازماندهی و حمایت خواهد کرد،

(۲) داوطلبان و اعضای کمیته را سازماندهی خواهد کرد، و به کارکنان تمام وقت که به ساختن جامعه اختصاص داده شده اند پرداخت خواهد کرد. 

(۳) جمع آوری نظرات و بازخورد از جامعه،

(۴) سازماندهی رای گیری های جامعه در آینده،

(۵) برندسازی و حفاظت از شهرت شبکه،

(۶) نشان دادن شبکه برای تعامل با سایر نهادهای تجاری از جمله دولت ها، سنتی بانک‌ها و شرکت‌های سنتی، یا . . .

(۷) مسئولیت‌های زیادی را برای بهبود جامعه و اکوسیستم Pi انجام دهند.

علاوه بر این، به منظور ایجاد یک اکوسیستم مبتنی بر خدمات شهری، برنامه‌های توسعه‌دهنده اجتماعی مختلفی توسط این بنیاد طراحی، ایجاد و اجرا می‌شود تا از توسعه‌دهندگان جامعه در قالب‌های کمک مالی، انکوباسیون، مشارکت و غیره حمایت کند.

۵ میلیارد Pi برای استخرهای نقدینگی ذخیره می شود تا نقدینگی برای هر شرکت کننده در اکوسیستم، از جمله توسعه دهندگان Pioneers و Pi Apps فراهم کند. نقدینگی برای پایدار، فعال و سالم بودن یک اکوسیستم کلیدی است. اگر کسب‌وکارها یا افراد بخواهند در فعالیت‌های اکوسیستم شرکت کنند (مثلاً با فروش و خرید کالاها و خدمات در Pi)، باید به موقع به Pi دسترسی داشته باشند. بدون نقدینگی، اکوسیستم جریان سالمی از شبکه pi network نخواهد داشت و از این رو به ایجاد خدمات شهری آسیب می رساند.

همانطور که در فصل نقشه راه مورد بحث قرار گرفت، یکی از مزایای دوره شبکه محصور Mainnet این است که امکان کالیبراسیون در مدل توکن، در صورت وجود، بر اساس نتایج اولیه Mainnet را فراهم می کند. بنابراین، مدل توکن قبل از شروع دوره شبکه باز در معرض تغییراتی است. همچنین در آینده برای سلامت شبکه و اکوسیستم، شبکه ممکن است با سوالاتی مانند اینکه آیا پس از تکمیل توزیع ۱۰۰ میلیارد پای نیاز به تورم وجود دارد یا خیر، مواجه شود. تورم ممکن است برای تشویق بیشتر مشارکت‌ها از طریق پاداش‌های استخراج بیشتر، جبران هر گونه از دست دادن Pi از گردش به دلیل تصادف یا مرگ، تامین نقدینگی بیشتر، کاهش احتکار که مانع استفاده و ایجاد ابزار مفید می‌شود، ضروری باشد. در آن زمان، بنیاد و کمیته های تخصصی آن در این امور جامعه را سازماندهی و راهنمایی می کنند تا به صورت غیرمتمرکز در مورد موضوع به نتیجه برسند.

مکانیزم استخراج ارز Pi

مکانیسم استخراج شبکه Pi به Pioneers اجازه می دهد تا به رشد، توزیع و امنیت شبکه کمک کنند و در Pi به طور شایسته پاداش بگیرند. مکانیسم استخراج پیش از فاز سوم پای نتورک ، به شبکه کمک کرده است تا به رشد چشمگیر بیش از ۳۰ میلیون عضو درگیر، یک ارز و شبکه آزمایشی به طور گسترده توزیع شده و یک نمودار اعتماد از مجموعه‌های دایره امنیتی که الگوریتم اجماع بلاک چین Pi را تغذیه می‌کند، دست یابد.

با نگاهی به فاز Mainnet، شبکه Pi به مشارکت‌های بیشتر و همچنین انواع متنوع‌تر مشارکت‌ها از سوی همه اعضای خود نیاز دارد تا در عین ادامه رشد و شمول خود، به یک اقتصاد واقعی تبدیل شود. در مرحله Mainnet، ما می خواهیم علاوه بر رشد، شمول و امنیت، به تمرکززدایی، خدمات شهری، ثبات و طول عمر بیشتر دست یابیم. این اهداف تنها در صورتی قابل دستیابی هستند که همه پیشگامان در شبکه با هم همکاری کنند. از این رو، مکانیسم جدید استخراج Pi برای دستیابی به این اهداف با تشویق همه پیشگامان برای مشارکت متنوع در شبکه بر اساس همان اصل شایسته سالارانه طراحی شده است. در زیر ابتدا فرمول استخراج قبل از Mainnet و سپس تغییرات فرمول Mainnet را توضیح می دهیم.

فرمول Pre-Mainnet
فرمول استخراج قبل از Mainnet، تعیین شایسته نرخ استخراج ساعتی پایونیر را نشان می دهد. پیشگامان فعال در ماینینگ حداقل حداقل نرخ را دریافت کردند و به خاطر مشارکتشان در امنیت و رشد شبکه پاداش بیشتری دریافت کردند. فرمول زیر سرعت استخراج Pi در ساعت توسط Pioneers را تعیین می کند:

M = I(B، S) + E(I)، که در آن

M کل نرخ استخراج پایونیر است،
I نرخ استخراج پایه فردی هر پایونیر،
B نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم است،
S پاداش دایره امنیتی است که جزیی از نرخ استخراج پایه پایونیر از اتصالات معتبر دایره امنیتی است، و
E پاداش تیم ارجاع از اعضای فعال تیم معرفی است.

نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم B از ۳٫۱۴۱۵۹۲۶ Pi/h شروع شد و هر بار که اندازه شبکه پیشگامان درگیر با ضریب ۱۰ برابر افزایش می یافت، به نصف کاهش می یافت و از ۱۰۰۰ پایونیر شروع می شد. همانطور که در زیر ذکر شده است، تا کنون پنج رویداد نصف شدن وجود داشته است:

Engaged Pioneers Milestone Value of B (in Pi/hr, rounded to two decimals) Value of I, with full Security Circle (in Pi/hr, rounded to two decimals*)
< 1,000 ۳٫۱۴ ۶٫۲۸
۱,۰۰۰ ۱٫۵۷ ۳٫۱۴
۱۰,۰۰۰ ۰٫۷۸ ۱٫۵۷
۱۰۰,۰۰۰ ۰٫۳۹ ۰٫۷۸
۱,۰۰۰,۰۰۰ ۰٫۱۹ ۰٫۳۹
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۰٫۱۰ ۰٫۱۹

 

در اینجا :

I(B,S) = B + S(B)
S(B) = 0.2 • دقیقه (Sc,5) • B،

که در آن Sc تعداد اتصالات دایره امنیتی معتبر است.

E(I) = Ec • I(B،S) • ۰٫۲۵،

که در آن Ec تعداد اعضای فعال تیم ارجاع است که به طور همزمان استخراج می کنند.
فرمول استخراج را می توان به صورت مضربی از B نیز نوشت:

  • M = I(B,S) + E(I)
  • M = [B + S(B)] + [Ec • I(B,S) • ۰٫۲۵], or
  • M = [B + {0.2 • min(Sc,5) • B}] + [Ec • ۰٫۲۵ • {B + {0.2 • min(Sc,5) • B}}], or
  • M = B • [۱ + {۰٫۲ • min(Sc,5)} + {Ec • ۰٫۲۵ • {۱ + ۰٫۲ • min(Sc,5)}}], or
  • M = B • [(۱ + Ec • ۰٫۲۵) • {۱ + ۰٫۲ • min(Sc,5)}]

نرخ استخراج پایه پیش از Mainnet در سراسر سیستم

هر پایونیر فعال حداقل نرخ استخراج پایه گسترده سیستم (B) را دریافت کرد. یعنی اگر Sc = 0 و Ec = 0 در فرمول استخراج بالا، M = B. در هر صورت، نرخ کل استخراج پایونیر مضربی از نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم بود.

مقدار B قبل از Mainnet از قبل تعیین شده بود و همانطور که در جدول بالا نشان داده شده است، تنها پنج بار تغییر کرده است. حداکثر عرضه به دلیل پیشرفت پویای مکانیزم استخراج پیش از Mainnet مشخص نشده بود، به عنوان مثال. شبکه چقدر بزرگ است و با چه سرعتی شبکه به رویداد نصف شدن بعدی می رسد.

تنها زمانی مشخص می‌شود که B به ۰ کاهش یابد. با این حال، همانطور که در بخش بعدی توضیح داده شد، مقدار B در Mainnet در زمان واقعی محاسبه می‌شود و به صورت پویا بر اساس کل عرضه سالانه Pi و ضریب استخراج کل در همه Pioneers تنظیم می‌شود. . عرضه Pi در Mainnet محدود است.

پاداش دایره امنیتی

الگوریتم اجماع Pi متکی بر یک نمودار اعتماد جهانی است که از میلیون‌ها حلقه امنیتی در هم تنیده از پیشگامان منفرد جمع‌آوری شده است. بنابراین، یک پایونیر به ازای هر اتصال دایره امنیتی معتبر جدید، حداکثر تا ۵ اتصال، به ازای هر ساعت Pi اضافی پاداش دریافت کرد. حلقه‌های امنیتی آنقدر برای امنیت بلاک‌چین Pi مهم هستند که پاداش حلقه امنیتی، نرخ کل استخراج پایونیر را از دو طریق افزایش داد:

با افزودن مستقیم به نرخ استخراج پایه پایونیر (I) و
با افزایش پاداش تیم ارجاع، در صورت وجود.
در واقع، یک حلقه امنیتی کامل – یعنی داشتن حداقل پنج اتصال معتبر – هم نرخ استخراج پایه فردی پایونیر و هم پاداش تیم ارجاع را دو برابر می‌کند.

پاداش تیم ارجاع

پیشگامان همچنین می توانند با استفاده از کد دعوت pi ، از دیگران دعوت کنند تا به شبکه Pi بپیوندند و تیم ارجاع خود را تشکیل دهند. دعوت‌کننده و دعوت‌شونده به طور مساوی از پاداش‌های تیم ارجاع را به اشتراک می‌گذارند، که ۲۵ درصد افزایش نرخ‌های استخراج پایه پایونیر مربوطه خود را دارد، هر زمان که هر دو به طور همزمان ماینینگ انجام می‌دهند. Pioneers با هر یک از اعضای تیم ارجاع همزمان، Pi بیشتری در ساعت استخراج می‌کردند. این جایزه تیم ارجاع، سهم پیشگامان در رشد شبکه و توزیع توکن Pi را به رسمیت شناخت.

فرمول استخراج اصلی شبکه

اهداف فاز Mainnet عبارتند از: پیشرفت بیشتر در تمرکززدایی و خدمات شهری، تضمین ثبات و طول عمر، و حفظ رشد و امنیت. فرمول جدید، همانطور که در زیر نوشته شده است، مشوق مشارکت‌های متنوع‌تر Pioneers برای حمایت از این اهداف Mainnet است و در عین حال انگیزه‌های ایمن و رشد شبکه را حفظ می‌کند. مانند قبل، شایسته سالانه است و به عنوان نرخی که Pioneers در ساعت Pi را استخراج می کند بیان می شود.

M = I(B,L,S) + E(I) + N(I) + A(I) + X(B)، که در آن

M کل نرخ استخراج پایونیر است،
من نرخ استخراج پایه فردی پایونیر است،
I نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم است (بر اساس استخر موجود Pi برای توزیع برای یک دوره زمانی معین تنظیم شده است)
L پاداش lockup است که جزء جدیدی از نرخ استخراج پایه فردی پایونیر است.
S پاداش دایره امنیتی است، که جزیی از نرخ استخراج پایه فردی پایونیر از اتصالات امنیتی دایره معتبر است، به همان روشی که در فرمول استخراج قبل از Mainnet وجود دارد.
E پاداش تیم ارجاع از اعضای فعال تیم ارجاع است به همان روشی که در فرمول استخراج قبل از Mainnet وجود دارد.
N پاداش گره است،
A پاداش استفاده از برنامه های Pi است و
X انواع جدیدی از مشارکت های ضروری برای اکوسیستم شبکه در آینده هستند که بعداً مشخص می شود، اما به عنوان مضربی از B نیز طراحی می شود.

به طور خلاصه، S و E مانند فرمول استخراج قبل از Mainnet باقی می مانند، در حالی که پاداش های جدیدی مانند L، N و A به فرمول فعلی اضافه شده است. L به عنوان بخشی از I اضافه می شود. N و A به عنوان پاداش‌های اضافی محاسبه‌شده بر اساس I اضافه می‌شوند. به عبارت دیگر، شبکه همچنان به رشد از طریق E و امنیت از طریق S پاداش می‌دهد، در حالی که مشوق مشارکت پیشگامان در اجرای گره‌ها برای تمرکززدایی از طریق N، با استفاده از برنامه‌ها برای ایجاد ابزارهای کاربردی از طریق A است. علاوه بر این، انواع جدیدی از جوایز به Pioneers از طریق X در آینده ممکن است برای ایجاد یک اکوسیستم کاملاً کارآمد، مانند پاداش برای توسعه دهندگان Pioneer که برنامه های موفق Pi را ایجاد می کنند، اضافه شود. B در مدت زمان طولانی به حیات خود ادامه می دهد و در عین حال محدودیتی سالانه برای تضمین طول عمر رشد شبکه و در عین حال حفظ کمبود دارد. در واقع تمام پاداش ها را می توان در B به صورت زیر بیان کرد.

اینجا :

I(B،L،S) = B + S(B) + L(B)
S(B) = 0.2 • دقیقه (Sc,5) • B، که در آن
Sc تعداد اتصالات دایره امنیتی معتبر است.
E(I) = Ec • ۰٫۲۵ • I(B،L،S)، که در آن
Ec تعداد اعضای فعال تیم ارجاع است.
L(B) = Lt • Lp • log(N) • B، که در آن
Lt یک ضریب مربوط به مدت زمان قفل است،
Lp نسبت Pi استخراج شده پایونیر در Mainnet است که با حداکثر ۲۰۰٪ قفل شده است.
N تعداد کل جلسات ماینینگ پایونیر قبل از جلسه استخراج فعلی است.
N(I) = node_factor • tuning_factor • I، جایی که
Node_factor = Percent_uptime_last_1_days • (Uptime_factor + Port_open_factor + CPU_factor)، که در آن

Uptime_factor = (Percent_uptime_last_90_days + 1.5* Percent_uptime_last_360_days(360-90) + 2* Percent_uptime_last_2_years + 3* Percent_uptime_last_10_years)
Port_open_factor = 1 +%.
CPU_factor = (1 + avg_CPU_count_last_90_days + 1.5*avg_CPU_count_last_360_days + 2* avg_CPU_count_last_2_years + 3*avg_CPU_count_last_10_years)/4.

Percent_uptime_last_*_days/years درصد آخرین * دوره زمانی است که گره فردی زنده و قابل دسترسی توسط شبکه بوده است.
%.
avg_CPU_count_last_*_days/years میانگین CPUی است که Node منفرد در آخرین * دوره زمانی به شبکه ارائه کرده است.
tuning_factor یک عامل آماری است که node_factor را به عددی بین ۰ تا ۱۰ نرمال می‌کند.
A (I)* =
ورود به سیستم [
Σ_در میان_برنامه‌ها {
ورود به سیستم (زمان_صرف_در_برنامه_دیروز_در_ثانیه)
}
] •
log [log(
0.8 • avg_daily_time_across_apps_last_30_days +
0.6 • avg_daily_time_across_apps_last_90_days +
0.4 • avg_daily_time_across_apps_last_180_days +
0.2 • avg_daily_time_across_apps_last_1_year +
0.1 • avg_daily_time_across_apps_last_2_year
) ] • I

time_spent_per_app_yesterday_in_seconds، برای هر برنامه Pi، کل زمانی است که Pioneer در روز قبل با استفاده از برنامه صرف می‌کند.
Σ_across_apps مقدار لگاریتمی time_spent_per_app_yesterday_in_seconds پایونیر را در تمام برنامه‌های Pi خلاصه می‌کند.
avg_daily_time_across_apps_last_* میانگین زمان روزانه بر حسب ثانیه است که Pioneer در کل برنامه‌های Pi در آخرین دوره زمانی * صرف می‌کند.

* توجه داشته باشید که وقتی هر یک از توابع لگاریتمی مقدار تعریف نشده یا مقدار زیر ۰ را برمی گرداند (یعنی زمانی که ورودی تابع لگاریتمی زیر ۱ باشد)، فرمول مقدار تابع لگاریتمی را به ۰ تنظیم می کند تا از پاداش های منفی استخراج یا خطا در عملکرد جلوگیری کنید.

X(B) قرار است در آینده بر اساس انواع جدید مشارکت ها تعیین شود، اما مضربی از B خواهد بود و در محدوده عرضه سالانه همراه با سایر پاداش ها نگهداری می شود.

همانطور که در بالا نشان داده شد، عبارات S و E مانند فرمول استخراج قبل از Mainnet باقی می مانند و در اینجا بیشتر توضیح داده نخواهد شد. در ادامه به توضیح تغییرات B، تغییرات I تا L و اضافات N و A می پردازیم.

نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم

مانند استخراج Pre-Mainnet، تمام عبارات فرمول استخراج Mainnet در بالا را می توان بر حسب Pi در ساعت بیان کرد و به گونه ای طراحی شده است که مضرب B باشد. بنابراین، معادله را می توان به صورت زیر نیز بازنویسی کرد. هر پایونیر می‌تواند حداقل نرخ ماینینگ پایه در سراسر سیستم را روزانه استخراج کند و اگر انواع دیگری از مشارکت‌ها را نیز داشته باشد که مضربی از B محاسبه می‌شوند، می‌توانند با نرخ بالاتری استخراج کنند.

M = B • (۱ + S + L) • (۱ + N + E + A + X)

برخلاف ماینینگ قبل از Mainnet، B در استخراج Mainnet مانند فرمول بالا دیگر در تمام پایونیرها در یک نقطه زمانی معین ثابت نیست، بلکه در زمان واقعی محاسبه می شود و به صورت پویا بر اساس سقف عرضه سالانه تنظیم می شود.

با توجه به محدودیت عرضه سالانه، ثابت نگه داشتن B مانند دوره قبل از Mainnet غیرممکن است، زیرا غیرقابل پیش‌بینی است که هر یک از Pioneer چه مقدار استخراج کرده و چه تعداد از Pioneer به طور فعال در یک دوره زمانی استخراج می‌کنند. مدل پیش از Mainnet برای ایجاد انگیزه در رشد در سال های آغازین برای راه اندازی شبکه طراحی شده است. همانطور که شبکه به مقیاس معینی دست می یابد، همچنین باید از سلامت کلی اکوسیستم اطمینان حاصل کند. بنابراین، صدور تصاعدی توکن ها از طریق رشد نمایی شبکه و نرخ استخراج ثابت دیگر معنی ندارد. تغییر B از ثابت بودن به تنظیم پویا در طول سال ناشی از نیاز به تشویق مشارکت های پیشگامان به صورت شایسته و همچنین حفظ کل پاداش ها در یک حد است.

بنابراین، برای حل مشکل محدودیت سالانه و در عین حال اطمینان از انصاف برای هر کسی که Pi استخراج کرده است، B یک روز معین در سال به صورت زیر محاسبه می‌شود. در اینجا یک روز به عنوان ۲۴ ساعت آخر قبل از لحظه ای که پایونیر یک جلسه ماینینگ جدید را شروع می کند، تعریف می شود. از این رو، پایونیرهای مختلف نسبت به زمان ماینینگ روزهای کمی متفاوت خواهند داشت، و بنابراین، بر اساس محاسبه زیر، به طور بالقوه یک B کمی متفاوت خواهند داشت. B هر روز پایونیر در طول جلسه ماینینگ ثابت می ماند، یعنی در ۲۴ ساعت آینده از لحظه شروع جلسه ماینینگ. B به صورت زیر محاسبه می شود:

کل عرضه Pi سال باقی مانده را بر تعداد روزهای باقی مانده در سال تقسیم کنید تا بر اساس عرضه سالانه باقیمانده، day_supply بدست آورید.
مضربی B را از تمام پایونیرهایی که در ۲۴ ساعت گذشته ماینینگ فعال کرده‌اند، که مجموعه متنوعی از مشارکت‌های پایونیرها را نشان می‌دهد، در فرمول استخراج Mainnet در بالا اضافه کنید تا مجموع_B_چندین‌های کل شبکه را برای آن پنجره ۲۴ ساعته به دست آورید، و
بیشتر day_supply را بر sum_of_B_multiples و ۲۴ ساعت تقسیم کنید تا B آن جلسه ماینینگ خاص را بدست آورید.

بنابراین، برای یک روز معین از سال،
B = روز_عرضه / (مجموع_B_چندین • ۲۴ ساعت)

بر اساس این چارچوب، B در روزهای مختلف سال بسته به تعداد Pioneerهایی که در ۲۴ ساعت گذشته استخراج کرده‌اند و همچنین چه میزان و چه میزان مشارکت برای دریافت مضرب‌های اضافی B با اجرای گره‌ها، استفاده از برنامه‌های کاربردی یا برنامه‌های کاربردی متفاوت خواهد بود. قفل‌ها و غیره. این مدل همچنین هرگونه عدم قطعیت در مورد داشتن X(B) – انواع پاداش‌های مشارکت آینده برای پایونیرها – را در فرمول برطرف می‌کند. صرف نظر از اینکه X قرار است چقدر باشد، در همان حد عرضه سالانه بدون افزایش کل عرضه نگه داشته می شود و تنها بر تقسیم پاداش ها بین انواع مختلف مشارکت ها تأثیر می گذارد. این مکانیسم پویا به خود پایونیر اجازه می دهد تا به صورت غیرمتمرکز مطمئن شوند که (۱) پاداش ها از حد عرضه سالانه تجاوز نمی کند، (۲) توزیع عرضه سالانه در اوایل سال به پایان نمی رسد، و (۳) جوایز به صورت شایسته تقسیم می شوند.

برای مثال، فرض کنید در یک روز معین فقط دو پایونیر وجود داشته باشد و B نرخ استخراج است (که بر حسب پی/روز برای این تصویر بیان می‌شود) – یک ثابت در طول یک جلسه استخراج Pioneer خاص، اما به صورت پویا در روزهای مختلف تنظیم می‌شود:

Pioneer 1 هیچ تعامل با برنامه ای ندارد (A=0)، Node را اجرا نمی کند (N=0)، هیچ اتصال امنیتی ندارد (S=0)، و هیچ عضوی از تیم ارجاع فعال ندارد (E=0). آنها در یازدهمین جلسه ماینینگ خود هستند (N=10) و ۱۰۰% از Pi استخراج شده خود (Lp=1) را به مدت ۳ سال قفل می کنند (Lt=2). نرخ استخراج Pioneer 1 در این روز به شرح زیر است:

M1 = I(B,L,S) + 0 + 0 + 0 یا
M1 = B + {2 • ۱ • log(10)} • B + 0 یا
M1 = 3B
پایونیر ۲ هیچ تعامل با برنامه ای (A=0) ندارد، Node را اجرا نمی کند (N=0)، قفلی ندارد (L=0)، و هیچ عضو فعال تیم ارجاع ندارد (E=0). آنها یک دایره امنیتی کامل دارند. نرخ استخراج Pioneer 2 در این روز به شرح زیر است:

M2 = I(B,L,S) + 0 + 0 + 0 یا
M2 = B + 0 + {0.2 • min(Sc,5) • B} یا
M2 = B + {0.2 • ۵ • B}، یا
M2 = 2B

در اینجا، Total Pi در کل شبکه در این روز استخراج می شود = M1 + M2 = 5B، فرض می کنیم ۵۰۰ Pi و ۵۰ روز از سال باقی مانده است.
بنابراین، کل پی موجود برای استخراج برای این روز = ۵۰۰ پی / ۵۰ روز = ۱۰ پی در روز

حل B بر اساس دو معادله بالا،

۵B=10 Pi ⇒ B = 2 Pi/روز (یا ۰٫۰۸۳ Pi/ساعت)
بر این اساس، Pioneers 1 و ۲ نرخ استخراج واقعی خود را به شرح زیر خواهند داشت:

M1 = 3 • ۲ Pi/day = 6 Pi/day (یا ۰٫۲۵ Pi/ساعت)
M2 = 2 • ۲ Pi/day = 4 Pi/day (یا ۰٫۱۷ Pi/ساعت)

نرخ استخراج پایه پایونیر
در مقایسه، نرخ استخراج پایه فردی پایونیر در فرمول استخراج قبل از Mainnet فقط شامل نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم و جوایز دایره امنیتی است. در Mainnet، یک جزء جدید، پاداش قفل، به نرخ استخراج پایه منفرد پایونیر اضافه می‌شود. پاداش‌های Lockup L، همراه با نرخ استخراج پایه B در سراسر سیستم و پاداش حلقه امنیتی S، نرخ استخراج پایه فردی پایونیر را تشکیل می‌دهند. از I به عنوان ورودی برای محاسبه سایر پاداش‌ها استفاده می‌شود، در نتیجه، حلقه امنیتی و پاداش‌های قفل، نرخ کل استخراج پایونیر را با این موارد افزایش می‌دهند: (۱) با افزودن مستقیم به نرخ استخراج پایه فردی پایونیر و (۲) با افزایش هر گونه پاداش تیم ارجاع E، جایزه گره‌ها N، و پاداش استفاده از برنامه A.

پاداش استیک یا سپرده گذاری یا قفل (Lockup)

در Mainnet، پاداش lockup برای حمایت از یک اکوسیستم سالم و روان و ایجاد انگیزه در تعامل طولانی مدت با شبکه است، در حالی که شبکه اقتصاد را تقویت می کند و تقاضاها را ایجاد می کند. این یک مکانیسم مهم اقتصاد کلان غیرمتمرکز برای تعدیل عرضه در گردش در بازار است، به ویژه در سال‌های اولیه بازار آزاد که شرکت‌های برق در حال ایجاد هستند. یکی از اهداف مهم شبکه Pi ایجاد یک اکوسیستم برنامه های مبتنی بر ابزار است. تراکنش‌های کالاها و خدمات واقعی در اکوسیستم، به‌جای تجارت سوداگرانه، برای تعیین سودمندی Pi هستند. همانطور که فاز شبکه محصور Mainnet را راه اندازی می کنیم، یکی از حوزه های اصلی تمرکز، پشتیبانی و رشد جامعه توسعه دهندگان برنامه Pi و پرورش برنامه های بیشتر Pi برای رشد خواهد بود. در همین حال، Pioneers می‌تواند برای کمک به ایجاد یک محیط بازار پایدار برای رشد اکوسیستم و برای ظهور برنامه‌های Pi بیشتر و ارائه موارد استفاده قانع‌کننده برای خرج کردن Pi – برای ایجاد تقاضاهای ارگانیک از طریق ابزارها و برنامه ها ، Pi خود را قفل کند.

فرمول پاداش استیک یا  قفل (Lockup) در اینجا دوباره چاپ می شود:

L(B) = Lt • Lp • log(N) • B، که در آن
Lt ضریب دوره زمانی قفل B است.

۰ → Lt = 0
2 هفته → Lt = 0.1
6 ماه → Lt = 0.5
1 سال → Lt = 1
3 سال → Lt = 2
Lp ضریب Lockup Percentage B است که در آن
Lockup Percentage مقدار قفلی است که از موجودی Mainnet منتقل شده از پاداش های استخراج قبلی (Lb) و ضریب درصد قفل به شرح زیر است.
۰% → Lp = 0
25% → Lp = 0.25
50% → Lp = 0.5
90% → Lp = 0.9
100٪ → Lp = 1.0
150% → Lp = 1.5
200% → Lp = 2
log(N) مقدار لگاریتمی تعداد کل جلسات استخراج قبلی (N) است.

پیشگامان این فرصت را خواهند داشت که به طور داوطلبانه Pi خود را قفل کنند تا حق استخراج با نرخ بالاتر را به دست آورند. اول از همه، پیش نیاز پاداش قفل این است که پایونیر باید فعالانه استخراج کند. بدون ماینینگ در وهله اول، هیچ پاداش قفلی برای هر جلسه ماینینگ غیرفعال وجود نخواهد داشت، حتی اگر Pi قفل شده باشد. همانطور که در فرمول بالا بیان شد، تمام کاری که lockup انجام می دهد این است که برای B چند برابر می کند، بنابراین اگر B 0 باشد (به این معنی که Pioneers استخراج نمی کند) هیچ پاداش قفلی وجود نخواهد داشت.

ثانیاً، پاداش قفل به طور مثبت با مشارکت در قفل کردن، یعنی مدت زمان دوره قفل (Lt) و مقدار قفل شده مرتبط است. با این حال، مقدار قفل توسط درصد کل Pi استخراج شده (Lp) پایونیر محاسبه می شود. حداکثر Pi که یک پایونیر می‌تواند قفل کند دو برابر موجودی Mainnet است که از استخراج قبلی آنها در برنامه تلفن همراه (Lb) منتقل شده است، یعنی ۲۰۰٪ پوند. دلایل داشتن ۲ برابر حداکثر مقدار قفل موجودی شبکه اصلی منتقل شده (Lb) عبارتند از: ۱) جلوگیری از بهره برداری از پاداش قفل و ۲) تشویق بیشتر کمک های دیگر به اکوسیستم Pi، مانند تقویت بیشتر استخراج، اجرای گره ها و استفاده از آنها. برنامه ها این، به یک معنا، به نفع پیشگامانی است که ماین می کنند و انواع دیگری از مشارکت را در شبکه انجام می دهند.

ثالثاً، Log(N) برای پایونیرهایی که سابقه استخراج طولانی دارند و احتمالاً تعادل قابل انتقال زیادی برای قفل کردن دارند، انگیزه قفل بالاتری ارائه می دهد. در حالی که فرمول پاداش قفل به طور کلی با در نظر گرفتن مقدار مطلق، بلکه درصد موجودی انتقالی آنها (Lp) از برابری حمایت می کند – که به حساب های کوچکتر با سابقه استخراج کوتاه اجازه می دهد تا مقادیر کوچک را قفل کنند و در عین حال همان ضریب پاداش قفل را به اندازه بزرگ دریافت کنند. حساب‌ها – ما باید یک عامل Log(N) اضافه کنیم که برای ماینرهایی با سابقه استخراج طولانی حساب می‌شود تا تعصب به نفع Pioneers با موجودی‌های کوچک را متعادل کنیم و انگیزه کافی برای پیشگامان با سابقه طولانی‌تر با موجودی‌های بزرگ‌تر فراهم کنیم. با این حال، تأثیر تاریخچه استخراج بر پاداش‌های قفل نیز باید محدود شود. بنابراین، این فرمول یک لگاریتمی را برای تعداد جلسات استخراج قبلی N اعمال می‌کند. برای مثال، اگر پایونیر در ۳ سال گذشته تقریباً هر روز ماین کرده باشد، مجموع جلسات استخراج قبلی (N) حدود ۱۰۰۰ خواهد بود. در این سناریو، Log (1000) برابر با ۳ است، و یک ضرب کننده دیگر در پاداش قفل کردن آنها به B اضافه می کند. به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به پاداش‌های قفل معنادار برای پیشگامان با سابقه استخراج، مقدار Pi که آنها باید قفل کنند بسیار بیشتر از حساب‌های کوچکتر است.

چهارم، یک پایونیر می تواند به طور داوطلبانه چندین قفل در زمان های مختلف با مقادیر و مدت زمان های مختلف داشته باشد. محاسبه پاداش کل قفل برای این پایونیر با تعداد i قفل‌های مختلف برای یافتن ضریب پاداش کل قفل B است که در فرمول زیر بیان شده است. فرمول زیر معادل فرمول پاداش قفل در بالا است، با تنها تفاوت این است که چندین قفل یک پایونیر را برای محاسبه مجموع پاداش قفل کردن آنها در نظر می گیرد، به عنوان مثال. مدت زمان های مختلف (Lti) و مقادیر مختلف (Lci) هر قفل در زمان های مختلف:

pi mining

هدف از این فرمول محاسبه پاداش کل قفل بر اساس مقدار هر قفل (Lc) بر کل موجودی شبکه اصلی استخراج قبلی (Lb) به عنوان وزن است، ضرب در دوره زمانی قفل مربوطه (Lt) و Log(n) ). به طوری که، با وجود اینکه چندین قفل از یک پایونیر وجود دارد، تعداد قفل‌های بیشتری با تنظیمات مختلف به تناسب به پاداش کل قفل آنها اضافه می‌شود. مقادیر Lt، Lc و log(N) برای هر قفل i محاسبه و ضرب می‌شوند و سپس در iهای مختلف جمع می‌شوند، که سپس بر مقدار Lb در یک جلسه استخراج معین تقسیم می‌شود تا به مقدار L( ب) برای آن جلسه ماینینگ. این فرمول تضمین می کند که صرف نظر از Lb، تا زمانی که پایونیر درصد یکسانی از مقدار قفل خود را بیش از Lb خود حفظ کند، ضریب پاداش کل قفل ثابت باقی خواهد ماند.

در نهایت، چه زمانی پایونیر می تواند Pi را قفل کند؟ پیشگامان می توانند مدت زمان قفل شدن و درصد قفل موجودی قابل انتقال خود را هر زمان که بخواهند به عنوان یک تنظیم کلی حساب در برنامه Pi تعیین کنند. آنها حتی می‌توانند این تنظیمات را قبل از اینکه KYC یا آماده انتقال به Mainnet شوند، از قبل انتخاب کنند. همانطور که آنها و تیم ارجاع/حلقه امنیتی آنها از KYC عبور می کنند، تعداد بیشتری از موجودی موبایل آنها قابل انتقال خواهد بود. در لحظه انتقال موجودی قابل انتقال آنها به Mainnet، تنظیم از پیش انتخاب شده مدت زمان قفل و درصد به طور خودکار روی مقدار موجودی منتقل شده اعمال می شود و در نتیجه دو نوع موجودی در Mainnet ایجاد می شود: موجودی قفل شده و موجودی آزاد، که هر دوی آنها هستند. در بلاک چین Mainnet ثبت می شود و در کیف پول Pi غیر حافظ پایونیر قرار می گیرد. بنابراین، قفل‌ها پس از تایید نمی‌توانند معکوس شوند و به دلیل ماهیت بلاک‌چین باید برای تمام مدت زمان انتخابی قفل شوند. هر گونه تغییر در تنظیمات قفل این Pioneer در انتقال موجودی بعدی آنها به Mainnet اعمال می شود.

این تنظیم قفل در سراسر حساب به پایونیر اجازه می دهد حداکثر ۱۰۰٪ موجودی قابل انتقال خود را از تلفن همراه به Mainnet قفل کند. پس از راه‌اندازی Mainnet و انتقال موجودی‌های پایونیر، پایونیرها همچنین می‌توانند Pi بیشتری را مستقیماً در Mainnet از طریق یک رابط قفل کمی متفاوت در آینده قفل کنند. در آن زمان، پایونیر می‌تواند تا ۲۰۰ درصد از موجودی Mainnet را که قبلاً منتقل شده از استخراج قبلی خود به دست آورده است، قفل کند. کمک هزینه قفل اضافی برای Pi بیشتر از استخراج جداگانه توسط Pioneer می‌تواند از تراکنش‌های برنامه‌های Pi مبتنی بر ابزار، یعنی ایجاد Pi از فروش کالاها و خدمات باشد.

پاداش استفاده از برنامه

هدف اصلی شبکه pi network  ایجاد یک اقتصاد همتا به همتا و تجربه آنلاین فراگیر است که توسط ارز دیجیتال Pi از طریق اکوسیستم برنامه ما تقویت می شود. بنابراین، Pioneers برای استفاده از برنامه‌های Pi در پلتفرم برنامه‌های Pi از طریق مرورگر Pi، از جمله برنامه‌های اکوسیستم و برنامه‌های شخص ثالث در فهرست Pi، پاداش‌های استخراج اضافی خواهد داشت. پاداش استفاده از اپلیکیشن برای پایونیر از دو جهت به اکوسیستم کمک می کند.

اول، به توسعه دهندگان برنامه Pi دسترسی به بازار و افزایش برداشت از برنامه های خود را می دهد. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Pi فرصت‌های استفاده و تکرار محصول را از پایونیر به دست خواهند آورد، که یکی از بزرگترین موانع برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز پایدار در صنعت بلاک چین بوده است. توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز (dApp) هنوز یک محیط بازار مصرف کننده فراوان، پایدار و به دنبال سودمندی برای آزمایش و اصلاح محصولات مصرفی خود برای ایجاد ابزارهای مصرفی ندارند. پلتفرم برنامه‌های شبکه Pi و پاداش استفاده از برنامه به منظور ارائه آن محیط برای توسعه‌دهندگان dApp است.

دوم، افزایش برداشت‌ها و استفاده به طور بالقوه منجر به افزایش هزینه Pi توسط Pioneers در برنامه‌های Pi می‌شود، بنابراین تقاضای Pi مبتنی بر ابزار در بازار افزایش می‌یابد. حتی اگر برداشت ها از طریق پاداش استفاده از برنامه تشویق می شوند، هزینه Pi اینطور نیست. این بدان معناست که پاداش استفاده از برنامه Pi به Pioneers به ​​توسعه‌دهندگان برنامه پای نتوورک  کمک می‌کند تا جایی که پایونیر در خانه آنها باشد.

اکنون آنچه تعیین می‌کند که پایونیر واقعاً بماند و ارز Pi را در برنامه‌های خود خرج کند یا خیر، این است که محصولات آنها چقدر مفید و جذاب هستند و برنامه‌ها چه ارزش‌هایی می‌توانند برای پایونیر ارائه دهند. این چارچوب تضمین می‌کند که برای هدف ایجاد تقاضای Pi، نیروهای بازار ارگانیک در کار هستند که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بر اساس کیفیت محصول و مطلوبیت رقابت کنند و در نهایت به بهترین برنامه‌ها اجازه ظهور و ماندن در بازار و تولید ابزارهای واقعی و واقعی را می‌دهند. حتی بیشتر خواسته های Pi.

از طریق دو مکانیسم بالا، هدف پاداش استفاده از برنامه دستیابی به انتقال تدریجی از انگیزه‌های بیرونی به انگیزه‌های درونی در میان پیشگامانی است که از برنامه‌های Pi بازدید می‌کنند، و بنابراین انتقال از استفاده انگیزشی به استفاده ارگانیک از برنامه‌های Pi به منظور در نهایت راه‌اندازی یک اکوسیستم مبتنی بر ابزار. از برنامه هایی که از Pi استفاده می کنند.

فرمول پاداش استفاده از برنامه در اینجا تجدید چاپ شده است:

A (I)* =
log [ Σ_across_apps { log(time_spent_per_app_yesterday_in_seconds) } ] • log [ log(    ۰٫۸ • avg_daily_time_across_apps_last_30_days +    ۰٫۶ • avg_daily_time_across_apps_last_90_days +    ۰٫۴ • avg_daily_time_across_apps_last_180_days +    ۰٫۲ • avg_daily_time_across_apps_last_1_year +    ۰٫۱ • avg_daily_time_across_apps_last_2_year ) ] • I

time_spent_per_app_yesterday_in_seconds، برای هر برنامه Pi، کل زمانی است که Pioneer در روز قبل با استفاده از برنامه صرف می‌کند.
Σ_across_apps مقدار لگاریتمی time_spent_per_app_yesterday_in_seconds پایونیر را در تمام برنامه‌های Pi خلاصه می‌کند.
avg_daily_time_across_apps_last_* میانگین زمان روزانه بر حسب ثانیه است که Pioneer در کل برنامه‌های Pi در آخرین دوره زمانی * صرف می‌کند.

* توجه داشته باشید که وقتی هر یک از توابع لگاریتمی مقدار تعریف نشده یا مقدار زیر ۰ را برمی گرداند (یعنی زمانی که ورودی تابع لگاریتمی زیر ۱ باشد)، فرمول مقدار تابع لگاریتمی را به ۰ بازنشانی می کند تا از پاداش های منفی استخراج یا خطا در عملکرد جلوگیری کنید.

به طور کلی، فرمول پاداش استفاده از برنامه دو عامل را در نظر می‌گیرد: زمان صرف شده در برنامه‌ها و تعداد برنامه‌های استفاده شده در حالی که سابقه استفاده از برنامه را در درازمدت اعتبار می‌کند و برای جلوگیری از بهره‌برداری، پاداش‌ها را محدود می‌کند. دو بخش اصلی در فرمول وجود دارد. بخش اول زمان صرف شده توسط پایونیر در هر برنامه در آخرین جلسه ماینینگ (یعنی در روز قبل) را جمع آوری می کند. تابع لگاریتمی یک تابع مثبت با بازده کاهشی ارائه می‌کند، به این معنی که افزایش زمان صرف شده برای هر برنامه به طور کلی پاداش‌ها را افزایش می‌دهد، اما اثر مثبت زمان صرف شده روی پاداش‌ها با صرف زمان بیشتر کاهش می‌یابد. این راه‌اندازی Pioneers را تشویق می‌کند که عموماً زمان بیشتری را روی برنامه‌های مختلف اختصاص دهند و به شبکه کمک می‌کند تا ایجاد ابزارهای مختلف را راه‌اندازی کند. در عین حال، برای جلوگیری از سوء استفاده کاربران از این پاداش با باز نگه داشتن مصنوعی برنامه ها در تمام طول روز، جوایز را محدود می کند، که به طور معناداری به ایجاد برنامه های کاربردی کمک نمی کند.

بخش دوم فرمول پاداش استفاده از برنامه به میانگین زمان روزانه پایونیر در تمام برنامه‌ها در دوره‌های زمانی مختلف می‌پردازد. هر چه دوره زمانی به عقب تر برود، وزن آن کمتر می شود. به عبارت دیگر، پایونیر هر چه مدت طولانی‌تری از برنامه‌های پای نتورک استفاده می‌کند، Pi بیشتری استخراج می‌کند، اما زمان اخیری که روی برنامه‌ها صرف کرده‌اند، بیشتر از زمان قبلی‌شان در گذشته، برای استخراج به حساب می‌آیند. علاوه بر این، در واقع، تاریخچه استفاده از برنامه تنها در صورتی بر پاداش استخراج فعلی تأثیر می‌گذارد که پایونیر در آخرین جلسه ماینینگ خود نیز از برنامه‌های Pi استفاده کند. این بدان معنی است که هیچ پاداش غیرفعالی فقط برای استفاده گذشته وجود ندارد. بار دیگر، استفاده از توابع لگاریتمی به تعدیل افزایش استخراج از طریق استفاده از برنامه کمک می کند تا از بهره برداری از پاداش استفاده از برنامه جلوگیری شود. نکته قابل توجه در اینجا این است که گردانندگان چت Pi که در دو سال گذشته به هدایت Pioneers و نظارت بر فعالیت های نامطلوب در چت های Pi کمک کرده اند، هنگام راه اندازی Mainnet، پاداش استفاده از برنامه را با نرخ بالاتری استخراج می کنند.

جایزه گره ها (Node)

مانند هر بلاک چین، Node ها در مرکز تمرکززدایی Pi قرار دارند. در Pi، به‌جای تکیه بر گره‌های سازمانی متمرکز، تصمیم گرفتیم گره‌ها را برای هر پایونیر با رایانه متصل به اینترنت باز کنیم. این گره‌ها با کمک نمودار اعتماد جهانی جمع‌آوری‌شده از حلقه‌های امنیتی پایونیر از اپلیکیشن موبایل، الگوریتم اجماع را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و بلوک‌های پردازش اجرا می‌کنند. از آنجایی که Node ها برای تمرکززدایی، امنیت و طول عمر بلاک چین Pi حیاتی هستند، پیشگامان فعال در Node پاداش های استخراج اضافی دریافت خواهند کرد.

فرمول پاداش گره در اینجا تجدید چاپ می شود:

N(I) = node_factor • tuning_factor • I، جایی که
Node_factor = Percent_uptime_last_1_days • (Uptime_factor + Port_open_factor + CPU_factor)، که در آن
Uptime_factor = (Percent_uptime_last_90_days + 1.5* Percent_uptime_last_360_days(360-90) + 2* Percent_uptime_last_2_years + 3* Percent_uptime_last_10_years)
Port_open_factor = 1 +%.
CPU_factor = (1 + avg_CPU_count_last_90_days + 1.5*avg_CPU_count_last_360_days + 2* avg_CPU_count_last_2_years + 3*avg_CPU_count_last_10_years)/4.
Percent_uptime_last_*_days/years درصد آخرین * دوره زمانی است که گره فردی زنده و قابل دسترسی توسط شبکه بوده است.
%.
avg_CPU_count_last_*_days/years میانگین CPUی است که Node منفرد در آخرین * دوره زمانی به شبکه ارائه کرده است. tuning_factor یک عامل آماری است که node_factor را به عددی بین ۰ تا ۱۰ نرمال می‌کند.

پاداش گره به فاکتور آپتایم، عامل باز بودن پورت، فاکتور CPU و ضریب تنظیم بستگی دارد. ضریب آپتایم یک گره برای یک دوره زمانی معین، نسبت زمانی است که گره در آن دوره فعال است. به عنوان مثال، ضریب آپتایم ۲۵ درصد دیروز به این معنی است که Node در مجموع ۶ ساعت از ۲۴ ساعت دیروز زنده و قابل دسترسی بوده است. نرم افزار Pi Node زمان فعال بودن یک گره خاص را ردیابی می کند. با شروع فاز شبکه باز، فقط یک گره که به صورت عملکردی در یک نقطه زمانی معین اجرا می شود، فعال در نظر گرفته می شود. این یک پروکسی برای قابلیت اطمینان Node است. با این حال، برای داده‌های تاریخی مربوط به پاداش استخراج، اگر برنامه Node باز باشد و به اینترنت متصل باشد، حتی اگر به طور عملکردی اجرا نشود، یک Node فعال در نظر گرفته می‌شود. این معافیت برای عملکرد گذشته به رسمیت می‌شناسد که اپراتورهای Community Node که Testnet را اجرا می‌کنند، داده‌ها و زیرساخت‌های مهمی را برای فعال کردن تکرارهای متعدد نرم‌افزار Node و Testnet در اختیار شبکه قرار می‌دهند، و اینکه همیشه تقصیر اپراتور Node نبوده است که Node‌های آن‌ها هستند. غیر فعال

ضریب باز بودن پورت یک Node برای یک دوره زمانی معین، نسبت زمانی است که پورت های خاص گره در آن دوره از اینترنت قابل دسترسی هستند. گره های Pi از پورت های ۳۱۴۰۰ تا ۳۱۴۰۹ استفاده می کنند که به سایر گره ها امکان می دهد از طریق این پورت ها و آدرس IP شبکه به آنها دسترسی پیدا کنند. یک گره پورت باز می تواند به ارتباطات آغاز شده توسط گره های دیگر پاسخ دهد، در حالی که گره های پورت بسته قادر به دریافت چنین ارتباطاتی از سایر گره ها نیستند و فقط می توانند ارتباطات را آغاز کنند. پروتکل اجماع Pi به گره ها متکی است که مجموعه ای از پیام ها را بین یکدیگر ارسال می کنند. بنابراین، گره‌های پورت باز برای عملکرد بلاک چین Pi حیاتی هستند، و بنابراین، ارزش پاداش استخراج را دارند. در واقع هدف شبکه داشتن حداقل ۱/۸ نودها با پورت های باز است و داشتن پورت باز یکی از پیش نیازهای سوپر نود بودن است.

ضریب CPU یک Node برای یک دوره زمانی معین، میانگین تعداد هسته‌ها/رشته‌های CPU موجود در رایانه در آن دوره است. یک فاکتور CPU بالاتر، بلاک چین را برای مقیاس پذیری آینده آماده می کند، به عنوان مثال، توانایی پردازش تراکنش های بیشتر در هر بلوک یا تراکنش های بیشتر در ثانیه. بلاک چین Pi یک بلاک چین انرژی و منابع فشرده نیست. این شبکه در ابتدا قرار است در یک بلوک جدید با حداکثر ۱۰۰۰ تراکنش (T) در هر ۵ ثانیه کار کند. بنابراین شبکه به طور موثر قادر است تا حدود ۲۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) یا ۱۷ میلیون تراکنش در روز را پردازش کند. اگر بلاک چین در آینده شلوغ شود، این محدودیت را می توان با افزایش اندازه بلوک از ۱۰۰۰ به ۱۰۰۰۰ تراکنش در هر بلوک به ۲۰۰۰ TPS (170 میلیون تراکنش در روز) افزایش داد. هرچه CPU ارائه شده توسط Pi Nodes بالاتر باشد، شبکه فضای بیشتری برای رشد و گسترش بیشتر در آینده خواهد داشت. علاوه بر این، CPU جمعی بالاتر از Pi Nodes به برنامه‌های جدید مبتنی بر گره همتا به همتا اجازه می‌دهد تا بر روی شبکه Pi ساخته شوند، مانند برنامه‌های اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز CPU که به برنامه‌های پرقدرت محاسباتی اجازه اجرا یا ارائه خدمات ابری توزیع‌شده را می‌دهند. چنین خدماتی برای گره‌های کمک‌کننده با Pi اضافی که توسط مشتریان آن سرویس‌ها پرداخت می‌شود، پاداش بیشتری خواهند داشت.

در نهایت، یک فاکتور تنظیم، پاداش Node را به عددی بین ۰ تا ۱۰ عادی می‌کند. این به معنای قابل مقایسه کردن جوایز Node با سایر انواع پاداش‌های استخراج است که مشارکت‌های دیگر را در شبکه Pi تشخیص می‌دهند. در طول فاز Mainnet Enclosed (همانطور که در بخش نقشه راه توضیح داده شد)، انتظار می رود فرمول پاداش Node تکرار شود. به عنوان مثال، استفاده از توابع لگاریتمی یا ریشه ممکن است به طور بالقوه نیاز به یک عامل تنظیم را برطرف کند.

داشتن گره‌های قابل‌اطمینان که به‌طور قابل پیش‌بینی در طول زمان طولانی کار می‌کنند، برای سلامت بلاک چین بسیار مهم است. این یک مشارکت یکپارچه و انجام شده نیست. بنابراین، ضریب uptime، ضریب باز بودن پورت و عامل CPU همه در دوره‌های زمانی مختلف محاسبه می‌شوند، جایی که ارزش دوره‌های زمانی اخیر وزن بیشتری نسبت به دوره‌های زمانی با طول‌های مساوی از گذشته‌های دورتر دارد. البته توجه داشته باشید که پاداش Node مضربی از فاکتور آپتایم جلسه ماینینگ قبلی است. بنابراین، اگر Node در تمام روز تقویمی قبل از آن غیرفعال باشد، پایونیر در جلسه ماینینگ معین، هیچ جایزه Node دریافت نخواهد کرد. مشابه پاداش استفاده از برنامه، هیچ پاداش غیرفعالی فقط برای مشارکت گذشته به عنوان اپراتور Node وجود ندارد. این همچنین به این معنی است که یک ضریب زمان کم در روز تقویم قبلی (حتی اگر Node برای بخشی از روز فعال باشد) به طور قابل توجهی پاداش Node را در یک روز معین با وجود مشارکت‌های بالای Node در گذشته کاهش می‌دهد.

تأثیر KYC بر پاداش های Mainnet

برای تکمیل KYC یک دوره مهلت شش ماهه تقویمی برای پایونیر وجود خواهد داشت. پس از آن، پایونیر تمام Pi استخراج شده در خارج از پنجره ۶ ماهه را از دست می دهد و نمی تواند Pi از دست رفته را به Mainnet منتقل کند. حفظ Pi استخراج شده در پنجره ۶ ماهه به طور نامحدود ادامه می یابد تا زمانی که آنها از KYC عبور کنند یا سیاست KYC تغییر کند. توجه داشته باشید که این چارچوب استخراج پنجره KYC تنها زمانی آغاز می‌شود که راه‌حل KYC به طور کلی در آینده برای همه پیشگامان واجد شرایط در دسترس باشد و از قبل به جامعه اعلام شود. وقتی Mainnet را راه اندازی کنیم، محدودیت شش ماهه بلافاصله اعمال نخواهد شد.

به دلیل اهمیت انسانیت واقعی در ماینینگ مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، تنها پیشگامانی که KYC را قبول می‌کنند می‌توانند موجودی تلفن خود را به بلاک چین منتقل کنند. هدف ما این است که تا حد امکان پیشگامان واقعی KYC را پاس کنند. همانطور که در ادامه توضیح داده شد، پنجره شش ماهه در خدمت اهداف مهم زیر است:

تعادلی بین دادن زمان کافی به پایونیر برای گذراندن KYC و ایجاد فوریت کافی برای گذراندن KYC ایجاد کنید.
از انتقال Pi تایید نشده پس از دوره مهلت شش ماهه KYC به Mainnet جلوگیری کنید، در عوض آن را برای استخراج توسط سایر پیشگامان KYC در محدوده عرضه کلی Pi اختصاص داده شده برای استخراج Pioneer آزاد کنید.
هرزنامه و سوء استفاده KYC را محدود کنید (تأخیر ۳۰ روزه در KYC کردن اعضای جدید را در زیر ببینید)

اگر پایونیرها KYC را به موقع پاس نکنند، انتقال Mainnet موجودی آنها و موجودی سایر پیشگامانی که آنها را در حلقه های امنیتی و تیم های ارجاع خود دارند به تاخیر می اندازد. بدون موجودی در Mainnet، پایونیر قادر به استفاده از پرداخت در برنامه‌های Pi نیست، در نتیجه رشد اکوسیستم مبتنی بر ابزار ما را تضعیف می‌کند. یک پنجره شش ماهه برای پایونیرها احساس فوریت ایجاد می کند و در عین حال زمان کافی برای بازیابی Pi استخراج شده خود را به آنها می دهد. فرآیند تأیید KYC عموماً بر اساس مکانیسم‌های پیش‌بینی خودکار ماشین Pi که در سه سال گذشته اجرا شده‌اند، احتمال انسان‌های واقعی Pioneers را در نظر می‌گیرد. حساب‌های تازه ایجاد شده تا ۳۰ روز نمی‌توانند فوراً برای تأیید KYC درخواست دهند. این به شبکه کمک می‌کند تا توانایی ربات‌ها و حساب‌های جعلی برای ارسال هرزنامه و سوءاستفاده از فرآیند KYC ما را محدود کند و منابع اعتبارسنجی KYC را برای پیشگامان انسانی واقعی در اولویت قرار دهد.

در نهایت، Pi از دست رفته پیشگامان که تأیید KYC را بیش از شش ماه به تأخیر می اندازند، به Mainnet منتقل نمی شود و در محاسبه نرخ استخراج پایه در سراسر سیستم (B) فراتر از دوره مهلت شش ماهه KYC در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، Pioneers باید Pi خود را به موقع مطالبه کنند، در غیر این صورت Pi از دست رفته آنها توسط سایر پیشگامان تأیید شده که می توانند مشارکت کاملی در شبکه داشته باشند، مجدداً به B برای استخراج در همان سال اختصاص داده می شود.

نقشه راه Pi network

شبکه Pi در طراحی فناوری و اکوسیستم ما و همچنین اهمیت ورودی جامعه ما در توسعه منحصر به فرد است. این منحصربه‌فرد بودن به بهترین وجه توسط یک رویکرد متفکرانه و تکراری ارائه می‌شود که امکان بازخورد جامعه، آزمایش محصولات، ویژگی‌ها، و تجربه کاربر، و مراحل تعریف شده توسط نقاط عطف را فراهم می‌کند. سه مرحله اصلی برای توسعه ما وجود دارد: (۱) بتا، (۲) Testnet و (۳) Mainnet.

فاز ۱: بتا

در دسامبر ۲۰۱۸، ما اپلیکیشن موبایل خود را به‌عنوان نمونه اولیه آلفا در فروشگاه برنامه‌های iOS به‌صورت عمومی راه‌اندازی کردیم که اولین Pioneers را در اختیار داشت. در روز Pi، ۱۴ مارس ۲۰۱۹، وایت پیپر اصلی Pi منتشر شد که نشان دهنده راه اندازی رسمی شبکه Pi است. در این مرحله، برنامه ما به Pioneers اجازه داد تا با کمک به رشد و امنیت بلاک چین آینده Pi را استخراج کند. از آنجایی که هدف نهایی راه‌اندازی Mainnet و ایجاد اکوسیستمی در اطراف پلتفرم Pi بود، برنامه Pi که روی سرور متمرکز Pi اجرا می‌شد، به کاربران تلفن همراه (Pioneers) این امکان را می‌داد تا در حلقه‌های امنیتی خود مشارکت کنند که در مجموع، نمودار اعتماد مورد نیاز را ایجاد کردند. الگوریتم اجماع بلاک چین Pi، و در عوض، Pioneers پاداش استخراج دریافت کردند. علاوه بر این، فاز متمرکز به شبکه امکان رشد، تشکیل جامعه، و توکن Pi را داد تا در دسترس و به طور گسترده توزیع شود. این مرحله همچنین امکان تکرار بسیاری از ویژگی‌های فنی و تجربه پایونیر را با اعمال نفوذ جامعه در طول فرآیند توسعه فراهم کرد.

دستاوردهای عمده زیر در مرحله بتا انجام شد:

برنامه تلفن همراه Pi Network فهرست شده بود و از طریق فروشگاه برنامه iOS و Google Playstore قابل دسترسی بود.
شبکه Pi از ۰ به بیش از ۳٫۵ میلیون پایونیر درگیر افزایش یافت.
جامعه شبکه Pi به طور فعال با این پروژه از طریق تعاملات صفحه اصلی برنامه و برنامه چت درگیر شد.
شبکه Pi به ۲۳۳ کشور و منطقه در سراسر جهان رسیده است.

فاز ۲: شبکه آزمایشی

این مرحله در ۱۴ مارس ۲۰۲۰ آغاز شد و یک آماده‌سازی حیاتی دیگر برای انتقال به یک بلاک چین غیرمتمرکز – یک شبکه آزمایشی زنده با گره‌های توزیع‌شده از سراسر جهان بود. نرم افزار Pi Network’s Node به رایانه های فردی امکان می دهد از اجرای Pi Testnet با استفاده از سکه Test-Pi پشتیبانی کنند. Test-Pi فقط برای آزمایش در دسترس بود و هیچ ارتباطی با موجودی حساب Pioneers در برنامه Pi ندارد. Pi Testnet به بیش از ۱۰۰۰۰ Node جامعه کاملاً کاربردی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ Node فعال روزانه در لیست انتظار رسیده است و همانطور که در بخش بعدی توضیح داده شد، برای اهداف آزمایشی در فاز Mainnet به وجود خود ادامه خواهد داد.

Pi Testnet امکان تست اتصال، عملکرد، امنیت و مقیاس پذیری بلاک چین را فراهم می کند و به توسعه دهندگان برنامه های Pi اجازه می دهد تا برنامه های Pi را قبل از اینکه بتوانند برنامه خود را در Mainnet استقرار دهند، توسعه دهند. در طول مرحله Testnet، ۳ استراتژی اصلی اتخاذ شد: (۱) تمرکززدایی از طریق گره های Testnet، (۲) رشد از طریق برنامه اصلی Pi برای استخراج موبایل، و (۳) ایجاد ابزار از طریق پلت فرم برنامه های Pi در مرورگر Pi. Testnet به موازات برنامه استخراج تلفن همراه Pi از فاز ۱ اجرا شد و Nodeهای غیرمتمرکز جامعه را قادر ساخت تا آنلاین شوند و برای Mainnet آماده شوند. به طور خاص، گره های Testnet به ارزیابی عملکرد، امنیت و مقیاس پذیری بلاک چین کمک کردند. همچنین به توسعه دهندگان Pi App کمک کرد تا برنامه های خود را در برابر بلاک چین آزمایش کنند. در همان زمان، اپلیکیشن ماینینگ موبایل Pi به کار خود روی میلیون‌ها Pioneers ادامه داد و جامعه را ساخت و به امنیت بلاک چین کمک کرد. مرورگر Pi، همراه با Pi SDK، جامعه را قادر به ایجاد ابزارهای کاربردی و توسعه اکوسیستم Pi کرد.

دستاوردهای عمده زیر در مرحله Testnet انجام شد:

نسخه های زیادی از نرم افزار Node منتشر شد.
پلتفرم Pi همراه با عناصر کلیدی زیرساخت اکوسیستم ما منتشر شد: کیف پول، مرورگر، طوفان فکری و ابزارهای توسعه دهنده.
نسخه آزمایشی برنامه KYC در مرورگر Pi معرفی شد.
این پروژه اولین هکاتون آنلاین خود در سراسر جهان را با هزاران شرکت کننده از جامعه پایونیر برگزار کرد.
شبکه Pi به بیش از ۳۰ میلیون Pioneers درگیر، و از ۰ به بیش از ۱۰۰۰۰ Node جامعه کاملاً کاربردی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ Node فعال روزانه در لیست انتظار افزایش یافت.
شبکه Pi تقریباً به تمام کشورها و مناطق جهان دسترسی پیدا کرد.

فاز ۳: شبکه اصلی Mainnet 

در دسامبر ۲۰۲۱، شبکه اصلی بلاک چین Pi فعال خواهد شد. انتقال موجودی پایونیر از حساب تلفن آنها به Mainnet در این دوره شروع می شود. احراز هویت KYC یک پایونیر قبل از انتقال موجودی آنها به Mainnet است. برای اینکه میلیون‌ها پیشگام زمان کافی برای تکمیل تأیید KYC خود، ایجاد ابزارهای کاربردی در اکوسیستم Pi و ادامه تکرار فناوری و طراحی اکوسیستم ما داشته باشند، Mainnet دو دوره خواهد داشت:

در ابتدا، Mainnet دارای فایروال (یعنی شبکه محصور)
و سپس، Mainnet (یعنی شبکه باز) را باز کنید.

دوره شبکه بسته

این دوره از دسامبر ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. دوره شبکه بسته به این معنی است که Mainnet فعال است اما دارای فایروال است که از هرگونه اتصال خارجی ناخواسته جلوگیری می کند. Pioneers می توانند برای KYC وقت بگذارند و Pi خود را به بلاک چین زنده Mainnet منتقل کنند. هر موجودی که به Mainnet منتقل شده است، با انتخاب پایونیر، می‌تواند برای خرید کالاها و خدمات در برنامه‌های Pi، انتقال به پایونیرهای دیگر، یا قفل شدن برای مدتی برای نرخ استخراج بالاتر استفاده شود. KYC’ed Pioneers قادر خواهد بود از Pi خود در Mainnet آزادانه در یک محیط بسته در شبکه Pi استفاده کند. با این حال، این دوره اجازه اتصال بین بلاک چین و سایر بلاک چین ها را نمی دهد.

مزایای رویکرد دو دوره ای به Mainnet
مزایای متعددی برای داشتن یک دوره بسته میانی برای افزایش سطح شیب دار تا Mainnet کاملاً باز وجود دارد. این رویکرد زمان را برای:

میلیون ها پیشگام در سراسر جهان برای عبور از KYC،
ساخت و استقرار بیشتر Pi Apps و اجازه ایجاد و استفاده از ابزارهای بیشتر،
انتقال برنامه های Pi مستقر در Testnet به Mainnet و
تکرار در مورد هرگونه تغییر و تنظیم در شبکه اصلی و اکوسیستم قبل از شبکه باز.

دوره شبکه محصور به میلیون‌ها پیشگام زمان می‌دهد تا KYC کنند و Pi خود را به شبکه اصلی انتقال دهند. تنها بخش کوچکی از پایونیرها توانسته‌اند KYC خود را در زمان راه‌اندازی Mainnet کامل کنند. در ماه‌های آینده، ما به ارائه راه‌حل KYC برای پیشگامان بیشتری ادامه می‌دهیم و به آنها کمک می‌کنیم تا KYC خود را تکمیل کنند. اگر مستقیماً از Testnet به شبکه باز منتقل می‌شدیم، این بدان معناست که پیشگامانی که قبل از دیگران قادر به KYC بودند، Pi را برای استفاده در خارج از پلتفرم Pi در دسترس خواهند داشت، در حالی که پیشگامان هنوز منتظر تکمیل KYC خود هستند، هنوز این امتیاز را نخواهند داشت. سرعتی که پیشگامان در سرتاسر جهان می توانند KYC خود را تکمیل کنند به سرعتی که هر جامعه محلی با آن نیروی کار جمعی اعتبارسنجی KYC و همچنین سرعتی که پیشگامان فردی در KYC شرکت می کنند بستگی دارد.

داشتن دوره شبکه بسته به میلیون‌ها پیشگام زمان می‌دهد تا KYC خود را تکمیل کنند و Pi خود را به Mainnet منتقل کنند. به این ترتیب، همه پیشگامانی که مایل و قادر به تکمیل KYC خود در یک دوره زمانی معقول هستند، می توانند به یکباره از Pi خود خارج از پلت فرم Pi استفاده کنند. با توجه به اینکه اتصال خارجی بین بلاک چین و سایر بلاک چین ها یا سیستم ها در طول دوره شبکه محصور مجاز نیست، این امر به پایونیر کمک می کند تا بر انتقال به Mainnet بدون هیچ گونه تأثیر خارجی بر بلاک چین Pi تمرکز کند.

این دوره همچنین به جامعه کمک می کند تا بر ایجاد ابزارهای مفید و بوت استرپ اکوسیستم بدون هیچ گونه حواس پرتی خارجی تمرکز کند. مطابق با چشم انداز شبکه Pi برای فعال کردن یک اکوسیستم مبتنی بر ابزار، این به برنامه ها اجازه می دهد تا در Mainnet مستقر شوند و ابزارهای کمکی برای Pioneers ایجاد کنند. برنامه‌های Pi می‌توانند از Testnet به Mainnet به حالت تولید برای تراکنش‌های واقعی Pi سوئیچ کنند. در این زمان، KYC’ed Pioneers می‌تواند Pi خود را روی برنامه‌های Pi خرج کند، ایجاد ابزارهای کاربردی را تقویت کرده و اکوسیستم Pi را قبل از شبکه باز راه‌اندازی می‌کند. این رمپ تدریجی و عمدی به شبکه باز به برنامه‌ها و همچنین شبکه Pi کمک می‌کند تا هرگونه اشکال در بازار و فناوری را کشف و برطرف کنند. بنابراین، دوره شبکه محصور در راستای دیدگاه پی از یک اکوسیستم مبتنی بر ابزار و فلسفه تکراری آن است.

علاوه بر این، شبکه Enclosed به Mainnet اجازه می‌دهد تا با داده‌های تولید و Pi واقعی، که با Testnet متفاوت است، اجرا شود. داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول شبکه محصور به کالیبراسیون و تغییر تنظیمات و فرمول‌ها، در صورت لزوم، برای اطمینان از یک شبکه باز پایدار و موفق کمک می‌کند.

تأیید KYC و انتقال موجودی شبکه اصلی

«مشتری/مشتری خود را بشناسید» (KYC) فرآیندی است که شناسایی را تأیید می‌کند تا حساب‌های واقعی را از حساب‌های جعلی تشخیص دهد. چشم انداز شبکه Pi ایجاد یک توکن و اکوسیستم فراگیر و گسترده برای همه پیشگامان است. مکانیسم استخراج شبکه Pi مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است و نرخ استخراج تا کنون ۵ برابر به نصف کاهش یافته است، زیرا اندازه شبکه اجتماعی به بیش از ۱K، ۱۰K، ۱۰۰K، ۱M و ۱۰M اعضای درگیر افزایش یافته است. بنابراین، Pi یک سیاست سختگیرانه برای هر نفر یک حساب دارد. این امر مستلزم دقت بالایی است تا مشخص شود که اعضای شبکه انسان‌های واقعی هستند و از افرادی که قادر به احتکار غیرمنصفانه Pi با ایجاد حساب‌های جعلی هستند، جلوگیری می‌کند. نتایج KYC Pioneers نه تنها به تأیید هویت، بلکه به تطابق نام آنها با حساب Pi و غربالگری در برابر لیست تحریم های دولتی بستگی دارد. بنابراین، KYC به اطمینان از انسانی بودن واقعی شبکه و انطباق با مقررات ضد پولشویی (AML) و ضد تروریسم کمک می کند.

همانطور که در زمان تأسیس شبکه اطلاع رسانی شد، برای اطمینان از انسانیت واقعی، حساب های جعلی Pi و استخراج اسکریپت اکیداً ممنوع است. این حساب‌ها غیرفعال می‌شوند و نمی‌توانند به Mainnet منتقل شوند. طی سه سال گذشته، مکانیسم‌های فنی متعددی برای شناسایی ربات‌ها و حساب‌های جعلی اجرا شده است. برای حساب‌هایی که با الگوریتم Pi به احتمال زیاد جعلی هستند، وزن این حساب‌ها برای اثبات خلاف آن است. این حساب‌های جعلی شناسایی‌شده یا غیرفعال می‌شوند یا از یک فرآیند بازبینی و تجدیدنظر بسیار دقیق‌تر می‌گذرند. تخصیص اسلات های KYC برای حساب هایی با احتمال بالایی که دارندگان واقعی انسان هستند اولویت بندی می شود.

فقط حساب‌های دارای هویت تأیید شده مجاز به انتقال به Mainnet خواهند بود و فقط موجودی‌های Pi منتسب به حساب‌های تأیید شده با هویت مجاز به انتقال به موجودی Mainnet خواهند بود. هنگامی که یک پایونیر و تیم ارجاع آنها و اعضای دایره امنیتی آن را پاس می کنند، KYC تعیین می کند که آیا، چه زمانی و تا چه حد، یک پایونیر می تواند موجودی خود را انتقال دهد. در زیر یک مثال فرضی برای نشان دادن چگونگی تأثیر تأیید KYC Pioneers بر تعادل آنها در مهاجرت به Mainnet آورده شده است.

برای سادگی، ما مفاهیم مختلف تعادل Pi را به صورت زیر تعریف می کنیم:

موجودی موبایل: موجودی Pi در حال حاضر در حساب پایونیر در برنامه تلفن همراه Pi نشان داده شده است
موجودی قابل انتقال: موجودی که اجازه داده شده است به Mainnet منتقل شود زیرا Pioneer و افراد خاص مرتبط با آنها در تیم های ارجاع و حلقه های امنیتی KYC را پشت سر گذاشته اند.
موجودی Mainnet: موجودی است که توسط پایونیر به Mainnet منتقل و منتقل شده است
فرض کنید فرد A صاحب یک حساب Pi است که می خواهد موجودی موبایل خود را منتقل کند. Pioneer A تنها زمانی مجاز به انتقال هر یک از موجودی تلفن همراه به Mainnet خواهد بود که هویت آنها تأیید شود، یعنی زمانی که KYC را پاس کنند. فرض کنید این فرد افراد B، C، D و E را در تیم ارجاع خود دارد و افراد D، E، F و G را در حلقه امنیتی خود دارد. تاکنون فقط افراد A، B، D و F تأیید KYC خود را تکمیل کرده‌اند.

در این تنظیمات مثال:

A یک پیشگام ماینینگ است که KYC را گذرانده است.
B، C، D، E در تیم ارجاع A هستند.
D، E، F، G در دایره امنیتی A قرار دارند.
A، B، D و F KYC را پاس کرده اند.
در اینجا، موجودی قابل انتقال A مجموع سه جزء زیر است:

جوایز پایونیر: Pi بر اساس وضعیت A’s Pioneer در تمام جلسات ماینینگ استخراج شده است
جوایز مشارکت‌کننده: سهم D و F در نرخ استخراج A به عنوان مشارکت‌کنندگان در تمام جلسات ماینینگ
پاداش های سفیر: پاداش های ماینینگ از تمام جلسات ماینینگ زمانی که B و D به عنوان اعضای تیم ارجاع در همان جلسه ای استخراج کردند که A استخراج شد.
از آنجایی که تعداد بیشتری از تیم ارجاع Pioneer A و اعضای حلقه امنیتی (یعنی C، E و G) KYC را رد می کنند، بخش های بیشتری از موجودی موبایل A تبدیل به موجودی قابل انتقال می شود—آماده برای مهاجرت A به Mainnet و در نهایت تبدیل A’s Mainnet Balance. .

در طول دوره Mainnet محصور، هر موجودی موبایلی که تبدیل به موجودی قابل انتقال نشده باشد در برنامه استخراج موبایل باقی می‌ماند تا زمانی که Pioneers مرتبط در تیم ارجاع و حلقه‌های امنیتی KYC را رد کنند و مبلغ مربوطه به Mainnet قابل انتقال شود. در مورد مثال بالا پایونیر A، سهم موجودی C، E و G به عنوان موجودی موبایل برای A در برنامه استخراج باقی می‌ماند و منتظر می‌ماند تا KYC را پاس کنند تا این موجودی قابل انتقال باشد. اگر چنین حساب‌های مرتبط هرگز از KYC عبور نکنند، موجودی منتسب به این حساب‌های غیر KYC در تاریخ خاصی منقضی می‌شود که زمان کافی برای کل شبکه به KYC داده می‌شود. موجودی‌های مطالبه‌نشده به‌دلیل کمبود KYC با عدم انتقال به Mainnet کنار گذاشته می‌شوند، در عوض آن‌ها را برای استخراج توسط سایر پیشگامان KYC’ed در محدوده عرضه Pi تخصیص داده شده برای استخراج Pioneer که در بخش Pi Supply توضیح داده شده است، آزاد می‌کنند. .

محدودیت در شبکه بسته
در حالی که تراکنش‌های بین برنامه‌های Pi و Pioneers و تراکنش‌های Pioneer-to-Pioneer در شبکه Pi مجاز است، شبکه محصور محدودیت‌هایی را که در زیر ذکر شده است اعمال خواهد کرد. این محدودیت ها در این مرحله به اعمال ماهیت محصور شبکه کمک می کند:

هیچ ارتباطی بین Pi و سایر بلاک چین ها یا صرافی های رمزنگاری وجود نخواهد داشت.
دسترسی به Mainnet فقط از طریق کیف پول Pi و برنامه های Pi در مرورگر Pi امکان پذیر است.
بلاک چین Mainnet برای هر رایانه ای در اینترنت قابل دسترسی خواهد بود اما فقط از طریق فایروال برای اجرای قوانین فوق.
فقط گره های تیم هسته ای در Mainnet وجود خواهند داشت تا اطمینان حاصل شود که فایروال همیشه در محل قرار دارد.
شبکه محصور از فعالیت های اقتصادی و رشد اکوسیستم پی حمایت می کند. بنابراین، تراکنش‌های Pioneer-to-Pioneer از طریق کیف پول Pi امکان‌پذیر است، زیرا KYC’ed Pioneers می‌تواند از کیف پول Pi برای تراکنش در Pi استفاده کند. Pioneers همچنین می‌توانند برنامه‌های Pi in Pi را در مرورگر Pi مصرف کنند، که می‌تواند از طریق Pi Apps SDK و Pi Blockchain API به Mainnet دسترسی داشته باشد. در طول دوره شبکه محصور، یک برنامه در مرورگر Pi فقط می‌تواند از APIهای بلاک چین Pi که توسط فایروال در لیست سفید قرار گرفته‌اند برای تعامل با Mainnet استفاده کند.

استفاده های زیر از تراکنش های Pioneer-to-Pioneer، Pioneer-to-App و App-to-Pioneer مجاز خواهد بود:

تبادل Pi برای کالاها و خدمات از طریق برنامه های Pi
انتقال Pi بین پایونیر برای کالاها و خدمات
استفاده های زیر ممنوع خواهد بود:

مبادله رمز ارز پای  با ارز فیات
مبادله Pi برای سایر ارزهای دیجیتال
انتقال برای Pi برای وعده آینده فیات یا سایر ارزهای دیجیتال
محدودیت های فوق را با افزودن فایروال به Mainnet و با اجرای انحصاری گره های Mainnet برای این دوره موقت اعمال خواهیم کرد. گره های انجمن در دوره شبکه محصور شده بر روی Testnet اجرا می شوند. ما به پیاده سازی رابط و سایر تغییرات در گره ها در آماده سازی برای دوره شبکه باز که در آن گره های انجمن می توانند در Mainnet اجرا شوند، ادامه خواهیم داد. محدودیت های شبکه برای محصور نگه داشتن آن با رسیدن به دوره بعدی یعنی شبکه باز کاهش خواهد یافت.

دوره شبکه باز
بسته به بلوغ اقتصاد شبکه بسته و پیشرفت KYC، این دوره ممکن است در روز Pi (14 مارس ۲۰۲۲)، روز Pi2 (28 ژوئن ۲۰۲۲) یا بعد از آن شروع شود. دوره شبکه باز به این معنی است که فایروال در دوره شبکه محصور شده حذف خواهد شد و به هر گونه اتصال خارجی اجازه می دهد، به عنوان مثال، به شبکه های دیگر، کیف پول ها، و هر کسی که می خواهد به Pi Mainnet متصل شود. تماس‌های API فایروال نمی‌شوند و Pioneers می‌توانند Pi Nodes و سرویس‌های API خود را اجرا کنند. پیشگامان با سایر بلاک چین ها ارتباط خواهند داشت. گره های انجمن همچنین می توانند Mainnet را اجرا کنند و خرید و فروش ارز دیجیتال پای در صرافی های رمزارزی امکانپذیر خواهد شد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار پروژه پای و همچنین لیست شدن ارز پای در صرافی بایننس و بسیاری از سایتهای تخصصی کریپتو در جهان لطفا به مقاله زیر مراجعه نمایید :

 اعتبار ارز دیجیتال پای نتورک

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز pi به مقاله های زیر مراجعه نمایید :

⇐ خرید و فروش ارز پای

⇐ قیمت ارز دیجیتال پای Pi

 آموزش کیف پول پای نتورک

برای آموزش نحوه افزایش سرعت استخراج pi  با جذب زیرمجموعه و ریفرال مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید :

⇐ رفرال ( Referral ) چیست و روش های جذب آن

(آموزش روشهای حرفه ای جذب رفرال) :

⇐ آموزش کسب درآمد از اینترنت همراه با تبلیغات حرفه ای برای افزایش درآمد 

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار ارز PI NETWORK و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال (تلگرام – روبیکا ): @kasbe_bitcoin

 

کانال روبیکا kanal-dolari