پای هکاتون در پای نتورک

کسب درآمد از ایردراپ

رویداد پای هکاتون در پای نتورک در روز پای دو

آینده از پای نتورک

ترجمه اطلاعیه تیم اصلی pi network به مناسبت رویداد پای هکاتون در روز پای دو :

?هکاتون (به انگلیسی: Hackathon) رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر  توسعه نرم‌افزار هستند،از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

هکاتون‌ها معمولاً بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامند. برخی از هکاتون‌ها تنها برای اهداف اجتماعی و  آموزشی هستند، هر چند که در اکثر موارد، هدف هکاتون‌ها ایجاد نرم‌افزارهای مفید و قابل استفاده است.

اطلاعیه ۲۹ ژوئن

?روز پای دو(۲۰۲۱)?

در راستای برگزاری مراسم جشن روز پای دو، پای آماده و هیجان‌زده از راه اندازی و رونمایی از بستر نرم افزاری خدمات رفاهی برنامه های پای، توسعه دهنده ی، درگاه و برگزاری رویداد هکاتون پای است.

? توسعه دهندگان انجمن اکنون قادرند تا بر روی بستر توسعه ی پای، اقدام به ساخت و آزمایش برنامه های کاربردی کنند و آن ها را در اختیار میلیون ها نفر قرار دهند.

?مطابق بررسی اجمالی پای و اهمیت آن، میتوان گفت که پای یک رمزارز جهانی با توان عملیاتی بالا جهت انجام معاملات است که امکان معاملات و تسویه حساب های جهانی را بصورت فوری و در زمان کوتاه فراهم میکند. در راستای سودمند بودن، شبکه ی پای به دنبال خودحقیقی‌سازی بواسطه ی ایجاد ارزش از طریق شبکه ی غیرمتمرکزی از برنامه های کاربردی که ناظر به خدمات رفاهی است.

?این برنامه ها و اپلیکیشن ها از زنجیره ی بلوکی شبکه پای نتورک بعنوان یک واسطه جهت انجام تبادلات کالا و خدمات بهره می جوید. بستر خدماتی جدید نیز بعنوان یک زیرساخت بر اساس همین هدف ساخته شده است و این بستر با اتصال به شبکه ی آزمایشی بلوک زنجیره ای پشتیبانی میشود (که همان شبکه ی اصلی میباشد) و از طریق مرورگر پای در دسترس افراد و کاربران قرار میگیرد.

?بستر خدمات رفاهی پای از طریق شبکه ی توسعه ی انجمن راه اندازی میشود. برنامه های کاربردی پای بعنوان برنامه های تحت وب و بر روی مرورگر پای اجرا میشوند. با استفاده از کیت توسعه نرم افزار کنونی، پیشگامان میتوانند اقدام به پرداخت آزمایشی به شخص سوم کنند.

⭐️⭐️⭐️روش پرداخت پای همیشه مبتنی بر دستگاه محاسباتی شخص فرستنده است، چه مخاطب یکی از پیشگامان باشد چه شخص سوم، زیرا این فرستنده است که می بایست با کلید خصوصی خودش وارد برنامه و حساب کاربری خود شود. برنامه های کاربردی سوم شخص پای قادرند در ازای کالا و خدمات و از طریق کیف پول پای و بواسطه یک کیت نرم افزاری ساده ی جاوااسکریپن از پیشگامان درخواست پای کنند. پیشگامان این پرداخت را با امضای قسمت تبادل در کیف پول پای خود به انجام میرسانند.

?برنامه های سوم شخص پای از طریق امضا و نشانه گذاری درون کیف پول توسعه دهنده و درون سرورهای خودشان، قادرند مقادیر پای را به پیشگامان ارسال کنند. پیشگامان میتوانند از طریق مرورگر پای به وبسایت برنامه های سوم شخص پای مراجعه کنند و آن ها را مورد بررسی قرار دهند. زمانی که میخواهند به خرید چیزی درون این برنامه ها اقدام کنند میتوانند از طریق بخش پرداخت با پای که مستقیما به کیف پول پای متصل است و از این حیث که به کیف پول خود دسترسی دارند این کار را انجام دهند.

?پس از پرداخت موفقت آمیزی که بر روی شبکه زنجیره بلوکی پای ثبت میشود، آن ها به آدرس اولیه برنامه کاربردی سوم شخص بازمیگردند تا به کار خود ادامه دهند.

تمام تبادلاتی که بر روی این بستر کنونی رخ میدهد فقط و فقط از شبکه آزماشی پای استفاده میکند زیرا کیت ساده ی نرم افزاری و برنامه های پرداخت پای تنها به شبکه ی آزمایشی زنجیره ی بلوکی پای متصل هستند.

هدف ما بهبود بستر نرم افزاری و توسعه ی برنامه های کاربردی و اپلیکیشن های پای جهت کمک به انجمن جهت سازگار شدن و ایجاد آمادگی هنگام راه اندازی شبکه ی اصلی ست. جهت تسهیل امر برای توسعه دهندگان برنامه های زیست بومی، و اینکه توسعه دهنگان چنین برنامه هایی بدون نگرانی از مسئله ی مقیاس پذیری و هزینه های سرور بتوانند به کارشان ادامه دهند، ما اقدام به ساخت یک شبکه ی توسعه ی استاندارد و ایجاد منابع گسترده کرده ایم. توسعه دهندگان برنامه های زیست بومی میتوانند برنامه های خود را مستقیما بر روی خوشه ی پای که به هزاران سرور پردازنده مرتبط است آپلود و بارگزاری کنند و آماده ی اجرای آن و دادن دسترسی به میلیون ها نفر شوند.

جزئیات و اطلاعات بیشتر راجع به این منابع بزودی منتشر خواهد شد. انجمن توسعه دهنده پای تنها چند هفته پیش بود که اقدام به راه اندازی شبکه جدید درگاه توسعه دهنده ی پای کرد که این درگاه به توسعه دهندگان انجمن این اجازه و امکان را میدهد که مستقیما به بستر پای متصل شوند و برنامه های کاربردی سوم شخص خود را بر روی شبکه آزمایشی پای ایجاد کنند. از طریق درگاه توسعه ی مذکور، توسعه دهندگان قادر خواهند بود به منابع گسترده ای دسترسی پیدا کنند و عمل تطبیق و ورود به سیستم را انجام دهند.

?همچنین ما، برای اعلانات و بیانیه ها، ارتباطات و موضوعات تکراری و مدیریت انجمن توسعه دهندگان و برنامه نویسان، در حال راه اندازی یک سرور جداگانه و اختصاصی هستیم که در آن توسعه دهندگان و برنامه نویسان میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم اقدام به ساخت pi network کنن.

این سرور اطلاعات و منابع آموزشی را در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد و به توسعه دهندگان کمک میکند تا توانایی ساخت برنامه های کاربردی نسل-بعدی پای را پیدا کنند.

شرکت کنندگان در این سرور دو دسته اند. یا با شرکت در آزمون و تست برنامه نویسی پای بعنوان یک توسعه دهنده شناسایی شده اند و یا به یکی از گروه ها و تیم های هکاتون پای پیوسته اند.

اگر شما در یکی از دسته های بالا قرار میگیرید، منتظر باشید تا دعوتنامه بر روی برنامه ی پای قرار بگیرد.

بیانیه

شبکه ی پای هم اکنون در حال معرفی و اعلام آغاز رویداد جدید هکاتون پای است.

✨رویداد هکاتون

یک رخداد تعاملی است که در آن پیشگامان و توسعه دهندگان به هم میپیوندند تا با هم آینده ی پای را بسازند. ما در رویداد هکاتون و طی هفت هفته از بیست و هشتم جون تا دهم اگوست میزبان شما خواهیم بود.

ما با دو نوع از برنامه هایی که قرار است تولید شوند سر و کار داریم. دسته ی اول برنامه های زیست بومی بوده و دسته ی دوم برنامه های کاربردی. همچنین برنامه هایی تحت عنوان برنامه های بیزینسی وجود دارند که بواسطه ی آن ها میتوان به اعمال داد و ستد و معامله و فعالیت تجاری پرداخت.

مبلغ صدهزار دلار و صدهزار پای به برترین تیم توسعه دهنده که بتواند معیارهای مورد قبول را کسب کند بعنوان جائزه تعلق میگیرد.

برای هر یک از رده بندی های دیگر (برنامه های زیست بومی و بیزینسی)

⭐️جائزه رتبه اول بیست هزار دلار و بیست هزار پای
⭐️جائزه رتبه دوم پانزده هزار دلار و پانزده هزار پای
⭐️جائزه رتبه سوم ده هزار دلار و ده هزار پای

و همچنین به هر یک از اعضای تیم های پنج نفره معادل هزار دلار بعلاوه ی هزار پی تقدیم میشود. مبلغ کلی که مجموعا صدهزار دلار و صدهزار پای میباشد بگونه ای که شرح داده شد به برندگان رقابت تقدیم میشود. جهت تعیین معیارها و قضاوت، قاضیانی انتخاب شده اند، همچنین پیشگامان در این پروسه شراکت دارند و در نهایت هسته مرکزی گروه برندگان نهایی را تعیین خواهد کرد.

?جهت شرکت در هکاتون انلاین:

از طریق قسمت ایده پردازی برنامه (بارش ایده) به هکاتون آنلاین بپیوندید. ایده ی خود را ارائه دهید یا به یکی از گروه ها بپیوندید. در صورت پیوستن به گروه و پس از دعوت و امکان دسترسی به سرور اختصاصی گروه، به کانال اختصاصی گروه خود پیوسته و ساخت و بازتولید ایده ی خود را بهمراه تیمتان شروع کرده و تا دهم آگوست ادامه دهید. همچنین تا پایان این تاریخ گزارش پیشرفت میان برنامه ای و ویدئوی معرفی را آماده کنید. یک تیم متعادل و معقول هکاتون متشکل متخصصانی ست در زمینه های:

✨ ۱- سازندگان برنامه های سوم شخص

✨ ۲- متخصصان ایجاد امکان های فعالیت تجاری در قالب برنامه های کاربردی.

✨ ۳- متخصصان حوزه ی بازاریابی و روابط عمومی که بتوانند اهداف و مزیت نسبی محصول یا محصولاتشان را به مخاطب به نحو قابل قبولی عرضه کنند. و در نهایت

✨ ۴- هنرمندانی که بتوانند بعنوان طراح رابط کاربری دست به طراحی برنامه ها و اپلیکیشن ها بزنند و استفاده از آن ها را برای مخاطبانشان راحت تر کنند.

شرکت در رویداد هکاتون پای برای همه آزاد است! استعداد و توانایی و طرح ها و ایده های خود را جهت مشارکت در ساخت آینده ی پای به کار گیرید. به گروه ها بپیوندید و تخصص و تجربه خود را به اشتراک بگذارید. برای اطلاع بیشتر از جزئیات برنامه تفصیلی رویداد هکاتون پای،این پست وبلاگ را مورد مطالعه قرار دهید.

در آخر، رویداد هکاتون پای، کمکی ست در راستای پرورش توسعه ی غیرمتمرکز و آزادِ زیست بومِ پای بر اساس بستر و مرامنامه ی پای. که این مسئله، با استفاده از نفوذ و قدرت انجمن جهانی پیگیری میشود و از این طریق میتوان به حجم واقعی اقتصادهای سنتی که در آن ارز واقعی تولید و آفریده میشود دست یافت.

✨ در نیمه ی دوم این سال ما شاهد قرار گرفتن پای بر روی شبکه اصلی خودش و همچنین راه اندازی آن در انتهای سال خواهیم بود. بسیار خوشحالیم که این سفر هیجان انگیز را با شما به اشتراک میگذاریم.

پیشگامان ارجمند و گرامی!
بیائید . . .

اطلاعیه ۲ جولای ( مرور طرح‌های هکاتون در پای نتورک)

روز پای دو

هکاتون پای آغاز شده است و ما به کمک شما نیاز داریم! طرح های مصوب جدید نیازمند بررسی و بازبینی شما جهت پذیرفته شدن در روش بازرسی کور هکاتون هستند.

? روش بازرسی کور هکاتون حواشی و مسائل اضافی را غربال کرده و انتشار غیرمتمرکز طرح های با کیفیت بالا را تضمین میکند. هم اکنون به بخش ایده پردازی مراجعه کنید و روی دکمه ی (Review) بزنید و شروع به مشارکت کنید.

✨به بخش ایده پردازی پای خوش آمدید

این یک نمونه اولیه است که پیشگامان در آن میتوانند ایده های مربوط به اپلیکیشن ها و برنامه های پای را در آن ثبت و ارائه کنند.

ایده هایی برای آینده ی زنجیره ی بلوکی پای. همچنین میتوانند به طرح ها پیوسته و باعث شوند سایر پیشگامان به این طرح ها بپیوندند. پیشگامان احراز هویت شده در راستای حمایت از یک طرح خاص منتشرشده میتوانند به اهدای پای بپردازند. پای های اهداء شده تنها در صورت به مرحله ی عمل درآمدن طرح های منتشرشده توزیع میشوند. برنامه ی ایده پردازی، طرح های پیشنهادی برنامه های زیست بومی و برنامه های بیزینسی را منتشر خواهد کرد.

⚡️هدف

هدف عمده این برنامه مشمول کردن همه ی پیشگامان جهت ساخت و ایجاد زیست بوم برای پای است. امید میرود این برنامه مجرایی باشد که از طریق آن بتوانیم از خلاقیت، خرد همگانی و جمعی، استعداد ها و قابلیت ها و حمایت های جامعه بزرگ بیش از ده میلیون پیشگام در تولید برنامه های کاربردی حقیقی، ایجاد خدمات رفاهی و ایجاد زیست بوم و مواردی که برای موفقیت پای ضروری و اساسی هستند، برخوردار شویم.

⚡️چگونه کار میکند؟

همه ی پیشگامان میتوانند طرح های پیشنهادی جدید خود را ارسال کنند. طرح های ارسال شده بصورت اتوماتیک منتشر نمیشوند. ابتدا مجریان بخش چت و گفتگوی پای طرح های پیشنهادی را از لحاظ کیفیت بررسی کرده و سپس به حذف هرزنامه ها (اسپم) و کارهای عینا کپی شده میپردازند. در ثانی، هسته ی مرکزی تیم به انتشار اولیه یک زیرمجموعه کوچک از طرح های پیشنهادی که ماهرانه نگاشته شده اند میپردازد، طرح هایی که هم ایده های خوبی محسوب میشوند و هم دارای یک نقشه ی پیاده سازی و اجرای اولیه هستند که امکان پذیری و هم ترازی آنان با بستر زیست بومی پای و اهداف آن را نشان میدهد.

همچنین پیشگامان میتوانند طرح های خوب را بدون نیاز به مشارکت خودشان در ساخت و ایجاد آن ها ارسال کنند، با اینجال حق تقدم به پیشگامی تعلق میگیرد که خود علاوه بر ایده در پیشبرد و ساخت طرح نیز مشارکت داشته باشد و یکی از سازندگان آن باشد.

پس از این پیشگامان میتوانند لیست طرح های پیشنهادی منتشره را بر روی برنامه مشاهده کنند و براساس امکان بهتر دستیابی به خدمات مدنظر و مطابقت با اهداف زیست بوم، اقدام به دادن رای مثبت و منفی به آن ها کنند. پیشگامان احراز هویت شده همچنین میتوانند با اهداء کردن پای به سازندگان طرح های مدنظر خود، بعنوان یک مشوق، حمایت بیشتری از آن ها به عمل آورند. پیشگامان با استعداد و با انگیزه میتوانند درخواست عضویت در طرح های بخصوصی را در راستای کمک به بهره وری آنها بکنند.

در خاطر داشته باشید این تنها یک طرح اولیه است که قرار است آن را تحت عنوان بتا منتشر کنیم، و همچنین انتظار داریم همزمان با پیوستن پیشگامان انجمن در آن و شروع به استفاده از آن، تغییرات عمده ای در آن رخ دهد.

انواع طرح های برنامه های کاربردی (اپلیکیشن )

دو نوع طرح و پروژه وجود دارد که پیشگامان میتوانند پیشنهادات خود را راجع به آنان ارسال کنند.

?نوع اول: برنامه های با مدل بیزینسی. این برنامه ها میتوانند از گذر مبادلات و تعاملات تجاری درون برنامه ای، باعث کسب پای بعنوان تسهیل کننده ی خرید کالا و خدمات و انجام خرید و فروش مستقیم توسط پیشگامان شود. این برنامه ها، محصولات مستقل، تکنولوژی و تصمیمات تجاری خود را انجام داده و سازماندهی میکنند.

?بعنوان مثال خود تصمیم میگیرند که چه خصیصه ها و ویژگی ها و کاربردهایی به این برنامه اضافه شود و این کار چقدر هزینه میبرد.

?نوع دوم:برنامه های زیست بومی. این برنامه ها مدل بیزینسی ندارند اما برای زیرساخت زیست بوم پای ضروری محسوب میشوند. هدف چنین برنامه هایی تکمیل کمبودها، تسهیل رشد زیست بوم و نفع بردن از کالای مشترک شبکه است. این برنامه ها ممکن است توسط پیشگاهان توسعه داده شوند که در این صورت تحت حمایت مستقیم هسته ی مرکزی گروه قرار گرفته و ممکن است بر روی سرور زیرساخت هسته مرکزی گروه اجرا شوند. توسعه دهندگان چنین برنامه هایی در درجه اول توسط اهدائات انجمن و پیشگامان حمایت میشوند.

?مثال برنامه های نوع دوم: برنامه ی کیف پول جایگزین و برنامه ی احراز هویت مشتری (مشتری خود را بشناس=KYC) و غیره.

پیشگامان میتوانند هم پیشنهادات مربوط به برنامه های نوع اول و هم برنامه های نوع دوم را ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که اعضای هسته مرکزی گروه اول از همه روی طرح ها و پیشنهادات ناظر به برنامه های نوع دوم یعنی برنامه های زیست بومی که پیشنهاد دهندگانش خود از سازندگان آن بشمار میروند تمرکز میکند و پیشنهادات افرادی که خود قصد ساخت و به مرحله ی عمل درآوردن طرح خود را دارند. همچنین همانگونه که قبلا شرح داده شد، از ارسال پیشنهادات و طرح هایی که معارض قانون بوده و یا تحت تعقیب پلیس قرار میگیرد و یا با اهداف اساسی زیست بوم پای هم سو نیست جدا پرهیز نمایید. بعنوان مثال برنامه های قمار و کازینو و احتکار و غیره.

✨نقش های پروژه ای

هر طرحی نقش های زیر را در برمیگیرد:

⚡️مدیر: پیرامون طرح های پیشنهادی برنامه های اکوسیستمی (زیست بومی)، مدیران میتوانند اعضای تیم صاحب ایده و سازنده را تایید کرده و به ویرایش متن توصیفی پیشنهاد آن ها اقدام کنند. پیرامون برنامه های بیزینسی، نقش و وظائف مدیران توسط رهبران پروژه تعیین میشود.

⚡️بیزینس: مربوط به افرادی که علاقه به مشارکت در قسمت جانبی بیزینسی و تجاری پروژه دارند، مانند بازاریابی، بهره وری، روابط عمومی، نامزدی پیشگامان و جلب حمایت پیشگامان و غیره.

⚡️توسعه دهندگان: مربوط به افرادی که تمایل دارند با به اشتراک گذاشتن مهارت های فنی خود در ساخت پروژه ها به افرادی چون مهندسان و طراحان و غیره کمک کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari