نرم افزار pi network برای کامپیوتر

کسب درآمد از ایردراپ

نرم افزار pi network برای کامپیوتر (Node)

اهداف پای نتورک

نرم افزار ند (Node)  در واقع نسخه نرم افزار پای برای کامپیوتر هستش.
به طور کلی استفاده از برنامه ند سه حالت دارد:
۱ – بصورت اینترفیس یا تصویری از  همان برنامه پای روی گوشی است.
۲ –  ندها گره های بلاکچین pi network هستند که  برای فعال سازی آن باید ابتدا برنامه داکر را نصب کنید و از طریق آن سیستم خود را به شبکه بلاکچین متصل کرده و راستی آزمایی (یا تایید هویت) شوید، در صورت تایید تیم اصلی بعنوان ند انتخاب خواهید شد. برای ند شدن لازمه روزانه ساعاتی سیستم خودتون را به شبکه بلاکچین متصل کنید.
۳- سوپرند: گره های اصلی بلاکچین هستند، سوپرند هم مانند ند هستش با این تفاوت که برای سوپر ند شدن سیستم باید ۲۴ ساعته و بدون قطعی به شبکه بلاکچین متصل باشد.
ندها نقش اساسی در تایید تراکنشها یا ماینینگ در شبکه پای دارند و در فاز دوم هیچگونه پاداشی بر اساس ( کوین پای ) ندارد و هدف از ارایه ند در این فاز تشکیل بلاکچین هست، در فاز سوم ند روی استخراج تاثیر دارد ، همچنین ندها و سوپرندها در فاز سوم بابت تایید تراکنشها پاداش میگیرند.

نصب و راه اندازی ند و سوپر ندها کمی فنی بوده و در حال حاضر به کاربران توصیه نمی گردد.

سلب مسئولیت:

این سند اولین نسخه از Pi Node و برنامه Testnet را به بهترین دانش ما بر اساس شرایط و داده های فعلی توصیف می کند. از آنجا که هدف از ساختن Testnet اولیه Pi ، آزمایش و پالایش blockchain Pi است ، ممکن است این طرح تغییر کند زیرا داده های بیشتری توسط Testnet تولید می شود تا مراحل بعدی پیش رو را هدایت کند. به همین دلیل است که آن را یک Testnet می نامند.

مقدمه

گره ها چهارمین نقش در اکوسیستم Pi هستند و به جای تلفن های همراه روی لپ تاپ و دسک تاپ اجرا می شوند. پیوند گره ها مانند سایر بلاکچین ها مسئولیت اعتبارسنجی معاملات بر روی یک دفترچه توزیع شده را بر عهده خواهند گرفت و چالش های مربوط به حفظ ارز توزیع شده را با داشتن همه گره ها بر اساس ترتیب معاملات جدیدی که ثبت می شوند به “اجماع” برطرف می کنند.

برخلاف گره هایی که از اثبات کارهایی مانند بیت کوین یا اتریوم استفاده می کنند ، پی نود از یک الگوریتم اجماع متفاوت بر اساس پروتکل اجماع ستاره ای (SCP) استفاده می کند. در SCP ، گره ها گروه های قابل اعتماد (برش های سهمیه) را تشکیل می دهند و فقط با معاملات موافقت می کنند که آن گره های مورد اعتماد با آنها موافق هستند. محافل امنیتی (رجوع کنید به سؤالات متداول: محافل امنیتی چیست؟) از معدنچیان تلفن همراه Pi در یک نمودار اعتماد جهانی جمع می شوند که Pi Nodes را قادر می سازد برش های سهمیه را تعیین کند تا مشخص کند چه کسی می تواند و نمی تواند اعتبارات مربوط به دفترچه مشترک را تأیید کند.

برخلاف سایر پروژه های رمزنگاری ، Pi Node همچنان به دنبال فلسفه طراحی کاربر محور است. به جای نیاز به دانش فنی عمیق برای راه اندازی گره ، هر روز مردم می توانند با نصب یک برنامه دسک تاپ روی رایانه های خود این کار را انجام دهند. از طریق این برنامه رایانه ای ، پیشگامان می توانند نرم افزار گره را روشن یا خاموش کنند تا دستگاه های خود را برای سرویس دهی به عنوان گره در دسترس یا غیرقابل دسترسی قرار دهند.

پی در ادامه با توسعه آزمایشگاه خود ، به روش تمرکززدایی مترقی ادامه خواهد داد. در طول تست اولیه Testnet ، مؤلفه blockchain نرم افزار گره Pi دارای یک لایه متمرکز جهت دستیابی به تکرار سریع تر تست استرس سناریو و سازگاری از الگوریتم اجماع برای تأمین نیازهای شبکه Pi و جامعه جهانی آن است (به بخش – نقشه راه تست تست مراجعه کنید. ) این نسخه اولیه گره اولین قدم برای ساختن Pi Testnet و درنهایت شبکه اصلی کاملاً غیرمتمرکز است.

این نسخه از گره شامل دو رابط است: رابط گره و رابط کاربری Pi App دسک تاپ. بسته به میزان مشارکت تعریف شده در بخش زیر ، پیشگامان می توانند بر این اساس از دو رابط استفاده کنند. هر کاربر تلفن همراه می تواند نرم افزار گره را در رایانه خود بارگیری کند و از رابط Pi App Desktop خود استفاده کند زیرا این رابط مشابه برنامه تلفن همراه است و به افراد امکان می دهد تعادل Pi خود را مشاهده کنند ، محتوای رسانه را تماشا کنند و از رایانه های شخصی در رایانه شخصی خود استفاده کنند. هر Pioneer همچنین می تواند از طریق رابط گره یک گره باشد و مؤلفه blockchain را در آنجا نصب کند. در ابتدا یک مرحله انتخابی وجود خواهد داشت (برای دیدن کالیبراسیون معیارهای انتخاب گره بر اساس قابلیت اطمینان و قابلیت اتصال دستگاه ، برای تیم اصلی استفاده شود. وقتی یک گره توسط تیم اصلی انتخاب شود ، آنها باید KYC را تصویب کنند تا به عنوان گره در Testnet عمل کنند. جزئیات بیشتر را در بخش زیر مشاهده کنید: فرآیند انتخاب گره ها و SuperNodes.

سطوح مشارکت گره

در حال حاضر سه سطح مشارکت برای Pioneers وجود دارد که از نرم افزار Pi Node در رایانه های خود استفاده کنند.
برنامه رایانه

برنامه رایانه فقط به استفاده از رابط کاربری Pi App از نرم افزار گره اشاره دارد. این پیشگامانی را که می خواهند از طریق رایانه های خود در تعامل با برنامه Pi باشند ، امکان پذیر می کند ، بنابراین ویژگی های مشابه برنامه موبایل را دارد. به عنوان مثال ، بسیاری از پیشگامان پیش از این ابراز داشتند که می خواهند به جای تلفن از طریق رایانه خود بتوانند در مورد Pi چت کنند. از این رو ، رابط کاربری Pi App را روی نرم افزار Pi Node طراحی کردیم و این رابط را با نرم افزار گره ترکیب کردیم. همچنین در آینده با توجه به ویژگی های بیشتر به برنامه Pi اضافه می شود ، به عنوان مثال بسترهای نرم افزاری برنامه ها و برنامه های مختلف موجود در این سیستم عامل ، دسترسی به برخی از آنها از طریق رابط دسک تاپ آسانتر از برنامه موبایل است.
گره

گره به این معنی است که پایونیرها به رابط گره دسترسی پیدا می کنند ، نصب های آماده سازی فنی لازم را بر اساس دستورالعمل ها به پایان می رسانید و رابط گره را روشن یا خاموش می کنید تا رایانه خود در دسترس باشد تا پس از انتخاب یک گره ، مؤلفه blockchain را اجرا کند. اگرچه آنها در اجماع شرکت نمی کنند ، اما اعتبار blockchain را تأیید می کنند و معاملات را برای ثبت در blockchain ارائه می دهند. در آینده ، هنگامی که blockchain های Pi به بیش از تأمین دفترچه ، گسترش یابد ، گره ها شامل رایانه هایی می شوند که برای کمک به منابع سخت افزاری جمعی شبکه مانند محاسبه ، ذخیره سازی و پهنای باند مشارکت می کنند.
SuperNode

SuperNodes ستون فقرات Blockchain Pi است. آنها وظیفه دستیابی به اجماع را بر اساس الگوریتم برای نوشتن معامله مناسب در دفتر اصلی Pi ، علاوه بر تمام مسئولیت هایی که یک گره انجام می دهد ، دارند. آنها همچنین مسئولیت این اطمینان را دارند که سایر SuperNodes و گره ها آخرین وضعیت blockchain را بدست آورند. SuperNodes همچنین از رابط گره استفاده می کند و در ابتدا توسط تیم اصلی انتخاب می شود. آنها باید به شبکه ۲۴/۷ وصل شوند و از اینترنت قابل اعتماد برخوردار باشند.

برای خلاصه ای از سه سطح مشارکت در نرم افزار Pi Node ، و سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز رایانه ها در هر سطح مشارکت ، به جدول زیر مراجعه کنید.

Computer App

(Desktop App interface)

Node

(Node interface)

SuperNode

(Node interface)

Access Pi Network application on computer

Submit transactions to the blockchain

X

Verify the validity of the blockchain

X

Enable mobile app users to submit transactions

X

Participate in the consensus

X

X

Help other Nodes or SuperNodes get the latest state of the blockchain

X

X

Technical Requirements1

Tentative Hardware Recommendations

THESE ARE NOT CERTAIN. Just recommendations. Need to benchmark it in practice. Testnet will tell

– ۲۵۰MB free disk space

– At least 250MB free disk space

– TBD1

– At least 250MB free disk space

– TBD1

Software Requirements2

Mac, Windows,

Linux (soon)

Mac, Windows, Linux (soon)

Mac, Windows, Linux (soon)

یادداشت:

۱- سخت افزار و نرم افزار دقیق تر تعریف شده برای گره های Pi به داده های اضافی از تست اولیه گره ها در مرحله انتخابی تعریف شده در زیر در نقشه راه Testnet در مورد نحوه عملکرد گره در انواع سخت افزار و تنظیمات نرم افزار نیاز دارند.

۲-  هنگام نصب نود در ویندوز ، Microsoft Defender SmartScreen ممکن است هنگامی که یک برنامه جدید بارگیری شده از اینترنت توسط بسیاری از افراد به طور ناگهانی نصب شود ، یک اخطار نشان دهد. این احتمالاً برای Pi Node به دلیل پایگاه کاربر بزرگ ما اتفاق خواهد افتاد. هرچه بیشتر پیشگامان نصب نرم افزار Pi Node را بپذیرند ، مدافع مایکروسافت نمایش این هشدار را متوقف می کند.

فرآیند انتخاب گره ها و SuperNodes

برای درخواست به عنوان یک گره یا SuperNode در Testnet Pi:

نرم افزار Pi Node را روی رایانه خود بارگیری و نصب کنید.

برنامه Pi Node را درون نرم افزار Pi Node پر کنید.

بسته های فنی را بر اساس دستورالعمل های موجود در رابط گره نصب کنید و نرم افزار را به همان اندازه که راحت هستید اجرا کنید (این کار می تواند در پس زمینه اجرا شود).

تیم هسته سپس بر اساس معیارهای تعریف شده در قسمت بعدی ، گره ها و SuperNodes را انتخاب می کند.

متقاضیان منتخب گره و SuperNode طی ۳ ماه آینده از طریق رابط گره به صورت چرخشی مطلع می شوند. تعداد پیشگامان انتخاب شده با توجه به تعداد متقاضیانی که معیارهای انتخاب مندرج در بخش زیر را دارند مشخص می شود.

معیارهای انتخاب گره ها و SuperNodes

بعد از یک دوره غربالگری اولیه ، گره ها و SuperNodes بر اساس معیارهای زیر انتخاب می شوند. در حالی که هر دو براساس معیارهای مشابه ارزیابی می شوند ، آستانه گره ها پایین تر از SuperNodes خواهند بود.

Uptime (یعنی ، ۲۴/۷ آنلاین)

اتصال اینترنتی خوب (سریع و پایدار)

(در ابتدا) امکان باز کردن پورت ها روی روتر محلی

پردازنده و حافظه کافی

کمکهای قبلی به انجمن Pi

محافل امنیتی

بر اساس قابلیت اطمینان و اعتماد به نفس گره در Pi Pi ، از شما به KYC دعوت می شود. متقاضیان کامل KYC ثبت نام می شوند تا به عنوان SuperNode و Node در Testnet Pi خدمت کنند.

در دوره اولیه Testnet ، هدف اصلی آزمایش استرس تست الگوریتم اجماع شبکه است. در حالی که همه Pioneers از سخت افزار ، نرم افزار و قابلیت اطمینان شبکه برای شرکت در Testnet اولیه استفاده نخواهند کرد ، Pi همیشه هدف از این کار را شامل می شود تا حد ممکن. همه پیشگامان همچنان می توانند از طریق برنامه تلفن همراه Pi شرکت کنند. علاوه بر این ، با گذشت زمان ، ما همچنین با ایجاد راه های اضافی برای کمک به پیشگامان در شبکه می خواهیم نقش گره را بیشتر کنیم.

ند و سوپرند دو پروتکل شبکه هستند که برای ارسال و دریافت پیام‌ها در شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شوند. این پروتکل‌ها در لایه‌ی حمل و نقل مدل OSI (Open Systems Interconnection) قرار دارند و وظیفه‌ی آن‌ها ارسال و دریافت داده‌ها بین دو یا چند دستگاه در شبکه است.

ند (Network Datagram Protocol) یک پروتکل غیرارتباطی است که برای ارسال داده‌ها در شبکه استفاده می‌شود. در این پروتکل، داده‌ها به صورت بسته‌های کوچک و مستقل از هم (دیتاگرام) ارسال می‌شوند. هر بسته شامل آدرس مبدا و مقصد، اطلاعات کاربردی و بیت‌های کنترلی است. پروتکل ند اطمینانی بوده و بسته‌ها به ترتیبی که ارسال می‌شوند، دریافت نمی‌شوند. این به معنای این است که بسته‌ها ممکن است به ترتیب تحویل داده نشوند یا در حین انتقال از بین بروند.

سوپرند (Super Network Datagram Protocol) نیز یک پروتکل شبکه است که بر پایه‌ی پروتکل ند ساخته شده است. این پروتکل مشابه ند است، با این تفاوت که بسته‌ها در سوپرند با استفاده از شماره‌های توالی (Sequence Numbers) ارسال و دریافت می‌شوند. این شماره‌های توالی، ترتیب صحیح دریافت بسته‌ها را تضمین می‌کنند و در صورت بروز از دست رفتن یا خرابی بسته‌ها، سوپرند قادر است آن‌ها را تشخیص داده و از سر گیری از نو اطلاعات را ارسال کند. به این ترتیب، سوپرند اطمینان از تحویل صحیح داده‌ها را فراهم می‌کند.

در کل، ند و سوپرند دو پروتکل متفاوت برای ارسال و دریافت داده‌ها در شبکه هستند. ند یک پروتکل غیرارتباطی و بدون تضمین تحویل است، در حالی که سوپرند از شماره‌های توالی استفاده می‌کند و تحویل صحیح داده‌ها را تضمین می‌کند. انتخاب بین این دو پروتکل بستگی به نیازها و شرایط شبکه مورد نظر دارد.

در شبکه بلاکچین، گره‌ها (ندها) نقش مهمی در امنیت شبکه ایفا می‌کنند. یک گره ممکن است یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد که به شبکه متصل شده است و نیازمندی‌های مورد نیاز برای اجرای نود بلاکچین را دارد. هر شخصی که دسترسی به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ و اینترنت داشته باشد، می‌تواند یک گره راه‌اندازی کند و در شبکه بلاکچین فعالیت کند.

اما برای اینکه یک گره بلاکچین قابل اعتماد و امن باشد، باید تعدادی ویژگی و مشخصه را داشته باشد. به عنوان مثال:

۱٫ معتبر بودن: گره باید از یک نرم‌افزار کامل و معتبر برای اجرای بلاکچین استفاده کند و با قوانین و قواعد شبکه سازگار باشد.

۲٫ توانایی تولید بلاک: گره باید قادر به حل الگوریتم‌های تولید بلاک (مانند Proof of Work) باشد و بلاک‌های جدید را بسازد و به شبکه اضافه کند.

۳٫ اتصال به شبکه: گره باید به شبکه بلاکچین متصل شده و بتواند اطلاعات و تراکنش‌ها را دریافت و ارسال کند.

۴٫ رفع خطاها: در صورت بروز خطاها در شبکه، گره باید بتواند با روش‌های تعیین شده مشکلات را رفع کند و به حالت عادی بازگردد.

۵٫ امنیت: گره باید از مکانیزم‌های امنیتی مانند استفاده از کلیدهای رمزنگاری و تأیید هویت استفاده کند تا امنیت اطلاعات در شبکه تضمین شود.

به طور کلی، هر فردی که به توانایی تنظیم و راه‌اندازی یک گره بلاکچین برای شبکه دسترسی داشته باشد، می‌تواند در شبکه فعالیت کند. اما برای حفظ امنیت و اعتماد شبکه بلاکچین، لازم است که افرادی که گره‌ها راه‌اندازی می‌کنند، از مشخصات و ویژگی‌های مناسب برخوردار باشند و قوانین و قواعد شبکه را رعایت کنند.

نقشه راه تست

Testnet از سه مرحله تشکیل می شود.

طرح نقشه راه

Selection Stage

Revision Stage

Live Testnet

Goals

– Calibrate selection criteria for Nodes and SuperNodes

– Test the blockchain

– Achieve safety

– Tackle liveness

– Scalability

– Test the blockchain

– Achieve safety

– Tackle liveness

– Scalability

Activities

– Analyze Nodes availability and reliability  in relation to the performance of the network

– Stress scenario testing

– Revise consensus algorithm 

– Test the blockchain with real participants’ actions

– Revise consensus algorithm

مرحله انتخاب

تیم اصلی این الگوریتم اجماع را با پایونیرهایی که متقاضی تبدیل شدن به گره هستند انجام داده و نصب همه بسته های لازم برای مؤلفه blockchain را در رایانه خود با موفقیت انجام داده است. این آزمایشات ما را قادر می سازد تا نیازهای گره های فردی را (مانند سخت افزار ، مدت زمان آنلاین ، پهنای باند ، پایداری اتصال و غیره) مورد نیاز برای دستیابی به یک شبکه مطمئن و مطمئن درک کنیم. در حالی که امید ما این است که در هنگام تعریف الزامات گره حداکثر تعداد پیشگامان را گنجانیم ، در دسترس بودن و قابلیت اطمینان گره های فردی در شبکه بر ایمنی و زنده بودن شبکه تأثیر می گذارد. از این رو ، ما باید با تست در مرحله انتخاب ، دو جنبه فوق را متعادل کنیم و آستانه های گره ها و SuperNodes را به درستی تعریف کنیم.
مرحله تجدید نظر

Revision Stage یک فرآیند تکراری از دو فعالیت را شامل می شود: آزمایش سناریو و تجدید نظر در الگوریتم اجماع. تست سناریو به تست استرس مربوط به الگوریتم اجماع ، مقیاس پذیری آن و تنظیمات با توجه به سناریوهای مختلف اشاره دارد. داده های حاصل از تست سناریو راهنمایی هایی را درمورد اینکه در کجا و چگونه باید الگوریتم اجماع تجدید نظر و سازگاری داشته باشند برای اطمینان از ایمنی ، بهبود زندگی و دستیابی به مقیاس پذیری فراهم می کند.

این روند سریع و تکراری برای ایجاد پیشرفت در الگوریتم اجماع برای پاسخگویی به نیازهای شبکه Pi مهم است. بنابراین در طی این مرحله ، مؤلفه blockchain این نسخه Node حاوی یک لایه متمرکز است که به Core Team اجازه می دهد تا به سرعت داده های شبیه سازی شده از نمودار شبکه و تنظیمات را به گره های مختلف اختصاص دهد ، تا بتواند طیف گسترده ای از سناریوها و حالات را آزمایش کند. شبکه. به عنوان مثال ، به جای اینکه فقط به داده های فعلی محافل امنیتی برای آزمایش الگوریتم اجماع تکیه کنید ، که تنها یک سناریو است ، این ویژگی تیم اصلی را قادر می سازد با اختصاص دادن محافل شبیه سازی شده امنیتی به گره های مختلف ، صدها یا حتی هزاران سناریو از quorums ایجاد کند. در شبکه سناریوهای جالب همچنین شامل موارد زیر است: اگر نیمی از شبکه جدا شود ، چه اتفاقی می افتد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی که درصد از گره های شبکه به طور ناگهانی از شبکه خارج می شوند یا وارد شبکه می شوند؟ این لایه متمرکز پس از ارائه هدف آزمایش ، در شبکه اصلی حذف می شود.

به نوبه خود ، داده های حاصل از این آزمایش ها می توانند از الگوریتم اجماع تغذیه کنند. Pi با ایجاد تطبیق و مقیاس پروتکل اجماع ستاره ای برای پاسخگویی به نیازهای blockchain Pi روبرو خواهد شد (به عنوان مثال تعداد زیادی از شرکت کنندگان ، بسیار پراکنده ، رایانه شخصی به عنوان گره ، ترکیب گرافیک اعتماد تولید شده از کارگران موبایل و غیره). مرحله تجدید نظر به شبکه این امکان را می دهد تا ضمن حفظ امنیت و نشاط ، چیزهایی مانند پیام دهی مقیاس گذاری و روند رای گیری شبکه را آزمایش کند. فعالیت تجدید نظر در الگوریتم های اجماع مستلزم تجزیه و تحلیل داده ها و تحقیقات برای نوآوری راه حل های متناسب با نیازهای شبکه شبکه است.
تست زنده

Live Testnet مرحله ای خواهد بود که انواع مختلف گره ها به طور فعال مسئولیت های تعریف شده در جداول فوق را انجام دهند (بخش های سطح مشارکت گره را ببینید). گره ها می توانند از طریق الگوریتم اجماع ، معاملات آزمایشی را که در دفترچه توزیع شده توسط گره ها ثبت می شوند ، ارسال کنند. هدف هنوز آزمایش عملکرد شبکه است ، اما با داده های واقعی از محافل امنیتی تولید شده توسط کارگران موبایل و فعالیت های واقعی شرکت کنندگان در شبکه. همچنین حاوی یک فرایند تکرار شونده از آزمایش ، تجزیه و تحلیل داده ها ، اشکال زدایی ، تجدید نظر و نوآوری برای دستیابی به ایمنی و مقابله با زندگی و مقیاس پذیری است.
سؤالات متداول گره
چه ارتباطی بین نرم افزار Pi Node و برنامه موبایل Pi Network وجود دارد؟

گره ها و برنامه های تلفن همراه از هم متمایز نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستند. شما از طریق حساب برنامه Mobile خود وارد نرم افزار Node خواهید شد ، این بدان معناست که هم برنامه های دسک تاپ و هم موبایل به همان حساب Pi اشاره می کنند. به عنوان خط مشی پی ، فقط یک شخص مجاز به داشتن یک حساب کاربری Pi است ، و از همین حالا ، یک حساب باید فقط یک گره اجرا کند. استخراج موبایل فقط از طریق برنامه تلفن همراه قابل شروع است ، در حالی که رابط Pi برنامه دسک تاپ گره به شما امکان می دهد تعادل ، چت و تماشای محتوای رسانه در صفحه اصلی را بررسی کنید. این که آیا یک حساب دارای گره است یا خیر ، روی عملکردی در برنامه تلفن همراه تأثیر نمی گذارد.
نود چه تاثیری روی دستگاه من خواهد گذاشت؟ آیا CPU و باتری من تخلیه می شود؟

اگر قسمت Node یا SuperNode را روشن نکنید ، بنابراین تأثیر آن حداقل است ، باید از پردازنده بسیار کمی استفاده کنید ، حافظه یا ترافیک شبکه باید مصرف شود و این امر را در دسترس همه قرار دهد. روشن کردن عملکرد Node یا SuperNode از CPU ، حافظه ، هارد دیسک و منابع شبکه استفاده می کند. در طول Testnet ، ما در حال جمع آوری داده ها خواهیم بود تا به وضوح تأثیر اجرای گره ها بر روی دستگاه های خاص مشخص شود.
آیا پاداش برای اجرای یک پی نود وجود خواهد داشت؟

یکی از اهداف Testnet Pi این است که تعیین کند ، در صورت وجود ، چه جوایزی برای اجرای یک گره باید داشته باشد. در حالی که ما داده های مربوطه مورد نیاز را برای تعیین مناسب ترین مکانیسم تشویقی جمع آوری می کنیم ، هیچ پاداش معدنکاری برای گره های Testnet وجود نخواهد داشت.
آیا نرم افزار Pi Node منبع باز است؟

قسمت blockchain از Node منبع باز خواهد بود. ما در حال آماده سازی مخزن github هستیم تا بتوانیم با استفاده از منبع باز اقدام کنیم.

هدف ما این است که لیستی از موضوعات باز را مستقیماً در مخزن github ، که اعضای جامعه در صورت تمایل می توانند در آن مشارکت داشته باشند ، حفظ کنیم. گوش به زنگ باشید.

برای دانلود برنامه پای نتوورک نسخه کامپیوتر از طریق سایت اصلی Pi network روی لینک زیر کلیک نمایید :

 دانلود نسخه دسکتاپ برنامه pi network

حتما بخوانید :

سوالات متداول در مورد رمزارز پای و نحوه افزایش درآمد 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز pi به مقاله های زیر مراجعه نمایید :

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار ارز PI NETWORK و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari