شبکه بلاکچین تلگرام (ارز گرام)

کسب درآمد از ایردراپ

جدیدترین اطلاعیه تلگرام در مورد شبکه بلاکچین تلگرام (ارز گرام)

اطلاعیه عمومی در مورد TK Blockchain و ارز Gram

شاید شنیده باشید که از سال ۲۰۱۷، تیم تلگرام در حال توسعه پلتفرم بلاک چین جدیدی به اسم بلاک چین TON و ارز دیجیتال خود به اسم گرام (Gram) است.

امیدواریم که نتیجه پروژه مورد نظر این باشد که توکن گرام به مکمل واقعی ارزهای سنتی تبدیل شود و سرعت، کارایی و امنیت تراکنش های تجاری روزانه جهان را بهبود ببخشد. ما معتقدیم که فناوری بلاک چین TON، اکوسیستم با ثباتی ایجاد خواهد کرد و بهبود چشمگیری نسبت به پلتفرم های قبلی از لحاظ سرعت، کارایی و مقیاس پذیری ارائه خواهد داد.

شایعات و پیش بینی های بسیار زیادی در رسانه ها درباره جزییات این پروژه وجود داشته است. تلگرام مراقب بوده است که به طور عمومی درباره این شایعات صحبت نکند، در حالی که به ایجاد پلتفرم بلاک چین TON ادامه دادیم و بر روی جزییات این پروژه کار کردیم تا از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که بلاک‌چین TON و توکن گرام به نحوی بتوانند عمل کنند که مطابق با قوانین و مقررات مربوطه باشند.

به دلیل اتفاقات اخیر، می‌خواستیم به طور عمومی، جنبه های خاصی از بلاک چین TON و توکن گرام را شفاف سازی کنیم و برای عرضه موفقیت آمیز این پروژه نیز آماده شویم.

توکن های گرام هنوز قابل خرید و فروش نیستند

ابتدا به این موضوع توجه کردیم که گویا بعضی از وبسایت های مشخص در حال ارائه توکن گرام به عموم مردم هستند. این وبسایت ها گاهی اوقات به این ارائه ها “پیش فروش توکن” می‌گویند و بعضی از سایت ها نیز تظاهر می‌کنند که رابط تلگرام هستند. همانطور که بارها به شما هشدار داده ایم، این وبسایت ها به هیچ عنوان وبسایت های رسمی تلگرام نیستند، هیچ ارتباطی با تلگرام ندارند و تاکنون هیچ توکن گرام برای هیچکس صادر نشده است. نه تلگرام و نه هیچکدام از رابط های آن در هیچ فروش یا پیش فروش عمومی توکن گرام حضور نداشته اند. در مقابل، بلاک چین TON که توکن های گرام بر بستر آن فعالیت خواهند داشت هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و می‌توانید به وبسایت آزمایشی بتا در آدرس https://test.ton.org/download.html دسترسی داشته باشید. فقط پس از عرضه بلاک چین TON، توکن های گرام ایجاد و برای فروش موجود خواهند شد.

به طور خلاصه توکن گرام هنوز ایجاد نشده است و هیچکسی نمی‌تواند قبل از اعلام عرضه رسمی بلاک چین TON به خرید و فروش آن بپردازد. مراقب باشید از شما کلاهبرداری نشود.

بلاک چین TON به صورت غیرمتمرکز خواهد بود و توسط شخص ثالث نگهداری می‌شود

نکته دوم این است که اگر در نظر دارید تا پس از عرضه پلتفرم بلاک چین TON، توکن گرام خریداری کنید از شما می‌خواهیم تا به چند نکته مهم توجه کنید. تلگرام و رابط های آن به توسعه هیچ برنامه یا ویژگی برای بلاک چین TON یا مشارکت به هر صورت و شیوه ای در پلتفرم بلاک چین TON پس از عرضه آن هیچ وعده یا تعهدی نداده اند. در واقع، احتمال دارد که تلگرام هرگز این کار را انجام ندهد. در عوض، هدف و امید تلگرام این است که جامعه غیرمتمرکزی از توسعه دهندگان شخص ثالث و سایرین از طریق توسعه برنامه ها و قراردادهای هوشمند در اکوسیستم TON مشارکت کنند. این تنها وظیفه و مسئولیت اشخاص ثالث و جامعه است که چنین برنامه ها یا قراردادهای هوشمندی را بر بستر بلاک چین TON به انتخاب خود پیاده سازی کنند. تلگرام تضمین نمی‌کند و نمی‌تواند تضمین کند که در هیچ زمان مشخصی، چنین ویژگی ها یا خدماتی توسط افراد مختلف ارائه شود.

به طور خلاصه، ما در حال ایجاد کردن پلتفرمی غیرمتمرکز برای تمام افراد هستیم. پس از عرضه این پلتفرم، تلگرام موظف به حفظ آن یا ایجاد برنامه ها برای آن نیست. امکان دارد که هرگز برنامه ای برای آن ایجاد نکنیم.

تلگرام هیچ کنترلی بر TON نخواهد داشت

کد بلاک چین TON همواره متن باز و قابل مشاهده برای عموم خواهد بود. پس از عرضه بلاک‌چین TON، تلگرام در ارتباط با آن، جایگاهی مشابه با سایر کاربران خواهد داشت و هیچگونه حق منحصربه‌فرد یا وظیفه و مسئولیت مدیریت یا کنترلی بر بلاک چین TON نخواهد داشت.

تلگرام و کارمندان آن ممکن است پس از عرضه بلاک چین، مقداری توکن گرام در اختیار خود داشته باشند اما موظف به این امر نیستند. اگر چنین شرایطی ایجاد شود، آنها در رای گیری یا تاییدیه های مرتبط با بلاک چین TON شرکت نخواهند کرد. این تصمیم داوطلبانه به منظور آن گرفته شده است تا از هر سوء برداشتی که تلگرام یا کارمندان آن می‌توانند کنترل بلاک چین TON پس از عرضه آن را در دست بگیرند اجتناب شود.

به طور خلاصه تلگرام نخواهد توانست بلاک چین و اکوسیستم آن را پس از عرضه، کنترل کند. دقیقا همانند معماری که یک آسمان خراش طراحی می‌کند اما نمی‌تواند اتفاقاتی که پس از ساخته شدن، برای ساختمان می‌افتد را کنترل کند. اتفاقاتی مانند ساختن بخش های مختلف کنار یا بر روی آن.

توکن گرام به شما کمک نمی‌کند تا ثروتمند شوید

نکته سوم این است که نباید بر اساس خرید یا نگهداری توکن گرام، انتظار کسب سود داشته باشید و تلگرام نیز هیچ وعده ای در خصوص کسب سود به شما نمی‌دهد. توکن های گرام به منظور عمل کردن به عنوان واسطه مبادلاتی بین کاربران و اکوسیستم TON ایجاد شده اند. توکن های گرام، محصولات سرمایه گذاری نیستند و نباید انتظار سود آتی از خرید، فروش یا نگهداری آنها داشته باشید.

توکن های گرام موارد زیر را ارائه نمی‌دهند:

  • هر نوع دارایی یا منفعت مالکیت در تلگرام یا رابط های آن.
  • هرگونه حق در خصوص سهام یا سایر حقوق توزیع از تلگرام یا رابط های آن.
  • هرگونه حق نظارت در تلگرام یا رابط های آن.

به طور خلاصه اگر در آینده توکن گرام بخرید بدان معنا نیست که مالک بخشی از تلگرام شده اید. توکن های گرام به دارندگان خود هیچگونه حق ویژه ای نمی‌دهد، دقیقا همانند داشتن یورو که به شما سهمی از اتحادیه اروپا نمی‌دهد.

در خصوص تصمیم گیری خرید توکن های گرام، باید کاملا از خطراتی در کاهش ارزش گرام یا حتی از دست دادن کامل ارزش پولی آن در طول زمان آگاه باشید. خطرات متعددی در رابطه با خرید ارزهای دیجیتال نظیر گرام وجود دارد. نظراتی نظیر نوسان بازار ارزهای دیجیتال، احتمال افزایش قانونگذاری صرافی های ارز دیجیتال و سایر خطرات.

به طور خلاصه سروکار داشتن با ارزهای دیجیتال پرخطر است و به دلیل عوامل متعهد خارجی می‌تواند شما را فقیرتر کند.

نکاتی که قبلا درباره TON شنیده اید

در آخر ما می‌خواستیم شفافیت بیشتری در خصوص بعضی از جنبه های نظارتی و فنی بلاک چین TON ارائه دهیم. لطفاً توجه کنید که موارد زیر بر تمام موارد ذکر شده قبلی درباره بلاک چین TON در زمینه اطلاعات و جزییات بیان شده در وایت پیپر TON یا هر مورد یا بیانیه توسط تلگرام یا هر شخص دیگری ارجحیت دارد و جایگزین آنها می‌شود.

۱- تلگرام تحت هیچ تعهدی نیست و هیچ وعده ای درباره ایجاد بنیاد TON یا نهاد مشابه در آینده نمی‌دهد.

۲- در زمان مورد انتظار عرضه بلاک چین TON، انتظار می‌رود برنامه کیف پول TON تلگرام صرفا به صورت مستقل در دسترس قرار بگیرد و یا پیام‌رسان تلگرام یکپارچه نخواهد شد. در این خصوص، انتظار می‌رود که کیف پول TON با سایر برنامه های کیف پول طراحی و ارائه شده توسط اشخاص ثالث رقابت کند. ممکن است در آینده، تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهند، برنامه کیف پول TON با پیام‌رسان تلگرام  یکپارچه شود.

تمام حقوق آتی، شفاف سازی یا اصلاح این موارد بلاک چین TON یا توکن گرام برای تلگرام محفوظ است. با نزدیک تر شدن به زمان مورد انتظار عرضه بلاک چین TON، ما به دنبال ارائه اطلاعات بیشتری هستیم.

کانال روبیکا kanal-dolari