آموزش ترید در صرافی بیکس ( صرافی پیوت )

کسب درآمد از ایردراپ

آموزش ثبت نام و ترید در صرافی بیکس ( صرافی پیوت pivot) و دریافت ارز Bee

پس از ثبت نام در صرافی بیکس BEEX.ONE برای شروع ترید TRADE یا خرید و فروش ابتدا باید یک آزمون را با موفقیت انجام دهید.

قبل از وروود به صفحه آزمون یک متن قرارداد برای شما باز می شود که باید آنرا به دقت خوانده و سپس به سوالات آزمون که از این قرارداد گرفته می شود پاسخ دهید.

ترجمه متن قرارداد به این شرح است :

معرفی قرارداد دائمی

قرارداد دائمی یک مشتق مالی است که شبیه تجارت نقاط اهرم است. در دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) تسویه می شود. معامله گران می توانند برای افزایش سود یا افزایش قیمت دارایی دیجیتالی سود و اعتبار خود را طولانی یا کوتاه کنند و یا ریسک های سرمایه گذاری خود را با استفاده از هزینه های مدیریتی مدیریت کنند.

در معاملات قرارداد دائمی ، معامله گران فقط باید مبلغ کمی از حاشیه را طبق قراردادهای با ارزش بالاتر پرداخت کنند. بنابراین معامله گران می توانند از ابزارهای مختلفی برای افزایش سود خود استفاده کنند که این امر خطرات بیشتری را شامل می شود.

ویژگی های قرارداد دائمی

۱٫ تاریخ انقضا: در معاملات قرارداد دائمی هیچ تاریخ تحویل و تاریخ انقضا وجود ندارد.

۲٫ بودجه: از آنجا که هیچ تاریخ انقضا وجود ندارد ، از یک مکانیسم “بودجه” برای لنگر انداختن قیمت قرارداد دائمی برای مشخص کردن قیمت بازار استفاده می شود.

۳٫ تسویه حساب در هر ۸ ساعت: از طریق تسویه حساب هر ۸ ساعت در ۰۴:۰۰ ، ۱۲: ۰۰ و ۲۰:۰۰ هر روز (زمان SGP ، UTC + 8) ، UPL کاربران به سود و زیان تحقق می یابد (RPL) ، که امکان انعطاف پذیری بهتر در استفاده از صندوق را فراهم می کند

چگونه سود و زیان را محاسبه کنیم؟

۱٫ سود و زیان تحقق یافته (RPL)
سود / ضرر ناشی از بستن موقعیت قبل از تحویل یا تسویه حساب.
طرف طولانی: RPL = (ارزش چهره / قیمت متوسط ​​باز – ارزش چهره / قیمت متوسط ​​بسته شدن) * تعداد قراردادهای بسته شده
سمت کوتاه: RPL = (ارزش چهره / قیمت بسته شدن متوسط ​​- ارزش چهره / متوسط ​​قیمت باز) * تعداد قراردادهای بسته شده
به عنوان مثال. یک کاربر ۱ موقعیت BTC بلند با میانگین قیمت باز ۵۰۰ USD / BTC را باز کرد ، سپس موقعیت را با ۱۰۰۰ USD / BTC بست. RPL قرارداد = (۱/۵۰۰ – ۱/۱۰۰۰) * ۱۰۰۰۰ = ۰٫۱ BTC خواهد بود
به عنوان مثال. یک کاربر ۱ موقعیت کوتاه BTC را با میانگین قیمت ۵۰۰ دلار / BTC باز کرد ، سپس موقعیت را با ۱۰۰۰ USD / BTC بست. RPL قرارداد = (۱/۱۰۰۰ – ۱/۵۰۰) * ۱۰۰۰۰ = – ۰٫۱ BTC خواهد بود

۲٫ سود و زیان غیر واقعی (UPL)
سود / ضرر ناشی از موقعیتی است که هنوز بسته نشده است.
طرف طولانی: UPL = (ارزش چهره / قیمت متوسط ​​باز – ارزش چهره / آخرین قیمت قرارداد) * تعداد قراردادهای بسته شده است
طرف کوتاه: UPL = (ارزش چهره / آخرین قیمت قرارداد – ارزش چهره / متوسط ​​قیمت باز) * تعداد قراردادهای بسته شده

به عنوان مثال. یک کاربر ۱ موقعیت BTC بلند با میانگین قیمت باز ۵۰۰ USD / BTC باز کرد ، ۲ ساعت بعد آخرین قیمت قرارداد ۱۰۰۰ دلار / BTC است. UPL این موقعیت = (۱/۵۰۰ – ۱/۱۰۰۰) * ۱۰۰۰۰ = ۰٫۱ BTC خواهد بود

به عنوان مثال. یک کاربر ۱ موقعیت کوتاه BTC را با میانگین قیمت باز ۵۰۰ USD / BTC باز کرد ، ۲ ساعت بعد آخرین قیمت قرارداد ۱۰۰۰ دلار / BTC است. UPL این موقعیت = (۱/۱۰۰۰ – ۱/۵۰۰) * ۱۰۰۰۰ = – ۰٫۱ BTC خواهد بود

نسبت حاشیه و نسبت حاشیه نگهداری (MMR) چیست؟

تمام UPL در زمان تسویه حساب تسویه می شود و به موجودی کاربر تعلق می گیرد. سپس UPL تنظیم مجدد می شود.
۱٫ نسبت حاشیه

نسبت حاشیه = (حاشیه ثابت + UPL) / مقدار موقعیت
ارزش موقعیت = ارزش چهره * تعداد قراردادها / آخرین قیمت قرارداد
۲٫ نسبت حاشیه نگهداری (MMR)

ADL (خودکار-دلگیر) چیست؟

نسبت حاشیه نگهداری (MMR) کمترین نسبت حاشیه موردنیاز یک کاربر برای حفظ موقعیت (های) باز فعلی است. این ماده برای جلوگیری از انحلال موقعیت بزرگ استفاده می شود و تأثیر زیادی بر نقدینگی بازار می گذارد. اصولاً ، هر چه موقعیت های نگه داشته شده بیشتر باشد ، MMR بالاتر مورد نیاز خواهد بود ، و اهرم پایین تر نیز در دسترس خواهد بود.

چه موقع انحلال اجباری آغاز خواهد شد؟

برای جلوگیری از تأثیرات بازار ناشی از انحلال موقعیتهای بزرگ و ضرر در تماس با حاشیه ، یک سیستم ADL معرفی شده است. اگر این سیستم یک انحلال فاجعه بار را متحمل شده باشد ، که صندوق بیمه نمی تواند آن را پوشش دهد ، سیستم موقعیت های مشتریانی را که دارای اهرم های مؤثرتری هستند ، می بندد. در صورت وقوع چنین اتفاقی به مشتری اطلاع داده می شود.
هنگامی که نسبت حاشیه نگهداری کاربر پایین تر از سطح مورد نیاز لایه باشد ، موقعیت قرارداد با قیمت انحلال آن بسته می شود و توسط موتور نقدینگی اجباری تصاحب می شود. این امر برای جلوگیری از اثرات بازار ناشی از انحلال آبشار و ضرر در تماس با حاشیه (ضررهای ناشی از موقعیتهای نقدینگی نشده) در شرایط بی ثبات بازار

بودجه چیست؟

مکانیسم “بودجه” برای لنگر انداختن قیمت قرارداد دائمی برای تعیین قیمت بازار استفاده می شود.

بودجه هر ۸ ساعت پس از تسویه حساب روزانه در ۰۴:۰۰ ، ۱۲: ۰۰ و ۲۰:۰۰ (زمان SGP) اتفاق می افتد. اگر موقعیت خود را قبل از زمان بودجه ببندید ، هزینه پرداختی دریافت نمی کنید.

بودجه = ارزش موقعیت * نرخ بودجه (نرخ بودجه با تفاوت بین قیمت قرارداد و قیمت شاخص نقطه بین زمان تسویه حساب گذشته و فعلی تعیین می شود)

هنگامی که نرخ بودجه مثبت است ، تمایل به پرداخت شورت های کوتاه مدت دارد. هنگامی که شلوارک منفی است ، طولی نکشید. (این پلت فرم هیچ هزینه ای را در روند تأمین بودجه نمی پردازد. هزینه های تأمین اعتبار مستقیم بین معامله گران تبادل می شود.)

شاخص اساسی چیست؟

قرارداد دائم با استفاده از قیمت اصلی دارایی برای مرجع انحلال. این امر باعث کاهش فرکانس انحلال خواهد شد زیرا قرارداد دائمی محصولی بسیار پرخطر و پر فشار است. با تعیین قیمت زیر به عنوان آخرین مرجع به جای آخرین قیمت تجارت ، این به شما علاقه مندی کاربران را می دهد.

======================================

جواب سوالات آزمون صرافی بیکس

برای وارد شدن به صفحه آزمون کافیست طبق شکل زیر گزینه Balance را از منوی بالای کاربری انتخاب نموده و سپس گزینه Perpetual Asset را کلیک یا لمس نمایید. پس از آن به صورت اتوماتیک وارد صفحه آزمون خواهید شد.

beex 1

جواب سوالات آزمون در تصاویر زیر مشخص شده است که پس از انتخاب و تایید آن اکانت کاربری شما در صرافی بیکس فعال شده و می توانید به ترید بپردازید.

صرافی بییکس -۱

صرافی بیکس -۲

کانال روبیکا kanal-dolari