ارز دیجیتال تتر USDT

کسب درآمد از ایردراپ

ارز دیجیتال تتر USDT یا دلار تتر چیست ؟ بهترین کیف پول تتر کدام است ؟

ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT نمایش داده می شود و گاهی اوقات به آن دلار تتر هم گفته می شود ، یکی از انواع رمزارزها با ارزش ثابت ( stable coin ) است که بنا به گفته توسعه دهنده آن (tether.to) هر عدد توکن تتر معادل با یک دلار آمریکا ، در حساب های بانکی پشتیانی می شود. ضامن نقدشوندگی این توکن ها خود شرکت تتر است به این معنا که هر زمان این توکن ها به شرکت تحویل داده شود موظف است معادل آن ارز واقعی دلار به صاحب توکن پرداخت کند.

ایده پشت این توکن این است که سرمایه گذاران و معامله گران بتوانند بدون هیچ مشکلی و به راحتی مقادیر فیات مورد نظر خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند و بالعکس و همچنین از قابلیت های تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر سود ببرند. به عنوان مثال، تریدرها یا معامله گران بازار رمزارزها  معمولاً در بازار خرسی (نزولی) برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های خود ، آنها را به USDT تبدیل می کنند.

این رمز ارز در بسیاری از اکسچنجها ( صرافی ها ) معتبر پشتیبانی می شود. و قابلیت تبدیل به اکثر ارزهای دیجیتال را دارد.

تذکر بسیار مهم:

در ابتدا ، تتر یا USDT تحت پلتفرم Omni ایجاد شده بود که از شبکه بلاکچین بیت کوین برای انتقال و تایید تراکنش توکن های خود استفاده می نمود. اما جدیدا یک نسخه جدید با استفاده از پلتفرم ERC20 که از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده می کند نیز ارائه شده است.

این یعنی در حال حاضر، دو نوع تتر داریم که در هنگام انتقال آن ها به کیف پول خود، باید به نوع ارز تتری که در اختیار دارید توجه کنید تا عملیات انتقال به درستی صورت پذیرد، در غیر اینصورت موجودی تتر شما از بین خواهد رفت و راه برگشتی برای بازیابی آن وجود ندارد.

USDT تتر

تعیین نوع توکن تتر

همانطور که بیان شد، قبل از این که بخواهید تتر های خود را به کیف پول خود یا دیگران انتقال دهید، باید نوع توکن آن را شناسایی کنید. در صورتی که آدرس کیف پول تتر مبدا، با آدرس کیف پول تتر مقصد هماهنگ نباشد ( در یک شبکه نباشند )، انتقال ارز با شکست مواجه شده و مقدار ارز مورد انتقال به طور کلی در شبکه گم شده و از بین خواهد رفت. برای جلوگیری از چنین اتفاقی ، باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • آدرس تتر مبتنی بر ERC20 با عبارت “۰x” آغاز می شود.
  • آدرس تتر مبتنی بر اومنی، معمولا با یک رشته تصادفی از اعداد و حروف آغاز می شود. این آدرس ها معمولا با اعداد “۱” و “۳” آغاز می شوند و در مدل سگویت، با عبارت “bc1” آغاز می گردند.

اگر با این وجود، هنوز هم نسبت به نوع تتر هایی که خریداری نموده اید مطمئن نیستید ، می توانید با صرافی خود تماس گرفته و از آن ها در رابطه با نوع تترها سوال کنید. همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر، ابتدا مقدار کمی از آنرا به والت خود واریز نمایید و درصورتیکه که مطمئن شدید، آدرس کیف پول درستی را وارد کرده اید، می توانید بقیه تترهای خود را نیز به آن منتقل کنید.

نگه داری تتر

سوال بیشتر خریداران این رمز ارز آن است که تترهای خود را کجا نگه داریم؟

خیلی از افراد بخصوص معامله گران تترهای خود را در صرافی ها نگه داری میکنند. اما این کار خطرات فراوانی دارد.

هک شدن اکسچنج، بلوکه کردن یا فریزکردن موجودی حساب به دلایل مختلف از جمله تحریم ،فقط بخشی از این خطرات هستند که ممکن است ضرر و زیان زیادی را به شما وارد کند.

نگه داری مبالغ اندک ( برای خرید و فروش ) در صرافی شاید مورد نیاز باشد ولی برای نگه داری مبالغ بالا باید به فکر یک کیف پول یا والت مناسب بود.

 کیف پول آنلاین MyEtherWallet

myetherwallet کیف پول

 این کیف پول آنلاین که به صورت افزونه مرورگر نیز در دسترس قرار می گیرد. با این که کیف پول مای اتر ولت که به اختصار به صورت MEW نیز خوانده می شود، یک کیف پول آنلاین است، اما خصوصیات امنیتی یک کیف پول نرم افزاری را دارا می باشد و همین موضوع سبب شده تا امنیت آن افزایش پیدا کند.

برای دسترسی به موجودی کیف پول خود در مای اتر ولت، نیاز به اتصال اینترنت دارید، اما این اتصال به این معنی نیست که کلیدهای خصوصی شما در سرورهای MEW ذخیره می شود. کلیدها تنها در اختیار کاربر بوده و به صورت لوکالی، روی دستگاه دارنده ذخیره می گردد.

توجه داشته باشید که مای اتر ولت تنها برای تتر هایی که از پلتفرم ERC20 استفاده می کنند کاربرد دارد و شما نمی توانید تتری که تحت پلتفرم Omni-Layer می باشد را در این کیف پول ذخیره کنید.

برای ثبت والت وارد سایت زیر شوید :

www.myetherwallet.com

بهترین کیف برای نگه داری تتر:

کیف پول اومنی ولت (omniwallet)

در این قسمت میخواهم گام به گام شما را با نحوه استفاده از کیف پول اومنی که یک کیف پول آنلاین برای نگه داری بیتکوین و تتر است آشنا کنم. لازم به ذکر است اومنی یک کیف پول آفلاین هم دارد که برای استفاده از آن باید چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت از بلاکچین بیتکوین را روی رایانه خود دانلود کنید. مهمترین مزیت کیف پول اومنی این است که کلید خصوصی را در اختیار شما قرار میدهد و بنابراین حتی در صورت توقف فعالیت میتوانید از روشهای دیگر دارایی خود را بازیابی کنید.

بازکردن حساب :

 برای استفاده از این کیف پول ابتدا به دامنه omniwallet.org وارد شوید و یک حساب کاربری بسازید. برای بازکردن حساب کافی است یک رمز عبور و یک ادرس ایمیل وارد کنید. پس از زدن دکمه create یک کد با عنوان wallet id به ایمیل شما ارسال خواهد شد. این کد در واقع همان نام کاربری شما خواهد بود.

بک آپ گیری

 پیش از استفاده از هر ولتی ابتدا یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید تا درصورت هر اتفاقی از جمله بسته شدن سایت omniwallet یا حتی گم کردن رمز کیف تان بتوانید مجددا آن را بازیابی کنید. برای این منظور پس از ورود به ناحیه کاری به قسمت wallet options/backup مطابق شکل زیر بروید.

با تایید کردن چک باکس نمایش داده شده، یک فایل متنی با پسوند json را دریافت خواهید کرد که حاوی آدرس عمومی و کلید خصوصی کیف پول شما بصورت رمزنشده است.

این فایل را در یک جای فوق العاده امن نگه داری کنید. زیرا هرکسی که این فایل را در اختیار داشته باشد عملاً به حساب و دارایی شما دسترسی پیدا خواهد کرد.

کیف پول Omniwallet

واریز به کیف پول :

 برای دریافت تتر شما باید ادرس کیف پول خود را به ارسال کننده بدهید. برای مشاهده آدرس به قسمت My addresse مطابق شکل زیر بروید. در این صفحه ادرس کیف پول یا همان کلید عمومی به شما نمایش داده میشود. توجه کنید این ادرس روی شبکه بیتکوین تعریف شده است. یعنی بطور همزمان از این ادرس هم برای دریافت USDT و هم دریافت بیت کوین BTC میتوانید استفاده کنید.

کیف پول تتر

برداشت از کیف پول :

برای برداشت از کیف پول به صفحه send بروید. ابتدا از منوی choose coin، تتر را انتخاب کنید. سپس در باکس amount مقداری که میخواهید ارسال کنید و در قسمت To address هم آدرس دریافت کننده را وارد کنید. هزینه انتقال تراکنش نیز در قسمت پایین صفحه برحسب بیتکوین نمایش داده میشود. با توجه به اینکه تتر روی شبکه بلاکچین بیت کوین منتقل می شود برای انتقال آن باید حتماً در کیف پول خود مقداری بیت کوین هم داشته باشید. این هزینه انتقال معمولاً بسیار کمتر از هزینه ای است که اکسچنج ها از شما میگیرند.

بهتر است از این والتها استفاده نکنید

علاوه بر اومنی کیف پول های دیگری نیز برای نگه داری تتر وجود دارد که عمدتاً بصورت اپلیکشن های موبایل هستند. بطور مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول free wallet
  • کیف پول coinpayments

استفاده از اپلیکیشن ها شاید در نگاه اول بسیار راحت از کار با سایت و ولت اومنی باشد ولی به شما توصیه اکید میکنیم از این نوع کیف پول ها استفاده نکنید . این برنامه ها هرگز کلید اختصاصی را به شما نمیدهند و همین کار ریسک امنیتی زیادی خواهد داشت.

در صورتی که به هر دلیل شرکت های پشت این اپلیکشن ها تصمیم به بلاک کردن دارایی شما بگیرند، کاری از دست شما جهت جلوگیری از این موضوع بر نخواهد آمد.

در عمل فرق چندانی بین نگه داری در اکسچنج با این کیف پول ها وجود ندارد و باید مراقب باشید فریب ویژگی های تبلیغاتی آنها مانند هزینه انتقال پایین را نخورید.

یکی از روشهای کسب درآمد دلاری ، خرید ارزهای دیجیتال در قیمت بالا و سپس تبدیل آن به دلار تتر قبل از کاهش قیمتهاست. معمولا تریدرها یا معامله گران ارزهای دیجیتال با استفاده از این روش ( البته به شرطی که به موقع بخرند و آنرا به USDT تبدیل کنند ) برای جلوگیری از کاهش سود خود از این روش استفاده می کنند.

همچنین بخوانید :

تفاوت بین رمزارز، ارز دیجیتال، توکن و آلتکوین در چیست؟

ICO چیست و چگونه می توان در آنها سرمایه گذاری کرد ؟

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

۷ نکته بسیار مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

چگونگی تغییرات قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اصطلاحات رایج و تخصصی در تجارت و بازار ارزهای دیجیتال

کسب درآمد با ترید کردن در ارزهای دیجیتال

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

کانال روبیکا kanal-dolari