کلاهبرداری در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ایردراپ

معرفی یکی از روشهای کلاهبرداری از خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری بیت کوین

هشدار به خریداران و فروشندگان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال . . . 

یکی از روشهای کلاهبرداری از طریق ارزهای دیجیتال استفاده از وبسایتهای جعلی به عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال است.

مشاهده شده که افرادی با راه اندازی سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال جعلی اقدام به کلاهبرداری از خریداران و فروشندگان رمزارزها می کنند، حتی اگر فکر میکنید به اندازه کافی در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی دارید باز هم پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا آخر مطالعه بفرمایید.

یک مثل قدیمی هست که می گوید هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست؟!

مدتی پیش به یک سایت مشکوک در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال برخوردم، که به عنوان یک صرافی آنلاین فعالیت می کرد.

این وبسایت ارزهای دیجیتال را قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول بازار (حدودا ۱۰٪ زیر قیمت) می فروخت و از طرف دیگر با قیمتی بسیار بالا آن را از فروشندگان خرید می کرد!

در اینجا با کمی تامل متوجه می شویم که موضوع مشکوک به نظر می رسد. مگر میشود شخصی چیزی را با قیمتی بالا بخرد و همان را زیر قیمت خرید به افراد دیگر بفروشد؟!!!

روش کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال

روش فعالیت اینگونه وبسایتها به این صورت است که با تبلیغات فراوان در شبکه های اجتماعی مخصوصا کانالهای تلگرام کاربران را به سایت خود می کشانند، پس از اینکه خریدار مورد نظر با قیمت های بسیار مناسب و پایین این سایت روبرو می شود تصمیم به خرید می گیرد، پس از انتخاب نوع و مقدار ارز دیجیتال مورد نظر و وروود به صفحه خرید ، دکمه پرداخت را کلیک می کند و به درگاه بانک منتقل میشود، خوب تا این مرحله که همه چیز عادی به نظر میرسد؟!

اما اینطور نیست، در واقع صفحه ای که خریداران وارد آن می شوند درگاه پرداخت بانک نیست ، بلکه  یک صفحه جعلی است که بسیار شبیه درگاه بانک و روی یک دامنه و نام مشابه با صفحه های اصلی پرداخت بانکی پیاده سازی شده است.

در حقیقت شخص خریدار با پر کردن فرمی که در این صفحه مشاهده می کند، اطلاعات کارت حساب بانکی خود از‌ جمله کد CCV2 و رمز اینترنتی خود را برای کلاهبرداران ارسال می کند. پس از کلیک روی دکمه پرداخت و ثبت فرم جعلی، یک پیغام خطا نمایش داده می شود و پس از آن هیچ وجهی از حساب خریدار کسر نمیشود! اما در واقع اتفاقی که می افتد این است که تمام اطلاعات حساب بانکی او برای فرد کلاهبردار ارسال شده است.

به این روش از سرقت اطلاعات حساب بانکی، اصطلاحا فیشینگ گفته می شود. با اینکه این روش مدت هاست که  توسط کلاهبرداران استفاده می شود اما باز هم عده ای به راحتی در دام آن می افتند!

خوب! تا این مرحله شخص کلاهبردار اطلاعات کارت حساب بانکی خریدار را بدست آورده است، اما بهترین روش برای برداشت از حساب آن شخص چیست؟ چگونه می تواند حساب‌ طرف را خالی کند که به راحتی قابل‌شناسایی نباشد؟ دقیقاََ اینجاست که شخص کلاهبردار به سراغ فروشندگان ارز دیجیتال می رود.

روش کلاهبرداری از فروشندگان ارز دیجیتال

همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد ، کلاهبرداران ابتدا به بهانه فروش ارز دیجیتال به خریداران، اطلاعات کارت حساب بانکی آن ها را بدست می آورند. در مرحله بعد با پیشنهاد خرید ارز دیجیتال با قیمت های بسیار بالاتر از معمول بازار ، فروشندگان رمزارزها را وسوسه کرده و به دام خود می اندازند.

شخصی به عنوان فروشنده ارز دیجیتال به سایت مذکور مراجعه می کند، آنها برای اینکه کارشان طبیعی تر جلوه کند ابتدا از شخص فروشنده میخواهند مدارک هویتی و شناسایی جهت اهراز هویت برای سایت ارسال کند! 

حتی برای جلب اعتماد بیشتر به او وعده می دهند که پس از انجام احراز هویت، ابتدا مبلغ ریالی را به حساب شخص فروشنده واریز می کنند و پس از آن درخواست انتقال ارز را می دهند!‌

در حقیقت کلاهبردارها همین کار را هم انجام می دهند، یعنی مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده واریز میکنند! اما نه از حساب خودشان، بلکه از حساب سایر کاربرانی که قصد خرید از آنها داشتند و اطلاعات کارت بانکی شان را قبلا از روش گفته شده به سرقت برده اند !

از این طریق پولی از حساب شخصی دیگر که حتی روحش هم خبردار نیست به حساب شخص فروشنده ارز دیجیتال واریز می شود و آن طرف هم با خیال راحت ارز را به کیف پول شخص کلاهبردار انتقال میدهید!

خب کاملا طبیعی است که به محض برداشت از حساب ، صاحب حساب ، شکایت کرده و از پلیس فتا با فروشنده تماس می گیرند و بابت برداشت وجه غیر قانونی از حساب فلان شخص میخواهند به پلیس فتا مراجعه کند! اینجاست که درد سر های او شروع می شود!

چگونه سایت های کلاهبردار را شناسایی کنیم ؟

کلاهبرداران همیشه سعی می کنند حس طمع افراد را تحریک نمایند. هرجایی که پیشنهادی اغوا کننده مشاهده کردید ، ابتدا تامل کرده و بدون کسب اطلاعات کامل وارد معامله ای نشوید. هر چند دقت کردن به نکاتی که در ذیل بیان شده هم نمیتواند ۱۰۰٪ صلاحیت یک وبسایت را تضمین کند، اما تا حدود میتواند راهنما باشد.

قبل از هر گونه خرید یا فروش با سایت ها و یا کانال هایی که در شبکه های مجازی مشاهده می کنید، حتما به موارد ذیل توجه فرمایید:

  • اگر قیمت های ارائه شده با قیمتهای معمول بازار تفاوت زیادی داشت حتما شک کنید!
  • به هیچ عنوان با افراد ناشناس به صورت مستقیم ، یا از طریق کانالهای تلگرام بی هویت وارد معامله نشوید.
  • اصولا تلگرام جای مطمئنی برای خرید و فروش و معامله نیست !
  • دقت کنید تا حد امکان دامنه سایت مورد نظر در ایران ثبت شده باشد (دامنه ir) و در قسمت تماس با ما اطلاعات کافی از جمله آدرس و شماره تلفن ثابت وجود داشته باشد، قبل از هر گونه اقدام به خرید یا فروش با شماره ثابت تماس گرفته  و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
  • سعی کنید با سایت هایی کار کنید که شرکت ثبت شده داشته باشند و بتوانید از طریق استعلام شماره ثبت و مشخصات شرکت فعالیت آن را تایید کنید.
  • اطلاعات WHOIS ( مشخصات صاحب دامنه ) سایت را بررسی نمایید. مخصوصا در مورد سایتهای خارجی. برای سایتهای ایرانی از آدرس whois.nic.ir و سایتهای خارجی از who.is استفاده نمایید.
  • اگر قصد پرداخت آنلاین دارید حتما آدرس صفحه پرداخت بانک را با دقت بررسی نمایید، آخر آدرس آن صفحه باید دقیقا به آدرس سایت بانک مرکزی به نام شاپرک ( shaparak.ir. ) ختم شود. برای مثال :  https://sep.shaparak.ir
  • متاسفانه در حال حاضر و تا تصویب لایحه قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در مجلس ، که پیش نویس آن در اواخر سال ۹۷ توسط بانک مرکزی ارائه شد، برای وبسایت های فعال در حوزه رمز ارزها که تراکنشهای مالی دارند ، اینماد ( نماد اعتماد الکترونیکی ) صادر نمی شود، پس بررسی اینماد فعلا نمیتواند کمکی کند.

با وجود پیشرفت های زیاد پدیده ارزهای دیجیتال در ایران ، هنوز هم پدیده ای نو و کمتر شناخته شده است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد ورود به این دنیای شیرین و پر پول را دارید حتما قبل از آن به اندازه کافی مطالعه نموده و مراقب باشید.

در وبسایت دلاری سعی نموده ایم  که روشهای واقعی کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و همچنین روشهای کلاهبرداری و تقلبی را به شما کاربران محترم معرفی کنیم.

همچنین بخوانید :

امنیت در خرید و فروش اینترنتی

معرفی وبسایتهای اسکم و کلاهبردار

کلاهبرداری جدید با استفاده از خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بررسی وب‌سایت کلاهبرداری ایران کوین ماین irancoinmine و سایت mrdigicoin

کلاهبرداری پانزی چیست ؟

۱۰ نکته خیلی مهم درباره ارزهای دیجیتال که همه باید بدانند !

۷ نکته بسیار مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

هایپ چیست و سرمایه گذاری در آن چگونه است ؟

سرمایه گذاری در شرکت کلاهبرداری world way capital

==========================================

لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین روشهای کسب درآمد ، عضو کانال سایت دلاری شده یا به صفحه زیر مراجعه نمایید :

⇐  چگونه از طریق سایت دلاری شروع به کار و کسب درآمد نمایم ؟  

کانال آموزشی کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال : @kasbe_bitcoin

خرید و فروش ارز دیجیتال کانال روبیکا kanal-dolari